Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 117KM Jaki jest luz zaworowy??


Gość damianko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wklejam film zobacz popychacze hydrauliczne szklaneczki 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklanki mogą występować zarówno w układach hydraulicznych jak i mechanicznych. W HR16DE nie ma hydraulicznych popychaczy jak i hydrulicznego układu regulacji luzu zaworowego.

Na filmie widać typowo mechaniczny układ ze szklankami, sprężynami i klasycznymi trzonkami zaworowymi. Nie ma tu żadnej hydrauliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger to mnie oszukali w ASO jak pytałem o luz zaworowy i szklanki ???

To jaki jest układ regulacji luzu zaworowego w HR16DE??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory reguluje się w razie potrzeby poprzez wymianę szklanek dobieranych wg. tolerancji. Nie wiem, być może w HR16DE stosuje się też płytki dystansowe. Aż tak się nie zagłębiałem w ten temat. Jedno jest pewne. Nie ma tam żadnej hydrauliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger to mnie nie oszukali tam płytek niema ,bo pytałem są szklanki  i tak jak pisałem regulacja to nie regulacja tylko wymiana szklanek bądź nie, a to bardzo droga impreza  :(

Wiedz ja wole zalewać moim olejem te szklanki aby jak najdłużej pracowały bez luzu  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga i dość pracochłonna. Często trzeba wyciągać wałek rozrządu aby się do nich dostać. Myśle, że Cię nie oszukali. Sprawdzenie za 100 PLN jest prowdopodobne. Po prostu osłuchują układ i tyle ;). Może nawet i demontują pokrywę i mierzą ale na tym koniec ;).

Pisałem Ci już kiedyś Edziu, że olej o większej lepkości niż zalecana nie służy szklankom. Tam jest bardzo precyzyjne pasowanie. Zanim Twój 5W50 się rozgrzeje i będzie się wydajnie dostawał pomiędzy krzywkę a szklankę, układ pracuje u Ciebie prawie na sucho. Krzywka wałka zimny 5W50 zgarnia do sucha :(.  A luz bierze się z mechanicznego zużycia (wytarcia) czoła szklanki i krzywki wałka. Min. właśnie dlatego do japońskich silników trzeba stosować oleje 5W30 a teraz to nawet 0W20. Olej w japońskich silnikach musi być rzadki jak woda ;):). Wszyscy Ci to tłumaczą a Ty ciągle swoje...

 

Pocieszeniem jest to, że zarówno szkalnki jak i wałek są z takich materiałów, że nie powinno się to zużyć przedwcześnie. Ale jak będziesz uparcie stosował 5W50, pewnie ten proces przyspieszysz. Ale ja już Cię przekonywał nie będę. Wisz lepiej i nikogo nie słuchasz, więc szkoda czasu ;). Plus jest przynajmniej taki, że już masz świadomość, że w Twoim silniku nie ma hydraulicznych popychaczy a Twój ulubiony 5W50 nie ma na nie wpływu, bo ciężko o wpływ na coś czego nie ma :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger mechanicy z ASO Nissan i dłubki których znam nie widzieli przeciwwskazań do tego oleju wręcz przeciwnie chwalili go i prace silników na nim :spoko:

Opinia z Aso była taka że to właśnie na 5W30  żywot szklanek jest krótki !!! 

A jak mi padną szklanki  trudno będę bulił ale wymienię w ASO   :bezradny:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do jakiego ASO jeździsz, ale bajki piszą. Znam NOTE, które jeżdżą na dobrych 5W30 od nowości, mają już prawie po 200 000 km przebiegu i układ zworowy jest tam igła (jak i cały silnik zresztą). Znam też jednego co jeździł na wynalazkach i robił zwory po połowie tego przebiegu a łańcuch w międzyczasie. Zatem dla mnie to bajki - zwłaszcza, że w przypadku takiej konstrukcji zaworów logika przemawia za rzadkim olejem  a nie gęstym, który lepiej się sprawdza w układach hydraulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

Kończąc temat o szklankach to płytki były by lepsze i regulacja mniej kosztowna ,a są szklanki i wymiana bądź nie a jak wymiana to drogo oj drogo !!

Ranger pytałeś do jakiego jeżdzę ASO 

Pierwszym był Nissan Pacific Cars ale go skasowali i nie ma ,naprawy gwarancyjne łożyska mi tu robili poprawka blach .

Teraz jeżdżę do Zaborowskiego jak trzeba .

Byłem też w Nissan Odyssey tam też mi powiedzieli mechaniory że olej bardzo dobry .

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się skąd mogą wiedzieć że dobry, skoro na przeglądach muszą lać zalecany... Pewnie tam też jakiś Edek pracuje :) :) :).

Idę za przykładem Colinsa pasować szklankę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U zaborowskiego i Pacific leją go nie ma problema panie kochany  :D  

Czekaj czeka a powiedz mi dlaczego jak odpalę zimny silnik szklanki mi nie tłuką bo przecie powinny bo olej jeszcze nie dotarł ???

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezużyte szklanki nigdy nie dzwonią bo są dociskane przez krzywkę wałka rozrządu z jednej strony i sprężynę z drugiej. Jak zaczynają dzwonić to są zużyte. Jednym ze sposobów uciszenia zużytych szklanek jest bardziej gęsty /lepki olej. Wypełnia on grubym filmem przestrzeń pomiędzy czołem zużytej szklanki a krzywką wałka. W jakimś stopniu wycisza to dzwonienie ale to recepta na krótką metę. Sprężyna podbija szklankę a krzywka zaczyna w nią uderzać. Zużycie całkowite postępuje bardzo szybko.

Przy dobrej szklance nie ma miejsca na gruby film olejowy. Dlatego olej musi być odpowiednio rzadki aby zapewnić właściwe smarowanie pomiędzy szklanką a krzywką wałka.

W Europie stosuje się raczej Hydrauliczne sterowanie zaworami. Tam oleje takie jak ten Twój robią robotę. W silnikach japońskich mamy raczej sterowanie mechaniczne oparte na szklankach. I min. dlatego do Japończyków są zalecane rzadsze oleje takie jak 5w30 czy nawet 0w20. Taka jest ich konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale pisałem do ciebie że jak mi olej stracił parametry bo go umęczyłem za ostro to słyszałem szklanki i myślałem że się zesra....

Po wymianie cisza słychać tylko cykanie wtryskiwaczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już 5w50 ci wykończył szklaneczki....

U mnie nawet jak pojeździłem 17000 na 5w30 (zawsze zmieniam szybciej), to szklanek przed wymianą oleju nie było słychać. A wg. Twojej teorii taki olej już dawno stracił parametry, nie wspominając o tym, że to shitt okrutny, wykańczajacy silniki... Więc może masz już efekt stosowania w silniku oleju niezgodnego z zaleceniami firmy, która go zaprojektowała i wyprodukowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak by były trafione to by stukały na rozgrzanym silniku  :)

A jak nie grają na zimnym przy odpaleniu i rozgrzanym to jest ok  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins, Nie traktuję tego w ten sposób ;)

 

Edziu, tak naprawdę przekonasz się jak zalejesz silnik właściwym olejem. Jak przed wymianą zaczynają ci grać, to coś się już dzieje, bo dobre szklanki nawet na sucho grać nie powinny.

A na zimnym to nawet agonalne nie grają ;)

Dobra znowu mnie poniosło a miałem dać spokój ;). Edwardzie - życzę dalszych sukcesów w stosowaniu 5w50 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam waszą rozmowę i piszecie że w silnikach japońskich olej 0W20 powinno się stosować ale który producent zaleca stosowanie tak rzadkiego oleju. Co do sprawdzenia luzów zaworowych w nissanie jest bardzo prosto ściąga się pokrywę zaworów, bierzemy szczelinomierz i mierzymy. Co do regulacji hydraulicznej luzów zaworowych to silniki europejskich producentów czyli (grupa VW). Wracając do olejów niech wypowie się ktoś kto na co dzień ma styczność z olejami i zna się na rzeczy. Osobiście z olejem 0W20 spotkałem się w silnikach VW i o ile dobrze pamiętam volvo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy siedzę w silnikach motocyklowych gdzie bardzo częsta jest regulacja na płytkach więc wypowiem się w temacie. 

Olej producent zaleca w zależności od typu silnika (z turbo czy bez) i od klimatu (rzadszy do zimnego a gęstszy do gorącego klimatu) tak jest w motocyklach i samochodach.

Płytki zaworowe podobnie jak szklanki są tak mocno zahartowane że nie ma szans by wałki rozrządu je ścierały, w dwudziestokilkuletnich silnikach motocyklowych (czyli wysokoobrotowych jednostkach) fabryczne płytki dalej trzymają nominalny rozmiar więc nie piszcie że zły olej spowoduje wytarcie płytki w kilka czy kilkadziesiąt tysięcy km bo to fizycznie niemożliwe, no chyba że zamiast oleju ktoś stosuje pastę ścierną. Luzy zaworowe najczęściej się zmniejszają od wyrabiania gniazd zaworowych lub rosną gdy trzonek zaworu się sklepuje i tyle tylko jest możliwości oczywiście ekstrema spowodowane głupotą serwisanta pomijam.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończąc temat, olej 0w20 jest zalecany przez Nissana np. do nowego Note z silnikiem benzynowym. Taka jest specyfikacja a nie czyjś wymysł. Nie chodziło mi o to aby wszędzie lać 0w20. Taka jest po prostu tendencja w japońskich silnikach. Olejem powszechnie zalecanym przez japońskich producentów jest 5w30 przez wielu "znawców" uważany za rzadki. Najnowocześniejsze silniki są dostosowane do jeszcze rzadszego oleju - wspomnianego 0w20. Tak Japończycy projektują silniki.

Silniki samochodowe przenoszą inne obciążenia niż motocyklowe. Niestety zarówno płytki jak i szklanki potrafią się w silnikach samochodowych zużyć. Temat szeroko opisywany na tym forum wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...