Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail z silnikiem benzynowym 1.6 dig-t


gregson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mialem tylko zmiane oprogramowania ale to przed odebraniem i dlatego mialem opoznienie ok miesiaca. Akcje serwisowe w zasadzie ma kazda marka wiec nie taki diabel straszny :).

O turbo wystarczy dbac to nic sie nie stanie. Poprzednio 1.5 dci w qq nie sprawialo problemow a nowy nabywca tez przez 2 lata nie ma problemow chociaz to juz 10 letni samochod.

Bagaznik jest mega. Max po przes kanapy to 650 l. Na wakacje przesuwam 10cm co znakomicie go powieksza a z tylu nadal jest wygodnie.

 

bagażnik to ogrom, bo byłem już pakować 3walizki, wózek, gondole i łóżko turystyczne Wszytko weszło!! normalnie amazing! ino brać, ale wciąż się boje czy to auto się nie będzie sypać check engine itp. Ogólnie autko mi sie bardzo podoba, ale kurcze te turbo itp. eh...sam nie wiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagażnik to ogrom, bo byłem już pakować 3walizki, wózek, gondole i łóżko turystyczne Wszytko weszło!! normalnie amazing! ino brać, ale wciąż się boje czy to auto się nie będzie sypać check engine itp. Ogólnie autko mi sie bardzo podoba, ale kurcze te turbo itp. eh...sam nie wiem .

 

turbo to nie jest nowa technologia, Ma pewnie ponad 80 lat :icecream: ale...rozumiem...debiut :whistle:

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladne kopytko ;) prawie 9 w mieszanym. Ale czy ten vpower racing ma 98 oktan?

Podają, że nawet 100 oktan. A ile Tobie bierze 1.6 DIG-T ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz tankuje wylacznie shella na karte to mam pelne dane. Od poczatku srednie spalanie wynosi 7.23.

70% Warszawa do pracy i powrot a reszta to urlopowe wyjazdy w Polsce.

Na vpower spalanie nizsze ok.0.5 l w stosunku do zwyklej.

Min.wg kompa 4.9 na trasie 40 km droga powiatowa. Max 10 na autostradzie przy 150 wg licznika co daje 140 gps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz tankuje wylacznie shella na karte to mam pelne dane. Od poczatku srednie spalanie wynosi 7.23.

70% Warszawa do pracy i powrot a reszta to urlopowe wyjazdy w Polsce.

Na vpower spalanie nizsze ok.0.5 l w stosunku do zwyklej.

Min.wg kompa 4.9 na trasie 40 km droga powiatowa. Max 10 na autostradzie przy 150 wg licznika co daje 140 gps.

bardzo ekonomiczne auto, mi ciezko diesle dojsc do takiego spalania, czas na eco driving :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

bardzo ekonomiczne auto, mi ciezko diesle dojsc do takiego spalania, czas na eco driving :)

 

zrobilem swego czasu test Zachara  :whistle: na autostradzie na tempomacie. Test na oponach zimowych w lekkim deszczu.

Na fotkach parami jest GPS z ustawioną prędkością oraz spalanie komputera po wyzerowaniu dla danej predkości. dystans os 6 do 10 km.

 

I tak:

 

90 km/h = 5,4 l

100 km/h = 6,2 l

140 km/h = 9,9 l

Roznica w spalaniu miedzy kompem a rzeczywistosia.

Skad te riznice. Mam Swoja teorie. Ale jakie innych?

Zauwazylem spore wachania w różnicy spalania w zależności od rodzaju trasy.

Przy jeździe z przewagą warunków miejskich różnice wynosiły od 0.5 do 0.8 l/100 km. Jeśli była to jazda gdzie prawie 90% to była trasa różnica wynisila 0.1 do 0.2 l/100 km.

post-95769-0-60845700-1502453773_thumb.jpg

post-95769-0-04452400-1502453775_thumb.jpg

post-95769-0-34392800-1502453776_thumb.jpg

post-95769-0-63555500-1502453777_thumb.jpg

post-95769-0-95137500-1502453778_thumb.jpg

post-95769-0-41904800-1502453780_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai 1.6 dig-t pali mi średnio ponad 9l więc nie mam pojęcia jak potraficie zejść do tak niskiego spalania. Przecież te auta jeżdżą dopiero przy 2.5- 3 tyś obrotów. Chyba że jezdzicie eco wg komputera ale moim zdaniem szkoda potencjału samochodu. Jak ktoś jeździ Eco wystarczy mu silnik 1.2

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga, później zdziwienie, że gwarancja minęła, a łańcuch na rozrządzie okazuje się pół metra za długi. Ale cóż, na paliwie zaoszczędzone, można wyłożyć na serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prędkości 90 i większej chyba nikt nie jeździ w trasie na 5 biegu żeby obroty były wyższe, wiec nie rozumiem co ma do tego uwaga o obrotach. Fakt takiego spalania jest faktem i ja tu nic nie robię oprócz włączenia tempomatu. Moze po prostu mam dobry egzemplarz a może go dobrze dotarłem/ułożyłem.


Qashqai 1.6 dig-t pali mi średnio ponad 9l więc nie mam pojęcia jak potraficie zejść do tak niskiego spalania. Przecież te auta jeżdżą dopiero przy 2.5- 3 tyś obrotów. Chyba że jezdzicie eco wg komputera ale moim zdaniem szkoda potencjału samochodu. Jak ktoś jeździ Eco wystarczy mu silnik 1.2

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Czas przyspieszenia od predkosc x do y oczywiscie zalezy od obrotow wyjsciowych. Ale jazda ze stala predkoscia juz nie wymaga wysokich obrotow. Wystarczy utrzymac te min. 1600-1700.
Potencjal silnika zostawiam sobie na te chwile ktore beda tego wymagaly czyli odpowiednia redukcja i gaz w podloge.
W warunkach codziennych tych samych dojazdow ta sama droga do pracy i z powrotem glupotą byłoby bez sensu palic paliwo w imię wykorzystania potencjalu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga ma się do sugerowanych przez komputer wskazań zmiany biegu na wyższy, ot co.


 

Przy prędkości 90 i większej chyba nikt nie jeździ w trasie na 5 biegu żeby obroty były wyższe, wiec nie rozumiem co ma do tego uwaga o obrotach. Fakt takiego spalania jest faktem i ja tu nic nie robię oprócz włączenia tempomatu. Moze po prostu mam dobry egzemplarz a może go dobrze dotarłem/ułożyłem.


 

Nie wiem czy zauważyłeś tę drobnostkę, że jednak 6-ty bieg jest mało przydatny, tym bardziej, że przy prędkości, którą podałeś, spalanie będzie niższe na 5-tym.

Tempomat nie ma raczej wpływu na obniżenie spalania w realnych warunkach drogowych, wręcz przeciwnie.

Niskie spalanie nie musi być świadectwem "dobrego" egzemplarza czy ułożenia

 

Statystyki tankowań dla 1.6PB są np tutaj: https://www.spritmonitor.de/en/overview/33-Nissan/306-X-Trail.html?fueltype=2&constyear_s=2014&sort=1&powerunit=2  - z całego grona, mam chyba najwięcej tankowań, a co za tym idzie i największy przebieg ( ~35700 ). Spalanie bez gwałtownych zmian, większe przy częstszej jeździe miejskiej - norma.

Generalnie auto nie jest specjalnie paliwożerne, nawet przy mojej nodze, a nigdy nie byłem i nie będę mistrzem eco-drivingu, tym bardziej nie emocjonuję się tym, że ktoś ma 1l czy 1,5l mniejsze/większe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie tempomat z pewnoscia nie bedzi eco, ale na nizinach i owszem. Na mazwoszu jazda z tempomatm moze pomoc w jezdzie eco - tstoalem. Przlozenie jest proste, jazda na tempomacie nie kusi do deptania a to wymiernie przeklada sie na spalanie. Ja korzystam (czasem) z tempomatu po Wa-wie i chwale to sobie, poniewaz na trasach z ograniczeniami do 80 km/h  przydaje sie - jak wspomnialem, nie korci mnie zeby wcisnac zbytnio.

Nie jezdze moze za bardzo eco, ale gdy nie musz to nie krece bez sensu  silnika

Zmiany biego wg wskazan w dCi sa jak najbardzeij wskazane poniewaz w 90% pokrywaja sie z moimi "poczynaniami" podczas zmian. Zauwazylem ze w (przynajmniej w diesel'u) zmiany w okolicach 1800- 2000 obr/min  sa efektywne a zarazem ekonomiczmne.

Nie wiem jak w 1.6 DIG-T ale pewnie potrzebne sa jednak troche wyzsze obroty do ekonomicznej (nie tylko paliwo ale i zywotnosc) i efektywnej jazdy

Jak Wszyscy juz wiedza (a ja sie przekonalem dopiero w X'ie), ze diesel inaczej "robi" niz benzynka. Wczesniej krecilem ok. 2 500-3 000 obr/min ale bez turbiny w Misku 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 1.6 DIG-T ale pewnie potrzebne sa jednak troche wyzsze obroty do ekonomicznej (nie tylko paliwo ale i zywotnosc) i efektywnej jazdy

 

 

Jazda ze stałą prędkością na płaskiej drodze na najwyższym biegu przy prędkości obrotowej poniżej 1500 obr/min nie jest szkodliwa. Ja racze poniżej 1600 nie schodze.

Jeśli jednak dojdzie do tego jazda pod górkę i gwałtowne wciśnięcie pedału gazu – a więc znaczne obciążenie – wówczas konsekwencje mogą być poważne. Na Mazowszu gór brak :wave:

Moja eco jazda nie polega więc na jeździe na niskich obrotach, tylko na unikaniu niepotrzebnych hamowań i przyspieszeń. I tylko dzięki temu mam niskie spalanie. No i oczywiście na stosunkowo niższej średniej prędkości przelotowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Warszawie przeciez tak sie nie da  ;)

Tyle razy probowalem i nie idzie mi to zbyt dobrze. Zawsze trafi sie jakas sytuacja. Jakies swiatla "gasnace" czy zmiana pasa lub zwykly "start" spod swiatel (zeby nie byc ostatnim).

Raz tylko udalo mi sie w miare jednostannie (rowno) przejechac "moje" 15 km i wyszlo mi 4,9 l/100km ale to jakis cud byl raczej bo nie moge tego powtorzyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juras, mieszkałem na Służewcu 17 lat, później 20 lat w Wesołej, powiedz mi, gdzie i kiedy Ty po Warszawie jeździsz na tempomacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał Miedzeszyński (rano) i Trasa Siekierkowska (tez rano)

Po poludniu juz jest ciezko bo spore korki ale rano da sie czasem na tempomacie pojechac i wtedy korzystam z niego :)

Moje "wspomnienia" ze spalania 4,9 l/100km to wlasnie rano na tempomacie. Raptem kilka swiatel nie dostosuje sie do moich potrzeb :)

 

Mam kolege ktory mieszka w innym rejonie i Swoja Alfa "Julka" tez na tempomacie pomyka do pracy - z Woli pod Piaseczno

Oczywiscie tez z rana jezdzi bo w poludnie to juz "ciezko" by bylo tak pociagnac.

 

Uzupelnienie (dla niewtajemniczonych):

* Wał Miedzeszyński - ogr. do 70 km/h

* Trasa siekierkowska - ogr. do 80 km/h

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam X od sierpnia przejechane 1500km i zauważyłem że powyżej 2000obr zaczyna go lekko szarpać "kangurek" jadąc ze stalą predkością tak do 2200obr jak przyspieszam to nie. Raz mi się zdażyło jeszcze na postoju jak przygazowałem to od 2000obr coś go odcinalo wyżej. Ten typ tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie chce zakładac nowego tematu a mianowicie chodzi mi o skrzynie biegów w 1.6 dig-t czy u Was tez tak "haczy" 2 i 3 bieg ? Przebieg nrazie 1500km .W czwartek jade na serwis zobaczymy co powiedzą.

Edytowane przez carp22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś była o tym mowa. U mnie  1 na 2 był przez pewien czas ale się ułożyło i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z 1 na 2 bardziej haczy i z 2 na 3 mniej . Po jakim czasie się ułożylo ?

  dokładnie nie pamiętam ale kilka tys. km

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje

starałem się traktować delikatnie lewarek tj. nie od razu po najkrótszej drodze z 1na2 ale najpierw delikatne pchnięcie w tył i dopiero w lewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z 1 na 2 bardziej haczy i z 2 na 3 mniej . Po jakim czasie się ułożylo ?

w moim przy przebiegu ~2500 najgorzej wchodzi z 2 na 3; zarówno gdy prowadzi małżonka, jak i ja, a mamy bardzo odmienny styl jazdy.

rzadziej zdarza się, ale czasem przy przejściu z 3 na 4 wypada bieg. może jestem dla niego zbyt delikatny he he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszałeś to w ASO ?

Byłem w serwisie i tak :

 

 

Koledzy nie chce zakładac nowego tematu a mianowicie chodzi mi o skrzynie biegów w 1.6 dig-t czy u Was tez tak "haczy" 2 i 3 bieg ? Przebieg nrazie 1500km .W czwartek jade na serwis zobaczymy co powiedzą.

 

niestety TTTM :( 

 

 

Mam X od sierpnia przejechane 1500km i zauważyłem że powyżej 2000obr zaczyna go lekko szarpać "kangurek" jadąc ze stalą predkością tak do 2200obr jak przyspieszam to nie. Raz mi się zdażyło jeszcze na postoju jak przygazowałem to od 2000obr coś go odcinalo wyżej. Ten typ tak ma?

 

przejechał się doradca serwisowy , widział ale na serwisie nic nie stwierdzili, zasugerowali zmianę paliwa i mały przebieg 1800km musi się dotrzeć :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...