Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Długie kolektory wydechowe PPE do 350z


Łukasz83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zapodac male tlumiczki trzeba i tyle... coby takiego polonezowego rezonansu nie bylo...

odświeżam temat Panowie... Ja miałem założone metalowe, "sportowe" katy , które długo nie wytrzymały...  po dźwięku sądzę, że już po 3 tygodniach coś się z nimi stało, a jak po 2 latach zajrzałem  teraz przy okazji montażu kolektorów, to okazało się, że jednego nie ma już całkowicie... zero null, drugiego jakieś resztki... także zostały puste bańki.... a po kolektorach właśnie wzmocnił się strasznie ten chuusteczkowy rezonansowy dźwięk o którym pisze Coobcio...  no i pytanie do Was, a do Coobcia w szczególności... co najlepiej działa na ten dźwięk ? Czy właśnie tłumiczki przelotowe... (działa ? ) a testował ktoś rezonatory ala motordyne art pipes ? Działa to to ?  Muszę się koniecznie pozbyć tego dźwięku, bo jest naprawdę irytujący :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumiczki załatwią sprawę ale nie do konca zawsze jakis rezonans bedzie mniejszy lub wiekszy.

Zapodaj takie puszki przelotowe zamiast katów ok 20cm dł i bedzie ok ja tak właśnie mam

Edytowane przez 35zdawid1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja wlasnie przegladalem oferte i wezme MEGAN RACING za 300$ z przesylka i zrobie testpipes w stylu Megan Racing. dzwiek taki :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Właśnie wczoraj myślałem o tych kolektorach ale kurde $1300 za PPE dać kiedy zwykłe decaty niedużo mniejsze rezultaty dadzą?

A jest sens zrobić wałki + sprężyny, 3,7L i podwyższone obroty bez tych długich kolektorów i tylko z dekatami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnossaku kolekotry to podstawa, lepiej je zmienić niż wałki w silniku... Tzn większy przyrost będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od sashy lepsze jeszcze są. Z wydech em na seryjnym revup plus 40 koni

No wraz ze strojeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy oni je jeszcze robią w ogóle, chyba już nie :(

 

Coobcio, ile koni różnicy będzie w HR-ku pomiędzy długimi kolektorami jak PPE a tylko dekatami z seryjnymi kolektorami? Krótkie aftermarketowe w porównaniu z seryjnymi kolektory to wiem że z około 10 hp dodadzą (gdzieś widziałem na my350z.com wykresy w HR-ku po takiej zmianie). Jesli decaty same daja okolo 15hp (kiedys tak pisales) to czy jest sens długie kolektory pakowac? Zalozylbym duzo tansze krotkie kolektory - pytanie tylko ktore?! Albo w ogole zostawil seryjne na razie.

 

Długie kolektory jak PPE dodają bardziej mocy w najwyższym zakresie, więc bez męskich wałków i to agresywnych jak te JWT 272 nie ma sensu ich pakować tak mi się wydaje. To już chyba są niuanse tak naprawdę powyżej pewnego poziomu - z tego co czytam to decydując o kolektorach trzeba wziąć pod uwagę już jakie wałki wlecą i jaką średnice będzie miał wydech. Wszystko to musi grać ze sobą!

 

Pytałem się GT Performance czy jest w stanie zrobić takie długie kolektory i mówi że tak ale roboty z tym będzie na kilka tygodni. Duzo taniej by to i tak nie wyszlo.

Zastanawiam się co zrobić bo przesunął mi się termin na wydech na koniec marca i wtedy też kumpel będzie w Stanach to może mi znowu przywieźć trochę gratów. Albo wałki, albo te długie kolektory ... no albo robione kolektory w GT Performance ale nie wiem czy to dobry pomysł... albo krotkie i dekaty ale czy mnie to w przyszlosci nie ograniczy?

 

 

 

PS. Przerzuciłem te wpisy o kolektorach z tematu o wałkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Wolnossaku dobre kolekotry to podstawa, przeważnie w pełni sprawny zdrowy RevUP u nas na hamowni generuje moc zazwyczaj w przedziale 272-273KM i okolica 330Nm na wydechu i kolektorach SGM doszło mi 40KM i niemal 70Nm. wałki bardzo nie wiele dają w silniku wolnossącym zetkowym - poprawiają górę kosztem bardzo dużych strat na dole. HR i RevUp w serii ma niezłe wałki.

 

new%20pojemnosc%20vs%20stara%20pojemnosc

 

Tutaj masz mojego RevUpa po przejściu z seryjnych walków 248/248 na Tomei 280/272, patrząc na maks moc niby 20KM doszło ale przy 7000obr.min doszło już 40KM:

tomei%20FINAL%20vs%20best%20to%20co%20na

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ładnie sumaryczny przyrost ci dały te dwa mody: kolektory długie+wałki. Same wałki rzeczywiście nie mają sensu jak nie ma kolektorów - zwłaszcza jak się 272 pakuje. Ciekawe czy w HR też by 60 kuni doszło z 272/272 + PPE + tune. Pogadamy w niedzielę! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...