Gość damianko Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Jak w temacie. Czy komuś znana jest wartość ssący/wydech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Chcesz regulować ? Raczej nie dasz rady - luz regulowany płytkami regulacyjnymi tzw. szklankami. Robota raczej dla wypecjalizowanego warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek10 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Regulacja płytkami nie jest wcale skomplikowana. Obawiam się jedynie tego że trzeba demontować wałki rozrządu i przy okazji rozpinać łańcuch. Ale najlepiej sprawdzić czy jest to konieczne. Też szukałem jakie są luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem informacji na ten temat. Pogrzebałem i znalazłem luz zaworowy dla silnika HR16DE ale nie jestem pewny czy to akurat do silnika 117KM czy 115KM ale podejrzewam że w obu przypadkach jest taki sam tak więc: Intake cold 0.26 - 0.34 (0.010 - 0.013) hot 0.304 - 0.416 (0.012 - 0.016) Exhaust cold 0.29 - 0.37 (0.011 - 0.014) hot 0.308 - 0.432 (0.012 - 0.017) cold :Approximately 20°C (68°F) hot :Approximately 80°C (176°F) Dane pochodzą z książki servis manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Występują dwa rodzaje regulacji płytki bez problemu - tanio, natomiast szklankami wredna robota - dokładny pomiar nowe szklanki rozbieranie wałka...... duże koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek10 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Tak tylko osobiście spotkałem się z regulacją płytkami tylko w motocyklach natomiast w autach japońskich szklankami. Ale mogę się mylić jeśli tak to poprawcie mnie,wiem że subaru ma silniki (EJ20) z regulacja na szklankach. z książki serwisowej jasno wynika że silnik 1.6 w qq ma regulacje w ten sam sposób, mniej korzystny ekonomicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 (edytowane) Ja nie dawno pytałem o szklanki w ASO to krzykneli z rabatem moim 2500zł A pies ganiał te szklanki Edytowane 2 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek10 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Ale ta cena to chyba za cały komplet takich szklanek a raczej rzadko się zdarza że trzeba by było wymienić wszystkie. Zawsze można poprzekładać szklanki i ewentualnie dokupić brakujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Te same szklanki kupuje się w "normalnych" sklepach za połowę tego co w aso szklanki występują również w silnikach renault-a a jak wiadomo nissan to renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Nie był bym taki pewien czy do HR16DE made in Japan pasują szklanki z Renault oj sadzę że nie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek10 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Panowie szklanki dobiera się pod dany silnik i w zależności jakie wymiary szklanek są nam potrzebne. Trzeba tylko trochę poszukać w internecie lub zapytać jakiegoś znajomego mechanika. Z ciekawości zapytam czy silnik HR16DE jest montowany w jakichś autach renault czy ten koncern nie ma włanej odmiany silnika 1.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) HR16DE nie był i nie jest montowany w samochodach Renault. Ale za to w Rosji otworzyli linie produkcyjną tego silnika i trafi on do nowych modeli Łada ! A i ma podobno być montowany w Daci Duster. Ale jak przyjdzie u mnie do wymiany szklanek a nie tak prędko to nastąpi bo u mnie szklanki zalewane są M1 5W50 co nie spływa tak szybko jak 5W30 to kupie szklanki oryginale Japońskie. http://www.aichikikai.co.jp/en/products/engine/index.html Bo ja doskonale wiem czym pachnie temat zamiennik, nawet trzymający wymiary oryginału Edytowane 3 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek10 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Zgadzam się z tobą w 100 % są rzeczy na których nie powinno się oszczędzać jeśli chodzi o tak ważne podzespoły silnika, bo taka pseudo oszczędność w ostatecznym rozrachunku wychodzi znacznie drożej. Odnośnie oleju to ja zalewam 5W40 ale sprawdzać luzy zaworowe będę troszeczkę częściej niż jak podaje producent ze względu na instalację LPG ale to już temat na inny dział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Tak 5W40 lepszy jak ten tyfus 5W30 który ucieka ze szklanek bardzo szybko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek10 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Jest jeszcze jedna kwestia producenci podają aby wymianiać olej co ok 30 tys km ale ja mam odmienne zdanie na ten temat ja osobiście zmieniam olej co 10-15 tys km gdyż olej traci swoje właciwości. Olej wymieniam sam więc mogę trochę zaoszczędzić, ponieważ płacę tylko za olej i filtry. Pozatym oleje często są gorszej jakości (są podrabiane) przynajmniej te najbardziej popularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Ja zmieniam co 10.000 ale jeśli słyszę głośniejsza prace klawiatury to zlewam i wlewam nowy u mnie nie ma zmiłuj wole wymienić olej jak reperować silnik!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Tak 5W40 lepszy jak ten tyfus 5W30 który ucieka ze szklanek bardzo szybko . Edek01 napisz wreszcie do inżynierów Nissana, że są debilami proponując olej 5W30 i przestań nas zamęczać swą obsesją na temat M1 5W50! Albo się lecz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Yan jeśli działa ci na nerwy czym zalewam silnik to pomiń te info nie czytaj po co się irytować A odnośnie 5W30 to nie tylko zaleca ten tyfus Nissan jest wielu producentów samochodów co to zaleca !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek10 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 I po co takie ostre słowa, Każdy może na tym forum wypowiedzieć swoje zdanie. Ale odnoszę wrażenie że rozmowa zchodzi na trochę inny temat. W temacie jest luz zaworowy w qq 117KM, wcześniej napisałem jego wartość więc można zamknąć temat a jak chcemy porozmawiac na temat rodzajów olejów i częstotliwości ich wymian powinniśmy zacząć rozmowę w innym dziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Nie ja zboczyłem na temat wyższości M1 5W50 nad innymi olejami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) A ile kosztuje takie sprawdzenie luzu zaworowego czy jest to jakas skomplikowana operacja ? Bylem kiedys w Nissanie w Bremen i sie zapytalem jak to jest to powiedzial mi Pan " a czemu chcesz to sprawdzic? Jesli nie grzechocze silnik i ladnie miekko sie wkreca to wszystko jest ok" Jak powiedzialem mu ,ze mam LPG to powiedzial "trzeba zachowac szczegolna ostroznosc" Zapomnialem zapytac sie na czym polega sprawdzanie czy tylko na akustycznej ocenie ...i cene takiej uslugi. Edytowane 4 Czerwca 2015 przez BarracuDa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Jak to mawia mój mechanik żywot popychaczy hydraulicznych zależy od oleju jakim jest silnik zalewany ! Sprawdzanie popychaczy hydraulicznych Jedną z najprostszych, a zarazem dającą satysfakcjonujący efekt kontroli popychacza hydraulicznego, którą można wykonać bez dodatkowych narzędzi jest próba ściśnięcia popychacza ręką. Napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć z dużym wysiłkiem. Przy próbie tej należy zwrócić wyjątkową uwagę na olej, który może wytrysnąć przez kanały olejowe. Jeżeli napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć ręcznie przy użyciu relatywnie małej siły, kwalifikuje się on do wymiany. Mi w ASO powiedzieli że jak będą stukać na rozgrzanym silniku to trzeba przyjechać koszt dla mnie mnie po zniżkach takiego sprawdzenia to wyliczyli na 100zł ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Ok , dobrze wiedziec ,ze to koszt nie duzy (diagnoza) i warto co jakies 30-40tys to sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Edek, ale przecież w Twoim 1.6 nie ma popychaczy hydraulicznych. W twoim silniku zawory są sterowane mechanicznie a luz juz regulowany tzw. szklankami. Nic dziwnego, że sprawdzenie wycenili na 100 PLN, bo sprawdzenie w Twoim przypadku polega jedynie na "osłuchaniu" pracy zaworów. Sama regulacja jest czasochłona i dość kosztowna. Z drugiej strony układ jest skonstuowany tak, że okresowa regulacja nie jest potrzebna. Realizuje się ją wtedy, kiedy zachodzi taka potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Ranger w HR16DE są popychacze hydrauliczne -SZKLANKI- i takowe mam W serwisie ASO powiedzieli jeśli zaczną stukać na rozgrzanym silniku Pan przyjedzie my sprawdzamy za 100zł i mówią czy do wymiany czy nie ! Pewnie zdejmują pokrywę zaworów za te 100zł i sprawdzają każdy z osobna ma luz i loto no to do wymiany! Tu się znajdują i tak wyglądaj te szklanki a jak to mechanik powiedział o ich żywotności to im lepszy olej tym ich żywotność dłuższa Co do osłuchiwania silnika to ja osłuchuje po trasie zatrzymuje na parkingu luzuje i nasłuchuje psychol ze mnie ale co poradzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 A gdzie te hudrauliczne popychacze widzisz na schemacie, który zamieściłeś ? Na szklanki napierają bezpośrednio krzywki wałka rozrządu. Nie tu nie żadnej hydrauliki. Olej to smaruje, to fakt. Ale sterowania hydraulicznego w tym silniku nie ma! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.