Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 117KM Jaki jest luz zaworowy??


Gość damianko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W benzynówkach Nissana nie ma popychaczy hydraulicznych. Szklanki są nie tylko w sterowaniu hydraulicznym. W 1.6 są szklanki, bez sterowania hydraulicznego.

W sterowaniu hydraulicznym nie reguluje się zaworów. W naszych silnikach zawory nie wymagają okresowej kontroli ale można je regulować w miarę potrzeby. To taki zaawansowany system, lepszy od klasycznego ale nie bezobsługowy jak hydrauliczny.

Przekłamania biorą się z tąd że na popychacze hydrauliczne i takie jak np. W HR16DE mówi się szklanki. Natomiast jedne i drugie różnią się w budowie zasadniczo, choć z "wierzchu" jedne i drugie są podobne i przypominają szklanki - do herbaty ;). Kiedyś nie było problemu, na hydrauliki mówiło się po prostu popychacze hydrauliczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger czyli mam te płytki czy same szklanki ja pierd...nic nie rozumie  :wacko:

Tzn do regulacji luzu  u mnie będzie potrzeba płytek ???

Bo w ASO mówią że nie mam płytek !!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zagłębiałem się dokładnie w temat zaworów. Ale może być też tak, że w naszym układzie występują szklanki i płytki. To znaczy jeżeli zawory wymagają regulacji, nie wymienia się szklanek na tolerancję, tylko luz kasuje się nakładką z płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak właśnie się wydaje że szklanek się nie wymienia tylko sklepane płytki  :D

Ale dlaczego w forum tiidy wymieniali im szklanki a nie same płytki w 1.8 i 1.6???

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ który jest u nas w pewnym sensie też jest samoregulacyjny. Sam fakt, że nie przewiduje się w nim okresowej kontroli i regulacji o tym świadczy. Regulację przeprowadza się w ramach konieczności czy nadmiernego zużycia współpracujących elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz w takim razie jeżeli 1.6 ma szklanki a 2.0 ich nie ma bo ma płytki tZn są to inne silniki.

Z tym ze na zdjęciach które dodał jeden z kolegów widać jak byk szklanki w obydwu silnikach. Obawiam sie , ze wiele osób zbyt bardzo ufają temu co mówi serwis i możliwe,ze blednie to rozumiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baracuda,każdy silnik jako popychacze ma szklanki(oczywiście stare nie,bo mają pręty jako popychacze)

W zależności od tego czy ma szklanki hydrauliczne czy nie stosuje się płytki regulacyjne.Jeżeli ma hydrauliczne,nie stosuje się płytek,bo hydraulika niweluje luzy zaworowe.Jeżeli natomiast ma popychacze mechaniczne to koniecznością jest stosowanie płytek jako regulacji luzów zaworowych

Płytki są przypisane do danego modelu silnika,bądź średnicy siedliska w szklance,a dodatkowo są różnej grubości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co Ci to wiedzieć? I tak regulacji sam nie zrobisz. Teraz już wiesz, że nie masz u siebie hydraulicznie sterowanych zaworów i Twój 5w50 akurat na to nie ma wpływu oraz, że zawory w Twoim 1.6 mogą kiedyś wymagać regulacji, która nie jest prosta i tania, jeżeli będziesz ją robił w ASO. Prawdę mówiąc ja do tego ASO, które wpierało Ci, że masz hydrauliczne zawory z ewentualną regulacją bym nie pojechał ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger dziś ma do mnie dzwonić jeden o 20 tej to może powie coś nowego ja to ich gwałcę :laie_67:  

Ranger ty mnie nie znasz ja zlecę tą robotę w ASO i opcja ja stojący koło mechanika bo zawsze stoję nad nimi jak SSman  :D

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taj daj znać. Zawsze poczytam coś nowego :)


Ranger dziś ma do mnie dzwonić jeden o 20 tej to może powie coś nowego ja to ich gwałcę :laie_67:  

 

A co chcesz już regulować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie chce ale chce wiedzieć ,ale wszyscy się upierają że w silnikach od 2009r  jest hydraulika !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp z nissana:""w silnikach beznynowych MR20DE uprzejmie informuję, iż informacje zawarte w instrukcji użytkowania pojazdu są poprawne. W tym silniku jest ręczna regulacja zaworów (dokładnie: popychaczy). Jednakże bardzo rzadko powstaje potrzeba dokonywania takiej regulacji."""

i

""w 2.0 benzyna (silnik MR20) luzy reguluje się grubością popychaczy, choć dokonuje się tego tylko, gdy zawory zaczną hałasować""

 

 

Taka informacje znalazlem w necie na forum lpg  (3 od gory)

 

http://lpg-forum.pl/3-typy-t26629-15.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozroznijmy jedno popychacze hydraulicze i popychycze mechaniczne.

Nie wiem jak to jest z tymi plytkami ale ja wiele razy sam ustawialem luz zaworowy w BMW a tam jesli dobrze pamietam byl system hydrauliczny. Bardzo prosto sie to robilo (imbus i klucz 8 jesli dobrze pamietam) ale proces trzeba bylo co jakis czas powtarzac (stare silniki).

Popychacze mechaniczne ktore podobno ustawia sie za pomoca plytek (tak mi powiedzial mechanik w Nissanie) jest bardziej skomplikowany ale (jak powiedzial) ingerencja w ten typ popyczaczy jest bardzo rzadka do diagnozy wystarczy dobre ucho :)

 

Objawy: Klekotanie na wysokich obr

              Brak plynnego przyspieszania

 

Tak powiedzial ten mechanik ktory jak sadzi taki typ popyczaczy jest w silniku MR20DE ale cos mi tu nie pasuje bo silnik 1.6 ma inny system popychaczy  :rofl:  wiec pytam : jakie popychacze ma silnik HR16DE ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dzwonił do mnie jeszcze fachura ale stawiam na Tolka banana i w 1.6 pewnie są popychacze hydrauliczne  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są mechaniczne. Kolega ma Note 1.6 z 2010 w gazie. Robił zawory. Na 1000% są mechaniczne. Są też "szklanki".


Tak powiedzial ten mechanik ktory jak sadzi taki typ popyczaczy jest w silniku MR20DE ale cos mi tu nie pasuje bo silnik 1.6 ma inny system popychaczy  :rofl:  wiec pytam : jakie popychacze ma silnik HR16DE ?

 

Czemu uważasz, że w HR16DE jest inaczej ? Skąd przekonanie, że w 1.6 jest inny sytem popychaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie zamiast wprowadzać takie zamieszanie może byście zerkneli do książki serwisowej link poniżej z otwartą stroną na której są wartości luzów zaworowych, przejrzyjcie sobie książkę a dopiero potem wypowiadajcie się. Forum jest żeby pomagać innym użytkownikom żeby dowiedzieli się czegoś pożytacznego a nie żeby mieszać im w głowach.

 

http://www.manualslib.com/manual/563530/Nissan-Engine.html?page=119#manual

 

A żeby uprzedzić pytania o silnik MR20DE to w linku schemat dla tego silnika.

http://engine-diagram.blogspot.com/2010/05/nissan-qashqai-mr20de-engine-diagram.html

Edytowane przez zgredek10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie rozumie z tego widzę przeciętą szklankę no iiiiii?????

Hydrauliczny czy mechaniczny ??

Blaszek też nie ma na rysunku!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto miesza? Przecież od samego początku mówię, że w HR16DE jest mechaniczna regulacja a sam sytem nie jest hydrauliczny ? To co przytoczyłeś jedynie potwierdza tą tezę zatem o co chodzi ? Wychodzi jedynie na to, że regulacji nie robi się płytkami tylko szklankami dobieranymi wg. specyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo pod nimi nie ma tzw. hydrosztosów tylko sprężyny i układ mechaniczny. Układu hydraulicznego się nie reguluje - bo co tam regulować ?

 

Tu widać jak to wygląda:

 

http://nissan4u.com/parts/note/el_e11e/2007_11/type_6/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/illustration_3/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pierd że się nie reguluje tylko w razie potrzeby !Szklanki wymienia a z podkładkami to regulujesz podkładką a tu nie ma co regulować tylko wymiana w razie czego zużytą część  (szklankę)

Czyli reasumując będzie to większy wydatek w moim przypadku 1.6 jak 2.0l na płytkach!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany, że w 2.0 są płytki. Fachowiec, który o tym mówił może był tej samej klasy, co ten co Ci wmawiał, że w 1,6 są zawory sterowane hydraulicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...