Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ślady oleju na filtrze powietrza.


RysiekD
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Stosuje od trzech samochodów filtry K&N z ogromną przyjemnością bo lubię je czyścić i oliwić  :spoko:

Potwierdzam jeden fakt to nie producent decyduje kiedy go czyścić !!! O tym decyduje każdy właściciel filtra K&N  :D

Filtr myję kiedy zobaczę że jest już brudny a nie patrze na przejechane kilometry bo co one mnie obchodzą???

Jedyna zasada nie rozwalenia wkładu filtracyjnego czyli bawełny za stalową siatką to jest mycie pod małym ciśnieniem!!! Duże powiększy otwory w bawełnie!!

Temperatura wody też nie może być gorąca tylko letnia !!

Płyn do mycia starcza na bardzo dużo myć bo jest bardzo aktywny rozpuszcza brud ino mig ,a olej do nasączania jego stosujemy z umiarem aby nie przesadzić!!

Trzy filtry K&N w trzech samochodach i żaden się nie rozpadł  K&N to Filtry nie badziew jak Simota BCM czy Apexi  co się szybko rozpadają  :thumbsdown:

https://www.youtube.com/watch?v=u36ESU-OSC8

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Problem zarzyganego filtra nadal jest, separator od Lublina odradzacie Panowie, czekamy na info od @Sebastian179r jak skrzyżowanie Nissana z Lublinem działa. Dobrze byłoby znaleźć rozwiązanie na ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile mają przejechane Wasze auta że ten problem występuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie brudzenie filtra występuje przy wyeksploatowanych silnikach, gdzie jest zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej, spowodowane zużyciem pierścieni tłokowych. Przy Twoim przebiegu silnik raczej powinien być dotarty a nie zużyty.

Trzeba znaleźć przyczynę i wyeliminować a nie wymieniać, czy czyścić filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero co się dotarł bo jak to w Polsce mawiają 100.000km na blacie to dopiero dotarty a przy 300.000km przetarty z korektą licznika  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skomentuję radę jednego z Kolegów, żeby na tę przypadłość zastosować filtr bawełniany.

 

Po:

1. Nie interesuje mnie opinia, że brudna przepływka niewiele przekłamuje. Tam ma być czysto i koniec.

 

2. To, że częstotliwość czyszczenia jest zależna od warunków w jakich jest eksploatowany, to jak mawia klasyk "oczywista oczywistość".

Podałem dane o przebiegach z instrukcji, żeby podkreślić, że w normalnym stanie silnika, w określonym środowisku, częstotliwość czyszczenia filtra bawełnianego jest znacznie mniejsza niż częstotliwość wymian papierowego.

 

3. Sprawa gwarancji. Nie pisałem o gwarancji na filtr, bo to mam w ..........  głębokim poważaniu.

Chodzi mi o przypadek, opisywany przed laty w prasie amerykańskiej, że K&N uznał roszczenia klienta, który uszkodził silnik z powodu wydmuchania bawełny z pomiędzy aluminiowych siatek. Pierwsze co zrobił K&N to badał skład chemiczny substancji pozostałych na filtrze i szukał związków przyczynowo-skutkowych ewentualnego stosowania niewłaściwej chemii. 

Nie wiem jak zachowa się ta bawełna stale narażona na działanie oleju silnikowego, jak w naszym temacie.

 

4. Nie trzeba mnie przekonywać do stosowania K&N. Stosuję je w każdym swoim samochodzie od wielu, wielu lat. 

Ale w opisanej sytuacji zaolejenia filtra, jak mam się babrać co 5 kkm w mycie, suszenie, olejenie, to wolę co 5 kkm wymienić jednym ruchem papierowy.

 

Reasumując, dopóki nie wyeliminuję problemów z zaolejonym filtrem, nie założę bawełnianego.

I moim zdaniem, wracając do tematu, założenie filtra bawełnianego jako antidotum na nadmiar oleju w dolocie jest druciarstwem.

Amen.  

 

W taki razie, jeśli nie separator, to co ?

 

Mam na szafie 210 kkm (pewne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie separator?  Poczekajmy co powie Sebastian, bo jak widać na fotkach ma założony.

 

U mnie na blacie 203kkm niepewne, a filtr tylko zakurzony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz silnik w nienagannym stanie :).

Zwróć uwagę na to co pisałem wcześniej. W silnikach japońskich T30, jak najbardziej Ryba382 zaleca separator.

We francuskich (T31) już nie.

Sebastian stosował w T30 z powodzeniem. Wydaje się, że po przesiadce na T31 założył separator siłą bezwładności, nie konsultując tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie brudzenie filtra występuje przy wyeksploatowanych silnikach, gdzie jest zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej, spowodowane zużyciem pierścieni tłokowych. Przy Twoim przebiegu silnik raczej powinien być dotarty a nie zużyty.

Trzeba znaleźć przyczynę i wyeliminować a nie wymieniać, czy czyścić filtry.

Olej w filtrze powietrza X-traila  ma nie wiele  wspólnego z zuzyciem silnika,bo dotyczy równiez aut jeszcze w okresie gwarancji

Było troche nt pisane i Nissan stwierdził,ze opary dostajace sie do filtra powietrza nie maja zadnego wpływu na prawidlowa prace silnika .

Tylko  w moim pierwszym X-traili z 2003 roku z silnikiem 2,2 DI ,filtr nie byl zaolejony.

Ale juz X-trail z 2007 roku z silnikiem 2,2 DCi i obecny 2,0 dci T31 -maja filtry zaolejone.

A jeślii chodzi o przejechane km to pierwszy z silnikiem 114km ,przejechał przeszło 300 tys.km -bez sladów oleju.

Drugi t30 z silnikiem 2,2dci 136km kupilem dwulatka z przebiegiem 30 tys.km i filtr rowno był zaolejony.

Obecny T31 z 2008 r ma już 200 tys,km .

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz silnik w nienagannym stanie :).

Zwróć uwagę na to co pisałem wcześniej. W silnikach japońskich T30, jak najbardziej Ryba382 zaleca separator.

We francuskich (T31) już nie.

Sebastian stosował w T30 z powodzeniem. Wydaje się, że po przesiadce na T31 założył separator siłą bezwładności, nie konsultując tego.

Tylko dlaczego nie można w T31 jak z powodzeniem stosują w innych silnikach? Może kolega @ryba też wszystkiego nie wie.

Niech wypowiedzą się osoby które mają założone to cudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, odrobinę zawsze zarzuci również zdrowy silnik.

Kwestia ilości.

Z pewnością nie tyle, żeby upieprzyć filtr i przepływkę.

 

Edit:

Ryba382 wie wszystko na ten temat :).

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w filtrze powietrza X-traila  ma nie wiele  wspólnego z zuzyciem silnika,bo dotyczy równiez aut jeszcze w okresie gwarancji

Było troche nt pisane i Nissan stwierdził,ze opary dostajace sie do filtra powietrza nie maja zadnego wpływu na prawidlowa prace silnika .

Czyli wszyscy użytkownicy 2.0dci mają olej w filtrze powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Może nie w filtrze, co w dolocie.

Dopóki jest niewiele, nie ma sprawy.

Gorzej, jak zaczyna rzucać wiecej.

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ryba382 wie wszystko na ten temat :).

 

Więc co wymyślił w tym temacie? Jak nie separator to tak ma zostać? Jeśli tak to nie widzę problemu.

Tylko dlaczego nie można w T31 jak z powodzeniem stosują w innych silnikach? Może kolega @ryba też wszystkiego nie wie.

Niech wypowiedzą się osoby które mają założone to cudo.

Przykład http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=433707#p5224171

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam, jedyne, co doradzał to poprawa szczelności układu korbowo-tłokowego, że się tak wyrażę.

Często się zdarza w tych silnikach, że któryś pierścionek jest zapieczony.

Trza jechać na pomiar ciśnienia sprężania. Sprawdzić w którym cylindrze. Zastosować (bez gwarancji powodzenia) określoną płukankę w celu próby przywrócenia "ruchomości" pierścienia.

Ja już kupiłem taką. Nie pisze jaką, żeby nie rozpętywać wojny o wyższości Y nad Z.

Po zastosowaniu napiszę o wynikach.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Drugi t30 z silnikiem 2,2dci 136km kupilem dwulatka z przebiegiem 30 tys.km i filtr rowno był zaolejony.

 

Przy trzydziestu tysiącach olej na filtrze? Piotrek, błagam...

 

Trza jechać na pomiar ciśnienia sprężania. Sprawdzić w którym cylindrze. Zastosować (bez gwarancji powodzenia) określoną płukankę w celu próby przywrócenia "ruchomości" pierścienia.

Po zastosowaniu napiszę o wynikach.

To jest chyba najwłaściwsza droga do rozwiązania problemu :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowałem wszystkie płukanki dostępne w Polsce na pułkach, stwierdzam że najskuteczniejsza to jest L&M :)

A 15min płukania to za krótko min 20 a max 30min jak ma być solidnie!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma wzorowe cisnienie sprężania a filtr i tak się brudzi... mam zamiar założyć separator od lublina.

W autach inny marek jest czasem proteza separatora w pokrywie zaworowej - i ta po czasie przestaje spełniać swoje zadanie, więc ludzie montują dodatkowy separator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeshky ma racje, był wątek Barteza o tym i fotorelacja

Zgadza się, Bartezm użył węża i butelki. Sam tak zrobiłem swego czasu w 125p :D . Natomiast koledzy drapią się czy założyć separator do T31.

 

Mój ma wzorowe cisnienie sprężania a filtr i tak się brudzi... mam zamiar założyć separator od lublina.

Więc jeśli nie nadciśnienie w skrzyni korbowej, to co jeszcze może być przyczyną?

 

U mnie wygląda to tak przy przebiegu 203kkm post-68386-0-04813500-1439824208_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy go włożyłeś bo to świerzak  :)

Na dniach zmieniam olej i filtry :) (co 10kkm) Mam zrobić fotkę Tomaszu :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd moje zdziwienie że inni mają tam olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...