JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Jak w temacie.Odwiedziłem dzisiaj hamownię,wizyta ciągle odkładana,ale doszła do skutku,oto efekt: Dla porównania wykres 1.2 TCE 115KM: Jak łatwo zauważyć po zmianie softu pełny moment jest osiągany w okolicach 3200 obr/min ,a nie jak poprzednio przy 2000 obr/min.Daje się to zauważyć w trakcie jazdy Pomiar był wykonany na 4 tym biegu.Na 5tce przy prędkości 199.8km/h! odcinało .Skok mocy przy odcięciu był do 121km, Moc jak widzimy na porównaniu wynosi 118.6KM osiągnieta przy 5000 obr/min,czyli też przesunięte o ok.500 obrotów dalej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Ale wykres z Tce to jest jak widzę wzorzec nie prywatny czyjś. Moc w sumie z grubsza się pokrywa ,ale moment odjechał w siną dal. Wychodzą z założenia że w niższych obrotach nie będzie spalił tak oleju,ale dla mnie to zwykłe oszustwo,bo żeby jeździć tak samo "efektywnie" musisz kręcić na wyższych obrotach,a to znowu większe spalanie i powrót do spalania oleju.Oczywiście tak tylko myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Ja wprawdzie w Pulsarze ale też niedawno zmieniony soft na nowszy (nie z powodu oleju). Wprawdzie auto ma nieco ponad 2000 km przebiegu więc do tej pory nie kręciłem go raczej do wysokich prędkości i obrotów, ale właśnie także zauważyłem, że w niższych obrotach (1500 - 2500) auto zrobiło się ewidentnie przymulone. I nie jest to subiektywne moje zdanie bo potwierdziła też to żona - jak już kobieta to zauważa to coś musi być na rzeczy. Wykres dla 1.2 TCE to jedno, ale są przecież także dane techniczne deklarowane przez producenta, które powinny być zgodne bo przecież tak auto jest homologowane. Zarówno dla QQ jak i Pulsara wg danych katalogowych: 190Nm przy 2000 obr i 115KM przy 4500 obr. Max Moment przesunięty o ponad 1000 obr (czyli o 50%) to jakieś nieporozumienie i dla mnie to jest niezgodność z umową przy czymś takim. Ja zgłaszałem problem z przydławieniem podczas przyspieszania przy około 2200 obr - już wiem teraz dlaczego wgrali nowy soft. Osłabili jakby moment obrotowy w tym zakresie więc zakładali że efekt przydławienia będzie mniejszy. Jestem jeszcze ciekaw jak to przekłada się teraz na czas przyśpieszania 0-100 km/h - wg mnie też może być nieosiąglany ten z danych katalogowych. Edytowane 28 Stycznia 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Kwestia tego czy nie jest źle pod kątem eksploatacji i jazdy to raczej osobiste preferencje każdego z osobna - jednemu mogą się zmiany podobac innemu nie. Natomiast biorąc pod uwagę to co deklaruje producent to moim zdaniem jest bardzo źle. Zresztą po to jest turbo żeby max moment był dostępny nisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 W dniu 28.01.2016 o 13:28, manix napisał: Ale wykres z Tce to jest jak widzę wzorzec nie prywatny czyjś. Moc w sumie z grubsza się pokrywa ,ale moment odjechał w siną dal. Wychodzą z założenia że w niższych obrotach nie będzie spalił tak oleju,ale dla mnie to zwykłe oszustwo,bo żeby jeździć tak samo "efektywnie" musisz kręcić na wyższych obrotach,a to znowu większe spalanie i powrót do spalania oleju.Oczywiście tak tylko myślę. Wyższe spalanie,spalanie oleju niekoniecznie.Przejechałem 2000 km i mam olej tuż pod max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 W dniu 28.01.2016 o 16:58, Strider napisał: Bardzo źle? 118KM to tak bardzo źle? Ale ja nie mam na myśli mocy! Zerknij na wykres momentu obrotowego - pisząc, że jest bardzo źle właśnie to miałem na mysli! Jak się ma rzeczywiste zmierzone 190Nm przy ok 3200 obr do tego co deklaruje producent - czyli 190Nm przy 2000 obr ? Przecież to ponad 50 % wyżej - racze nie mała a ogromna różnica. Przecież wiadomo, że na dynamikę własnie większy wpływ ma moment a nie moc - poza tym po to niby jest turbo, żeby był dostępny nisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Po obejrzeniu wykresu mam podobne odczucia jak Manixio, a equinoxe zdaje się je potwierdzać w praktyce. Pojechali z momentem w górę, upodabniając silnik do wolnossącego, a co za tym idzie trzeba go bardziej kręcić by wykrzesać mocy. Dobrze, że nie nalegałem na wymianę softu, bo przynajmniej nadal mogę sobie pyrkać z pełnym momentem już w okolicach 2000 obrotów. Choć nie ukrywam, że gdyby była możliwość łatwej wymiany softu, to z chęcią bym potestował. Póki nie ma i po tym co widzę, parcie na aktualizację już mi przeszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Jeszcze ciekawiej to wygląda jak policzycie moc przy poszczególnych obrotach i NM,tylko przeliczajcie KW Na KM! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Ogólnie moc i moment deklarowane przez producenta Twój silnik daje nawet z minimalną nawiązką. Ale wszystko rozjechało się z obrotami w stosunku do wzorca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Dokładnie - tyle, że właśnie przy deklarowanych 2000 obr moment wynosi zaledwie jakies 155Nm z deklarowanych 190. To nawet mniej niż w wersji z automatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 No właśnie. Teraz trzeba by jakiego śmiałka na hamownię silnika ze "starym" softem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 A oto pismo wysmarowane przeze mnie do centrali: Witam.Szanowni Państwo.Jestem od dwóch lat użytkownikiem Qashqai"a J11 z silnikiem 1.2DIG-TProszę o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji,gdyż w chwili obecnejstwierdzam niezgodność danych producenta z rzeczywistością.Otóż od lutego ub.roku stwierdziłem wzrost zużycia oleju,odbywałosię to stopniowo,aż do przełomu wrzesień-październik 2014 kiedy olejuubywało około 0.7l na 1000km.Po konsultacjach w serwisie zmienionooprogramowanie silnika i od razu odczuło się osłabienie samochoduzwłaszcza w dolnym zakresie obrotów,po jakimś czasie stwierdziłemrównież wzrost i to znaczny bo ok 2l na 100 km ,spalania w mieście.Owszem,spalanie oleju zmniejszyło się do tego stopnia,że przestałoniepokoić,ale jazda tak zamulonym samochodem jest nie do przyjęcia.Abyuzyskać dawną moc podczas ruszania należy silnik kręcić ponad 3 tysobr/min,co powoduje oczywisty wzrost spalania!Zaniepokojony tym faktempostanowiłem skorzystać z hamowni warsztatu samochodowego zajmującegosię budową samochodów sportowych.Wyniki pomiaru daleko odbiegają od zadeklarowanych wyników przezproducenta!Oto kilka podstawowych danych sprzed wgrania i po wgraniu nowegooprogramowania:Przed-2000 obr 190NM 54KM Po-2000 obr 156NM 44KM!Przed-1700 obr 180NM 40KM Po-1700 obr 150NM 40KMPrzed-2500 obr 190NM 68KM Po-2500 obr 170NM 60KMJak więc widać spadek i NM i mocy jest wyraźny i odczuwalny w normalnejjeździe!W silniku sprzed wymiany softu moment osiągniety przy 2000obr. jestutrzymywany na stałej wysokości aż do 4000 obr,w silniku po zmianiemoment osiaga na chwile swoje maksimum w 4000 obr,utrzymując je wzakresie 3500-4000 obr.A moc w tym zakresie to 90-110KM ,osiagając swojemaksimum przy 5200obr!!! W silniku sprzed wgrania softu pełna moc jestosiągalna i utrzymywana od 4000-5000 obr.Wykres mocy po zmianie softu jestbardzo płaski co pokazuje jej ubytek w poszczególnych wartościachobrotowych,a co za tym idzie słabsze osiągi i wyższe zużyciepaliwa.Osiągnięcie 100km/h rownież daleko odbiega od zadeklarowanychwartości.Jak widać z mojego opisu,który mam potwierdzony właściwym wydrukiemistnieje dosyć istotna rozbieżność pomiedzy tym,co było deklarowane,aco zostało przez Nissana zmienione w celu zmniejszenia zużyciaoleju.Stwierdzam,że jest to niezgodność stanu aktualnego,ze stanemzadeklarowanym przez producenta w czasie sprzedaży. Proszę o rzeczowewyjaśnienie tej sytuacji. W dniu 28.01.2016 o 17:22, colins napisał: Ogólnie moc i moment deklarowane przez producenta Twój silnik daje nawet z minimalną nawiązką. Ale wszystko rozjechało się z obrotami w stosunku do wzorca. Tak tylko że w w dolnych granicach jest tej mocy mniej,a i ta najwyższa jest przy 5000-5500 obr ,dopiero.Co przy wzorcu jest 4000-5000 róznica bardzo istotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 @JACKO29 - brawo, po poście kolegi @colins odnośnie pomiaru auta ze starym softem własnie przyszło mi na myśl aby najpierw przesłać pytanie do Nissan Polska i zobaczyć jak się ustosunkują. Z doświadczenia jednak wiem, że dobrze jest też równolegle z emailem zadzwonić - kiedys pisałem do nich i nic nie odpowiadali, dopiero po telefonie temat sie ruszył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 W dniu 28.01.2016 o 17:28, colins napisał: No właśnie. Teraz trzeba by jakiego śmiałka na hamownię silnika ze "starym" softem. Czas na Cię kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Wolę spożytkować dolary na coś pożyteczniejszego. Po drugie nie mam hamowni w bliskiej okolicy. Odnośnie Twojego pisma Jacek, to bardzo fajnie, że chcesz takie wysłać i jak zawsze trzymam kciuki. Tylko jakby wynika z niego, że przed aktualizacją też byłeś na hamowni. A przecież chyba nie byłeś? Bo jeśli nie byłeś i nie masz wykresów sprzed aktualizacji, to zaraz będą Cię pewnie zbywać swoim starym zwyczajem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Ale to czy był przed czy nie ma drugorzędne znaczenie raczej. Bo teraz był i wynika, że auto nie osiąga deklarowanych parametrów, czyli zalecany nowy soft to bubel. Znalazłem na stronie jakiejś niemieckich firmy tuningowej wykresy przykładowych porównań mocy dla QQ 1.2 przed i po chip-tuningu. Patrzeć na kolory: jasno-niebieski (moment) i jasno-czerwony (moc). Edytowane 28 Stycznia 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 No ten jest elegancki. Nie dość, że wykrzesali sporo więcej z kosiarki, to jeszcze krzywa momentu przebiega w zgodzie z pierwowzorem producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Nie rozumiem po co ten cały zamęt,przecież to nie auto na tor,a do spokojnej rodzinnej jazdy i jak na 1,2 to nawet jedzie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Piękne wykrzesanie.Co do zbywania,Colinsie nie muszę mieć pierwszego mierzenia,są przecież deklarowane osiągi,a po zmianie softu nic się nie zgadza. W dniu 28.01.2016 o 18:48, porter59 napisał: Nie rozumiem po co ten cały zamęt,przecież to nie auto na tor,a do spokojnej rodzinnej jazdy i jak na 1,2 to nawet jedzie Jedzie,jedzie,ale różnica jest.Więc skoro mam gwarancję i serwisuję w ASO warto ich potłamsić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) @porter59 - pewnie że jedzie. Ma koła to co ma nie jechac. Rzecz w tym, że zostalo zapłacone za coś czego obecnie nie ma. Polskie społeczeństwo nie należy do najzamoznieszych więc nie wiem jak ty, ale niektórzy raczej nie pozwalają sobie na to aby przepłacać.. Edytowane 28 Stycznia 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Mając zasady Portera,to musiałbym się już bujać sam z problemem,gdybym zrezygnował tak jak on z gwarancji.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Ja myślę ( mocne stwierdzenie po kilku piwach) że NISSAN zdaje sobie sprawę ,że to "capi" dla tego nie zmienia softów na szeroką skalę ,by zminimalizować straty w razie reklamacji! Bo nie oszukujmy się ,ile osób zada sobie trud dociekania i walki z machiną firmy ? Sądzę że Jacek jest z grubsza mówiąc ,na wygranej pozycji ,tyle że do celu nadal daleko. Fajnie że ma czas(gwarancja) Dobrze że próbuje polubownie ,ale czy to wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Szczerze Ci powiem,że znając życie,prędzej sprzedam,niż doczekam się jakiejś zmiany...Ale będę drażnił.Poczekam na "konstruktywną odpowiedź i zależnie od poczynań podejmę dalsze kroki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Ale rady prawnika jak by co ,warto zasięgnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Jeszcze o tak drastycznym podejściu nie myślałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.