toruńczyk Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Te 'chrzczenie" tkwi w naszej podświadomości i dlatego w większości kupujący Pb o wyższej liczbie oktanowej biorą to 'na poprawkę" . Szczególnie przy wyżyłowanych silnikach jakie teraz mamy(stosunek mocy do masy) ma to istotne znaczenie bo często czuje się różne zachowania auta na paliwie o tej samej LO. Nikt z nas nie wie co kupuje i dlatego tak się dzieje ale może zamiast alkomatów trzeba byłoby zakupić oktanometr ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Nikt z nas nie wie co kupuje i dlatego tak się dzieje ale może zamiast alkomatów trzeba byłoby zakupić oktanometr ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Te 'chrzczenie" tkwi w naszej podświadomości i dlatego w większości kupujący Pb o wyższej liczbie oktanowej biorą to 'na poprawkę" . Szczególnie przy wyżyłowanych silnikach jakie teraz mamy(stosunek mocy do masy) ma to istotne znaczenie bo często czuje się różne zachowania auta na paliwie o tej samej LO. Nikt z nas nie wie co kupuje i dlatego tak się dzieje ale może zamiast alkomatów trzeba byłoby zakupić oktanometr ? mowisz ze chrzczenie tkwi w naszej podswiadomosci .... hmmm ciekawe mala lektura : http://en.wikipedia.org/wiki/2007_United_Kingdom_petrol_contamination Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Te 'chrzczenie" tkwi w naszej podświadomości i dlatego w większości kupujący Pb o wyższej liczbie oktanowej biorą to 'na poprawkę" . Szczególnie przy wyżyłowanych silnikach jakie teraz mamy(stosunek mocy do masy) ma to istotne znaczenie bo często czuje się różne zachowania auta na paliwie o tej samej LO. Nikt z nas nie wie co kupuje i dlatego tak się dzieje ale może zamiast alkomatów trzeba byłoby zakupić oktanometr ? A co to ma do rzeczy? Woda nie miesza się z benzyną, więc oktanów nie ubywa z tego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Nie raz tankowałem 95 i zamulały samochody fest, tego nie mam w podświadomości tylko z doświadczenia że 95 nie wszędzie trzyma 95oktan. A jak oni chrzczą paliwo i gdzie bo to długa droga z rafinerii to ch*j ich tam wie ....................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Nie raz tankowałem 95 i zamulały samochody fest, tego nie mam w podświadomości tylko z doświadczenia że 95 nie wszędzie trzyma 95oktan. A jak oni chrzczą paliwo i gdzie bo to długa droga z rafinerii to ch*j ich tam wie ....................... A skąd wiadomo że 98 nie chrzczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Pewnie że wszystko w Polsce wszystko chrzczą ja nie piszę że nie ale nigdy na 98Bp Ultimate i 98Verva silniki mi nie muliły zawsze pracowały poprawnie. A do słuchania pracy silnika to ja mam pierdolca ........jak doktor osłuchuje przed jazdą po jeździe. Edytowane 18 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Wiem Edku, tylko czy to nie jest efekt placebo? Wiesz że tylko to i tam jest dobre a nasłuchiwanie to choroba, można sobie wiele wmówić. Ja leje paliwo w PL i D i nie widzę różnicy w pracy silnika. Tankuje przy autostradzie, a tam paliwo raczej długo nie wegetuje w zbiornikach, tylko schodzi jak świeże bułeczki. Więc chyba tam nikt nie pozwoli sobie na chrzczenie paliwa. Nie widzę różnicy w pracy i w spalaniu tankując w Polsce czy w Niemczech. Nie tankuje tez wynalazków tylko zwykły diesel, wszystko gra i na budziku już 200 000 a w roku robię ok.20 000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Wiem Edku, tylko czy to nie jest efekt placebo? Wiesz że tylko to i tam jest dobre a nasłuchiwanie to choroba, można sobie wiele wmówić. Ja leje paliwo w PL i D i nie widzę różnicy w pracy silnika. Tankuje przy autostradzie, a tam paliwo raczej długo nie wegetuje w zbiornikach, tylko schodzi jak świeże bułeczki. Więc chyba tam nikt nie pozwoli sobie na chrzczenie paliwa. Nie widzę różnicy w pracy i w spalaniu tankując w Polsce czy w Niemczech. Nie tankuje tez wynalazków tylko zwykły diesel, wszystko gra i na budziku już 200 000 a w roku robię ok.20 000. Ale to by wskazywalo na to, ze w niemczech .......tez chrzcza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Wg.Edka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Ale to by wskazywalo na to, ze w niemczech .......tez chrzcza W Niemczech chrzczą wodę benzyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Nie no Edek tankuje tylko to co najlepsze. Ale prawde mowiac przy poprzednim aucie tez przez pierwsze 4 lata lalem mu tylko to co najlepsze. Wiec pewnie z QQ bedzi to samo. Tylko ktos wczesniej napisal ze jadac z niemiec do PL widzi roznice w paliwie- i zaczalem sie smiac jak to przeczytalem. Ja chyba patriota jestem bo jadac poza granice kraju zadnej roznicy nigdy nie widzialem. Ale to pewnie tez efekt nastawienia, jak ktos uprzedzony do PL to nic nie bedzie mu sie w PL podobalo, a jak ktos taki "patriota" jak ja to zadnej roznicy nie bedzie widzial....chodzby ona nawet wystepowala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Jedna trzeba przyznać ,że Edward lejąc 98 , ma spore szanse że ma choć te 95 oktanów. A to że paliwo jest "ulepszane" nader często ,udowadniają kontrole.Sam tego niestety też doświadczyłem (Benzyna waliła na kilometr rozpuszczalnikiem !) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Jedna trzeba przyznać ,że Edward lejąc 98 , ma spore szanse że ma choć te 95 oktanów. A to że paliwo jest "ulepszane" nader często ,udowadniają kontrole.Sam tego niestety też doświadczyłem (Benzyna waliła na kilometr rozpuszczalnikiem !) Mądrość przez Ciebie przemawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Nie no najlepszej wachy ja to nie leje na Shellu mają lepszą Vpower nitro+, Vpower rancing Jak zalewam Ultimate,Verve jest mniejsze spalanie . Edytowane 19 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Grzmot - wyjaśnię ... - czy ja pisałem o wodzie ...? Mówiłem (albo jak wolisz - chciałem powiedzieć) to co manix w poście 182 ... a z "tym" chyba już się zgodziłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Nie wiem czym jest taniej chrzcić, wodą czy rozpuszczalnikiem. Chyba tu o taniość chodzi? Grzmot - wyjaśnię ... - czy ja pisałem o wodzie ...? Mówiłem (albo jak wolisz - chciałem powiedzieć) to co manix w poście 182 ... a z "tym" chyba już się zgodziłeś ? Nie pisałeś o wodzie, zgadza się a z @manixem częściowo się nie zgadzam. Mam prawo jak wszyscy. Odeszliśmy od tematu. Więc może powrót? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Nie no najlepszej wachy ja to nie leje na Shellu mają lepszą Vpower nitro+, Vpower rancing Jak zalewam Ultimate,Verve jest mniejsze spalanie . Ja tak kombinowałem jak miałem głupi czas w firmie parę lat temu,gdzie na samo paliwo wydawałem 2500zł i więcej miesięcznie. Przez jeden miesiąc lałem tylko benzynę BP Ultimate zobaczyć,czy spadek w spalaniu zwróci droższy koszt paliwa - nie zwrócił I tak wychodziło o 100-200zł drożej,mimo że faktycznie średnie spalanie spadło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Nie ma szans by zwrócił się koszt "lepszego" paliwa ze względu na mniejsze zużycie.Jest za to szansa, że np.piezoelektryczne wtryski wytrzymają 200kkm,zamiast stu.O słynnych Delphi nie wspomnę.Koszt? Bagatela ,od kilku do kilkunastu tysięcy. Grzmocie z czym się wyżej "częściowo" nie zgadzasz.Z tym że paliwa są "chszczone" ,czy z tym że 98 ma większe szanse na trzymanie minimalnego parametru spalania detonacyjnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Z tym drugim. A cały czas chodzi mi o to, że lanie 98 nic nie daje jeśli nie mamy odpowiednio zestrojonego silnika. A 98 jest chrzczona dodatkami, które w normalnym silniku wypalają dziury w tłokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Współczesne silniki tego nie wymagają.A jeśli nie zgadzasz się z tym co napisałem ,to poczytaj o paliwach sprzedawanych jako 95 ,które miały tylko 91oktany.I w tym sensie należało interpretować to co napisałem "jest szansa, że 98 ma chociaż te 95" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Wyżej pisałem że nie wymagają tego współczesne silniki(#151), bo mają uniwersalne mapy, ale nic z tego. Nie wykorzystasz w pełni parametrów 98 bez zestrojenia zapłonu. Co do 98, jaką masz pewność że to ta benzyna? Swego czasu w Belgii była afera, że miało być SUPER a było NORMAL. Nie wierzę że u nast też tak nie kombinują. W końcu jesteśmy ekspertami w kombinowaniu. I co, leje 98 a w cysternie 95 lub mix jednego z drugim i od razu czuje że auto nie zamula... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Widzę że nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Widzę że nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojej wypowiedzi. Niech Ci będzie. Nie ma sensu ta rozmowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
njacek Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Nie no Edek tankuje tylko to co najlepsze. Ale prawde mowiac przy poprzednim aucie tez przez pierwsze 4 lata lalem mu tylko to co najlepsze. Wiec pewnie z QQ bedzi to samo. Tylko ktos wczesniej napisal ze jadac z niemiec do PL widzi roznice w paliwie- i zaczalem sie smiac jak to przeczytalem. Ja chyba patriota jestem bo jadac poza granice kraju zadnej roznicy nigdy nie widzialem. Ale to pewnie tez efekt nastawienia, jak ktos uprzedzony do PL to nic nie bedzie mu sie w PL podobalo, a jak ktos taki "patriota" jak ja to zadnej roznicy nie bedzie widzial....chodzby ona nawet wystepowala Ja też nie widzę różnicy To taki "urban legend" z tym lepszym niemieckim paliwem moim zdaniem Kiedyś tankowałem różne wersje Pb98, ale prawda jest taka że poza ceną nie widziałem róznicy. Na argumenty o trwałości silników mam dwie odpowiedzi: 1. Wątpię by to miało znaczenie 2. Na pewno nie ma to znaczenia dla mnie. Dotychczas największy przebieg jaki miałem w samochodzie to 102 tyś (QQ J10), wszystkie samochody zmieniałem zawsze wcześniej i nigdy nie miałem problemów. Jeżeli jest jakaś różnica to być może ujawnia się ona po 300-500 tyś km, a to mnie zwyczajnie nie dotyczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.