Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

WYKRES MOCY I MOMENTU 1.2 DiG-T ZMIENIONY SOFT


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Manix ja w 2011r odbyłem jazdę próbna Tiidą 1.8 a czy to był MR18DE czy HR18DE tego nie wiem!!! i powiem ci że nie czułem tych 126KM  :wacko:

Jak wróciłem z jazdy to od razu poszedłem do mechaników na warsztat i wypytywałem ich który silnik częściej u nich gości 1.8 czy 1.6 i pierwsze co mi mówili a pytałem w trzech ASO u mnie!

Panie nie bież Pan 1.8 tylko 1.6 silnik lepszy bez dwóch zdań!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mniej pali i tyle.A w 2011 nie było już w sprzedaży 1.8 w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj dziada przegoniłem pod Kraków i z powrotem ,w sumie ok.140km z prędkością około 140 i nic...nic nie łyknął oliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko to on ci moze bierze ten olej bo ty ho nie dogrzewasz? :)

A tak nawisem. Jak by na bagnecie bylo widac po 140km zuzycie to fktycznie jest tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu teraz przyglądam mu sie bardziej dociekliwie.Bardzo rzadko kiedy jest nie dogrzany,może dwa ,trzy razy w miesiacu.A poza tym tempertura full

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne dziwne zachowanie z oleum miałem w Volvo 440,stare czasy, jazda w trasie dłuższe odcinki oleju nie ubywało, natomiast jeśli używany tylko w mieście widoczne było ubywanie i nikt nie był w stanie powiedzieć dlaczego t t t m.

JACKO29 niech Ci więcej nie robi żadnych kuku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Jak sie w koncu skonczyla JACKO29 twoja historia? Nowy soft wgrany i wszystko dziala jak powinno? Charakterystyka silnika pozostala ta sama?

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież gdzieś to pisałem :D

Po zmianie na drugi soft spisuje się o niebo lepiej,też potrafi zwinąć asfalt,ale już nie tak ostro jak w pierwszym sofcie.Ale spoko daje radę.Co do oleju to po 6tys wziął 1l może ciut więcej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JACKO, a byles moze na hamowni po wgraniu drugiego softu?

Teraz sie Excelem bawie gdzie lacze wykresy mocy i momentu-  w watku powyzej (Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi) umiescilem swoje dotychczasowe wykresiki.

Jak bys mial , to tez mozna polaczyc to co bylo wczesniej z tym co masz teraz, plus jeszcze jakis wzorcowy- gdybys z ciekawosci  chcial zobaczyc jak to wyglada :)

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliem sobie zrobic porownanie dostepnych wykresow JACKO29 oraz Tomi_St. Dodatkowo dolozylem wykres QQ 1.2 DIG-T z niemieckiej strony tuningowej- wykres przed tuningiem.

 

Wykres mocy:

https://zapodaj.net/96c3949ef1fb2.jpg.html

Wykres momentu:

https://zapodaj.net/97ebdceae887f.jpg.html

 

Musimy pamietac, ze wykres JACKO jest sprzed wgrania koncowej satysfakcjonujacej JACKO wersji softu.

Wg mnie kolega Tomi_St powinien troche powalczyc z ASO, bo parametry jego znacznie odbiegaja od tego co JACKO mial wczesniej, a juz nijak sie maja do danych wzorcowych- o ile dane od niemieckich tuningowcow mozna nazywac wzrocowymi -wg mnie troche zbyt teoretycznie one wygladaja, i mam waptliwosci czy sa to dane rzeczywiste czy tylko wykres teoretyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd wziąłeś ten wykres "wzorcowy", ale na pewno nie jest on teoretyczny (wg nissana moment jest stały w zakresie 2 - 4 tys obr i wynosi 190 nm, natomiast deklarowana moc wynosi 115 KM), ani nie należy do silnika 1.2 dig-t, ino do jakiegoś dziwnego diesla ;) Różnica w przebiegu u obu kolegów niekoniecznie musi wynikać z rzeczywistej różnicy mocy, wystarczy że jedna z hamowni była niedokładna i zastosowała jakieś nieodpowiednie współczynniki korekcji mocy w odniesieniu do warunków wzorcowych i już się rozjechało.

Jak możesz to wklej linka do tej niemieckiej strony, ciekaw jestem co tam nawymyślali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z te strony byl wziety "wzorcowy" wykres mocy i momentu.

http://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptuning-Nissan-Qashqai-1-2-DIG-T/motortuning_2749.htm

 

Jest tam pozycja- Performance chart

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pełen podziwu dla wkładu pracy jaki tutaj zaprezentowałeś. Przenieść te wszystkie punkty do excela to trzeba się było mocno wpatrywać w te wykresiki i jeszcze nie pomylić. Porównanie charakterystyki u obu kolegów jest jak najbardziej trafione, może nawet nie poprzez bezpośrednie porównywanie wartości (bo różnie hamownie mogą interpretować to co uzyskają), ale sam przebieg tego wykresu. Co do tej niemieckiej strony... szkoda Twojego czasu, bo to co tam prezentują jest po prostu głupotą. Nie wiem czy sam kształt jest również spieprzony, na pewno coś im się pochrzaniło z osią X, być może spreparowali wykres, a że im się silniki pomyliły, to wyszło jak w dieslu... Wg nich maksymalna moc silnika 1.2 dig-t osiągana jest przy śmiesznej wartości 3900 obr/min, potem zaczyna się spadek :D

Ten wykres może nie być do końca prawdziwy, ale przynajmniej tego by sobie życzył producent:

h5ft_402_12_tce_85_kw_115_km_202.jpg

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwiazku z uwagami, postanowilem poprawic wykresy, i zamienilem wykres teoretyczny na ten ktory przytoczony zostal w watku powyzej :)

 

Poprawiony wykres Mocy:

https://zapodaj.net/4ee9ab543fab9.jpg.html

Poprawiony wykres Momentu:

https://zapodaj.net/c4d6696c2abf3.jpg.html

 

Jakby ktos mial wiarygodne wzorcowe ale rzeczywiste wykresy mocy/momentu dla silnika 1.2 dig-t QQ oraz 1.6 dig-t QQ to poprosilbym o link :)

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o silnik dig-t 1.6 to chyba ten sam. To nie wykres dla samochodu tylko silnila.

Silnik silnikowi nie rowny. Niby ten sam ale jednak rozne.

Bo jeden ma 163KM a drugi ma 190KM.

Chociaz moment maja chyba taki sam -240NM.

Wiec nie moge porownywac twojego wykresu z moimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W zwiazku z uwagami, postanowilem poprawic wykresy, i zamienilem wykres teoretyczny na ten ktory przytoczony zostal w watku powyzej :)

 

Poprawiony wykres Mocy:

https://zapodaj.net/4ee9ab543fab9.jpg.html

Poprawiony wykres Momentu:

https://zapodaj.net/c4d6696c2abf3.jpg.html

 

Jakby ktos mial wiarygodne wzorcowe ale rzeczywiste wykresy mocy/momentu dla silnika 1.2 dig-t QQ oraz 1.6 dig-t QQ to poprosilbym o link :)

Jeździłem ostatnio przez kilka godzin autem zastępczym. Zrobiłem 150 km zarówno po mieście jak i trasie.

Moje odczucia są dokładnie takie same jak Jacka i pokrywają się z Twoimi wykresami. Qq jest mniej nerwowa na niskich biegach i obrotach, nie tak brutalnie budzi się turbina. Za to jest więcej pary przy wyższych prędkościach, co pomaga np. przy wyprzedzaniu. Jazda przypominała trochę moją poprzednią Toykę Avensis czyli wolnossącą benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...