Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klekotanie podczas równej jazdy


pan_greenski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, papa_bizkit napisał:

I ja mam awersję do mechaniorów. no chyba jeden w miarę uczciwy... ale musiałem widocznie wydać waluty u niego... ale navary nie chce robić bo za duża na podnośnik...

Dzis dokladne obejrzałem łańcuchy. Wyglada jak lancuch prosto od roweru. Nie maja nawet dzurki olejowe. Oczywiście kupiłem teraz z salonu i wygląda  zupewne inaczej. Duzo grubsze i z kanalamy olejowim.  Pieniadze pewne  nie odziskam ale, moze uda sie innych uprzedzic. Napisze odpowiedny komentarz pod sklepem. Pomiliwo mi to, ze te czesci na zdjęciach wstawione na allegro, wygladaja jak oryg. w opakowaniu nissanowskich podelkach. No i niestety przed założeniem nie widzialem na oczy :(

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebralem auto. Jest mega poprawa. Ale nie do końca jest tak jak powinien byc. Niestety wymieniłem tylko oryginalny dolny lancuch z napinaczem. Skoro jest poprawa postanowiłem wymienić i gorni łańcuch z napinaczem. 

Teraz silnik na wolnych obrotach chodzi o polowe ciszej. Wieksza moc. Lepiej z jedinki ciągnie i nie grzechocze. Troche pozostal klekotanie, ale duzo ciszej jest.

Moze ktos orjentuje się - Czy rozrząd zlym stane dziala na prace wtryskiwaczy? 

Ten gorni lancuch tez mocno rozciagnety. W sensie napinacz o 1cm. Wysunięty.

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prace wtryskiwaczy raczej nie wpływa rozciągnięty łańcuch , ale zawory mogą się minimalnie wcześniej otwierać lub zamykać.

A to może już wpływać na pracę silnika. Zbyt późne zamknięcie zaworów dolotowych  może skutkować tym , że następuje już ruch tłoka w górę i ciśnienie sprężania zamyka zawory  dolotowe i powoduje to klekotanie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjaśnienia. Wtryskiwacze sa nowe. Tez mysle, ze moze to nie to. Trudno dojść bo klekotanie słychać  tylko w trakcie jazdy jak sie jedZie przy stawej prędkości. Klekot zanika jak tylko zdejme noge zgazu albo mocno przyspieszam. Gdybym jechal w ciągłe przyspieszajac, jest bardzo cicho. Tylko jak odziska stawa predkosc, natychmiast powraca klekot. Teraz i tak jest duzo ciszej po wymiane dolnego lancucha. Wymiene tez ten górny łańcuch, zobaczę moze znikne całkowicie. Wiem, ze napinacz gorny  jest wysunięty o jedem cantimetr po roku jazdy. Zaloze oryginalne z serwisu. No i kusi mnie wymienic na oryginalne zawur scv i czujnik walkan rozrządu. Zawor byl kupiony na allegro za 250zl. Choc te czesci nie wiem czy mieliby znaczenie  na takie klekotanie. 

Dodam jeszcze, ze zawor scv daje większe ciśnienie od wymaganej. Nie wiem, dlaczego tak jest. Dlatego jewentulne mysle o wymine scv. 

 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, sprawe bralel na własną reke.kupilem sluchalky, taki bardziej dla zabawy. Osluchalem caly samochod. Znalazlem zrudlo hałasu. Dobiega on pod silnika. Gdzies kolo miski olejowej. Nie wiem co to jest, moze panewki?? ale na razie daruje. Mysle ze cos powaznego. Stuki z bliska są bardziej metaliczne. Choc w samochodE bardziej jak kekotanie. Da sie zagladac do panewek bez wiekszego rozebrania silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozebrać cały silnik

Wymień olej w silniku i zobacz jak wygląda olej. Wrzuć do oleju magnes  i poruszaj nim w oleju , wyjmij i zobacz czy na magnesie są jakieś opiłki metalowe

 

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jesli sa opilki to znaczy ze paneeki tak? A tak mysle czemu jak chłodno na zewnątrz bardziej słychać? Ma to jakis sens? I jak przyspieszam mocno wtedy zanika. 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko to ogarnąć z zewnątrz. Jedynie rozebranie całego silnika może odpowiedzieć co tam się dzieje. Nie wiem czy warto tak się w to angażować , bo to sporo roboty ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dieki wszystkim za pomoc. Temat zamkniety. Wszystko wskazuje na to, ze jakis lozysko na wale w szkyni. A stuki dochodza dokladne tam gdzie wlaczy sie skrzynia z silnikem. Jesli bedzie nieoplacalne wymienic samochod podIe na sprzedaz niestety :( Mam nadzieje, w przyszlosci komus pomoze moje posti. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam identyczny problem jak twój. U mnie okazało się że prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik temperatury zewnętrznej, na zegarach zawyżał o 2 stopnie. jak podłączyłem komputer to pokazywał że temperatura powietrza zasysanego wynosi 150 stopni. oczywiście żadnych błędów nie było. odłączyłem go i stukanie praktycznie zniknęło. za kilka dni przyjdzie nowy liczę że stukanie całkowicie ustanie.  czujnik jest w zderzaku tam gdzie jest największy wlot powietrza. bez problemu można odłączyć bez żadnego rozbierania.

Edytowane przez 77Robert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olaczylem i nic, tak samo. Daj znac jak nowy bedzie. Zasysanego powietrza to chyba przepwylomierz. 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valeri jak masz już zlokalizowane , że to łożysko na wale , to już połowa sukcesu. To już nie są takie duże koszty. Zrzucić skrzynię i zobaczyć.

Wymienić łożysko , uszczelniacz i po problemie. Może  się też okazać , że sprzęgło się kończy i przy okazji warto zrobić , a to już parę złotych wyjdzie.

 

 

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze dzwiek jest identyczne jak klekotanie wtrysku. Ale pod samochod zmienia sie dzwiek i jest to metaliczny. Jakby metal o metal stukal. Ale na 99,9 proc to ze skrzyni. Dzis na podnosniku i nie trzeba nawet sluchalek. Dzwiek dobiega dokladnie tam gdzie sprzeglo jest.

A myslalem,ze trzeba dol silnika rozebrac :) powiedz prosze jesli orientujesz sie. Czy warto zchowac sztywne kok czy jednak przy okazji dwumas założyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbiórka dołu to nie przelewki. Pamiętajcie że tam jest mechanizm wałków balansujących który się rozleci jak przy zmianie rozrządu nie napną zębatki. Silnik w takim układzie będzie głośny. 

U mnie mechanicy tak zrobili i skończyło się wymianą całego mechanizmu i demontażu dołu silnika.

W pierwszej kolejności demontujemy węże: chłodnicy dolny, podciśnień. Oraz rurki od Vaccu. Dalej demontujemy przedni most. Mając na wierzchu miskę bierzemy się do demontażu. Pamiętajcie że miska złożona jest z dwóch elementów. Mniejsza dolna i większa przykręcana do bloku silnika. Dalej pojawi się mechanizm wałków balansujących a jego demontaż wiąże się z rozebraniem rozrządu. Po wszystkim wał i panewki mamy odkryte. 

Jeśli coś robione było z rozrządem, sprawdź najpierw czy zębatka napinająca mechanizm wałków balansujących jest napięta. Bo ona może być przyczyną głośnego klekotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moze ktos sie orietuje, co oznacza - test emisji spalin - składniki nie powiodło sie. Moze to spowodowane przez zaslepiony egr? Czy któraś sonda lambda zawalona. Błędu nie ma. Jedyne jak podlaczam do turque obd w test emisji spalin  i dalej na czerwono skladniki - nie powiodlo się. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos sie orietuje, co oznacza - test emisji spalin - składniki nie powiodło sie. Moze to spowodowane przez zaslepiony egr? Czy któraś sonda lambda zawalona. Błędu nie ma. Jedyne jak podlaczam do turque obd w test emisji spalin  i dalej na czerwono skladniki - nie powiodlo się. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Zagladaliszmy do sprzegla i skrzyni do mojego patha. Niestety dzwiek dobiega dokladne tam gdzie znajduje sie ostatnia panewka. Myslalem.ze jest tam.lozysko i to huczy. A znalazlem panewke. W koncu udalo sie dotrzec  do problemu. Postanowilem i dol wyremontowac. Reszta to juz w sumie  mam nowe :)szkoda teraz go sprzedac. Ale gdyby miechanicy z Warszawy znali sie troche na autach no i ich pasja byloby motoryzacja, nie musialbym tyle kase wywalic bez sensu. Ale cus, juz za pozno. Udalo  mi sie, choc nie jestem mechanikem. Nie wiem co to jest do konca ale jest to dol silnika ostatnia panewka blizej sprzegla. 

Dziekuje wszystkim za pomoc. Tyle to musialo trwac..Napisze juz po naprawe dokładne co tam stukalo Podrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne trzeba będzie pomyśleć o nowej pompie olejowej. Silniki 2,5 były obarczone wadą związaną z niedostatecznym smarowaniem i w wypadku Twojej panewki jest to całkiem możliwe. W tym temacie było o silnikach podwyższonego ryzyka. Nr Vin jest ważny. https://forum.nissanklub.pl/topic/32802-wadliwe-silniki-w-d22/?page=2

Oczywiście mogę się mylić i to nie ten problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam wszystkich. Zagladaliszmy do sprzegla i skrzyni do mojego patha. Niestety dzwiek dobiega dokladne tam gdzie znajduje sie ostatnia panewka. Myslalem.ze jest tam.lozysko i to huczy. A znalazlem panewke. W koncu udalo sie dotrzec  do problemu. Postanowilem i dol wyremontowac. Reszta to juz w sumie  mam nowe szkoda teraz go sprzedac. Ale gdyby miechanicy z Warszawy znali sie troche na autach no i ich pasja byloby motoryzacja, nie musialbym tyle kase wywalic bez sensu. Ale cus, juz za pozno. Udalo  mi sie, choc nie jestem mechanikem. Nie wiem co to jest do konca ale jest to dol silnika ostatnia panewka blizej sprzegla. 

Dziekuje wszystkim za pomoc. Tyle to musialo trwac..Napisze juz po naprawe dokładne co tam stukalo Podrawiam.

Bardzo chciałbym się dowiedzieć, czy pomogło (życzę z całego serca!)?

Ja mam automat z 2011 i podobne objawy - ciekawe, czy pomoże?

Mam to od niedawna, kiedy zmieniłem paliwo z AMIC na BP. Po czyszczeniu układu paliwowego i przejściu na paliwo Auchan, jakby się uspokoiło, ale jeszcze czasem słyszę stuki.

 

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak posluchasz pod samochod stuki sa na dole zdecydowane. W okolicach ostatnia panewka. Mechanik bardziej podejzela luz na korbach. Dam znac, odbieram w tym tygodniu. 

 

Jak wydac panewki 

IMG_20200622_122802.jpg

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 21.06.2020 o 22:47, Harasim napisał:

Bardzo chciałbym się dowiedzieć, czy pomogło (życzę z całego serca!)?

Ja mam automat z 2011 i podobne objawy - ciekawe, czy pomoże?

Mam to od niedawna, kiedy zmieniłem paliwo z AMIC na BP. Po czyszczeniu układu paliwowego i przejściu na paliwo Auchan, jakby się uspokoiło, ale jeszcze czasem słyszę stuki.

 

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Po wszystch pzygodach w koncu sam doszedlem do problemu. Poprzedny właściciel wymienil prawdopodobne glowice na nieoryginalną co wydac na glowice krzywo odbyte numeri. Wtryskiwacze z podkladkamy 1mm zamienilem sam na wlasne ryzyko 2mm. Samochod prestal klekotac, slychac tylko minimalne. Mojm zdaniem choc oryginalne serwis podaje 1mm grubosc, u mnie przrz to wtrysk byl za nisko osadzony. Proponuje sprawdzic czy glowice masz oryginalną. Dosaedlem do tego sam na bledach miechanikow co mi kosztowało sporo pln.. 

Ostatny miechanior nawet mówił,ze mam uszkodzona sonda lambda chcial wymienić. Okazalo sie ze w mojm modelu nie ma czegos takiego jak sonda lambda czy sensor katalizatora. Nic tam nie ma :)

panewki wymienilem po czym stuki na zimnim silniku stał. Samochod i tak idie na sprzedaz. Bardzo awaryjne auto. Nigdy nissan więcej. Mysle przejsc na 3l benziniaku pajero IV. Niezawodny auto i podobne cenowo

dodam jeszcze, ze w rozwiazaniu problemu bardzo mi pomogl firma zajmujaca sie regeneracja wtryskiwaczy "klinika diesel". Pan z tej firmy właśnie poradZił przez telefon, ze moze byc wina grubość podkladki pod wtrysk. 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2020 o 22:47, Harasim napisał:

Bardzo chciałbym się dowiedzieć, czy pomogło (życzę z całego serca!)?

Ja mam automat z 2011 i podobne objawy - ciekawe, czy pomoże?

Mam to od niedawna, kiedy zmieniłem paliwo z AMIC na BP. Po czyszczeniu układu paliwowego i przejściu na paliwo Auchan, jakby się uspokoiło, ale jeszcze czasem słyszę stuki.

 

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Jeżeli klekoczą / stukają wtryski, to po twardym resecie przestaną (na pewien czas). Odłącz akumulator i włącz światła na kilka minut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 25.09.2020 o 13:27, Qnikol napisał:

Po wszystch pzygodach w koncu sam doszedlem do problemu. Poprzedny właściciel wymienil prawdopodobne glowice na nieoryginalną co wydac na glowice krzywo odbyte numeri. Wtryskiwacze z podkladkamy 1mm zamienilem sam na wlasne ryzyko 2mm. Samochod prestal klekotac, slychac tylko minimalne. Mojm zdaniem choc oryginalne serwis podaje 1mm grubosc, u mnie przrz to wtrysk byl za nisko osadzony. Proponuje sprawdzic czy glowice masz oryginalną. Dosaedlem do tego sam na bledach miechanikow co mi kosztowało sporo pln.. 

Odgrzeje kotleta. @Qnikol Na początku gratuluje cierpliwości. Mam identyczny problem ze stukaniem (chyba wtrysków).  Powyżej 13 stopni na zewnątrz, problem znika. Teraz pytanie czy ktoś jeszcze wymieniał podkładki na grubsze i pomogło ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...