ranger Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 W benzynówkach Nissana nie ma popychaczy hydraulicznych. Szklanki są nie tylko w sterowaniu hydraulicznym. W 1.6 są szklanki, bez sterowania hydraulicznego. W sterowaniu hydraulicznym nie reguluje się zaworów. W naszych silnikach zawory nie wymagają okresowej kontroli ale można je regulować w miarę potrzeby. To taki zaawansowany system, lepszy od klasycznego ale nie bezobsługowy jak hydrauliczny. Przekłamania biorą się z tąd że na popychacze hydrauliczne i takie jak np. W HR16DE mówi się szklanki. Natomiast jedne i drugie różnią się w budowie zasadniczo, choć z "wierzchu" jedne i drugie są podobne i przypominają szklanki - do herbaty . Kiedyś nie było problemu, na hydrauliki mówiło się po prostu popychacze hydrauliczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) Ranger czyli mam te płytki czy same szklanki ja pierd...nic nie rozumie Tzn do regulacji luzu u mnie będzie potrzeba płytek ??? Bo w ASO mówią że nie mam płytek !! Edytowane 8 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Nie zagłębiałem się dokładnie w temat zaworów. Ale może być też tak, że w naszym układzie występują szklanki i płytki. To znaczy jeżeli zawory wymagają regulacji, nie wymienia się szklanek na tolerancję, tylko luz kasuje się nakładką z płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) Mi tak właśnie się wydaje że szklanek się nie wymienia tylko sklepane płytki Ale dlaczego w forum tiidy wymieniali im szklanki a nie same płytki w 1.8 i 1.6??? Edytowane 8 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Układ który jest u nas w pewnym sensie też jest samoregulacyjny. Sam fakt, że nie przewiduje się w nim okresowej kontroli i regulacji o tym świadczy. Regulację przeprowadza się w ramach konieczności czy nadmiernego zużycia współpracujących elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Zaraz zaraz w takim razie jeżeli 1.6 ma szklanki a 2.0 ich nie ma bo ma płytki tZn są to inne silniki. Z tym ze na zdjęciach które dodał jeden z kolegów widać jak byk szklanki w obydwu silnikach. Obawiam sie , ze wiele osób zbyt bardzo ufają temu co mówi serwis i możliwe,ze blednie to rozumiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Baracuda,każdy silnik jako popychacze ma szklanki(oczywiście stare nie,bo mają pręty jako popychacze) W zależności od tego czy ma szklanki hydrauliczne czy nie stosuje się płytki regulacyjne.Jeżeli ma hydrauliczne,nie stosuje się płytek,bo hydraulika niweluje luzy zaworowe.Jeżeli natomiast ma popychacze mechaniczne to koniecznością jest stosowanie płytek jako regulacji luzów zaworowych Płytki są przypisane do danego modelu silnika,bądź średnicy siedliska w szklance,a dodatkowo są różnej grubości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Nie wiadomo skąd się wzięła nazwa "szklanka". To wprowadza zamieszanie. Popychacz to popychacz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 No tak ale czy tam są te podkładki czy ich ni ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Ale po co Ci to wiedzieć? I tak regulacji sam nie zrobisz. Teraz już wiesz, że nie masz u siebie hydraulicznie sterowanych zaworów i Twój 5w50 akurat na to nie ma wpływu oraz, że zawory w Twoim 1.6 mogą kiedyś wymagać regulacji, która nie jest prosta i tania, jeżeli będziesz ją robił w ASO. Prawdę mówiąc ja do tego ASO, które wpierało Ci, że masz hydrauliczne zawory z ewentualną regulacją bym nie pojechał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Ranger dziś ma do mnie dzwonić jeden o 20 tej to może powie coś nowego ja to ich gwałcę Ranger ty mnie nie znasz ja zlecę tą robotę w ASO i opcja ja stojący koło mechanika bo zawsze stoję nad nimi jak SSman Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Taj daj znać. Zawsze poczytam coś nowego Ranger dziś ma do mnie dzwonić jeden o 20 tej to może powie coś nowego ja to ich gwałcę A co chcesz już regulować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Nie nie chce ale chce wiedzieć ,ale wszyscy się upierają że w silnikach od 2009r jest hydraulika !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Odp z nissana:""w silnikach beznynowych MR20DE uprzejmie informuję, iż informacje zawarte w instrukcji użytkowania pojazdu są poprawne. W tym silniku jest ręczna regulacja zaworów (dokładnie: popychaczy). Jednakże bardzo rzadko powstaje potrzeba dokonywania takiej regulacji."""i""w 2.0 benzyna (silnik MR20) luzy reguluje się grubością popychaczy, choć dokonuje się tego tylko, gdy zawory zaczną hałasować"" Taka informacje znalazlem w necie na forum lpg (3 od gory) http://lpg-forum.pl/3-typy-t26629-15.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Ciekaw jestem jak u mnie też grubością popychaczy czy wywaleniem szklanek do kosza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Panowie rozroznijmy jedno popychacze hydraulicze i popychycze mechaniczne. Nie wiem jak to jest z tymi plytkami ale ja wiele razy sam ustawialem luz zaworowy w BMW a tam jesli dobrze pamietam byl system hydrauliczny. Bardzo prosto sie to robilo (imbus i klucz 8 jesli dobrze pamietam) ale proces trzeba bylo co jakis czas powtarzac (stare silniki). Popychacze mechaniczne ktore podobno ustawia sie za pomoca plytek (tak mi powiedzial mechanik w Nissanie) jest bardziej skomplikowany ale (jak powiedzial) ingerencja w ten typ popyczaczy jest bardzo rzadka do diagnozy wystarczy dobre ucho Objawy: Klekotanie na wysokich obr Brak plynnego przyspieszania Tak powiedzial ten mechanik ktory jak sadzi taki typ popyczaczy jest w silniku MR20DE ale cos mi tu nie pasuje bo silnik 1.6 ma inny system popychaczy wiec pytam : jakie popychacze ma silnik HR16DE ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Nie dzwonił do mnie jeszcze fachura ale stawiam na Tolka banana i w 1.6 pewnie są popychacze hydrauliczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Nie są mechaniczne. Kolega ma Note 1.6 z 2010 w gazie. Robił zawory. Na 1000% są mechaniczne. Są też "szklanki". Tak powiedzial ten mechanik ktory jak sadzi taki typ popyczaczy jest w silniku MR20DE ale cos mi tu nie pasuje bo silnik 1.6 ma inny system popychaczy wiec pytam : jakie popychacze ma silnik HR16DE ? Czemu uważasz, że w HR16DE jest inaczej ? Skąd przekonanie, że w 1.6 jest inny sytem popychaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek10 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Panie i Panowie zamiast wprowadzać takie zamieszanie może byście zerkneli do książki serwisowej link poniżej z otwartą stroną na której są wartości luzów zaworowych, przejrzyjcie sobie książkę a dopiero potem wypowiadajcie się. Forum jest żeby pomagać innym użytkownikom żeby dowiedzieli się czegoś pożytacznego a nie żeby mieszać im w głowach. http://www.manualslib.com/manual/563530/Nissan-Engine.html?page=119#manual A żeby uprzedzić pytania o silnik MR20DE to w linku schemat dla tego silnika. http://engine-diagram.blogspot.com/2010/05/nissan-qashqai-mr20de-engine-diagram.html Edytowane 9 Czerwca 2015 przez zgredek10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Ja nic nie rozumie z tego widzę przeciętą szklankę no iiiiii????? Hydrauliczny czy mechaniczny ?? Blaszek też nie ma na rysunku!! Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Kto miesza? Przecież od samego początku mówię, że w HR16DE jest mechaniczna regulacja a sam sytem nie jest hydrauliczny ? To co przytoczyłeś jedynie potwierdza tą tezę zatem o co chodzi ? Wychodzi jedynie na to, że regulacji nie robi się płytkami tylko szklankami dobieranymi wg. specyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 I jeśli samymi szklankami to mamy system hydrauliczny tak spece gadoją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Nie, bo pod nimi nie ma tzw. hydrosztosów tylko sprężyny i układ mechaniczny. Układu hydraulicznego się nie reguluje - bo co tam regulować ? Tu widać jak to wygląda: http://nissan4u.com/parts/note/el_e11e/2007_11/type_6/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/illustration_3/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Tak pierd że się nie reguluje tylko w razie potrzeby !Szklanki wymienia a z podkładkami to regulujesz podkładką a tu nie ma co regulować tylko wymiana w razie czego zużytą część (szklankę) Czyli reasumując będzie to większy wydatek w moim przypadku 1.6 jak 2.0l na płytkach! Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Nie jestem przekonany, że w 2.0 są płytki. Fachowiec, który o tym mówił może był tej samej klasy, co ten co Ci wmawiał, że w 1,6 są zawory sterowane hydraulicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.