Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Samodzielna wymiana filtra powietrza


omn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz sobie... :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystko co pisaliśmy można zrozumieć dwuznacznie :D.Chyba najbezpieczniej będzie napisać uszczelnieniem do dołu :D  :zwyciestwo2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, harminijka wystająca w górę, uszczelka w dół, tyle tylko, że temu Panu to jakoś gładko i szybko poszło; a też miał tę metalową ramkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję się, bez bicia, wprowadziłem w błąd pisząc o harmonijce skierowanej w dół. Zasugerowałem się chyba carismą i paskiem, bo w nich niedawno wymieniałem filtry. Zapominając jak to jest w notesie a pamiętając jedynie że ta dolna część się odpina i tworzy coś w rodzaju miski gdzie mają pozostać elementy stałe i ewentualnie woda. Dziś wymieniłem filtr u siebie i okazało się że pamięć moja jest zawodna. PRZEPRASZAM zatem za wprowadzenie w błąd w kwestii ułożenia harmonijki.!!!!! Założyłem dziś filtr w metalowej obudowie, ta metalowa ramka wchodzi oczywiście w górną komorę. Dolna część, jeśli filtr jest dobrze ułożony, bezproblemowo daje się zapiąć. Raz jeszcze przepraszam. Pocieszeniem dla mnie jest fakt, że na tym forum, nie tylko moja pamięć zawodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo faktycznie w wielu samochodach wkład filtrujący wkłada się wystającą harmonijką w dół ;). Ja też całkiem nie dawno zaglądałem do fitra i też w głowie utarł mi się obraz wkładu właśnie tak wkładanego do obudowy filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie chyba można przyjąć, że z tym spasowaniem filtra nie jest tak źle, jeśli tak uważacie. Dziękuję wszystkim za pomoc w takim za przeproszenie pi... mało ważnym problemem.

 

Dodam, tak na marginesie, choć to zupełnie nie ten temat, że jestem zły na nissana. Ten sugeruje, że olej należy zmieniać co 20k lub co roku. U mnie 20k to ok. 10 miesięcy. Zmieniam więc co 10 miesięcy. Tak wiem, temat wałkowany - powinienem wiedzieć z forum, że nie należy jeździć na jednym oleju tak długo, ale w końcu chyba w aso trochę się znają, popiera też ich instrukcja do samochodu.

 

Teraz pierwszy raz zmieniałem olej u garażowego mechanika, nie w aso. Przyglądałem się więc robocie. Olej który wylatywał z miski był daleki od tego jak wygląda olej np w miesiąc od wlania do silnika. Czarny jak smoła. To samo z filtrem powietrza. Tzw. "syf z malarią". Już nawet myślałem, że to normalne, że tak właśnie wygląda brudny filtr (tez zmieniony w aso też był taki). Ale, po pierwsze, po zmianie filtra i oleju (operacje tego samego dnia) samochód jakoś pracował wyraźnie ciszej i żwawiej. Po drugie, u mojego gazownika w warsztacie jest taka wystawka za szkłem różnych dziwnych przypadków: przepalonych zaworów, różnych elementów silnika i także skrajnie zasyfionych filtrów. Gazownik mówi: "Patrz Pan jak ludzie nie kochają swoich samochodów". A ja na prawdę nie mogłem powiedzieć że mój filtr był  w lepszym stanie.

 

Tak ku przestrodze tych co chcą ślepo robić wszystko "by the book". Nie w noutku. Ja teraz będę wymieniał co pół roku chyba. Jak pomyślę ile się ten mój maluszek na tyrał przez te pierwsze cztery lata.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie w naszych warunkach użytkowania samochodów, filtr powietrza powinno się zmieniać co roku a olej co max. 15 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz racje,ale na moją sugestię by wymienić filtr powietrza ,serwisant  wyjął ,przedmuchał i stwierdził że to wyrzucenie kasy , bo filtr spokojnie da radę jeszcze rok. :blink: Oj zaskoczyli mnie,myślałem że moje przyzwolenie to woda na młyn do wciśnięcia jeszcze jednego elementu za kaskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

A ja dziś założyłem Filtrona made in Poland. Ma pomarańczową uszczelkę i go widać z daleka ;). Wydaje się być ok. :). 25 PLN jak by co :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem knecht/mahle , ale nie ma zmiłuj 60zeta (taki w aso był w oryginale)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam filtr jak w 1.6 (wymiary takie same) jest w Seicento 900 :) a cena mniejsza :)

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie o firmę ,a jakość filtra chodzi.Naprawdę myślisz że te za naście złotych to ten sam materiał co w markowych?to poczytaj/pooglądaj sam lub filmiki , z czego to robią. Wiesz że np. w filtrach oleju może być 10-ci krotnie mniej materiału filtrującego? że w najtańszych nie ma zaworów i bajpasów? Tanio , często oznacza kłopoty.


Np. http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Dlaczego-nie-warto-oszczedzac-na-filtrach-oleju-i-powietrza,11580,1.html

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą jakością to tak jak ze wszystkim, są b.dobre markowe ale są też dobre a nawet b.dobre firm mniej znanych, ale za to sprawdzonych uczciwych. Wobec czego nie ma co popadać w kompleks cenowy, że dobre tylko to co drogie. Kupując w markecie czy przez internet i sugerując się wyłącznie ceną, zakładając że w cenie szukamy oszczędności, mozna się naciąć. Ale jeśli kupuje się w zaprzyjaźnionym, a nie sadzę że posiadacze aut takich nie mają, sklepie to sam sprzedawca podpowie by tego co nie pewne lub złe nie kupować. Mało tego zapewne tych najtańszych złych części u niego w sklepie nie będzie od ręki. Owszem jak się uprzemy to on to zamówi i sprowadzi ale zarazem powie żeby, jak coś się będzie działo, do niego nie przychodzić. Więc filtry, tak jak i wszystko pozostałe nie tylko do auta, należy zawsze kupować z głowa.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja , tyle że w moim przypadku ,zależało mi na produktach OEM  1:1 . Wszystko co wstawiłem (oprócz kabinowego) było u mnie na pierwszym montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nawet do Seicento nie wstawił bym filtra "No Name" więc nie wiem po co takie wywody ?

Drogo nie znaczy dobrze......ja kupuję rzeczy które od lat są używane w motoryzacji i są sprawdzone. Nie namówi mnie nikt na nowości z reklam i filmików kręconych pod daną firmę.

Więc kupując filtr firmy X do Seicento i tej samej firmy X do Nissana widzę że taki sam filtr (dokładnie takie same wymiary i wygląd) jest pakowany w inne pudełka z inną ceną. Oczywiście do Seicento taniej niż do Nissana. A produkt ten sam.

 

Na temat takich samych produktów pakowanych do innych opakowań i różniących się tylko właśnie opakowaniem i ceną można książkę napisać.

 

Brat pracuje w znanej firmie produkującej przyprawy.......więc idąc do sklepu kupuję te tańsze bo wiem że to to samo co te droższe. Bo takiej przetwórni nie opłaca się zmieniać technologi na każde kilka tysięcy kartonów. Zmieniają tylko opakowanie w zależności od zamówienia a wsad taki sam i tu i tu.

Więc nie przepłacajcie ale sprawdźcie sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zawsze wymieniam olej w ASO i od zawsze z oryginalnym filtrem oleju. Filtr oleju jest zbyt ważną sprawą, aby na tym oszczędzać te 20-30 PLN. W programie You+Nissan ceny są do przyjęcia.

Filtr powietrza jest w moim odczuciu mniej newralgiczny - choć też bardzo ważny. Celowo postawiłem na Filtrona bo chciałem sprawdzić ten produkt. Wcześniej w Matizie stosowałem tylko Filtrona i było ok. Teraz Filtron podobno robi filtry na pierwszy montaż dla Opla. Robi też filtry dla Boscha. To nawet się składa, bo Bosch dla Note 1.4 wyglada identycznie jak Filtron. Idę więc o zakład, że jeżeli Filtron robi filtry dla Opla na pierwszy montaż, to robi to pod marką Bosch.

Zatem pomyślałem sobie, że skoro jakość Filtrona jest akceptowalna przez Opla to dla Nissana pewnie też wystarczy ;). Jakość materiału filtrującego z Filtrona jest podobna do fabrycznego filtra. Tak się przynajmniej wydaje. Faktura i gęstość bibuły jest podobna i nie widać różnicy. Zobaczymy. Plusem Filtrona jest to, że kupisz go w dowolnym sklepie motoryzacyjnym. Na razie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na temat takich samych produktów pakowanych do innych opakowań i różniących się tylko właśnie opakowaniem i ceną można książkę napisać.

 

 

 

 

Tu masz całkowitą rację, tak się dzieje już od zarania dziejów.  Ponad 30 lat temu potrzebowałem termostat do Forda i znalazłem, ale w zabójczej cenie. Dobrze że właścicielem sklepu był znajomy i podpowiedział mi żebym zainteresował się termostatem do warczburga. Zainteresowałem się, był w tym samym sklepie, parametry,  wielkość, wygląd, wielkość i wszystkie napisy dokładnie takie same. Oczywiście inaczej wyglądające pudełko i ma się rozumieć cena 10-cio krotnie niższa. Facet przywoził osobiście części z Niemiec i tam mu, w zaufaniu,  powiedzieli o takich vistach z częściami a on jako dobry kolega podpowiadał ale wyłącznie znajomym, nawet, pracujący dla niego, sprzedawca o tym nie wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet wewnątrz firmy są takie numery.Tulejka wahacza do tiidy OEM 96 zł ta sama z innym numerem do k12 OEM 56zł a w rzeczywistości pasuje do K12 E11 C11 i jeszcze kilku nissanów oraz Renault.Jako zamienniki też to skrzętnie ukrywają inne firmy oprócz np. Febesta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie wstawiam już od dawna filtrów oleju i silnika z medium filtracyjnym  papierowym.

Filtr powietrza medium filtracyjne bawełna z filmem olejowym teraz już w trzecim samochodzie sprawdza się wyśmienicie.

Filtr oleju z medium filtracyjnym włókno syntetyczne ,a nie papier jak w filtrze made in china z  ASO Nissan.

Co do filtra kabinowego to nie ma wyboru,filtr papierowy węglowy taki zamontuje .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz,bo te włoskie i z allegro węglowe nie pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem za pierwszym razem się naciołem i nie pasował ale pasował do Drakuli teścia to mu dałem a niech ma  :devil:  

Manix pytasz jak znajdę filtr węglowy???? ja wszystko znajdę to tylko kwestia czasu i kasiory  :)

Ale bardzo się zmartwiłem że moja firma nie robi filtrów do tiidy a ja tak lubię czyścić i dłubać w samochodzie.

Oczywiście na filmie źle czyści ,bo wypłukuje się brud w poziomie a nie pionie od strony czystej! letnią wodą a nie zimną.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...