daavid5 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Mieszkam w Wielkiej Brytani i jestem szczęśliwym posiadaczem Primerki P11.144 z 2002 roku. To mój najlepszy (i chyba najtańszy) samochód jaki miałem i co najważniejsze nie psuje się (nawet powietrze z kół nie schodzi). Ostatnio tylko trochę płyn hamulcowy ubywa. Przyczyną jest zacisk z tyłu. Chciałem kupić zestaw do naprawy, ale okazuje się, że występuje w trzech wersjach. 1. standard TRW single 38mm 2. LUCAS single 34mm 3. LUCAS/GIRLING single 34mm Czy można jakoś określic który model będzie właściwy bez demontażu? Mam znajomego mechanika który oboiecał się tym zająć, ale "przez telefon" wie tyle co ja. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Tak po prostu określić to jest ciężko, najlepszym sposobem będzie zdjęcie zacisku i zmierzenie średnicy tłoczka (będzie albo 38 albo 34 mm). Żeby to zrobić wystarczy odkręcić koło i odkręcić 2 śruby trzymające zacisk na prowadniczkach (o ile dobrze pamiętam potrzebny będzie klucz 12). Cała operacja trwa max 15 min. Po zmierzeniu wybierasz ten o takiej samej średnicy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Może uda się bez ściągania zacisku - wystarczy tylko zdjąć koło. Na zacisku jest wytłoczona nazwa producenta. Lucas i Lucas/Girling to to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Może uda się bez ściągania zacisku - wystarczy tylko zdjąć koło. Na zacisku jest wytłoczona nazwa producenta. Lucas i Lucas/Girling to to samo. A tego to nie wiedziałem:) Ale w sumie zdjęcie zacisku daje możliwość sprawdzenia jak pracują prowadniczki, bo zdarza się, że lubią się zacierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Zawsze można wejść na: japancars.ru i sprawdzić nr części wg. VIN - u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daavid5 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Lukas i Grinding to to samo? Chcę wymienić z przodu tarcze hamulcowe i klocki i nie wiem co kupić. Jak mogę sprawdzić czy potrzebuję Lukas czy Grinding? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Może uda się bez ściągania zacisku - wystarczy tylko zdjąć koło. Na zacisku jest wytłoczona nazwa producenta. Lucas i Lucas/Girling to to samo. Najważniejsze aby się zgadzała średnica tłoczka. Klocki i tarcze to standard jedynie były różnice w średnicy tłoczków w cylinderkach. Tak więc zrób jak napisał NBR albo jak ja napisałem wcześniej czyli zmierz średnice tłoczka. To na prawdę proste i zajmie Ci mało czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 (edytowane) Lukas i Grinding to to samo? Chcę wymienić z przodu tarcze hamulcowe i klocki i nie wiem co kupić. Jak mogę sprawdzić czy potrzebuję Lukas czy Grinding? Lucas i Girling to to samo, drugi system to ATE/Teves. Nigdzie poza swoim własnym autem tego nie sprawdzisz tak żeby być na 100% pewnym. Średnica tarcz była różna w zależności od wersji nadwozia, silnika i skrzyni - są dwie wielkości (258 i 280mm) ale to już sobie zmierzysz jak rozbierzesz zacisk do pomiaru tłoczka. A, co ciekawe - do obu średnic tarcz idzie ten sam klocek (ten sam w obrębie systemu - czyli do Lucasa 258 i 280 jest ten sam, analogicznie ATE). Edytowane 12 Maja 2014 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Lukas i Grinding to to samo? Chcę wymienić z przodu tarcze hamulcowe i klocki i nie wiem co kupić. Jak mogę sprawdzić czy potrzebuję Lukas czy Grinding? Brembo tarcze lub TRW ,klocki Ferodo lub Girling,tarcza na przód jest 280mm wetylowana , zestaw naprawczy zacisku tyl to 34mm ,tak jest u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 No dobra, to według specyfikacji producenta jest tak - wersja z kierownicą po lewej: PRZÓD: - QG16DE, QG18DE i CD20T - hatchback i sedan bez ABS: tarcza 257 mm - QG16DE, QG18DE i CD20T - hatchback i sedan z ABS, kombi zarówno z ABS jak i bez: 280 mm - SR20DE: w każdej wersji 280 mm we wszystkich wersjach średnica tłoczka 57,2 mm TYŁ: - QG16DE, QG18DE i CD20T - hatchback i sedan bez ABS: tarcza 258 mm, średnica tłoczka 34,4 mm; tu były też wersje z bębnami - QG16DE, QG18DE i CD20T - hatchback i sedan z ABS, kombi zarówno z ABS jak i bez: tarcza 278 mm, średnica tłoczka 34,4 mm - SR20DE automat: tarcza 278 mm, średnica tłoczka 34,4 mm - SR20DE manual: tarcza 258 mm, średnica tłoczka 38,2 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 (edytowane) Ok, tylko jak ostatnio pytałem o zestaw naprswczy do swojego(tarcza 278,podałem Vin) to owszem srednica tłoczka 34,4 tylo spytał jakiej długości bo są2!? I zdaje się że jak będe robił to bez wyjęcia D...(mowa o Lukasie) Edytowane 12 Maja 2014 przez NEO NFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 no bez jaj? pierwsze słyszę żeby były dwie długości... jest jedna grubość tarczy, jedna grubość klocka, to i długość tłoczka musi być jedna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 nrb i tu cie zaskocze u mnie jest manual ,tyl 278 mm,średnica tłoczka 34,4 przód tak jak piszesz, o rożnicy tłoczka w długości nie słyszałem a juz 2 razy regeneracje przeprowadzałem,zestaw Auto fren i wszystko gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 TYŁ: - SR20DE manual: tarcza 258 mm, średnica tłoczka 38,2 mm Wydaje mi się że lift miał 278, a lift liftu czyli od 03.2001 miał już mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 No widzicie dlatego napisałem że zawsze trzeba sprawdzić u siebie :-) Ja tylko przepisałem dane z serwisówki, jakby się komuś nie chciało szukać. Na swoim przykładzie nie powiem bo moje auto wyjechało z fabryki z automatem a potem zostało przerobione na manual i już nie mam pojęcia co tam wymieniali oprócz skrzyni - w każdym razie miałem 278 i 34 z tyłu, produkcja 09.2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 (edytowane) No dobra, to według specyfikacji producenta jest tak - wersja z kierownicą po lewej: PRZÓD: - QG16DE, QG18DE i CD20T - hatchback i sedan bez ABS: tarcza 257 mm - QG16DE, QG18DE i CD20T - hatchback i sedan z ABS, kombi zarówno z ABS jak i bez: 280 mm - SR20DE: w każdej wersji 280 mm we wszystkich wersjach średnica tłoczka 57,2 mm TYŁ: - QG16DE, QG18DE i CD20T - hatchback i sedan bez ABS: tarcza 258 mm, średnica tłoczka 34,4 mm; tu były też wersje z bębnami - QG16DE, QG18DE i CD20T - hatchback i sedan z ABS, kombi zarówno z ABS jak i bez: tarcza 278 mm, średnica tłoczka 34,4 mm - SR20DE automat: tarcza 278 mm, średnica tłoczka 34,4 mm - SR20DE manual: tarcza 258 mm, średnica tłoczka 38,2 mm No i tu się z Tobą nie zgodzę - mój P11.144 CD20T - hatchback 08.2001 r. z ABS - tarcza przód 280, tył 258 - czyli tak jak napisał PrzeRuSco; Jak ktoś ma wątpliwości jakie części dobrać, to ja osobiście sprawdzam za każdym razem numery OE części na japancars.ru po VIN-ie, a mając nr części fabrycznej łatwo jest wygooglać numery dostępnych na rynku producentów zamienników - zawsze się zgadza; Cholera, nie potrafię pojąć, dlaczego u kacapów nie jest problemem stworzenie takiej strony, a u nas zawsze coś, zawsze q... coś... Edytowane 14 Maja 2014 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Oj dżizas... to nie są moje wymysły tylko tabelka żywcem przepisana z serwisówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 tak jak Norbert mówisz trzeba sprawdzwc u siebie. A po OE też do końca nie mozna wierzyc ,ja zamawiam czesciu kolegi co ma sklep ,i zawsze biore jak pasuje to place i tak jest nie zmiennie od 5 lat.p.s.nrb kupiłeś juz coś,idziesz w żóltka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 tak jak Norbert mówisz trzeba sprawdzwc u siebie. A po OE też do końca nie mozna wierzyc ,ja zamawiam czesciu kolegi co ma sklep ,i zawsze biore jak pasuje to place i tak jest nie zmiennie od 5 lat.p.s.nrb kupiłeś juz coś,idziesz w żóltka tak, zostaje Japończyk - Subaru Legacy III 2.0. Wolny ssak, więc trochę mniej koników od Primery, ale ta trakcja 4x4 i dźwięk boksera... bezcenne :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.