Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tomi_St
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie nie bo mój S/S działał poprawnie do samego końca padu aku. Pomimo jego permanentnego wyłączania czasami kiedy o tym zapomniałem uaktywniał się.  :devil:

Znalazlam na obcym forum jak mozna w prosty sposob wylaczyc SS na stale,,,,naturalnie mozna go takze ponownie zalaczyc jesli sie bedzie chcialo. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobieta...jak zwykle bardzo tajemnicza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzelę ją ! :D Jak mi Bóg miły ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żadna tajemnica, trzeba regularnie rozładowywac akumulator i po problemie :icecream:

Ja już dawno zapomniałem że mam SS. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podobnie jak kiedyś pisałem by zrobić to z czujnikiem przy sprzęgle. To fakt - SS nie działa przy otwartej klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nasz Administrator jest tak łagodny ,że tylko pejczem Ciebie potraktuje  ... :D

Coś długo Go nie ma , to chyba nie będzie tak żle ! Pewnie tłumaczy dla nas tą instrukcję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie prowokować  :dribble:  :gun:

Monika ,a te emotki na końcu to jakiś ulubiony element spędzania wolnego czasu??? :devil:  :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator znowu podczas badania przyrządami pokazuje już tylko około 70% naładowania.

ASO twierdzi , że aku jest dobry, tylko nie doładowany i powinienem sobie raz na jakiś czas go doładowywać.

No super, w życiu miałem różne auta, czasem dosyć wiekowe i nigdy nie doładowywałem akumulatora.

Zapowiada się więc niezła batalia z Nissanem bo nie mam zamiaru tak tego zostawić :angry: .

 

Zacząłem obserwować poziom napięcia podczas jazdy i wychodzi na to, że system rekuperacji działa tak, że akumulator jest ładowany tylko na wolnych obrotach (o ile akurat Start-Stop nie wyłączy silnika), podczas spokojnej jazdy z małym obciążeniem silnika oraz podczas hamowania silnikiem. Gdy przyspieszamy to aby odciążyć silnik alternator jest odłączany.

Potwierdziło to  ASO, że tak właśnie ma być i że to jest przejaw najnowszej technologii :dribble:  .

 

Tylko, że tym sposobem podczas dynamicznej jazdy w mieście akumulator nie ma kiedy się naładować i ciągle jest niedoładowany, co wpływa na jego szybsze zużycie.

 

Podejrzewam, że niedługo osób z takim problemem jak mój będzie więcej tak jak będa starzeć się nasze akumulatory (moje auto ma 19 miesięcy).

A długo można sobie nie zdawać z tego sprawy, bo auto odpala normalnie, nie ma objawów, że coś jest nie tak, aż do pewnego dnia gdy stan niedoładowania będzie już duży, po prostu nie odpali. A wtedy tylko laweta o ile uda się auto zapakować z włączonym hamulcem :angry:

 

I have very similar problem to yours and found out following: http://www.qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?f=29&t=3214

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sposób,jazda eco, i toczymy się z górki lub dojeżdżając do skrzyżowania na odjętym gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I have very similar problem to yours and found out following: http://www.qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?f=29&t=3214

 

Thank you Duncho. I have seen your posts  because I was looking for the solution also at UK forums.

I have been waiting for the battery replacement but I am afraid that it will solve the problem for certain time only.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie na forum angielskim, a dokładniej filmiku - dlaczego nie skorzystał z trybu serwisowego tylko z jakieś zabawki? Nie wiadomo jak dokładnie ta zabawka mierzy i czy napięcie w samym gniazdu nie jest zaniżone. Bo dziwne, że pisze o max 14,5V, gdy w naszych autach (i w tych, w których jest system STOP-START i alternatory odzyskujące energię) napięcie w trakcie hamowania silnikiem wynosi nieco ok. 15V, czasami je przekraczając nawet. Czyli albo te jego urządzonko zaniża wskazania, albo ma coś z ładowaniem.

Ponadto na filmiku widzę na desce rozdzielczej jakieś zielone ECO - u mnie (u nas?) tego nie ma. Czy to nie wpływa na proces ładowania bardziej go obniżając.

Drugi (F1 Bon) też ma miernik wciśnięty do gniazda zapalniczki i ma mac 14,4V. Może jest tam regulowane (ograniczone) napięcie by urządzenia do gniazda podłączone nie spalić. Choć wątpię by skok do 15V im zaszkodził - ale jednak. Urządzenia zasilanie z zapalniczki projektowane są na napięcie max 14.4V - czyli przez poprzednie dekady lat typowe dla samochodów.

 

Jutro rano przed rozruchem zobaczę jakie u mnie jest napięcie. Miernikiem i przez NCII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ponadto na filmiku widzę na desce rozdzielczej jakieś zielone ECO - u mnie (u nas?) tego nie ma.

Ja mam :thumbsup:, skrzynia automatyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś sprawdziłem w trybie serwisowym, to na biegu jałowym miałem ładowanie zaledwie ok.13.5V. 

Po wyłączeniu silnika pokazywało bodajże 12.8V.

Jednak Karminadel wcześniej pisał, że ten typ tak ma więc dlaczego miałbym mu nie wierzyć. :D

 

 

Edit z 16 listopada:

Dziś testowałem tryb serwisowy w trakcie jazdy i pokazywało mi napięcie w granicach 14,5 - 14.8 V.

Co ciekawe nie zmieniało się w zależności od stylu jazdy. Bo Karminadel pisał, że najwyższe jest w trakcie hamowania silnikiem (czyli takie jakby odzyskiwanie energii). Nie wiem, może miałem niedoładowany akumulator i cały czas "pompowało" prąd do niego. W każdym razie bez względu na warunki jazdy, cały czas ładowało powyżej 14,5 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dla Ciekawych załaczam dzisiejszy wydruk z testu akumulatora w QQ odebranym w październiku po przejechaniu 1800 km. Samochód używany codzienni w ruchu miejskim w przedziale od 50 do 100 kilometrów dziennie. Wszystko działa i świeci (SS też działa).
Z wydruku wychodzi, że jest ok, ale przydałoby się małe doładowanie akumulatora (tylko 75% naładowania).

 

fa74c26940c7eb8emed.jpg

Edytowane przez Zając
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ja dziś sprawdziłem w trybie serwisowym, to na biegu jałowym miałem ładowanie zaledwie ok.13.5V. 

Po wyłączeniu silnika pokazywało bodajże 12.8V.

Jednak Karminadel wcześniej pisał, że ten typ tak ma więc dlaczego miałbym mu nie wierzyć. :D

 

 

Edit z 16 listopada:

Dziś testowałem tryb serwisowy w trakcie jazdy i pokazywało mi napięcie w granicach 14,5 - 14.8 V.

Co ciekawe nie zmieniało się w zależności od stylu jazdy. Bo Karminadel pisał, że najwyższe jest w trakcie hamowania silnikiem (czyli takie jakby odzyskiwanie energii). Nie wiem, może miałem niedoładowany akumulator i cały czas "pompowało" prąd do niego. W każdym razie bez względu na warunki jazdy, cały czas ładowało powyżej 14,5 V.

 

Ciepło tam u Was, w tej Łodzi. :spoko:

Mówiłem, że zimy nie będzie. :D

Czytam Wasze stare posty o rozładowanym akumulatorze, bo sam to przeżyłem w J 11. Rano kontrolki migają, zero reakcji z akumulatora, hamulec trzyma a qashqai zaparkowany przodem do tylnej ściany garażu, z boku jakieś opony. Szlak mnie trafiał, nie podejdziesz do maski bo za ciasno, autka nie przesuniesz bo hamulec postojowy, prostownik pod ręka i d...a. Przeryłem garaż i jakoś dostałem się do akumulatora.  Teraz w garażu staram się wyłączać hamulec postojowy - bo to się da , ale o ostrzeżeniu mnie , że aku słaby to qashqai nic !! a mam N- Tec.

A coś słyszałem , zę wymiania akumulatora przy START/STOP  może być problemem , czy dot. to QQ J11 ?? wiem coś o tym ?

Edytowane przez GRZECH0TNIK PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czytam Wasze stare posty o rozładowanym akumulatorze, bo sam to przeżyłem w J 11. Rano kontrolki migają, zero reakcji z akumulatora, hamulec trzyma a qashqai zaparkowany przodem do tylnej ściany garażu, z boku jakieś opony. Szlak mnie trafiał, nie podejdziesz do maski bo za ciasno, autka nie przesuniesz bo hamulec postojowy, prostownik pod ręka i d...a. Przeryłem garaż i jakoś dostałem się do akumulatora.  Teraz w garażu staram się wyłączać hamulec postojowy - bo to się da , ale o ostrzeżeniu mnie , że aku słaby to qashqai nic !! a mam N- Tec.

A coś słyszałem , zę wymiania akumulatora przy START/STOP  może być problemem , czy dot. to QQ J11 ?? wiem coś o tym ?

 

Ja jestem świeżo po wymianie. Najpierw muszą podpiąć pod tester i sprawdzić. Potem muszą go naładować i sprawdzić ponownie. Jak dalej pokaże, że do wymiany, to ASO pisze o zgodę na wymianę w ramach gwarancji do Nissan Polska i sprowadzają nowy. W moim przypadku z Holandii (3 dni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...