Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klekotanie podczas równej jazdy


pan_greenski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś nie tak w instalacji elektrycznej. Rezystancja ma się zmieniać pod wpływem temperatury a nie cały czas.

Weź wymontuj czujnik i ogrzewając go suszarką do włosów sprawdź co się dzieje najpierw na samym czujniku a później na końcu przewodu do ECM. Będzie wtedy wiadomo czy to tylko czujnik czy instalacja elektryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, sq9mcs said:

Coś nie tak w instalacji elektrycznej. Rezystancja ma się zmieniać pod wpływem temperatury a nie cały czas.

Weź wymontuj czujnik i ogrzewając go suszarką do włosów sprawdź co się dzieje najpierw na samym czujniku a później na końcu przewodu do ECM. Będzie wtedy wiadomo czy to tylko czujnik czy instalacja elektryczna.

Dobry pomisl! A co z tym, ze v. Pokazuje prawidlawa? Troche sie gube. V. Powinna sie zgadzac z rezystencja tak? Podlacylem miernik nie odlaczajac kable od czujnika. Wtykalem kable w tyczce. Domyslam sie ze ten dolot trzeba wykrexic tak zeby dostac sie do czujnika. Czy znasz inna droge? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda jest dobra byleby wyciągnąć czujnik. Napięciem się nie przejmuj jest pewnie takie same na całej magistrali. ECM interesuje rezystancja czujnika i trzeba ją sprawdzić bezpośrednio przy czujniku i we wtyczce ECM. To ostatecznie potwierdzi ze instalacja jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, sq9mcs said:

Każda jest dobra byleby wyciągnąć czujnik. Napięciem się nie przejmuj jest pewnie takie same na całej magistrali. ECM interesuje rezystancja czujnika i trzeba ją sprawdzić bezpośrednio przy czujniku i we wtyczce ECM. To ostatecznie potwierdzi ze instalacja jest ok.

Ok wszystko jasne. Dziwi mi to, ze na diagnostyke pokazuje i nagrzany silnik czy zimny zblizona temp. A przy wtyczce inna rezystencja. Jak to mozliwie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecu ma x2 zlaczki. Sygnaly z czujnikow z ktorej dochodza jakby do niego. Jak rozumiem odbiera czujniku z dolnej zlaczki tak? A wyjście z gornej. Dobrze mówię? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma z której wchodzą a z której wychodzą. Źle mówisz. 

Valeri kombinujesz za bardzo. Zostaw pewne elementy mechanikowi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, sq9mcs said:

Nie ma z której wchodzą a z której wychodzą. Źle mówisz. 

Valeri kombinujesz za bardzo. Zostaw pewne elementy mechanikowi. 

Ok. Poczekam do piatku. Chcilem tylko sprawdzic w tyku ecm. Nie bylem pewne czy to trzeba sprawdzic zlaczce czy w ecu. Dzieki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/11/2020 at 1:08 PM, sq9mcs said:

Nie ma z której wchodzą a z której wychodzą. Źle mówisz. 

Valeri kombinujesz za bardzo. Zostaw pewne elementy mechanikowi. 

W salone Pan elektryk stwierdzil, ze ecu pokazuje prawydlowe wartosci temp. Wiec nie ma co sprawdzac miernikiem. Dlatego odmowilem usluge. 

Ja jak odlaczam maf i klepanie ustaje. Oprócz tego, ze silnik pracuje awaryjene zastanawiam sie co powoduje ze klepanie nie ma. Moze odlacza turbo? Albo z kozysta ecu z innej map? Czemu tak diametralne to zanika?? Napisal jeden mi ze ma identyczny model co ja bez dpf 171km. I ma identyczne objawy. Moze to jest wada tego samochodu. Sam nie wiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minutes ago, sq9mcs said:

A Pan elektryk w salonie co twierdzi?

To o wlasnie z salonu. Powiedzial,ze jesli ecu widzi temperature naprzyklad rano mamy 2 stopny a ecu 2,3 i 4 to wszystko mowi jest ok. Nie ma po co sprawdzac. Najlatwiej podlaczic kompa ;)

Sluchaj, dokladne dzis jak sprawdzam. Wlaczony podgrzewacz, wyzszsze obroty. Jak zdejme rurke od gruszki dzwiek ustaje prawe nie slychac. Jak dtylko podlacE dalej natichmiast klepe. Taky metaliczny glos Jak wtryskiwacze. I tak za kazdym razem to samo. Dzwiek wydobyla sie blizej kolektora wydechowego. A jak maf odlacze wtedy zamulony ale nie ma te jakby strrzelania z karabiny :) pospostaram sie to nahtac i zuce. 

Czytalem twoj post 2014 roku chyba piszesz tam o klepanie ktory znika po mocnym przypieszaniu. Tak jest i u mnie. Tylko ze pojawia sie zima caly czas. Do 10 stopni wizej ciszej i Pozniej prawie nieslyszalne. 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, sq9mcs said:

Ale turbina wyje. Klekocze za głośno.

No i z czego ten klekot moze byc?  Masz jakies pomisl?

Zastanaeiam sie nad scv. Podobny problem ktos mial i to wlasnie byl scv. Moze miec podobne skutki zawor scv? 

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 2/15/2020 at 4:55 PM, sq9mcs said:

Ale turbina wyje. Klekocze za głośno.

Prawdopodobne rozwiazal sie moj problem. Po podlaczeniu poraz nie wiem ile razy do komp. Okazalo sie,ze wymagane cisnienie na szyne paliwowej jest ponizej 30 mpa. Tak wiszlo na diagnostyce. A u mnie wolne obroty waha sie 30-31 mpa. Jak tylko obnizilismy, nie pamietam ilu, samochod nie do poznania. Pracowal super. Klekot zanikl. Tylko nie wiedzial dokonca czy to ecu ma blad czy scv. Proponuje wymienic scv. Jak nie pomoze to mówił ze trzeba cos zmieniac w ecu. Na razie taki wstep. Nie wiem tylko co ma do tego temp?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no ma. Jak dla mnie trzeba sprawdzić cały układ paliwowy zaczynając od sprawności pompy paliwa. Samo SCV może nie wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minutes ago, sq9mcs said:

A no ma. Jak dla mnie trzeba sprawdzić cały układ paliwowy zaczynając od sprawności pompy paliwa. Samo SCV może nie wystarczyć.

Jak rozumiem scv jest odpowiedzialny za cisnienie. On reguluje cisnienie na listwe tak? Co moze powodowac za duze niż wymagane? Gdyby bylo za niskie pomyslalbym ze sie psuje nieszczelny albo cos. A tu wiecej niz wymagane. A pompa moze pompuje za duzo? Czy to zalezy od scv? Nie wiem dokladne jak to dziala. Ale misze poczekac do nast tygodnia. 

Zawor jak myslis jesli trzeba bedzie wymienic na oryginalne czy dobry zamiennik tez bedzie ok? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCV z tego co wiem to nie ma zamienników. Kupujesz po prostu Denso. Zadaniem zaworu jest utrzymywanie właściwego ciśnienia na listwie ale w przypadku jego uszkodzenia nie ma możliwości sprawdzenia tylko po wartości ciśnienia na listwie czy pracuje on prawidłowo. Stąd objawy włączania trybu awaryjnego przy nagłym przyspieszeniu. Poczytaj sobie o zaworze SCV na forum. Sprawność pompy paliwa to inna sprawa. Jeśli pompa nie domaga to zawór tego nie wyrówna. Dlatego uważam że należy ją sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie miałem objawy przy uszkodzonym SCV: dławienie się silnika przy ruszaniu, ciut bardziej dynamicznym, przy powolnym jakoś było, przy  przyspieszaniu gwałtownym bywało tak że silnik praktycznie przestawał pracować, check (który mrugał), i miałem wrażenie takiego braku mocy. Objawy najpierw sporadyczne aż do wkurwu i decyzji o naprawie :D Wymieniłem (kupowałem u siebie, jakieś +-300zł, takie coś podobno czasem fabrycznie może być uszkodzone i łatwiej się kłócić ze sprzedawcą w cztery oczy) i jak ręką odjął (chyba jakąś adaptację robiłem). Później nowy samochód. A z ciśnieniem paliwa to raczej taki zawór redukuje ciśnienie. Nie zwiększy magicznie ciśnienia więcej niż na pompie :) taka o zasada z fizyki... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem mniej wiecej jak to dziala. Jak mechanik mówił, widzialem sam tez, wymagane 28 czy jakos a bylo 30mpa i ponad. Co oznacza wymagane? Wymaga to ecu, wtryski czy fabryczne jest taki cisnienie?

 Jak tylko obniżył to silnik tak pracował bardzo cicho i miękko i na obroty tez płynnie wchodzil. Jak tylko odlaczal samochod przestawial dalej na 30 i klekotal gkosniej pracowal. Sam nie byl pewny czy scv czy ecu. Poczytalem gdzies,ze wtych autach na wolne obroty 25-35 mpa. U mnie waha sie gdzies 30-31 mpa na wolne obroty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc. Poddalem sie. Zawor scv zamieniliszmy na inne i tak samo. Cisnienie nie zmienilo sie. Z mojej strony wszystko zrobylem. Ostatnio tak jak kolega wyzej pisal, zasililem paliwem w temperaturze pokoju i bylo duzo ciszej. Moze to jest to ze zimne paliwo lepiej spala. Nadal jest to dziwna sprawa bo klekot ustaje jak tylko odlacze maf. Czyli cos jest nie tak... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...