DINO Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 pewnie może i być przyczyną błędu, ale nie ma znaczenia przy wtryskach LPG, pewnie znowu MJ padł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 kornik43 ,tak przy okazji zapytam jakie masz średnice dysz w tych magikach , ja borykam się z 2,4 i dużo pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 (edytowane) kornik43 ,tak przy okazji zapytam jakie masz średnice dysz w tych magikach , ja borykam się z 2,4 i dużo pali 2,5 autokalibracja zrobiona na 0,87 po autokalibracji podniesione do 1 bar, Spalanie wychodzi 9 litrów w cyklu 150km autostrady 150 kilometrów drogami przez małe miejscowości w terenie górzystym. Także wydaje mi się że nieźle. Tylko ja mam lekką noge. To rzeczywiście te mj są jakieś trefne. Zrobione ok 2tyś kilometrów i wymiana już drugiego by nastąpiła Nieźle. Dzś sprawdze jeszcze kabelki tego wtrysku. Jeżeli on się spalił kupuje hana. Co ciekawe błąd w programie wyskakuje mi również jak chodzi na benzynie tylko bez sygnału dzwiękowego. Edytowane 4 Maja 2011 przez kornik43 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 zastanawiam się czy ta średnica dysz 2,4 nie jest za duża dla mojego nissana i czy nie zmniejszyć na 2,2 wcześniej było 2,0 .... czy przyczyna jest gdzie indziej jeśli ktoś chciał by mi pomóc ,to będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 nie jest za duża, trzeba dobrze wystroić instalację, daj co teraz tam masz, scriny ze wszystkich ustawień i mapy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 ostatnią mapkę dałem na 15 stronie tego tematu ale dziś będe podłanczał się pod sterownik , od czego zacząć ,co proponujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 a skąd masz taki mnożnik??? obniż ciśnienie na reduktorze do 0,8bara i zrób jeszcze raz kalibrację, początkowy jest mniej ważny ale końcowy powinien schodzić do 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 jak miałem ciśnienie na reduktorze 0,78 to było coś takiego ScreenShot002.bmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 czyli daj teraz 0.8-0.85 i powinno być gitt, zbierz mapy i nagraj osc z jazdy, sprawdź czy na gazie sonda działa PS. odnośnie scrinów to: zrób w .jpg zmniejsz, (photoresizer) dodaj jako załącznik, osc spakuj i tez daj jako załącznik, czyli musisz wcisnąć to pojawi się pełen edytor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 zastanawia mnie czemu ma takie wypełnienie na tych MJ jak u Exdradd ma dysze 2.4 i ciśnienie koło 1b i też jest wskali ..początek koniec .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 a czy na pewno 2.4??? może coś się roztarabaniło podczas wiercenia albo inne wiertełko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 1223.zipsprawdziłem sondę na Pb wychodzi na niskich i wysokich 0.50 a na LPG 0,40-46 ScreenShot011.zip MOŻE TO WINA SONDY BO NA OSC WSKAZUJE CAŁY CZAS 0,25 ALBO SIĘ MYLĘ ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Sonda pracuje-patrz na SONDA 1 (druga jest od kata i nie podpięta) Czy przełączałeś na PB w czasie gdy robiłeś OSC bo wychodzi-początek LPG, potem sama PB i dalej LPG. Ps. zdjęć nie pakuj-tylko dodaj jako załącznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 gdzieś kiedyś znalazłem i myślę, mam nadzieję, że pomoże Zrób tak jak w opisie poniżej a na pewno będzie śmigał ok: Podstawa to: - gaz doprowadzany wężykami o jednakowej długości - zastosowanie odpowiedniej średnicy dysz w wtryskiwaczach - sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza i jakości kabli wysokiego napięcia ewentualna wymiana filtra no i kabli, jeśli kopią. Od tego należy zacząć, aby móc zająć się ustawianiem Staga300.Jeśli sama instalacja wtrysku gazu jest poprawnie wykonana a w/w układy silnika sprawne to przystąp do regulacji staga 300. A robisz to tak przed całą zabawą ze stagiem w butli zero gazu (to ważne) jedziesz na stacje i tankujesz 5litrów to według twojego spalania powinno dać ci możliwość przejechania około 50km to dystans, na którym powinieneś zdążyć zestroić sterownik LPG. Teraz ustawiamy staga: 1. Auto Kalibracja Przed uruchomieniem silnik ma mieć temperaturę trakcji. Teraz zdejmij klemy z akumulatora na około 5min. Po to, aby komputer samochodu zresetował ewentualne błędy w większości samochodów ten zabieg wystarcza aby zresetować błędy komputera sterującego wtryskiem silnika. Po tym zabiegu odpal ponownie samochód minuta na wolnych obrotach potem jazda z 5 kilometrów wszystko oczywiście na benzynie sterownik staga w pozycji off, czyli centralka w samochodzie zgaszona a niemigająca (automatycznie). Teraz włącz autokalibrację oczywiście na postoju po to aby wiedzieć czy stag nie wykryje za dużych czy za małych dysz wtryskiwacza no i ustawi orientacyjnie swoje parametry. Ważne rób to przy wyłączonych światłach, klimie, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być off. 2. No teraz sławetna mapa wtrysku Najważniejszy parametr, od którego zależy jazda i spalanie Najpierw mapa benzyny Ważne rób to przy włączonych światłach, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być on. Tylko klima ma być off. W zależności, jaki preferujesz styl jazdy tak rób mapę, tzn, jeśli jeździsz z butem, sandałem, kapciach tak masz jeździć przy tworzeniu mapy benzyny ważne wtedy jest to, aby deptać pedał gazu od czasu do czasu do tzw. deski. Jak się wyrysuje linia mapy benzyny to zrób jeszcze z 3-5 km. Ale jadąc jak normalny użytkownik samochodu na długiej nudnej trasie gdzie niema dziur i innych samochodów do wyprzedzania po prostu spokojnie. Zauważ, że mapa benzyny powinna się lekko zmieniać w czasie jazdy spokojnej najprawdopodobniej będzie się prostować. Na zakończenie tworzenia mapy jeszcze raz przez chwilę gaz do dechy no i zjazd na postój teraz wolne obroty i obserwuj mape (linia wyrysowana) jak się zmieni na początku ładnie wyprostuje (około 15-30 sekund na postoju) zaznacz w programie sterownika Blokuj no i masz dobrze zrobioną mapę benzyny. Powinna wyglądać mniej więcej jak twoja na zamieszczonej fotce. 3 A teraz najlepsza zabawa mapa Gazu! Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji. Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms). Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik. Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł. Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł. No chyba, że jednak jest nie podpięta, (bo większość gaziarzy uważa, że to niepotrzebne- kompletna bzdura sterownikowi jest niepotrzebne, ale nam do kalibracji bardzo!) I to wszystko, co możesz zrobić samemu teraz poproś kogoś, kto siądzie za kółkiem twojego autka a ty laptop na kolanka i do roboty i najważniejsze zapomnij, co do tej pory wiesz na temat mapy wtrysku i jej graficznego przedstawienia za pomocą dwóch linii nigdy się nie pokryją na stałe to tylko chwilowe przebiegi Mapy te mają zobrazować czy czasy wtrysku pokrywają się w jakimś nieznacznym stopniu szkoda czsu … No to w drogę Wolne obroty (punkt 2)masz ustawione teraz kolejne punkty twojej mapy. Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół nie na boki (punkty mają pozostać rozmieszczone od siebie, co 1,5ms oprócz pierwszego i ostatniego). Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakończoną Teraz dostrajanie Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeń, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub duł (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie (lambda pracuje falowo góra duł) i tak wykonujemy korekty wszystkich punktów na naszej mapie. Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej. Na koniec regulacji jedziemy spokojnie do czasy aż stag zasygnalizuje koniec gazu wtedy przełączmy się na PB jedziemy na stację tankujemy 10litrów gazu i test spalania mamy rozpoczęty jedziemy do zasygnalizowania braku paliwa przez stag przełączamy na PB i ponownie na stacje znów 10l i tak az do spalenia 30l gazu wtedy mamy dobrą średnią spalania (ilość litów podzielić przez kilometry razy 100 i mamy wynik) To tyle życzę przyjemnej i owocnej regulacji 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 cóż mogę powiedzieć ,chyba dziękuje postaram się coś z tym nissankiem zrobić aha jeszcze zastanawiałem się aby wywalić katalizator , bo mój samochód jest troszkę "przymulony"....będzie to dobry pomysł czy raczej nie ? PS; gdzie można ściągnąć taką literaturę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 możesz wywalić kata ale wtedy tulejka na II sondę aby nie wywalało błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 dołanczam ostatnie zmiany osc18;48.zip oraz screen z moją korektą co i jak pozmieniać i jak zablokować wykres Pb bo nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 nie blokuje sie mapy pb,,, ale nie podoba mi sie to strojenie za niskie ciśnienie pozatym jakoś mi sie nie podobają te dysze ,,, to napewno 2,4 jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 nie blokuje sie mapy pb,,, ale nie podoba mi sie to strojenie za niskie ciśnienie pozatym jakoś mi sie nie podobają te dysze ,,, to napewno 2,4 jest do strojenia można zablokować, a później odblokować po strojeniu mi też coś z tymi dyszami nie pasuje sprawdź czy na pewno masz 2.4 do tego strasznie duże czasy PB, tez jakies dziwne, sprawdzałeś wszystkie połączenia??? czy czasem gdzies nie ma zwarcia czasami?? kalibracja przechodzi bez problemu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 tak mapy można blokować bo to zostaje tylko w pamięci Staga chyba a może żle jest ustawiony PS ,,,? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 dysze mają 2,4 ale jeszcze raz sprawdzę , zwarcie nie wiem .... właśnie gdzie szczególnie może występować ?? co to jest PS , nie robiłem aktualizacji sterownika lecz tylko wgrałem sobie nowy program na lapka ten samochód jest trochę muł ale kiedyś mu przywracałem ustawienia fabryczne i ze dwa dni lepiej szedł świece mam denso , nie mam zwykłych kabli tylko elektrocewki( jak je sprawdzić? ) myślę ,że to może być sonda lambda , może jakiś brud w układzie ....... a poza tym jak ktoś ma jakiś inny sposób aby dojść do sedna sprawy to czekam , aha jeszcze raz dziękuje za cierpliwość i pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 sprawdź te dysze, zwarcie może gdzieś na wtyczkach PB, tak było u @kornika, muł na PB??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Kolego sprawdź wszystkie połączenia kabelków łączące wtryski gazowe z benzynowymi.Poruszaj wtyczkami od wtrysków benzynowych i obserwuj czy silnik równo pracuje. Rozmawiałem kiedyś z Tofu i mówił że kabelki od Mj nie są zbyt trwałe ludzie na nie narzekają i miał racje. Dino mi jak pisałeś reset kompa i jazda 1 dzień na pb bardzo pomogła. Więć zresetuj kompa. Robi się tak. Zapisz sobie na wszelki wypadek ustawienia ze staga. Odłączasz aku na 24h. Po upływie tego czasu odpalasz samochód na pb nic nie robisz musi pochodzić na wolnych obrotach do załączenia się wiatraków, następnie gasisz silnik. Ważne jest abyś w ty czasie nie dodawał gazu. Po tej operacji pojeździj sobie na pb kilkanaście kilomtrów. Dino i Tofu(bardzo dobre szpece) poinstruują cię co dalej robić z gazem czy autokalibracje czy przywrócić ustawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 jak go kupiłem to pod maską silnik był czyściutki jak nowy ,oczywiście bez mycia się nie obeszło co pewnie się przyczyniło się do tego co jest wczoraj zmieniłem dysze na 2,2 podniosłem ciśnienie na reduktorze na jakieś 0,96-1 bara , miałem wątpliwości odnośnie sondy ale jest ok. , 17;08.zip pliki osc są oczywiście po moich małych poprawkach aha ciśnienie w programie dałem na 1,10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 osc zrobiony na wolnych obrotach, zrób osc z jazdy do red line, do tego sonda coś słabiutko faluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.