Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klekotanie podczas równej jazdy


pan_greenski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dolaczam fotke poprzednich wtryskiwacze. Wydac na nich ślad tarcia. Czy taki cos moglo spowodowac stukanie klepanie? 

 

1576139230639845191398.jpg

15761394518272053129630.jpg

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamykam temat. Mechanik przekonal mnie, ze ten tip tak ma. Ze moze miec to zwiazek z niska temperaturą paliwa w wtedy wtryski gorzej pracuja. Choc nie jestem do koncza ptzekonany, dlatego ze paliwa przeciesz tez sie nagrzewa. W trakcie jak silnik nagrzany, filtr paliwa jest ciepły. Na razie opuszcAm to sobie. Bede jezdzil tym tranzitem moze do wiosny. 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valeri - jeśli masz czujniki temperatury w porządku na 100% (silnika i ten w przepływce)  to wez to auto i jedz do tunera. Niech napisze nowy program i przy okazji podniosą moc silnika.

Tuner umie odczytac dane i zaraz się zorientuje czy dawki na zimnym silniku nie są zbyt duże/czas otwarcia wtryskiwaczy itp.  przy nizszej temp silnika. Może to spokojnie poprawić. 

Nie musisz wymieniać sterownika silnika bo to wiąże się z kodowaniem wtryskiwaczy itd... Po co sobie problemy robić. Napisanie nowego programu jest łatwiejsze.

Chiptuning - niestety zostawisz 1200-1500zł u tunera.

ps. zrobiło się zimno i mój Path też klepie...do czasu zagrzania się.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzieki. Rozumiem to. Tylko u mnie jsk sie nagrzeje silnik dalej tak samo klepe moze i glosniej. Tylk temperatura zewnętrzna ma tu znaczenie. W tedy naert na zimnim silniku nue klepe. No udam sie do tunera. Moze rzeczywiście bedzie cos z tym. Dzieki za rade! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, KrisT said:

Valeri - jeśli masz czujniki temperatury w porządku na 100% (silnika i ten w przepływce)  to wez to auto i jedz do tunera. Niech napisze nowy program i przy okazji podniosą moc silnika.

Tuner umie odczytac dane i zaraz się zorientuje czy dawki na zimnym silniku nie są zbyt duże/czas otwarcia wtryskiwaczy itp.  przy nizszej temp silnika. Może to spokojnie poprawić. 

Nie musisz wymieniać sterownika silnika bo to wiąże się z kodowaniem wtryskiwaczy itd... Po co sobie problemy robić. Napisanie nowego programu jest łatwiejsze.

Chiptuning - niestety zostawisz 1200-1500zł u tunera.

ps. zrobiło się zimno i mój Path też klepie...do czasu zagrzania się.

Wciagle mam za duzo oleju w silniku. Jakby poziom powoli wzrasta. Czy mozliwie jest, ze niesprawny sterownik powoduje ze wtryski leja lub za duzo dawke podaje i zalewa ropa? No bo wtryski sa nowe, pompa regenerowana. tak samo bylo na starych wtryskach. Nic sie nie zmienilo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wtryskiwacze przelewają na maxa! Poziom oleju zazwyczaj rośnie w tych autach gdy są wyposażone w filtr DPF. Aby go wypalić sterownik dowala dawkę ropy, i bardzo często Pathfindery/Navary mają z tym problem.  U nie jednego poziom oleju rósł, cała dawka nie spala się całkowicie i cześć przedostaje się przez pierścienie/cylindry do oleju.  

W twoim przypadku albo odczyty temp złe i komp podnosi dawkę lub jeśli masz DPFa komp chce go ciągle wypalać...

Mechanicy rozkładają ręce, pozostaje tylko wizyta u dobrego tunera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma dpf. Jutro wybieram sie do tunera w wawe. Moze znasz kogos w okolicy al o w wawe? Mozebyc troche dalej :)

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 hours ago, KrisT said:

Tak, wtryskiwacze przelewają na maxa! Poziom oleju zazwyczaj rośnie w tych autach gdy są wyposażone w filtr DPF. Aby go wypalić sterownik dowala dawkę ropy, i bardzo często Pathfindery/Navary mają z tym problem.  U nie jednego poziom oleju rósł, cała dawka nie spala się całkowicie i cześć przedostaje się przez pierścienie/cylindry do oleju.  

W twoim przypadku albo odczyty temp złe i komp podnosi dawkę lub jeśli masz DPFa komp chce go ciągle wypalać...

Mechanicy rozkładają ręce, pozostaje tylko wizyta u dobrego tunera...

Wlasnie rozmawialem z servisem nissana. Zaproponiwali aktualizacje programu. To moze tonsamo tak moze wgraja aktualne program?

Czy lepiej do tunera jechac ktorzy bardziej ogarnaja. Bo servis nie wierze.kiedys bylem na diagnostyke i noc nie wiszlo.

A w innich warsztatach powiedzieki ze jest tu skomplikowani system i lepiej do serwisu. 

 

Powiedz prosze jesli orientujesz sie. Jak odpalam zimni silnik chlodnica od razu robi sie ciepla. Czy tontak ma.byc? Ile wiem powinien wpuscic gorąca wode jaknsie nagrzeje prawda? 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat masz do wymiany, chłodnica nie może się robić ciepła zaraz po odpaleniu auta.

wpierw nagrzewa się tzw. mały obieg który obejmuje nagrzewnicę, pózniej otwiera się termostat puszczając płyn przez chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Masz racje. Dzis jezdzilem po miescie dosc dlugo sie nagtzrwa. temperatura max 70stopni. Wiecej nie idzie do gory. 

Dzis wlasnie jestem u tunnera. Moze w koncu uda sie cos :)

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec, termostat okazal sie uszkodzony. Byl otwartej pozyjcji caly czas. Wyminilem od razu. Program orygnalny. Nic nie bylo wczesniej robione i wszystko jest ok.

Rano klekotal jak zawsze na rozgrzany silnik tez. Tak gloszno jakby zawory stukaly o cos metalowego. Jak dokladne stary ford tranzyt albongorzej. Jakby zaworybtlukli. Jak tylko temperatura skoczyla 10, 11 juz ledwo mozna bylo usłyszeć klepania twarda praca jakby. A jak juz 12 stopni jak benzyna. Jezdzil super i elegancko. Wieczorem 9 stopni i nadal powrocil ten dzwiek. Mysle ze jakas tajemnica. Trzeba z tym do wróżczki isc ;)

Nawszelki wypadek kupilem czujnik temperatury cieczy moze jutro wymiene. Chyba ze silnik ma dwa. Wiem o tym co jest przykrecony pod przepustnica jakby.

Ostatnie pitanie do kolegow - czy jest jeszcze jakis czujnik co moze jewentualne dzialac na prace silnika? Moze jest cos jeszcze z czego jest temperatura pobrana? Wątpe, ze kylka stopni roznice ma znaczenie na temperature paliwa i taka roznica. Gdyby to powiedzmy czujnik temperatury cieczy/silnika to ptzeciesz silnik nagrzewa sie woda. Wtedy jak na rozgrzany silnik musialby pracowac dobrze, nawet ponizej 10stopni. 

Jesli to paliwo to czemu u mnie akurat tak sie dzieje.. To nie mowie o monus -10 czy -20. 

Czujnik przepływka wymieniony rozumiem ze tam tez bierze info o temp. Moze jest jeszcze moze ma wbudowany jeszcze gdzies jakis czujnik. Filtr paliwa jest ciepłe wtrakcie jazdy zatrzymalem sie i psrawdzalem. 

Zauwazilem ze najgloszniej pracuje jak jest temp. 6,7,8 stopni. Ponizej ciut ciszej. Moze to moje odczucie takie. 

No i ten czujnik temp. paliwa, ten przy pompe. Ma jakies znaczenie na prace silnika? Jak kostke odlaczam nic sie nie dzieje. 

Juz nie bede zawracal nikomu glowie. Sprawa jest dziwna. Dlatego juz naprawde zamikam temat :) chychyba ze ktos ma jeszcze jkas sugestie. 

Map sensor wolne obroty 17.5 g/s. 2000obr pokazuje 40 g/s. Czy te dane sa ok? Moze ktos wie? Zawyzone moze troche? 

Tak jak podalesz, odlaczylem kostke od ecm. 51 pin, Temp -40 pokazuje przy odlaczonym kostce. Rzeczywista temperatura silnika 50st.c przy pomiaru pokazuje 4.98 

 

 

 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

On 11/10/2019 at 4:21 PM, sq9mcs said:

Słuchaj ECM musi wiedzieć jaką ma temperaturę na zewnątrz. MAF (przepływomierz) ma zabudowany czujnik zwany IAT (temperatury powietrza). On podaje właściwą temperaturę ECM. 

Zgodnie z FSM czujnik powinien wykazywać: przy 27 st.C. 2.4V, oporność 1.8 - 2.2kOhm, przy 80 st.C 0.8V, oporność 0.283 - 0.359 kOhm.
Pomiar należy wykonać pomiędzy masą silnika a pinem 55 wtyku ECM.

Druga temperatura którą ECM bierze pod uwagę pochodzi z czujnika ECT - temperatury płynu chłodniczego.
Wartości prawidłowe:
-10 st.C: 4.7V, 7.0 - 11.4 kOhm
20 st.C: 3.8V, 21 - 2.9 kOhm
50 st.C: 2.6V, 0.68 - 1 kOhm
90 st.C: 1.3V, 0.236 - 0.260 kOhm

Pomiar pomiędzy masą silnika a 51 pinem w ECM.

Ponieważ dane z tych czujników są przetwarzane przez ECM jako składowe, ECM nie rozróżnia wartości nieprawidłowych. Mówiąc jaśniej Check Engine nie zapali się gdy czujnik będą podawać bzdury. Błąd w ECM zostanie zarejestrowany jeśli czujnik przekaże zbyt niskie lub wysokie napięcie do ECM. Wartość oporności może być nieprawidłowa bo np. termistor jest padnięty a ECM błędu nie zarejestruje.

 

Powiedz prosze jesli mozesz, Czy 14-18.4 g/s takie ma wahania na wolne obr przepływka to nie za duzo? Moglbys powiedziec ile u ciebie pokazuje? Jak odlaczam kostke od przeplywki klepanie od razu zanika. Podlaczam i natychmiast slysze.  przeplylke mam trzy sztuki, na kazde takie same objawy. Jak odlaczam -40 przyjmuję. 

common-rail-system-for-nissan-38-638.thumb.jpg.3dda64df810bdf1665b2717b8c5b367d.jpgPowiedz prosze czy to robe prawidlowo? 

Silnik. Okolo 50 stopni.  To co znalazłem od dolu zaczinajac po lewej to 44pin. 

 

Po strone ecu:

Pozycja stacyjki lock. Miernik polaczony masa na aku ujemne.

50st.c Pin - 51. KOhm - 1.68

50 st.c Pin 55.  Kohm - 3.33

 

Pozycja stacyjki acc

50 st.c Pin 51. Lohm 1.62 

50 st.c Pin 55. Kohm  0.28

Co o tym sądzisz? 

Pozycja stacyjki On to pokazuje jakby. Silnik prz -40 st.c

Czy moglbys opisac dokladne jak to sprawdzic? Pry mierzenie w jakiej pozycji musi byc lock, acc czy on? 

Bede wdzieczny bardzo za pomoc!

 

 

 

Mazda_3_5_6_Denso.jpg

 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystkie czujniki sprawdzpne przez elektryka. Wszystko jest ok.

Powiedzie prosze. Zdyjąlem wtyczke od przeplywki. Od paru dni jezdzie tak. Mniej moc ale nie slysze grzechotanie przynajmniej. Wiem, ze tak nie mozna ale przynajmniej jest cicho. Moje pitanie, czy moze taki dzwiek moze byc spowodowany jakby przez to ze wiecej powietrza dostaje? Albo paliwa? Na wolne obr. 20 g/s. Dzwiek slysze w okolice wydechu i turbo. Czy wtym jest cos co moze w kolektorze wydechowym? Ostatnia rzrcz ktora moge jeszcze sprawdzic. Elektryk polecil zeby wymienic ecu klonowanie. Moze to cos zmieni.

Rzycze wszystkim dobrego nowego roku! Pozdrawiam

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest możliwe. Jak elektryk stwierdził że trzeba ECU wymienić z klonowaniem softu tak też uczyń. Generalnie klepanie będzie związane z doborem mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Teraz jak odlaczony nie ma zadnego klekotu. Tylko brak mocy. Orietuesz sie moze czy klonowanie jest bespieczne? A czy musze poszukac ecu tymy samymi numeramy tak? 

 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienic ecu z klowaniem softu, i tu pytanie dlaczego ori ecu tak bardzo zle dobiera dawke/czasy wtrysku paliwa?

czy klonowanie nie "przeniesie" tego do nowego ecu?!!! na ile to wina np uszkodzonego ecu a na ile softu?

czy tuner pisząc nowy soft nie naprawiłby tego problemu?? pytam bo mnie to ciekawi, jak chol*ra!

do siego panowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre pytanie. Niestety tu i tu jest taka możliwość.

Ale trzeba jedną rzecz założyć. Istnieje większe prawdopodobieństwo uszkodzonego mechanicznie ECM niż padniętego w nim softu. Aczkolwiek wydaje mi się że uszkodzony moduł pamięci będzie niósł ze sobą wadę w oprogramowaniu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sq9mcs, moglbys napisac jak sprawdzic dokladne napiecie 55 pin w ecu? Chcialbym jeszcze po swojemu to sprawdzic, zanim wymiene ecu. Chodzi o to mi, w jakiej pozycji powinien klucziki  wstacyjce w trakcie pomiaru? 

Juz mam ecu za 250zl dokladne tych samich numerach. Za paru dni umowe sie z elektrykem w sprawie klonowania. 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 1/1/2020 at 4:27 PM, Valeri said:

Komputer klonowane. Niestetydalej to samo :( klepanie twarda praca pozostalo. 

Jedyne co przychodzi do glowy to, ze jak zrobe postoj temperatura powietrza sasysanego wzrosnie kolo 21 st. Juz duzo ciszej. Wydac ze cos temperatura nie gra. Ale pokazuje przyblizona wartość. 

 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noto pozostaje oszukac ECU,  dołozyć rezystor regulowany i podniesc bądz obnizyć wartość oporności co komputer odczyta jako wyzszą temp (w całym zakresie) i przestanie zwiększać dawkę czy zmieni kąt tak że wtryski nie będą klepać?????

takie cuś w ostateczności przyszło mi do głowy...:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, KrisT said:

noto pozostaje oszukac ECU,  dołozyć rezystor regulowany i podniesc bądz obnizyć wartość oporności co komputer odczyta jako wyzszą temp (w całym zakresie) i przestanie zwiększać dawkę czy zmieni kąt tak że wtryski nie będą klepać?????

takie cuś w ostateczności przyszło mi do głowy...:thumbsup:

Dzieki :) a co sadzisz o aktualizacje oprogramowanie ecu? Cos to zmieni? Czy aktualizacja eliminuje jakies ewentualne stare błędy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli były jakieś aktualizacje to z pewnością producent musiał mieć powód aby je wprowadzić....  To co napisałem wyzej to ostateczność, i było to bardziej takie zapytanie z mojej strony.....

Aktualizacja, zmiana oprogramowania, eco chip tuning ,  to musisz przetestować . Ja nie mam pomysłów już dlaczego ciągle nadmiernie klekocze skoro wszystko jest dobre... To przerasta juz zakres mojej wiedzy.

U mnie obecnie na zimnym też klekocze do czasu zagrzania silnika....  Jeśli ktoś znajdzie na to złoty środek to ucałuję w 4 litery.... :devil:  Być może faktycznie nissany mają tendencje do klekotu przez zbyt nadmierną dawkę paliwa, co by tez tłumaczyło dlaczego nie muszę robić dolewek oleju do silnika, Przynajmniej oleju nie przybywa ponad stan jak przy DPFie...

 

skoro klonowanie zrobiłeś to wiadomo iż winny nie był sterownik silnika....

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klonowanie tak zrobylem. Jedine pozostalo tak jak wyzej pisałeś zmiana mapach. Teraz jeden i drugi sterownich zachowuje sie identyko. Moze rzeczywiscie ten blad przetransportowal sie taki jaki byl :)Moze znas kogos? W wawe nie moge nikogo znalesc. Nie maja do nissana mozliwosci. Jesli kogos znasz? 

No wlasnie u ciebie zagrzeje sie silnik i jest ok. A u mjie caly czas :( nawnawet gorzej po nagrzaniu. Mysle juz ze szprzedac. Juz mam dosc stracilem tyle kase i czasu :)

i ostatnia prosba :) zaszastanawialem sie czy ta kostka ktora wlaczy sie do ecu nie jest uszkodzony moze. Sprawdzam w kostce do ecu 59 i 60 pin jest pusti. Czy to ma byc tak? Kylku innych miejscach tez pusto jakby nie bylo tam trzpenki stykowe. Ktos moze ma opis tej kostki? 

 

 

 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje link nagrany przy mojm aucie moze ktos chetnie posluchac ;)

Powiedzie prosze czy 14-20 g/s zasysanego powietrza na postoju w tym aucie to norma? Nigdzie nie moge znalesc wartosci przeplywki.

No i 59,60,61,62 zlaczka do ecu jest puste jakby nie ma tam czpenki/styki. Sa to correction injector sprawdzilem w diagrame zlaczki do nissana.  Jakby mogl ktos sprawdzic 

20191226_100445.jpg

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...