Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

WYKRES MOCY I MOMENTU 1.2 DiG-T ZMIENIONY SOFT


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Więc ja mam chyba prawidłowy soft od nowości, bo piszecie ciągle (ci, którym zmienili soft), że wcześniej QQ był bardzo narowisty na starcie.

Mój nie jest (a softu nie miał zmienianego), moc rozwija równomiernie już od 2000 obrotów (a nawet ciut niżej) i zadyszki przy 110 km/h nie dostaje.

Już sam nie wiem. Może w grę wchodzi jednak kwestia dotarcia?

Jeździsz jak dziadek Colinsie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... rzekł dziadek, który nie ma już czucia w nodze i albo wciska gaz do dechy albo wcale. :D

Grunt że gdzie indziej jest to się wyrównuje :ball:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też się podoba,choć trudno mi czasami się przyzwyczaić :D

Podoba mi się z tym,że od 140km/h można jeszcze żwawo na 6 biegu przyspieszyć! Próbowałeś tego??? Na poprzednim sofcie tego nie było.

Zaczynam zazdrościć. Jeśli przyspiesza lepiej, to znaczy, że przy ~2900 obr/min moment i co za tym idzie moc jest większa niż na oryginalnym sofcie. Osobiście do mocniejszego przyspieszania używam obrotów powyżej 2,5 tys, więc mi osobiście ten nowy soft by się przydał, momentu przy 2 tys i tak nie wykorzystuję - szkoda mi silnika.

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OO, no to ja szanownego Pana zapraszam na zakupy do mnie! Mam jakiś przeterminowany serek w lodówce i napoczętą flaszkę żubrówki... się doleje kranówy i git. Zwrotów i reklamacji nie przyjmuje się!

 

Jasne że to kosiarka, ale kosiarka o całkiem przyzwoitych parametrach (jak widać, często tylko na papierze..)

 

Nie można pozwolić wchodzić polskim klientom na głowę. Koncerny i tak nas cyckają na każdym kroku na pełnym legalu. Tu chyba coś wciskają nam kit z tymi silniczkami. Już mi się teoria spiskowa tworzy taka: te motorki im coś za mocno się psuły i cichaczem poprawili mapy, żeby poprawić sobie statystyki... no ale to takie ssanie z palca tylko.

Ten polski klient zawsze traktowany będzie po macoszemu, za mały z niego zysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem? Zarabiamy dużo mniej niż na zachodzie, a często za różne rzeczy płacimy drożej. Myślę, że akurat zyskiem u nas nie pogardzają... ;)

Taki japoniec z Daihatsu to nawet nie wziął PL pod uwagę.

A to,że płacimy drożej to się zgadzam,ale tu wina władzy (VAT,akcyza, ZUS i inne)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jakieś małe rodeo trzeba skrzyknąć, żeby porównać te nasze motorki, bo widzę temperamenty i oczekiwania każdy ma zgoła inne.. Jestem pewien że moja kosiarka powinna grzeczniej startować na światłach bez "pracy na sprzęgle" i zastanawiam się jak to wygląda u innych. Jazda salonowa, to jednak nie daje dobrej możliwości oblotu bryki.. Kurcze, zaraz zacznę szukać hamowni w okolicy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jakieś małe rodeo trzeba skrzyknąć, żeby porównać te nasze motorki, bo widzę temperamenty i oczekiwania każdy ma zgoła inne.. Jestem pewien że moja kosiarka powinna grzeczniej startować na światłach bez "pracy na sprzęgle" i zastanawiam się jak to wygląda u innych. Jazda salonowa, to jednak nie daje dobrej możliwości oblotu bryki.. Kurcze, zaraz zacznę szukać hamowni w okolicy..

 

:D

Najlepiej jakby to była ta sama hamownia co Jacko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już bym zaliczył hamownię tylko za mały przebieg jeszcze i szkoda kręcić obroty pod max - ale jak tylko będzie mozliwosc to pewnie to zrobię. Być może innym nie przeszkadza, że Nissan ich robi w bambuko, ale dla mnie jak deklarują max moment przy 2000 obr to tak ma być i koniec. 

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co by było,jakby okazało się,że wszystkie silniki udostępnione w Qq w 2015r maja już nowy soft,a marketing dalej wciska dane z 2013r?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko widzę, że masz ten sam problem jak ja wcześniej. Mnie też parę miesięcy temu robili coś w silniku- jakaś akcja sewrisowa. Po odebraniu auta z salonu okazało się, że stało się bardziej mulowate. Do tego stopnia,że wziąłem je na hamowanie. I co się okazalo- silnik został stuningowany ;), auto dostało więcej koni i większy moment obrotowy. Tylko ,że co z tego jeśli max moment był osiągany dopiero od 3200obr. Wkurzony wrocilem do salonu, że maja coś z tym zrobić. Coś zrobili, bo auto zaczęło jeździć normalnie- odzyskało moc na niskich obrotach. Nie jestem do końca pewien czy jest to co było wcześniej ale jest lepiej niż było po akcji serwisowej. Na wiosnę znowu się na hamowanie wybiore aby sprawdzić parametry silnika.

Teraz, czy warto się kłócić na twoim albo moim miejscu. Auto dużo jeździ po mieście, nie scigam się więc go nie krece na wysokie obroty, dla mnie przedział 2-3tys to normalne użytkowanie auta, i w tym właśnie zakresie auto utraciło moc i moment. Co z tego że dostało więcej na wyższych obrotach jeśli zadko kiedy z nich korzysta. Dla mnie była to modyfikacja nie do zaakceptowania. Więc bardzo podobnie może być w twoim przypadku.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by u mnie wrócili do poprzednich ustawień,to znów by sobie chłeptał olej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chleptanie oleju to ich problem a nie Twój. Ty masz mieć auto zgodne że specyfikacja . Przynajmniej ja z takiego założenia wychodziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze,mnie faktycznie też się lepiej jeździ...poważnie! Ale według tego co mówi Nissan,to po prostu wprowadza w błąd potencjalnych klientów!!!

Buduje na kłamstwie swoje dobre imię!!! A to jest strzał w kolano!!! Mogę wychodzić z założenia,że kupiłem coś,co mi się podobało funkcjonalnie za grube pieniądze,a w trakcie użytkowania zostało zmienione tak ,że już mi się nie podoba,nie informując mnie o skutkach zmiany!

Nie wiem,czy wychodzą z założenia że Polak to ćwiek i się nie upomni?Ale przecież też za granicą zmieniaja oprogramowanie,więc jak to się ma do wiarygodności? Ni pojmuję tej polityki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest delikatna korekta.Moc osiągana poprzednio przy 3800-4000obr/min teraz jest dostepna dopiero przy 5000obr.Dla nas nieosiągalna w normalnej jeździe,a było osiągalne.Przesunięcie jest znaczne.

Moment 190NM dopiero uzyskujesz przy 3200obr/min też znacznie przesunięte.

Reasumując,ruszanie wolniejsze,ucieczka ze skrzyżowania bardziej problematyczna.Z dostępnych 190 NM przy 2000obr/min  mamy raptem 154,z dostępnej mocy blisko 60KM zostało 40KM ,jak dla mnie to nie jest mała korekta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś bardzo mało jeździ w warunkach miejskich to może taka zmiana mniej go dotyka - w mieście jednak częściej używa się tego niższego zakresu obrotow i np dla mnie taka zmiana jest odczuwalna i to ewidentnie na minus zarówno w dynamice jak i wydaje mi się ostatnio, że również wzrosło spalanie w mieście.  Jak już wcześniej wspomniałem nawet zauważyła to moja zona, chociaż nie wspominałem nic wcześniej. U nas jest zjazd do garażu w dół więc wyjeżdżając naprawdę czuć ten spadek momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz do końca jak było przed zmianą.

Strid,było o wiele mocniej w dolnych partiach! Jak to mam nie wiedzieć???Przecież zmieniono mi soft w trakcie,po blisko 30000 przebiegu.Fakt nie mam wykresu i tylko tyle mogę powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee no bądźmy poważni. To co? Micre trzeba pchać pod górkę? :D

 

No proszę Cię jednak czytajmy ze zrozumieniem.

Nigdzie nie wspomniałem, że nie da się wyjechać - czuć po prostu zmianę, że trzeba bardziej depnąć i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu wracamy do punktu wyjścia.Nie chodzi o to że inni mają 150.Chodzi o to że 1.2 ma mieć 190 przy 2000 ,a nie ma! ma mieć 115KM przy 3800 a nie ma! O to tu chodzi,o niezgodność danych technicznych deklarowanych ze stanem faktycznym.Nie wykręcajmy kota ogonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prawo,bo miałem to co pisali,a mam to co dali....a to nie to samo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strider to był tylko przykład do tego , że nowy soft zmienił charakterystykę mocy auta.

Równie dobrze mogę napisać, że oceniania mocy i momentu na podstawie przyspieszenia od 140 km/h na 6 biegu też jest bez sensu.

Ale nie o to Chodzi przecież, tak jak także nie o to żeby tym co uważają, że auto po nowym sofcie zachowuje się gorzej sugerować że nic złego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, tego nie rozstrzygniecie.

Każdy ma inne predyspozycje i inne wymagania co do jazdy.

A silnik tylko 1,2

A co do reklamy towaru, to prawie zawsze mija się z rzeczywistością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...