Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Lampy full LED a xenon


nowakm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

abstrahując od przepisów, czy nie jest tak, że szyba w reflektorach ksenonowych bardzo się nagrzewa i wszelkie błoto i brud szybko zasycha pogarszając przejrzystość i stąd konieczność spryskiwaczy ?

 

W LED szyba jest chłodna więc ten problem nie występuje stąd też spryskiwacze nie są koniecznością ?

 

Tomi, w takim razie przy H7 też by musiał być obowiązek montażu spryskiwaczy, bo one grzeją się jeszcze bardziej niż ksenony :) Oczywiście pomijając moc światła.

 

 

Właściwie spryskiwacze reflektorów nic nie dają oprócz nadmiernego zużycia płynu do spryskiwacza. W Scenicu pryskają równoczesnie ze spryskiwaczami przedniej szyby. A i tak psinco myją bo brakuje po prostu mechanicznego usuwania brudu (wycieraczki). Co z tego, że zmoczysz klosz, jak brud dalej jest. I nie ma co wierzyć w żadne mityczne, że "one sikają z większą mocą" itd.

 

Karminadel, może to też zależy od samochodu. W większości aut spryskiwacze reflektorów włączają się co trzecie mycie szyby, albo osobnym przyciskiem. Mam w Astrze dorobione spryskiwacz, ale w większości na oryginalnych częściach. Ciśnienie jest znacznie, ale to znacznie większe niż na spryskiwaczach szyby (mgłowych). Jak włączę spryskiwacze lamp, to za samochodem robi się niemalże zasłona z płynu :D Brud się pięknie zmywa.

Szkoda, że Nissan nie zrobił w nowym QQ spryskiwaczy chociażby za dopłatą, bo wymogi homologacyjne swoją drogą, ale mi w moim QQ (Acenta) bardzo brakuje spryskiwaczy. Muszę przed praktycznie przy każdym chowaniu samochodu do garażu brać płyn do szyb i ręcznik papierowy i myć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w full ledach macie co?żarówki czy płytki z ledami,jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te spryski w Scienicu są denne,i to coś ma brud zmyć?

Najlepsze są ciśnieniowe,podnoszone ciśnieniem pompki,te dają ostry strumień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wiekiem wiadomo...ręce rosną,ale to nie ten temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacze to moim zdaniem pic na wode fotomontaż. Co prawda może minimalnie zmyją brud który rozprasza światło bo tryskają pod ciśnieniem. Moim zdaniem najlepsze jest dokładne umycie ręczne szybki reflektora. Co prawda Volvo stosowało wycieraczki + spryski już duzo lepiej to działa   bo brud zostanie ściągniety z lampy. To tak jakby człowiek sie pomoczył we wodzie a nie umył porzadnie gąbka z tarciem :P , albo mycie na myjni bezdotykowej ciśnieniem - ja zawsze zabieram gąbeczke i szoruję całą karoserie usuwam tą skorupę brudu.  W każdym razie mimo, że xenon daje wiecej lumenów wciąż jest to pojedyncze zródło światła  pojedynczy palnik który potrzebuje klosza, projektora, soczewki - odpowiedniej optyki która ukierunkuje jego strumień w pewne obszary drogi do tego mamy strate  bo jak wiadomo  przesłona, która znajduje sie w soczewce  - odcina granice światło- cienia  by soczewka nie oślepiała. Dlatego stosuje się tzw. bixenon przesłona na elekromagnesie podnosi sie w gore, zmienia sie optyka światła i mamy zarazem światło mijania i drogowe z  jednego strumienia świetlnego czy to bixenon czy to bihalogen , bo takie też rozwiazanie było stosowane np. skoda fabia. Co do LED. Mimo mniejszych lumenów  nie mamy straty , bo LED świecą punktowo na wprost i np. audi stosuje  na całym swoim pasie w reflektorze te ledy, stąd świeca idealnie na całym  obszarze drogi. Lepsza optyka niż xenon mimo mniejszej intensywości, ale rozkład dużo lepszy , bezobsługowość, niski  pobór pradu, Porównując  full LED  z tekny  do zwykłych lamp w pozostałych wersjach J11 uważam, iż świeca pomiedzy halogenem a xenonem  dlatego, że te ledy są wmontowane w soczewke a jak wiemy sam xenon który najlepiej jest wykorzystywany w optyce  soczewki będzie świecił lepiej niż  właśnie te led. Aby led świecił lepiej  bynajmniej szerzej powininno tak jak w paśmie audi być zamontowanych kilka diód ustawionych na całą droge.  Aby  porównać faktycznie te światła full LED z tekny do tych halogenowych powinno się wsadzić palnik xenon i porównać obdywa typy oświetleń, bo soczewka- optyka z tego co wnioskuje i widzę  jest  ta sama a inne żródło światła. 

 Planuje wsadzić palnik HID H11 w miejsce żarówki halogenowej  i  sprawdzić jak sie będzie spisywać. Tylko nie piszcie proszę, że to nielegalne, że bedzie oślepiało itd. Jest soczewka a zatem nie zmieni sie optyka świecenia, jedynie moc , lepsza barwa i instensywność   a sama  soczewka nie bedzie sie tak grzała jak na halogenie. ( xenon wydziela mniej temperatury  niż żarówka, ale wiecej promieniowania UV )  QQ nie jest też  starym autem jak bmw E30 gdzie tego typu wynalazki od razu rzucają sie do zatrzymania. i kontroli.  Do tego  białe LED jako postojowe idealnie bedą sie komponować z HID.  Patrzac na full LED z tekny również można na pierwszy rzut oka doszukiwać się sprysków ktore sa wymagane przy wysokim strumieniu świetlnym ,a taki własnie sprawiaja patrząc na  te LEDY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dlatego stosuje się tzw. bixenon przesłona na elekromagnesie podnosi sie w gore,

(...)

.Aby led świecił lepiej  bynajmniej szerzej powininno tak jak w paśmie audi być zamontowanych kilka diód

Mini sprostowanie:

Od strony technicznej (budowy) - to przesłona opuszczana jest w dół. :whistle:

Bynajmniej.... myślałem, że już nikt nie myli znaczenia tego słowa :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowak,zmieni sie .Przede wszystkim,jest w soczewce inna przesłona do żarówki halogenowej.Wiem że wkładając HiD-y należy podnieść przesłonę,eliminujesz w tedy zjawisko odbicia światła.Bez zmiany przesłony będziesz oślepiał jadących z na przeciwka,jak i tych co są przed Tobą.To samo zjawisko występuje gdy włożysz w zwykłą lampę zamiast halogenu HiD-Y.

Też chciałem to wypróbować bo mam przetwornice i tylko kable zmienić i zwykły kit chiński włożyć,ale na razie dałem sobie spokój.Poczytałem tylko w internecie na temat sposobu zmiany świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt emisji światła będzie w innym punkcie przestrzeni reflektora między palnikiem a żarówką - a więc inaczej będzie się promienie odbijały. Ale z obserwacji rożnych starych samochodów blendujących na niebiesko HIDami - szczerze muszę napisać: jedne oślepiają drugie nie. Więc nie ma zasady, w których kloszach można założyć HIDy bez uprzykrzania życia innym (oczywiście nadal nielegalnie - ale to wybór tego co montuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowak,zmieni sie .Przede wszystkim,jest w soczewce inna przesłona do żarówki halogenowej.Wiem że wkładając HiD-y należy podnieść przesłonę,eliminujesz w tedy zjawisko odbicia światła.Bez zmiany przesłony będziesz oślepiał jadących z na przeciwka,jak i tych co są przed Tobą.To samo zjawisko występuje gdy włożysz w zwykłą lampę zamiast halogenu HiD-Y.

Też chciałem to wypróbować bo mam przetwornice i tylko kable zmienić i zwykły kit chiński włożyć,ale na razie dałem sobie spokój.Poczytałem tylko w internecie na temat sposobu zmiany świateł.

 

Ogniskowa czyli długość palnika HID a żarówki H11 jest taka sama  punkt świecenia będzie centralny taki sam jak na halogenie. Barwa palnika czysta biała biel 5000K żadne 8000k  niebieskie dyskoteki które widuje się na drodze. Im więcej kelwinów tym mniej lumenów na drodze. Zależy mi na białej barwie tak jak postojowe led. Przetwornice mam oryginalne cyfrowe HELLA  germany -  pozostałość po palnikach philips D2s. Jedyna chińszyzna  bedą same palniki :D  Jeśli będzie oślepiało  w co wątpie  - usunę. Zamieszczę foty jak zamontuje. Cały montaż  to tylko  przymocowanie przetwornicy, nie rzeźbimy w dekielkach lampy nie wiercimy na kable jak w J10 itd. Żarówka jest na samym wierzchu w gnieździe soczewki. Nie wyobrażam sobie montażu HID do zwykłych kloszy.To kryminał. Mamy soczewkę, możemy spróbować.

Mini sprostowanie:

Od strony technicznej (budowy) - to przesłona opuszczana jest w dół. :whistle:

Bynajmniej.... myślałem, że już nikt nie myli znaczenia tego słowa :devil:

 

Sprostowanie: przesłona opuszczana jest na dół. zapomniałem, że świało odbiją sie  o 180 * :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińskie hidy a mam żarników chyba z 8 sztuk 

 

powinny działać idealnie w każdym zamienionym reflektorze halogenowym  h1 h7 itp ,,tylko że

 

był jakiś test porównawczy i pojechali po hidach że świecą w nie dozwolone rejony  czyli np po oczach kierowcy z lewego pasa itp

 

i nie jest problem samego źródła światła  ale dokładności wykonania żarnika minimalne różnice + większa ilość światła więcej lumenów w danym obszarze dyskwalifikowały xenony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj Nowak :D mnie to też chodziło po głowie,ale na razie zarzuciłem temat ,jestem ciekaw jak by to wyglądało.Jak zrobisz i przetestujesz to opisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ pomijamy aspekty prawne - pozostaje tylko faktyczne sprawdzenie. Nie sprawdzi - nie będzie wiedział. Nic innego pisaniną nie wymyślimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA w V40 mam fabrycznie 2 x h7  krótkie i długie osobno szkło jest gładkie  kolega robił taki patent że na około żarówki jest taka blaszka z wycięciami puszcza tylko kawałek dwa kawałki światła z okręgu do okoła żarówki 360 stopni powiedzmy po bokach na prawo lewo są otwory 7=10 mm   kolega po zamontowaniu zenona najładał takie czapeczki na to by od czoła żarnik przysłonić i już była różnica śmigał ze 2 lata bez problemów  ale przygasił zenona

 

ja się Zastanawiał jak wygląda prawna sprawa świateł dodatkowych czy mozemy mieć jakieś dodatkowe światła do jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińskie hidy a mam żarników chyba z 8 sztuk 

 

powinny działać idealnie w każdym zamienionym reflektorze halogenowym  h1 h7 itp ,,tylko że

 

był jakiś test porównawczy i pojechali po hidach że świecą w nie dozwolone rejony  czyli np po oczach kierowcy z lewego pasa itp

 

i nie jest problem samego źródła światła  ale dokładności wykonania żarnika minimalne różnice + większa ilość światła więcej lumenów w danym obszarze dyskwalifikowały xenony

 

HID będa walić po oczach w zwykłych kloszach . Jesli lampa posiada soczewke nie zmienia sie optyka świecenia tylko moc i barwa. Co do palników sie zgodze . bardzo ważne jest wykonanie  i każdy mm moze pogorszyć parametry świetlne. To tak jakbyśmy krzywo osadzili żarówke. Nie bedzie świeciła centralnie w kloszu - zła optyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,ja tylko cytowałem to co przeczytałem ,bodajże na forum VW ,tam wyraźnie mówili o zmiane przysłony bo inaczej będzie większa poświata ponad linią światło-cienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim Focusie już kilka lat mam zamontowane hidy zamiast oryginalnych żarówek H7. ALE lampy mam soczewkowe (również skrętne) a po założeniu xenonów od razu udałem się do ASO Forda na ustawienie i badania oświetlenia, które wyszły bardzo dobrze. Mam też za sobą już kilka okresowych badań technicznych i nie dość, że dostałem pieczątkę do dowodu rejestracyjnego to jeszcze technik powiedział, że bardzo ładnie są ustawione i że nie oślepiają - gdyby było inaczej to od razu bym je wywalił. Tak więc wszystko to kwestia czy robi się to świadomie i odpowiedzialnie jednak wydaje mi się, że ludzi z takim podejściem jest niewiele co widać na naszych drogach.

 

Tutaj moje porównanie - z lewej H7 a z prawej xennon w tej samej soczewce:

https://www.dropbox.com/s/arkwjamqq33e2qg/Brama%20Por%C3%B3wnanie.jpg?dl=0

 

A tak to wygląda w praktyce:

Edytowane przez Kuras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie to wygląda,nie widać odbicia poświaty,wręcz powiedziałbym ,super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie mam wyrzutów sumienia z powodu prawnej "nielegalności" takiego rozwiązania bo wiem, że nikogo nie oślepiam a sam więcej widzę na drodze. A poza tym chciałem mieć xennony ale i światła adaptacyjne a w Focusie można było wybrać albo nieruchome xennony albo adaptacyjne halogeny w soczewce więc musiałem sam zadziałać by mieć jedno i drugie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim Focusie już kilka lat mam zamontowane hidy zamiast oryginalnych żarówek H7. ALE lampy mam soczewkowe (również skrętne) a po założeniu xenonów od razu udałem się do ASO Forda na ustawienie i badania oświetlenia, które wyszły bardzo dobrze. Mam też za sobą już kilka okresowych badań technicznych i nie dość, że dostałem pieczątkę do dowodu rejestracyjnego to jeszcze technik powiedział, że bardzo ładnie są ustawione i że nie oślepiają - gdyby było inaczej to od razu bym je wywalił. Tak więc wszystko to kwestia czy robi się to świadomie i odpowiedzialnie jednak wydaje mi się, że ludzi z takim podejściem jest niewiele co widać na naszych drogach.

 

 

Oryginalny palnik D2s ma taką samą długość oraz ogniskową jak żarówka halogenowa H7. Mógłbyś mieć  normalnie oryginalne xenony ( palniki philips lub osram ) Trzeba jedynie zeszlifować troszke otoczki palnika  D2s w górnej częsci aby wszedł w gniazdo  H7. Przerabiałem już takie coś . świeciło jak oryginał. 4300k  Pozostała jedynie kwestia  samopoziomowania  + spryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hid H11 zamontowany, Wszystko zamontowane bez wiercenia  i rzeźbienia. W każdym momencie w ciągu 5 sek  możliwy powrót do zwykłych żarówek 55w H11.  Palniki temp barwowa 4300K. a świeci to tak.

post-89335-0-52051300-1422469551_thumb.jpgpost-89335-0-22809500-1422469552_thumb.jpgpost-89335-0-99964900-1422469552_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hid H11 zamontowany, Wszystko zamontowane bez wiercenia  i rzeźbienia. W każdym momencie w ciągu 5 sek  możliwy powrót do zwykłych żarówek 55w H11.  Palniki temp barwowa 4300K. a świeci to tak.

 

attachicon.gifxen 3.jpgattachicon.gifxen qq 2.jpgattachicon.gifxen qq.jpg

Tylko nie wjedź w drogi samochód, bo Twój ubezpieczyciel OC ma prawo jak to wyjdzie odstąpić od płacenia i całą szkodę będziesz pokrywał z własnej kieszeni... oczywiście jak to zostałoby  znalezione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...