Qnikol Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Kopcil czasem przy wyprzedzaniu w lusterke wydac bylo chmurke dymu. Myslalem ze to moze z odmy mam troche mokro w rurach przy turbo. Ciagle zastanawia mi to cze na ciepłe dny tego klekotu nie ma jakby spalanie stukowe. Tylko po długim postoiu. Silnik ladne sie zbiera ma moc. Odpala sie na dotyk zimno czy ciepło. Na postoju ladne cicho pracuje. Ewydentne wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Po pierwsze trzeba wyeliminować olej z listwy paliwowej. Więc pompa do remontu. Później zobaczysz co się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Dzieki. Tez pomyslalem ze musze teraz ten uklad paliwowy przeciszcic. Dzis pewne wieczorem bedzie konkretna diagnoza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) 4 hours ago, sq9mcs said: Po pierwsze trzeba wyeliminować olej z listwy paliwowej. Więc pompa do remontu. Później zobaczysz co się dzieje. Widze ze sie brdzo orietuhesz sie na tych silnikach. Moze cos jeszcze podpowiedziec do mechanika przy tej naprawe. Jak myślisz czy wzbiorniku tez moglby sie przedostać olej? Choc juz pompa jest po filtru paliwa tak? Edytowane 7 Maja 2019 przez Valeri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Sprawa oleju w zbiorniku jest nieistotna. Wypalisz ten olej po prostu razem z paliwem. Silnik nie obrazi się. Ale trzeba zdiagnozować skąd ten olej się pojawił. Wątpię abyś zatankował ropę z takimi wynalazkami. Trzeba sprawdzić szczelność pompy paliwa. Olej w ropie to nie problem ale ropa w oleju silnikowym to już jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) nieszczelnosc simmeringu pompy CR na wałki powoduje zassania oleju silnikowego? SQ czy budowa pompy wogóle na takie coś pozwala? Ja myslałbym iż przez nieszczelnosc to ropa będzie się dostawać do oleju silnikowego .... Pytam bo o budowie CR na razie nic nie wiem... Będę musiał pogrzebać w necie... Następne pytanie skoro olej w paliwie (w baku) nie przeszkadza zbytnio silnikowi to dlaczego mialby przeszkadzać w wtryskach gdzie tez jest zmieszany z paliwem? Chyba ze sa tego znacze ilości , i tu pytanie czy nie powinien nadmiernie ubywać olej silnikowy? hmm, zawsze myślałem iż olej w paliwie powoduje znagarowanie i czarny osad..... Niebieski odcień stali wg mnie sugeruje miejscowe przegrzanie materiału.... odnośnie temp i klekotu w dieslu, kąt zapłonu (teoretycznie tak to nazwijmy) jeśli będzie zbyt opózniony (czy przyspieszony- kurcze zapomniałem) to silnik ma tendencje do przegrzewania się i bardzo twardej pracy. Klekocze bardzo mocno jakby spalanie stukowe w benzynie..... (przypomniało mi się..) I takie cos mogłoby miec związek z przegrzaniem i zabarwieniem metalu na niebiesko. dobrze dedukuję? Edytowane 7 Maja 2019 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 9 godzin temu, KrisT napisał: nieszczelnosc simmeringu pompy CR na wałki powoduje zassania oleju silnikowego? SQ czy budowa pompy wogóle na takie coś pozwala? Ja myslałbym iż przez nieszczelnosc to ropa będzie się dostawać do oleju silnikowego .... Pytam bo o budowie CR na razie nic nie wiem... Będę musiał pogrzebać w necie... Następne pytanie skoro olej w paliwie (w baku) nie przeszkadza zbytnio silnikowi to dlaczego mialby przeszkadzać w wtryskach gdzie tez jest zmieszany z paliwem? Chyba ze sa tego znacze ilości , i tu pytanie czy nie powinien nadmiernie ubywać olej silnikowy? hmm, zawsze myślałem iż olej w paliwie powoduje znagarowanie i czarny osad..... Niebieski odcień stali wg mnie sugeruje miejscowe przegrzanie materiału.... odnośnie temp i klekotu w dieslu, kąt zapłonu (teoretycznie tak to nazwijmy) jeśli będzie zbyt opózniony (czy przyspieszony- kurcze zapomniałem) to silnik ma tendencje do przegrzewania się i bardzo twardej pracy. Klekocze bardzo mocno jakby spalanie stukowe w benzynie..... (przypomniało mi się..) I takie cos mogłoby miec związek z przegrzaniem i zabarwieniem metalu na niebiesko. dobrze dedukuję? Dobrze. W starym passeratti na zimę przestawialem kat i było cieplej i szybciej się nagrzewal. No i trochę głośnej było. Pozdrawiamy serdecznie Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 KrisT dobrze kombinujesz. Sprawdziłem SM Denso i wygląda na to że HP3 może mieszać paliwo z olejem - na wale od strony wejścia z filtra paliwa jest simmering. Jak poleci to będzie zasysać. Dla potwierdzenia trzeba by to rozebrać i zobaczyć w realu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 Co proponujecie jeszcze zebym zasugerował dla mechanika. Wymiana simeringu czyszcenie listwi ukladu paliwowego. Do regeneracji sama pompa czy wystarczyłoby wymiana tich simeringu co od ztrony lancucha na wale. Cos jeszcze moze? Pompa jescze nie zdieta. Mozlywie ze bede mial dzis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 (edytowane) Juz zdiagnozowano problem. Oprócz oleju który zaciągnął sie od strony silnika okazał sie ze druga pompa nie wiem dokladne jak sie nazywa chyba wstepna ktora jest mocowana przy wysokiego cisnienia, padnieta. Wsrodku opylki. Do wymiany. a pompa w.cisnienia do regeneracji. Plus czyszczenia ukladu paliwowego. Niestety bez kosztów nie obejdzie. taka mam info od mechanika Edytowane 8 Maja 2019 przez Valeri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Witam. Wszystkie problemy rozwiązane. Sprawe zawalił warsztat ktory regenerowal pompe. Nie przyznaja siw do winy niestety Jak odkryłem nic nie wymienili zaden simeringu nawet nie sprawdzona cisnieniowo. walek pompi byl czyszczony z papierem ścierny m. Zaplacilem im sporo kase za regeneracje. Wymienilem teraz wałek i pompe wstepna ktora znajduje sie z tylu pompy. Na nowo naprawiono wtryskiwacze. Czyszczenie ukladu paliwowego poniewaz opilki tez znajdowal sie ukladzie. Teraz jezdzi super zimni silnik czy nie. Nie ma zadnego klekotu ani brak mocy. Dzieki warsztatu na kolacinskiej w Wawie, Ktorego bardzo polecam. Silnik pracuje teraz jak benziniak forumowiczów tez dziekuje za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycek27 Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Witam wszystkich zainteresowanych Tak jak wcześniej pisałem po porannym odpaleniu wiecznie problemy z nie równa pracą silnika. Podmieniane wszystko co tylko było możliwe włącznie z wtryskami i pompą ale efekt żaden. Moje wtryski po regeneracji w innym aucie girata , wracają i dalej to samo. Skończyłem walczyć po wymianie komputera głównego który się znajduje pod maską po stronie pasażera. Jak każdy z zainteresowanych zauważy leje się na niego woda z podszybia i powoli trafia go szlag. Ja kupiłem auto z uszkodzeniem w postaci nierównej pracy silnika czasami przejawiał chęć życia ale tak rzadko, że mi się odechciewało żyć. Komputer zakupiłem na allegro jako używany , potem mistrz komputerowy zrobił klona i auto wróciło do życia a ja razem z nim. Jak ktoś potrzebuje info proszę dzwonić 691565203 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 1 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2019 Valeri , dzieki za info iż wszystko OK. Twój temat praktycznie zamknięty, znamy przyczyne i rozwiązanie powstałej usterki. To przestroga i info dla "potomnych" pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Witam. Moze orientuje sie ktos, zamikanie klapy gaszacej z opuznieniem 2 sekundy co powoduje drganie przy gaszeniu. Moze byc wina adaptacji? Wymienilem nowa przeustnice efekt dalej taki dam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Ten typ tak ma, tego nie przeskoczysz. Napisz proszę jak Twój silnik zachowywał się gdy był zimny?? Miałeś wrażenie jakby mu mocy brakowało?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Moc normalne Jak na zimny silnik. Mam od dawna problem z drganiem silnika i calej budi. Poduszki sa ok. Teraz czas na klapy. To co zauważyłem, klapa zamyka sie dopiero 1-2 sekundy po wyłączenia zapłonu. Egr mam zaslepiony. A egr mac cos wspolnego tez z klapą? Jak gasze na przy gazowaniu drganie ustaje. A jak reka przmikam klape tez ladne bez drgania gasi sie silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Nie. EGR działa osobno. Ustawia się automatycznie po wyłączeniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Prosze kto mi niech powie, czy to drganie buda przy gaszeniu dla pathfinder to norma? Czy powinienem szukac dalej przyczine? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Napisałem ci że to norma. U mnie tak jest za każdym razem gry silnik gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Ok. Dzieki bardzo! Choc mysle, ze jak na moj auto za bardzo to jest odczuwalne. Jeden mechanik podpowiedzial ze mozlywe sygnal dochodzi z opóźnieniem lub za krótki jest. Sprawdze jeszcze dam znac. U kolegi navara ma. u niego elegancko bez drgania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 U mnie delikatnie bujnie budą, tragedii nie ma. Przywykłem. Pozdrawiamy serdecznie Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 (edytowane) Dziekuje. Troche sie cieszę nie będę juz dalej to grzebać. pozdrawiam również. Edytowane 24 Sierpnia 2019 przez Valeri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 (edytowane) Wracam z problemamy wtryskow dzis ponizej 10 c. I znow to samo. Gloszna praca wtryskow. Juz sam nie wiem. Dokladne dzieje sie to kiedy temperatura przekroczy ponizej 10 stopni. 11 i wizej pracuje idealne. Moze ktos jakies magik pomoze. Jekis czujniki moze? Nie chce juz wracac do mechaników z tym. Mam nadzieje ze uda mi sie to sam odkryć. Nawet jak silnik nagrzeje ale temperatura nadal jest ponizej 10 jest gloszna praca wtrysk. Dodam, ze wtryski regenerowane i pompa poregeneracji. Egr zaslepioni Edytowane 19 Września 2019 przez Valeri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 skoro wszystko po regeneracji to widocznie ten typ tak ma, zresztą nie tylko ten typ bo pathfindery mają tak samo. Ciepło to wtryskiwaczy nie słychać jak się zrobi zimno to klekoczą, ja dopóki silnik sie nie zagrzeje to delikatnie obchodzę się z gazem bo ten klekot czasem mnie wkurza,,,,, Byc może zrobienie chip tuningu , napisanie nowych map by coś zmieniło, bo innego wyjscia skoro wtryski są dobre, nie widzę.... Nizsza temp= ECU zwiększa dawki paliwa i zmienia kąt wtrysku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 (edytowane) Dzieki za wyjaśnienie. Zastanawia mnie to, co bedzie jak bedzie ponizej zera. Boje sie ze znow beda wtryski do regeneracji. Wiwala jeden blad tez p1622 bo nie ma przypysane kodów. Ale chyba to nie ma.znaczenie na temperaturę. Dzis 8 stopni straszne klepali jak juz doszlo temperatira zewnetrzna 9 10 jiz ciszej. A 11 jiz cisza. Hm. Nie wiem nawet do jakiego fachowca podjechać. W warszawe mieszkam. Potrzebuje dobrego magika. Moze ogarnaby moj problem. Czy moze ecu zle odbiera temperaturę albo jeszcze jakies czujnik czy sonda lambda do sorawdzenie. Zastanawia mnie to,ze jak silnik jest rozgrzany nadal klepe. Ciszej tylko jak temperatura otoczenia wzrosnie. Edytowane 19 Września 2019 przez Valeri Czy przypadkem ecu nie pobiera info z czujnika temperatury zewnetrzneje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.