Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, borek11498 napisał:

I wyłączyć system Start/Stop przekręcając krańcówkę pod maską.

Nie każdy może tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Lutenet napisał:

Ja się chętnie się przyznam tylko powiedz mi co można więcej zrobić w aku bezobsługowym tak aby działał kolejne 7 lat ....bo instrukcja od aku oraz pojazdu za dużo nie mówią. Oczywiście nie zamierzam zabierać go na noc do domu :lol:

Siedmioletni wynik to i tak niezły,chociaż znam przypadki 12-sto letnie, i wierzę że nawet dzisiaj do osiągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2018 o 11:55, JACKO29 napisał:

Jak wymienisz akumulator,musi być wpisany w komputer samochodu.Poza tym nic nie trzeba ustawiać.wszystko działa jak przed wymianą.

Co to znaczy wpisany?
Akumulator się jakoś przedstawia numerem seryjnym? Jak? Przez klemy?
Jak wstawię nowy akumulator to silnik nie odpali?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chodzi o to,że komputer steruje ładowaniem,więc musi mieć wpisaną moc aku,jego pojemność i moc rozruchową.Komputer uczy się ładowania i obniżone ładowanie starego mógłby przekazywać na nowy i doprowadzić go do szybkiego zniszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, JACKO29 napisał:

 

Podstawą żywotności każdego akumulatora jest jego naładowanie na ful w każdym momencie jego pracy,szkoda że o tym nie wspomniał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś słuchał,to byś wiedział że wspomniał,wspomniał o tym że te akumulatory mają przyjąć w krótkim czasie duży ładunek,są strojone do nowych technologii,to już nie są zwykłe aku i o tym trzeba pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, JACKO29 napisał:

Jakbyś słuchał,to byś wiedział że wspomniał,wspomniał o tym że te akumulatory mają przyjąć w krótkim czasie duży ładunek,są strojone do nowych technologii,to już nie są zwykłe aku i o tym trzeba pamiętać.

W J10 1.6 benzyna miałem akumulator EXIDE, na którym napięcie było 11,9-12.1V (tak odczytywał komputer i mój multimetr, po odłączeniu od samochodu 12,25V)
i działał niezawodnie przez ponad 6 lat (i nadal działa u nowego właściciela), chociaż serwis co roku mi pisał, abym naładował akumulator. Nic nie robiłem.

A teraz w J11, jak rozmawiałem przez Bluetooth i wyłączyłem silnik, to po 5 minutach samochód wyłączył mi bez ostrzeżenia rozmowę, bo oszczędza akumulator, aby wytrzymał on ledwo do końca gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JACKO29 napisał:

Jakbyś słuchał,to byś wiedział że wspomniał,wspomniał o tym że te akumulatory mają przyjąć w krótkim czasie duży ładunek,są strojone do nowych technologii,to już nie są zwykłe aku i o tym trzeba pamiętać.

Tak wspominał,mają przyjąć w krótkim czasie duży ładunek elektryczny..., ale tylko AGM.

Wspominał też,że montowane w komorze silnika to nie najlepszy pomysł.

A najlepiej jak wszyscy przesiądziemy się na rowery w celu ochrony środowiska.. , też o tym wspominał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Akumulator wymieniłem w salonie. Wszystko znowu gra i śmiga jak talala. Tamten Fiamm mial na tescie 280 wartość a powinien mieć 700 czy jakoś tak więc zdechł.... Teraz juz nie montuja tych aku w autach podobno niektóre nawet z placu nowe miały biede odpalić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było...ale przypomnę.pod maską silnika,przy zamku masz krańcówkę zamontowaną do belki przy chłodnicy.Jeżeli ją odkręcisz i obrócisz to system SS się nie aktywuje,bo będzie uważał że maska otwarta więc nie jedziesz.Ale,to działa tylko wtedy,gdy do tego czujnika nie masz podpiętego alarmu,co robią niektóre serwisy montując alarm.Wtedy trzeba już wyższej techniki :D by zablokować SS :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aerofan puszczasz do Jacko krzynke to zapoda Ci schemacik jak to diabelstwo obejść. 

Ja przekręciłem mocując w otworku poniżej ale nie mam larum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich ..znalazłem ten temat i pewnie po zakupie upatrzonego Pulsara.

Witam od dłuższego czasu szukałem Pulsara , znalazłem takowego rok produkcji 2014 1 rejestracja 2015..przebieg ponad 10 tysiący jeżdzony 1,5 roku od nowości po czym kolejny rok stoi gdyż właściciel zmarł, sprawy spadkowe takie tam

Czy przy takim przebiegu zaryzykowalibyście z kupnem, czy więcej niż pewne że problem z rozrządem wystąpi?. Samochód po gwarancji jaki koszt takiej imprezy wrazie w. Proszę o każde słowo :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ma wystąpić problem z rozrządem? Wymienić płyny ustrojowe, a potem pilnować okresów między wymianami oleju (najlepiej skrócić) i cieszyć się jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że pewnie może i nie wszystkie silniki ta bolączka dotyczyła ..ale problem z napinaczem i metalicznymi stukami się pojawiał i pojawia jaki orientacyjnie mogłby być koszt wrazie w wymiany napinacza... różne glosy są co do specyfikacji olejowej ...wg was lepszy jednak bedzie 5w40 jaki macie sprawdzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w Twoim nowym nabytku ten problem się pojawił? :D Bo jeśli nie, to po co drążyć i martwić się na zapas? Jeśli jednak się zamartwiać, to po co jeździć? Może lepiej wstawić do garażu, przykryć kocykiem i traktować jak kapliczkę.:P A tak poważnie, to owszem, zdarzało się w tych silnikach przyspieszone zużycie rozrządu. Pewnie często z powodu złej eksploatacji, czasem może z powodu wady materiałowej, jednak nie częściej niż w innych markach. Opisywany przez Ciebie Pulsar tak naprawdę ledwo się dotarł (ułożył) więc co tam mogło się zużyć przez te parę przejechanych kilometrów. Zużył się kierowca (z tego co piszesz), a Ty masz praktycznie nowe auto. :) Natomiast jeśli kiedyś przyjdzie Ci wymieniać ten nieszczęsny rozrząd, to wg.mojej magicznej kuli musisz liczyć się z kwotą do kilku tysięcy złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i taki głos potencjalnemu nabywcy jest rownież potrzebny...co fajne jest w Pulsarze mega duzo miejsca w środku i to że ich nie widać na ulicach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widać, bo Nissan zakończył już produkcję (przynajmniej w Europie). Szkoda, bo moim zdaniem auto niedocenione i tak jak napisałeś, bardzo przestronne w swojej klasie. Jednak konkurencja w klasie kompaktów jest bardzo duża, a Pulsar nie był jakoś specjalnie reklamowany przez Nissana ani nie wyróżniał się na tle konkurencji. Odstawać też nie odstawał, ale jakoś nie podbił rynku i pewnie dlatego został wycofany z Europy. Co nie znaczy, że z rynku wtórnego nie warto kupić, bo jeśli trafi się dobry egzemplarz w dobrej cenie, to brałbym chętniej niż jakiegoś Holcwagena. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ale jak czytam że ten silnik ma problem z braniem oleju , rozrządami itd to średnio ...samochody roczniki 2015...i mam zagwostkę co robić . I nie mów że silniki TSI też to mają poprstu mój Roomster z 2006 r z silnikiem 1.6 nie bierze grama...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qg18de w almerze ponoć brał na potęgę. Qg15de też brał choć mniej. W autoświecie i na onecie co jakiś czas wymieniają te silniki jako szajs. Ja miałem almere od handlarza najpewniej z cofanym lcznikiem, prawie 10 lat. Pozbyłem się z przebiegiem ok. 240kkm. Zero problemów z awariami, które są opisane na forum. Zero problemów z łańcuchem, zero jakichkolwiek problemów z silnikiem, skrzynią, przeniesieniem napędu. Mam kolegę co ma almere 1,8 i cud, ona mu oleju bierze tyle co nic. Czasem coś doleje, ale zwykle nic. Też zero problemów. Problem główny to rdza. Mam pulsara z tego rocznika, też miałem takie schizy. Jeżdże ponad rok, naklepałem 15 kkm, ogólnie 75 kkm. Poleasingowy, więc cholera wie kto nim jeździł. Poza klimą, póki co żadnych problemów, żadnych metalicznych dzwięków, oleju nie bierze, wszystko działa. Jak się zepsuje na amen z naprawą idącą w wiele tysięcy to wtedy będę myślał. Takie jak twój po zmarłej osobie z małym przebiegiem brałbym niemal w ciemno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze sobie odpowiedz@maslak na pytanie, co ma wspólnego poczciwy 1.6 z twojej Skody z Tsi

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, manix napisał:

No to jeszcze sobie odpowiedz@maslak na pytanie, co ma wspólnego poczciwy 1.6 z twojej Skody z Tsi emoji847.png

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

No nic...TSI to TSI a 1.6 MPI to 1.6 MPI ...szkoda że obecnie standardem np.w koncernie WV wpisywanie w instrukcję obsługiże zjadanie oleju jest standardem.

Pulsar na felgach 17  i z przyciemnionymi szybami porostu mi się podoba.

Maslak,...edytuj swój post i napisz coś ,w innym przypadku będzie skasowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...