karibox1 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) 190 km to bardzo dużo dla 1600. Zwyczajnie silniki nie wytrzymują tego. Moc czy 150 czy 190 nie ma dla przeciętnego użytkownika większego znaczenia. Ma to znaczenie tylko na torze. Kto z nas ostatnio i gdzie używał 6000-7000 obrotów, keidy to auto osiąga max moc (wykorzystywaną chyba tylko przy wyciąganiu łodzi z wody)? A i tak to nie da nic, mówi Wam to sternik wyciągający łódź z wody na brzeg przy użyciu 2 dużych fiatów na max obrotach. Edytowane 19 Lutego 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Ze skody superb 2.0tsi wyciągneli fabrycznie 280km więc z 1.6 pewnie 190 da się... tylko po co. P.S. na czym pływasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Nie wiem, czy odchudzili, bo przecież dalej oferowany jest silnik z wysoką ilością koni 1.6 dig-t 190KM i nawet 200KM. Coś nissan nakombinował tylko nikt nie wie co ;-) Ciekawe, czy sami wiedzą haha ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Ze skody superb 2.0tsi wyciągneli fabrycznie 280km więc z 1.6 pewnie 190 da się... tylko po co. P.S. na czym pływasz? Wcześniej DZ, Omega a teraz ponton z merkurym nad morzem Rowy Bosmanat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 W nowym x benzyna 1.6 sknocili wtryski i siadają. Najlepszy silnik jaki Nissan wypuścił to 2.5 benzyna. Był w t30, potem troszkę mocniejszy w t31. Ze świecą szukać auta z tym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Sprawa jest prosta, kiedyś patrzyłem na wykresy z hamowni wersji 160KM i 190KM. Już nie pamiętam szczegółów, ale w obu moment obrotowy był bardzo podobny zatem dynamika podróżowania jednym i drugim będzie podobna tyle, że gdy silnik jest strojony na niższą moc to moment jest dostępny niżej i szerzej - takie zestrojenie bardziej pasuje do koncepcji X-traila, który musi podjechać pod Gubałówkę i łódkę z jeziora wyciągnąć. Ot cała filozofia.No i Strider jak zwykle nie zawiódł hehe... Krótko, rzeczowo i na temat:-) Czyli coraz bardziej zbliżamy się do tezy, że jednak są to bliźniacze jednostki, tylko zestrojone pod auta o innej koncepcji przeznaczenia. Ale i tak upłynie pewnie jeszcze parę latek zanim dowiemy się więcej na temat tych naszych downsizingów. Na razie wszyscy trochę wróżymy z fusów:-)Zastanawia mnie tylko skąd Beny masz takie dokładne informacje. Czy mógłbyś rozwinąć temacik tych problemów z wtryskami? Edytowane 19 Lutego 2016 przez devilde 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Krótko, bo z komórki pisałem. Nie ma takiej możliwości by to nie były bliźniacze jednostki - myślicie, że księgowi pozwoliliby zaprojektować dwa prawie takie same silniki tej samej pojemności inny dla Juke'a, a inny dla X-traila? Raczej nie w tych czasach. Jak widać na załączonym obrazku dużo można zdziałać zestrojeniem silnika, turbosprężarką, wtryskami itd. Tak, czy inaczej jestem przekonany, że gdyby X-trail miał te nominalne 190KM to wcale by lepiej nie jechał, a pewnie nawet w niektórych okolicznościach gorzej. Nie można być ślepo zapatrzonym w ilość koni mechanicznych, bo ważniejszy i bardziej odczuwalny w codziennej jeździe jest moment obrotowy. Sprawdziłem sobie w katalogu i oba mają tak jak mówiłem 240Nm. Natomiast doczytałem, że niby Juke ma ten moment również nisko - chociaż nie wiem, czy to nie są jakieś marketingowe bajki, bo jak prowadziłem Juke'a 190KM to ewidentnie miałem wrażenie, że silnik ma raczej wysokoobrotową charakterystykę. Nie mniej jednak podtrzymuję moją opinię, że to czy ten silnik ma 163KM czy 190KM to nie ma to dla przeciętnego użytkownika żadnego znaczenia. p.s. bliźniacze być muszą, bo mają co do cm identyczną pojemność, średnicę cylindra i skok tłoka. Oj tam z komóry też można napisać elaborat;-) Patrz ja;-P W kazdym razie dla pewności powiem, że poruszyłem ten temat nie po to żeby podjudzać wszystkich by ruszyli z miejsca rasować swoje silniki i ciągnęli koniki w górę. Myślę, że takie rzeczy częściej robią koledzy, którzy jeżdżą bardziej usportowionymi autami, a nie prorodzinnymi iksami;-) Istotne jest dla mnie raczej w dalszej perspektywie eksploatacji i ewentualnych napraw, czy podzespoły całej tej rodziny silników są kompatybilne ze sobą, a różnica tkwi jedynie w elektronice i ewentualnie kilku elementach, jak np. turbo, sterowniki, wtryski itp. albo tylko w samym oprogramowaniu. Skoro bliźniaki, skoro prawie takie same, to gdzie tkwi haczyk i ot cała moja ciekawość:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek1971 Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Cześć, Jestem umówiony w serwisie na piątek. Dam znać co i jak po wizycie. Masz już jakąś wiedzę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Zbyszek1971 podłączam się do pytania. Coś w piątek załatwiłeś w serwisie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterp Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Witam kolegów, Samochód odebrany po kilku dniach i nocach spędzonych w serwisie. Panowie serwisanci stwierdzili że musi to tyle trwać żeby wykonać wszelkie konieczne sprawdzeinia i testy. Ale do brzegu, na pytanie przy odbiorze w czym był problem odpowiedzieli że wszystkie podzespoły mechaniczne silnika działaja bez zastrzeżeń, natomiast problem stanowiła elektronika sterująca która została update-owana do najnowszej wersji. Samochód faktycznie po tym zabiegu wydaje się bardziej spokojny ale będe go jeszcze testował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Witam kolegów, Samochód odebrany po kilku dniach i nocach spędzonych w serwisie. Panowie serwisanci stwierdzili że musi to tyle trwać żeby wykonać wszelkie konieczne sprawdzeinia i testy. Ale do brzegu, na pytanie przy odbiorze w czym był problem odpowiedzieli że wszystkie podzespoły mechaniczne silnika działaja bez zastrzeżeń, natomiast problem stanowiła elektronika sterująca która została update-owana do najnowszej wersji. Samochód faktycznie po tym zabiegu wydaje się bardziej spokojny ale będe go jeszcze testował. Dzięki za informację... Ciekawe jakie wersje są w naszych wpakowane. Kiedy kupowałeś swoje auto? Ja pod koniec zeszlego roku w grudniu. Na pytanie, czy na pewno problemy, które spowodowały wstrzymanie sprzedaży iksów z tym silnikiem zostały usunięte, odpowiedzieli mi, że każdy samochód, który od nich wyjeżdża na pewno ma już wgrane odpowiednie oprogramowanie i jest sprawny. Tak czy siak ciekawi mnie dlaczego serwisy robią taki problem z wgraniem tego update'a kiedy człowiek im zgłasza podobne zachowania swojego auta. Przecież dla nich to nie jest brudna i żmudna robota, której tak nie lubią ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek1971 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Witam kolegów, Samochód odebrany po kilku dniach i nocach spędzonych w serwisie. Panowie serwisanci stwierdzili że musi to tyle trwać żeby wykonać wszelkie konieczne sprawdzeinia i testy. Ale do brzegu, na pytanie przy odbiorze w czym był problem odpowiedzieli że wszystkie podzespoły mechaniczne silnika działaja bez zastrzeżeń, natomiast problem stanowiła elektronika sterująca która została update-owana do najnowszej wersji. Samochód faktycznie po tym zabiegu wydaje się bardziej spokojny ale będe go jeszcze testował. Daj znać,czy auto straciło czy zyskało na tym uspokojeniu.Chodzi czy jest żwawsze czy mułowate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterp Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Auto nie jest ani żwawsze ani też mułowate. Pojeździłem nim troche wczoraj i całkiem sporo dziś. Teraz jest tak jak być powinno, auto prowadzi się doskonale nie ma już "zbędnego piłowania" po uruchomieniu silnika i zniknęła też nerwowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu podszas jazdy. Wcześniej miał też skłonność do podbijania obrotów podczas zmiany biegu po naciśnieciu pedału sprzęgła. Wszystkie te niedogodności zostały usunięte i teraz nie pozostaje nic innego jak tylko cieszyć sie z prowadzenia tego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek1971 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Auto nie jest ani żwawsze ani też mułowate. Pojeździłem nim troche wczoraj i całkiem sporo dziś. Teraz jest tak jak być powinno, auto prowadzi się doskonale nie ma już "zbędnego piłowania" po uruchomieniu silnika i zniknęła też nerwowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu podszas jazdy. Wcześniej miał też skłonność do podbijania obrotów podczas zmiany biegu po naciśnieciu pedału sprzęgła. Wszystkie te niedogodności zostały usunięte i teraz nie pozostaje nic innego jak tylko cieszyć sie z prowadzenia tego auta. Czyli też muszę uderzyć do ASO po nowe oprogramowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Powiedzcie Panowie, z którego miesiąca macie swoje iksy? Bo podobno w grudniu już wszystkie benzynki miały wgrywane nowe oprogramowanie, a ja mam wrażenie, że w moim grudniowym egzemplarzu mimo zapewnień serwisu, że oprogramowanie jest właściwe, obroty nie do końca działają jak trzeba. Może macie jakąś wiedzę, czy po nowym roku znowu wyszła jakaś poprawka ustawień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterp Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Mój wyprodukowany był w sierpniu, a kupiłem go w grudniu. Jak widać mimo tego że stał w salonie ładnych pare miesięcy oprogramowanie nie było zaktualizowane. To pewnie zależy od chęci i wolnego czasu pracowników sklepu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 No właśnie... Od dobrych chęci... Chyba też ich ponękam, ale na razie odporni są na moje zaczepki:-/ Jak to sprawdzić poza serwisem, czy jest wszystko aktualne:-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterp Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Dobre pytanie, przed wizytą w serwisie tak z własnej ciekawości próbowałem znaleść jaką mam wgraną wersję oprogramowania. Przeszperałem całe Menu i niestety nie znalazłem. Wydaje mi się że bez podłącznia do komutera nie da się tego podejżeć, chyba że istnieje jakiś sposób wejścia w menu serwisowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Może przez OBD2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) Biorąc pod uwagę problemy jakie miał z iksem "peterp" i podobieństwa jakie zauważyłem w moim iksie udałem się ponownie do serwisu. Tym razem znalazł się kompetentny serwisant i umówił się ze mną na sprawdzenie wersji oprogramowania w moim iksie. Powiedziałem jakie są objawy, że skaczą obroty na zimnym silniku, tak jakby silnik nie mógł zdecydować się, czy ma odpuścić ssanie, czy jeszcze trzymać i że drugim zastanawiającym objawem na zimnym jest podbijanie obrotów przy wysprzęglaniu i zmianie biegu. Na końcu powiedziałem, że już u nich z tym byłem, ale mnie zbyli Sprawdził przy mnie po numerze vin, że mój egzemplarz objęty był akcją serwisową z grudnia, kiedy wstrzymano na chwilę sprzedaż iksów i z tego co widzi powinien mieć już wgraną najnowszą poprawioną wersję oprogramowania. Jednakże zastanowiło go to, że poprawki nie wykonano u nich w serwisie, tylko... no właśnie i tu jedna wielka niewiadoma, bo podany numer serwisu, który podobno zajmował się tym był niemożliwy do zlokalizowania (jaki kraj, jakie miasto), a czas w jakim rzekomo została przeprowadzona poprawka przypadł na okres, kiedy fizycznie auto płynęło już z Japonii . Dlatego umówili się ze mną na ten wtorek, że podłączą iksa pod diagnostykę i prześledzą wszystko co było i co jest aktualnie wgrane. Jeżeli okaże się, że jednak oprogramowanie nie jest aktualne, to oczywiście wgrają je na miejscu. A jeśli okaże się, że to nie wina oprogramowania, to będą szukać dalej, dlaczego te obroty tak reagują. Zobaczymy... ********************* No i byłem w serwisie w sprawie wahań obrotów na zimnym silniku. Podłączyli mojego iksa pod komputer diagnostyczny i jak się można domyśleć wszystko według wskazań było o.k.:-/ Rzeczywiście oprogramowanie było wgrane nowe tak jak wcześniej pokazywał system, a diagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Ustawili tylko na nowo fazy rozrządu chociaż podobno też nie trzeba było. Zalecili na razie zmianę stacji benzynowej i powiedzieli żeby poobserwować czy czasem od paliwa nie dzieją się takie sprawy. Jak dalej będą powtarzać się anomalia, to wezmą auto na noc i sprawdzą jeszcze raz na drugi dzień przy zimnym silniku. No cóż... Pewnie za jakiś czas spotkam się z serwisem ponownie:-/ I tutaj mam do Was pytanie. Czy w północnej Polsce jest jakaś sensowna hamownia, którą możecie polecić? Jestem z Elbląga więc może Trójmiasto, Olsztyn te okolice. Chciałbym sprawdzić m.in. jakie realne parametry ma mój iks i ewentualnie mieć podkładkę dla serwisu, jeśli dalej będą twierdzić, że wszystko jest o.k.:-/ Edytowane 8 Marca 2016 przez devilde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burgi Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Z ciekawości na jakich stacjach tankujesz? Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale w instrukcji i na klapce wlewu paliwa jest napisane min. 95 PB Premium. Czyli czytaj V-Power, Verva, Dynamic itd. Edytowane 9 Marca 2016 przez Burgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Z ciekawości na jakich stacjach tankujesz? Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale w instrukcji i na klapce wlewu paliwa jest napisane min. 95 PB Premium. Czyli czytaj V-Power, Verva, Dynamic itd. Wiem. Zawsze tankuję minimum 95 V Power z Shell, albo 98 z innych stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burgi Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Więc raczej to nie powinien być problem paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Więc raczej to nie powinien być problem paliwa.Też tak myślę, ale zachowałem spokój w serwisie. Auto jeździ bez zarzutu oprócz tej małej anomalii na zimnym silniku. Nie jest to za każdym razem zauważalne, ale niewątpliwie coś jest. Zaleję paliwo ze stacji, którą zarekomendował serwis (haha) i za jakiś czas znowu do nich podjadę żeby powiedzieć, to co wiem już dzisiaj - nic się nie zmieniło i szukajcie dalej:-/ Ciekawe co wtedy wymyślą. Dlatego między czasie chciałem podjechać do jakiejś hamowni żeby sprawdzić parametry. No ale nikt nie polecił mi niczego w Trójmieście, Olsztynie, Elblągu i okolicach, a ja nie bardzo mam rozeznanie w tych miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 2100 to dobra stawka ale i tak przeczy Twojej wcześniejszej tezie. Ja płacę za auto starsze ktòrego wartość wynosi 45tys składkę 1200 i to nie u byle jakiego ubezpieczyciela i nie byle jakie ubezpieczenie Ja moge polecić agencje w której ubezpieczam: krakow-ubezpieczenia.pl To ile w tym roku wyniesie OC + AC za 10 letnie o wartości 40 tys.? Bo u mnie na 2. rok od 95k około 2,2 tys. za pakiet full bez franszyzy i na oryginalnych czesciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.