Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Lampy full LED a xenon


nowakm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że  najwyższa wersja QQ posiadająca full LED  nie posiada spryskiwaczy. Jest to wymóg w każdym samochodzie posiadającym reflektory o wysokim strumieniu świetlnym. Są montowane zarówno  w reflektorach  z xenonami jak i LED.. Znalazłem kilka aukcji gdzie są  zamontowane spryski oraz jest informacja  że posiadają xenony. np. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-qashqai-1-5-dci-tekna-navi-pelle-tetto-bassano-del-grappa/203971947.html?lang=de&pageNumber=3&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=47&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&features=XENON_HEADLIGHTS&negativeFeatures=EXPORT&colors=WHITE&noec=1  czy tutaj http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-qashqai-1-5-dci-dpf-tekna-full-optional-feltre-belluno/204085490.html?lang=de&pageNumber=4&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=47&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&features=XENON_HEADLIGHTS&negativeFeatures=EXPORT&colors=WHITE&noec=1Jak wiemy w QQ nie ma nawet jako opcji tego rodzaju oświetlenia. W polskim prawie o ruchu drogowym jest dokładnie wyszczególniona informacja : reflektory których strumień świetlny jest większy niż 2000 lumenów powinny mieć system samopoziomowania oraz spryskiwacze.  Samopoziomowanie wiem, że jest natomiast  domyślam się ze te LEDy nie przekraczają tych 2000 lumenów dlatego nie posiadaja sprysków. Porównując te LEDy do innych full LEDów  np. audi to wypadają blado. Wiadomo, że audi ma ich cały pas, więc bedą dawać wiekszym światłem, na całej szerokości drogi, posiadają również spryskiwacze. W QQ LED sa zamonotowane w soczewce i to tylko ona rzuca światło. Wydaje mi się, że xenon jeśli byłby jako możliwość wyboru tego typu oświetlenia jak np. w bmw czy audi dawałby więcej snopu światła . Tutaj porównanie

http://forum.qashqaiclub.co.uk/led-vs-xenon-osram-xenarc-4500k_topic14174_post232173.html?KW=Duncho#232173

W komentarzach są stwierdzenia, że LED jest pomiedzy halogenem a xenonem, Nissan poszedł w nowoczesność i postawił na oszczędne LED. Szkoda, że nie postawił na możliwość wyboru ( opcji tak jak w juke )

Edytowane przez nowakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne,bo zazwyczaj samopoziomowanie szło w parze ze spryskami i skoro są słabsze od ksenonów (co widać) to czemu jest tylko samopoziomowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź jest prosta, w praktyce jasność na ful ledach jest podobna do tych z ksenonów. Teoretycznie jest różnica ale przez oko niedostrzegalna. To co tu piszę opiera się na moich obserwacjach qq1, qq2. Na światłach krótkich (drogowych) porównując te dwa modele qq, nowy wypada lepiej. Powstaje pytanie, dlaczego? W nowym qq jest led, a w starym żarówka H7. Nie chcę przez to powiedzieć, że tak jest też w innych markach samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótkie to nie drogowe

krótkie to mijania długie to drogowe ,,

 

Przepsy nasze są tak archaiczne że skoro fabryka to wypuszcza na rynek to musi posiadać stosowne homologacje ,,

 

co nie znaczy że cieć diagnosta albo ogór w niebieskim wymyśli swoją teorię

 

tak jak mi uznał białe diody za niebieskie a żarówki za białe


 A KELWINY MÓWIĄ SWOJE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótkie to nie drogowe

krótkie to mijania długie to drogowe ,,

 

Przepsy nasze są tak archaiczne że skoro fabryka to wypuszcza na rynek to musi posiadać stosowne homologacje ,,

 

co nie znaczy że cieć diagnosta albo ogór w niebieskim wymyśli swoją teorię

 

tak jak mi uznał białe diody za niebieskie a żarówki za białe

 A KELWINY MÓWIĄ SWOJE

Homologacje są z pewnością , lecz przez te braki sprysków idzie wywnioskować, że te LED nie świeca tak jak np. led w audi oraz z pewnością słabiej niż xenon, choć dla oka może być to niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacje są z pewnością , lecz przez te braki sprysków idzie wywnioskować, że te LED nie świeca tak jak np. led w audi oraz z pewnością słabiej niż xenon, choć dla oka może być to niezauważalne.

świecą podobnie jak audi, merc czy opel w ledach. W xenonach jest 3200 lumenów,  a w LED 2000 lumenów. Co automatycznie zwalnia producenta z konieczności montowania spryskiwaczy. Są juz lampy na xenonach z mocą 2000 lumenów i nie muszą mieć spryskiwaczy. VW to rozwija jako tańszą opcję.

Edytowane przez Varicella
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świecą podobnie jak audi, merc czy opel w ledach. W xenonach jest 3200 lumenów,  a w LED 2000 lumenów. Co automatycznie zwalnia producenta z konieczności montowania spryskiwaczy.

Zgoda, ale w audi czy bmw te ledy aż oślepiają i założe się, że mają więcej lumenów  są silniejsze przez to producent zastosował spryski

Są mierniki  można to zbadać

 

co do przepisów to chyba dalej nie ma wzmianek o lampach wyładowawczych czy tym bardziej led ..

 

Luksometrem albo na stacji diagnostycznej urządzeniem do ustawiania reflektorów.  Ledy  a ledy mogą sie różnić  od siebie mocą , tak jak zwykłe led a SMD. Tak samo porównanie pełnego paska w audi do QQ gdzie swieci tylko soczewka. Porównanie świateł xenonowych a led  https://www.youtube.com/watch?v=mI0hXiKGv8I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacze były też w qq 1 tekna premium. Czytaj ksenony- światła długie, światła krótkie- żarówka H 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starym Scenicu mam xenony. Dwa lata temu były regenerowane odbłyśniki, czyszczona soczewka. Są spryskiwacze itd.

W nowym QQ mam te fullLEDY.

Oceniam, że świecą o dużo (z dwa razy???) lepiej niż te xenony.

A co spryskiwaczy?

Z tego co czytałem, muszą być wtedy jeżeli ŹRÓDŁO światła emituje >2000 lumenów. Ale to nie oznacza, że tyle lumenów jest emitowanych z reflektora. Źródło światła - czyli umieszczona w reflektorze żarówka, palnik, LED.

W sytuacji biksenonów - źródło światła (palnik) emituje >2000ln, ale przesłona biksenonów zasłania z 3/4, albo i z połowę tego światła. Więc z klosza wychodzi dużo mniej.

Więc można zrobić reflektor z źródłem światłem 1999lnów, zwykły i stąd świecą wg obserwacji tak samo - a nie mają tyle wymogów.

 

@kojot: chyba na odwrót.. Długie (same) nie są na ksenonie. Przy biksenonie długie mogą być realizowane przez podniesienie przesłony w reflektorze mijania, ale zawsze są też dodatkowo na zwykłej żarówce (która czasami jest za soczewką - i jak są dwie soczewki, niektórzy błędnie myślą, że są dwa ksenony). Na samym ksenonie nie mógłbyś zrealizować funkcji "mrugania", ze względu na długość procedury rozpalania ksenonów.

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednio użytkowanym Renault Laguna miałem ksenony, teraz mam full LED i mam wrażenie, że LED-y świecą jaśniej, nie widzę też żeby snop światła oświetlał węższy pas jezdni. Dodatkowo testowałem ostatno funkcję adaptacyjności reflektorów LED i jestem generalnie (bo widzę kilka minusów np. brak skrętności snopu światła) zadowolony - rekacja w przypadku pojawienia się innego samochodu jest o wiele szybsza niż reakcja człowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawisz ja coś słyszałem że zenon nawet daje 3000 lm gdzie standartowa żarówka daje 1200

 

z przesłoną ma to sens ,,

 

Leda chyba można bardziej ukierunkować niż żarnik zresztą jestem ciekawy jak ten led wygląda  bo żywotnością powinien bić wszystko na głowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo skoro samo źródło leda wyposażone w soczewkę można ukierunkować to pewnie ich zbiór + lustro mozna prawie idealnie skierować na drogę choć normalne soczewki dają idealne odcięcie ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zywotnością LED przebija wszystko. Mamy cały czas tą sama temperature barwową a w xenonie z czasem palnik świeci słabiej albo na różowo. Dodatkowo z biegiem czasu odbłyśnik soczewki  nie bedzie już tak odbijał światła. Ledy można ukierunkować w różne obszary drogi - tak sa zaprojektowane reflektory np. w audi. Dodatkowo stosuje sie doświetlanie halogenami itd. W instrukcji obsługi QQ jest napisane, że lampy LED sa bezobsługowe. Jak patrzyłem na alledrogo  to jest ta tylnia puszka cała czarna bez możliwości zaglądniecia co siedzi w środku. Podejrzewam, że rozklejenie ich zdradziłoby rąbka tajemnicy, ale kto by sie w to bawił. Co do samego świecenia LED. Temperatura barwowa ich to  5000K jest czystym światłem dziennym natomiast xenon ma 4300 czy 4100 w zależności od modelu żarnika oraz z czasem przechodzi w niebieskie itd. Dlatego LED jest przyjmniejszym światłem dla oka, żywotniejszym  oraz bezobsługowym. Nie wiem natomiast jaka różnica jest w poborze prądu. Przetwornica xenon pobiera 35w natomiast te ledy zaszyte w puszce lampy chyba też muszą posiadać jakiś moduł, który je zasila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Nie wiem natomiast jaka różnica jest w poborze prądu. Przetwornica xenon pobiera 35w natomiast te ledy zaszyte w puszce lampy chyba też muszą posiadać jakiś moduł, który je zasila.

Tym bym się nie martwił... Ciekawe jak rozwiązali problem z ciepłem które  w dużej ilości tworzy LED z tyłu lampy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepło które jest wydzielane przez LED musi być gdzieś odprowadzane, być może są to jakieś odpowietrzniki by szybka przednia nie parowała oraz jakos odprowadzała wilgoć i ciepło wytwarzane wewnatrz.

 

Tutaj

 

http://www.qashqaiforum.de/f53/fragen-zum-thema-licht-8386/index20.html

 

Jeden z forumowiczów twierdzi, że LED  na 1 lampe pobiera 54w, ale żeby to udowodnić trzeba byłoby zmierzyć multimetrem. Znalazłem też takie coś  

    http://www.ptec.co.at/default.aspx?ArtNr=4123

 

na filmikach widać, że ten montowany LED  ma 1825 lumenów i idealnie nadaje sie jako zamiennik żarówek halogenowych. Być może coś takiego podobnego zostało zamontowane w tych lampach z tekny .

Edytowane przez nowakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na to porównanie J10 Xennon vs J11 LED mam mieszane uczucia - na pierwszy rzut oka z lampy xenonowej płynie więcej światła ale jego część się marnuje na oświetlanie terenu najbliżej samochodu. Natomiast wiązka z lampy ledowej jest bardziej optymalna bo ze wzrostem odległości rośnie nie tylko ilość światła ale i jego szerokość. Dlatego przy mniejszej ilości lumenów można uzyskać porównywalne a nawet lepsze efekty. Jednak moim zdaniem xennon ogólnie sprawia lepsze wrażenie bo wiązka jest bardziej spójna i równomierna. Ale to tylko zdjęcia - może wrażenia z samej jazdy są zupełnie inne. Piszecie tutaj, że naocznie porównując ledy w J111 nie ustępują xennonom a nawet je przewyższają tylko zastanawiam się czy nie jest to psychologiczny efekt z cyklu "nowy samochód = lepszy samochód". No ale będę musiał się sam naocznie o tym przekonać ;)

Szkoda też, że lampy w nowym QQ są adaptacyjne tylko w pionie a nie również w poziomie - w obecnym samochodzie mam xennony adaptacyjne w poziomie gdzie cała soczewka jest ruchoma i skręca się reagując na ruchy kierownicy. To fajna opcja i trochę mi szkoda z niej rezygnować.

Edytowane przez Kuras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może tak jest, że porównujemy stare (zużyte) do nowego. A na pewno ma to znaczenie.

Dla mnie światło z tych LEDów wydaje się tak bardzo nieskazitelnie czyste i ostre. Trudno to opisać słowami, ale.... jest lepsze.

Z drugiej strony tez trudno porównywać z tego powodu, że nie same źródło światła ma wpływ na jakość światła - ale cała konstrukcja klosza. Przecież każdy z nas zaobserwował, że mimo, iż w większość samochodów jest identyczne źródło światła H4/H7 - to jaka może być kolosalna różnica w oświetleniu między rożnymi modelami samochodów. Mimo, że źródło ciągle te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abstrahując od przepisów, czy nie jest tak, że szyba w reflektorach ksenonowych bardzo się nagrzewa i wszelkie błoto i brud szybko zasycha pogarszając przejrzystość i stąd konieczność spryskiwaczy ?

 

W LED szyba jest chłodna więc ten problem nie występuje stąd też spryskiwacze nie są koniecznością ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomi_St - raczej nie. Nie zauważyłem by klosz był bardziej oblepiony. Właściwie spryskiwacze reflektorów nic nie dają oprócz nadmiernego zużycia płynu do spryskiwacza. W Scenicu pryskają równoczesnie ze spryskiwaczami przedniej szyby. A i tak psinco myją bo brakuje po prostu mechanicznego usuwania brudu (wycieraczki). Co z tego, że zmoczysz klosz, jak brud dalej jest. I nie ma co wierzyć w żadne mityczne, że "one sikają z większą mocą" itd.

Pamiętam jeden wyjazd do Krakowa w zimę, z roztopiona breją śniegowa na jezdni, co chwile przemywałem szybę i tyle co dojechałem.. brakło płynu. A wchodzi 5 litrów. Ale fakt - inne samochody na parkingu miały praktycznie zaklejone reflektory tą breją - a moje były widoczne. Ale tylko ten jeden jedyny razy widziałem, że coś dały. Ale np. po co one zmywają klosz latem? Z kurzu? Kurz jak był tak jest.


Tu kolega opisuje wrażenia po zakupie Xtraila:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98088-t32-pierwsze-wra%C5%BCenia-po-zakupie/

I fragment:

"To co mnie zaskoczyło na plus to:

1. Światła full led, których się obawiałem - święcą lepiej niż bi-xenony w żony megane III, a które to ustawiły wysoko poprzeczkę - a to duży plus,"

 

Tak więc podsumowując - na prawdę te LEDY świecą wyśmienicie, nie można na sucho porównać 3200ln do 2000ln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W sytuacji biksenonów - źródło światła (palnik) emituje >2000ln, ale przesłona biksenonów zasłania z 3/4, albo i z połowę tego światła. Więc z klosza wychodzi dużo mniej.

Więc można zrobić reflektor z źródłem światłem 1999lnów, zwykły i stąd świecą wg obserwacji tak samo - a nie mają tyle wymogów.

 

@kojot: chyba na odwrót.. Długie (same) nie są na ksenonie. Przy biksenonie długie mogą być realizowane przez podniesienie przesłony w reflektorze mijania, ale zawsze są też dodatkowo na zwykłej żarówce (która czasami jest za soczewką - i jak są dwie soczewki, niektórzy błędnie myślą, że są dwa ksenony). Na samym ksenonie nie mógłbyś zrealizować funkcji "mrugania", ze względu na długość procedury rozpalania ksenonów.

Tak przy okazji , bo nie wszyscy wiedzą ksenon biksenon i zasada działania przesłony o której wspomniał kolega Karminadel 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze sobie tak wymyśliłem: teoria moja, więc nie musi być słuszna.

Normalna żarówka lub palnik ksenonowy jest umieszczony w środku (sfery) lampy. Promienie emitowane z tego źródła światła rozchodzą się w każdym kierunku: a więc cześć do przodu, część do tyłu, z boku itd. Aby nie utracić tych promieni świetlnych, które nie lecą do przodu - stosuje się odbłyśnik, który odbija promienie i kieruje do przodu. Wg mnie:

- nie da się zrobić idealnego odbłyśnika, aby 100% wyemitowanego światła odbił do przodu ku wylotowi - więc trochę tych lumenów zostanie utraconych

- nie ma idealnego materiału odbijającego, każde odbicie powoduje stratę (pochłonięcie) - więc znów trochę lumenów idzie papa

- z czasem odbłyśnik traci swoje właściwości (zabrudzenie, wypalenie) co jeszcze bardziej pogarsza jego sprawność

Wg zdjęć LEDów - ktoś tu wklejaj [chyba Edek?]) stosowanych w reflektorach - są to LEDY wysokiej mocy - które nie świecą do tyłu - odchodzą więc te straty powyżej.

Tak sobie pofilozofowałem :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wyprodukowac takie zwierciadlo ktore ci odbije 100% swiatla. Wiec jesli nie sa to super idealne zwierciadla w reflektorach to mysle, ze straty sa minimalne -moze 1-2%, nie zauwazalne dla oka. Wiec teoria Twoja mysle, ze jest bledna. Ale ja tez sobie tak filozofuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby było zwierciadło mogące odbić 100% światła byłyby magazyny światła , cóż za problem uwięzić światło w kuli z owego zwierciadła i nie pozwolić mu uciec :) 

No to teraz ja pojechałem z teorią fantastyczną :) 

A wypalanie odbłyśników w xenonach wygląda tak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...