Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail z silnikiem benzynowym 1.6 dig-t


gregson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

garażujesz?

Czasami... Tzn. Zależy kto pierwszy wjedzie swoim autem na posesję - ja, czy żona :-) A masz jakąś hipotezę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jeśli garażujesz to nie odczujesz tego zwiększenia obrotów mocno

Czyli jeśli noc spędzę pod chmurą, to takie powrotne podbijanie obrotów mam uznać za normalne? Pytam, bo przy poprzednich autach raczej tego nie zauważyłem. Obroty z wysokich spadały w miarę nagrzewania tylko w dół i chyba nie było chwilowych podbić z powrotem na wyższe. A może nie zwróciłem na to uwagi, bo nie logowałem się na różnych forach i nikt nie podsunął mi takiej myśli hehe... Moc forum jest jednak wielka :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jeśli garażujesz to nie odczujesz tego zwiększenia obrotów mocno

Niestety,ale nie.Ja garażuję i mam jakie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w blaszaku?

Nie murowany.

Sprawdzałeś te objawy gdzieś? Jeśli tak, to co serwis na to?

Byłem z tym w serwisie,początkowo serwisant stwierdził wymianę przepustnicy,lecz po konsultacji z centralą stwierdzili,że najpierw ją przeczyszczą i na nowo zaadoptują.

Po tych czynnościach objaw nie ustąpił,jest dalej to samo.Ciekawy jestem jak gdzie indziej do tego podejdą zanim ponownie uderzę do serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie murowany.

 

Byłem z tym w serwisie,początkowo serwisant stwierdził wymianę przepustnicy,lecz po konsultacji z centralą stwierdzili,że najpierw ją przeczyszczą i na nowo zaadoptują.

Po tych czynnościach objaw nie ustąpił,jest dalej to samo.Ciekawy jestem jak gdzie indziej do tego podejdą zanim ponownie uderzę do serwisu

Czyszczą przepustnice w nowych autach. Co tam czyścić? Kombinują, jak tylko nie dokładać do interesu serwisy od siedmiu boleści. Oni już dobrze wiedzą, co danemu modelowi silnika może dolegać, tylko jak klient przyjedzie, to najlepiej go zbywać po najmniejszych kosztach dla nich. Pojechałem do serwisu nissana w swoim mieście, to nawet mieli problem żeby komputer podłączyć i próbowali zbyć, że jak nie palą się żadne kontrolki, to wszystko w porządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica w tak młodym aucie nie może być brudna. Devilde ma racje. Oni muszą sobie radzić sami, żadnych kontaktów w jednostkowych sprawach z centralą nie ma. A na pewno nie robi tego serwis, tylko oddelegowany kierownik liniowy i to okresowo.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego od dawien dawna wiadomo, że serwisy dilerskie są najgorsze i najdroższe. Kiedyś nazywano ich nie mechanikami tylko wymieniaczami. Teraz już nawet wymieniać nie chcą więc jak ich nazywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego od dawien dawna wiadomo, że serwisy dilerskie są najgorsze i najdroższe. Kiedyś nazywano ich nie mechanikami tylko wymieniaczami. Teraz już nawet wymieniać nie chcą więc jak ich nazywać?

Zgadza się,po ich pseudo czyszczeniu przepustnicy,pod maską nie stwierdziłem żadnej ingerencji,ani jedna śruba nie była ruszana.

Ale informacja,auto gotowe do odbioru,chyba z 8 sms otrzymałem(pomimo telefonu z serwisu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam mieszane uczucia co do ASO. Znam tam ludzi i większość jest uczciwa ale na forum jest hejt to miesza mi się, czy mnie nie biorą na duże koło?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i są uczciwi, ale żadne grabie nie garną od siebie więc serwisanci często mają związane ręce odgórnie przez szefostwo. To diler ma zarabiać, a nie klient dostawać. Dlatego od lat słychać takie opinie o tych miejscach. Bazują na tym, że skoro mamy nowe auta lub auta jeszcze na gwarancji, to i tak przyjedziemy do nich na przeglądy i pseudo naprawy, które jak już wspomniałem są najdroższe i najgorsze. A szkoda, bo ASO mają wszelkie możliwości żeby być najlepszymi, najpewniejszymi miejscami serwisowania każdego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Uczciwi w ASO" - dobry tytuł dla komedii fantastyczno-naukowej. ;)

Hehe... Dobre:-) To byłby bestseller na skalę światową, a aktor w białych rękawiczkach i nieskazitelnie czystym kombinezonie roboczym dostałby Oskara za pierwszoplanową rolę mechanika ASO, który cały film rozkminia co zrobić żeby dużo zarobić z frajerów kasę wyciągnąć i nic nie zrobić;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już naprawdę karygodnym postępowaniem niektórych serwisów jest wpisywanie do książki serwisowej czynności, które rzekomo były przez nich wykonane, a w rzeczywistości białe rękawiczki serwisanta nadal pozostały białe. Potem okazuje się, że jedziesz do innego mechanika, który prywatnie jest Twoim dobrym kolegą i on pokazuje Ci, że rozrząd nawet nie był ruszony, co gorsza głupi filtr olejowy!!! jest jednak nie wymieniony. Oczywiście wiadomo, że takie oszustwa również są stosowane przez niektórych tzw. mechaników nieautoryzowanych lub garażowych, ale Ci chociaż nacinają nas na bądź, co bądź mniejsze pieniądze ;-)

Z tego miejsca chciałem pozdrowić wszystkich uczciwych mechaników bez wzgledu na to, gdzie pracują :-D Całej reszcie naciągaczy posyłam środkowy palec w górę!

Edytowane przez devilde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie Panowie... :-) Może trochę wrócę do tematu 1.6 w benzynie. Zastanawia mnie jedna sprawa. Gdzieś we wczesniejszych wpisach któryś z Was zasugerował, że ten sam silnik 1.6 był montowany w nissanie juke tylko, że tam miał 193KM. Czy to prawda? Tzn. to, że w juke jest taki motor, to wiem, ale zastanawia mnie, czy w iksie też jest ten sam, a jeśli tak, to dlaczego ma słabszą moc? Coś już gdzieś o tym próbowaliśmy nadmienić, ale może znajdzie się ktoś, kto wie na ten temat więcej:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190 to był nismo. Marketingowo zapisali więcej, że jest za***isty ciąg. Teraz ma nawet 200km. Pamiętam, że dawali wtedy opis, że to przy 6000 obrotów.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190 to był nismo. Marketingowo zapisali więcej, że jest za***isty ciąg. Teraz ma nawet 200km. Pamiętam, że dawali wtedy opis, że to przy 6000 obrotów.

Czyli to jednak inny motorek, tak? Pytam, bo interesuje mnie, czy TEORETYCZNIE da się podkręcić koniki w tym 163konnym i czy to tylko kwestia oprogramowania, sterowników itp. Nie chodzi mi o garażowy chip tuning. Takie rzeczy w ogóle mnie nie interesują. Interesuje mnie za to, czy aktualny dig-t 1.6 190KM jest tym samym, co dig-t 1.6 163KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem Xa w salonie zapewniali mnie, że silnik jest sprawdzony bo jest montowany od kilku lat w żukach, w różnych konfiguracjach. Wnioskuję, że 190KM to ten sam.

 

Chipy już się pojawiły http://www.datatechnic.nl/chiptuning/nissan/x-trail_2015/1.6_dig-t_163_pk/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem Xa w salonie zapewniali mnie, że silnik jest sprawdzony bo jest montowany od kilku lat w żukach, w różnych konfiguracjach. Wnioskuję, że 190KM to ten sam.

 

Chipy już się pojawiły http://www.datatechnic.nl/chiptuning/nissan/x-trail_2015/1.6_dig-t_163_pk/

No tylko zastanawia mnie w takim razie ta akcja z wstrzymaniem sprzedaży iksów w związku z jakimiś problemami z silnikiem. Skoro jednostka ta sama i sprawdzona, to co się zadziało, że musieli na szybko przestawiać jakieś parametry? Poza tym słychać, że co rusz pojawiają się drobne problemy np. z obrotami itp. Jeżeli okaże się jednak, że jest to ten sam silnik i daje się kręcić, to dla niektórych jest to dobra informacja. Juki nie miały z tego co wiem większych problemów.

A może obniżenie ilości koni spowodowane jest jedynie dostosowaniem emisji spalin do kolejnej normy euro6. Juke miały chyba 5. Ale przecież te dig-t 190KM od 2015 też chyba spełniają już 6. Nie wiem... Tak tylko szukam i błądzę ;-)

Edytowane przez devilde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jednak inny motorek, tak? Pytam, bo interesuje mnie, czy TEORETYCZNIE da się podkręcić koniki w tym 163konnym i czy to tylko kwestia oprogramowania, sterowników itp. Nie chodzi mi o garażowy chip tuning. Takie rzeczy w ogóle mnie nie interesują. Interesuje mnie za to, czy aktualny dig-t 1.6 190KM jest tym samym, co dig-t 1.6 163KM.

Gdzieś czytałem,że te silniki w Juku 190 KM miały problemy z rozciągającymi się łańcuchami rozrządu i może dlatego je odchudzili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...