Edek01 Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Manix ja w 2011r odbyłem jazdę próbna Tiidą 1.8 a czy to był MR18DE czy HR18DE tego nie wiem!!! i powiem ci że nie czułem tych 126KM Jak wróciłem z jazdy to od razu poszedłem do mechaników na warsztat i wypytywałem ich który silnik częściej u nich gości 1.8 czy 1.6 i pierwsze co mi mówili a pytałem w trzech ASO u mnie! Panie nie bież Pan 1.8 tylko 1.6 silnik lepszy bez dwóch zdań! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Bo mniej pali i tyle.A w 2011 nie było już w sprzedaży 1.8 w PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 U mnie był na jazdach testowych 1.8 dokładnie u dilera Odyssey !! A u mnie on znikł z oferty w 2012r!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 A ja dzisiaj dziada przegoniłem pod Kraków i z powrotem ,w sumie ok.140km z prędkością około 140 i nic...nic nie łyknął oliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Ozdrowiał ze strachu :-)) że mu bedą grzebali w płytkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Jacko to on ci moze bierze ten olej bo ty ho nie dogrzewasz? A tak nawisem. Jak by na bagnecie bylo widac po 140km zuzycie to fktycznie jest tragedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Po prostu teraz przyglądam mu sie bardziej dociekliwie.Bardzo rzadko kiedy jest nie dogrzany,może dwa ,trzy razy w miesiacu.A poza tym tempertura full Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Podobne dziwne zachowanie z oleum miałem w Volvo 440,stare czasy, jazda w trasie dłuższe odcinki oleju nie ubywało, natomiast jeśli używany tylko w mieście widoczne było ubywanie i nikt nie był w stanie powiedzieć dlaczego t t t m. JACKO29 niech Ci więcej nie robi żadnych kuku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Może 1.2 DIG-T bedzie się równie łanie "chipował" http://www.gcstuning....2TCE 101KM.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 (edytowane) Jak sie w koncu skonczyla JACKO29 twoja historia? Nowy soft wgrany i wszystko dziala jak powinno? Charakterystyka silnika pozostala ta sama? Edytowane 12 Września 2016 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 No przecież gdzieś to pisałem Po zmianie na drugi soft spisuje się o niebo lepiej,też potrafi zwinąć asfalt,ale już nie tak ostro jak w pierwszym sofcie.Ale spoko daje radę.Co do oleju to po 6tys wziął 1l może ciut więcej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 JACKO, a byles moze na hamowni po wgraniu drugiego softu? Teraz sie Excelem bawie gdzie lacze wykresy mocy i momentu- w watku powyzej (Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi) umiescilem swoje dotychczasowe wykresiki. Jak bys mial , to tez mozna polaczyc to co bylo wczesniej z tym co masz teraz, plus jeszcze jakis wzorcowy- gdybys z ciekawosci chcial zobaczyc jak to wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Nie,nie byłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Pozwoliem sobie zrobic porownanie dostepnych wykresow JACKO29 oraz Tomi_St. Dodatkowo dolozylem wykres QQ 1.2 DIG-T z niemieckiej strony tuningowej- wykres przed tuningiem. Wykres mocy: https://zapodaj.net/96c3949ef1fb2.jpg.html Wykres momentu: https://zapodaj.net/97ebdceae887f.jpg.html Musimy pamietac, ze wykres JACKO jest sprzed wgrania koncowej satysfakcjonujacej JACKO wersji softu. Wg mnie kolega Tomi_St powinien troche powalczyc z ASO, bo parametry jego znacznie odbiegaja od tego co JACKO mial wczesniej, a juz nijak sie maja do danych wzorcowych- o ile dane od niemieckich tuningowcow mozna nazywac wzrocowymi -wg mnie troche zbyt teoretycznie one wygladaja, i mam waptliwosci czy sa to dane rzeczywiste czy tylko wykres teoretyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamaz Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Nie wiem skąd wziąłeś ten wykres "wzorcowy", ale na pewno nie jest on teoretyczny (wg nissana moment jest stały w zakresie 2 - 4 tys obr i wynosi 190 nm, natomiast deklarowana moc wynosi 115 KM), ani nie należy do silnika 1.2 dig-t, ino do jakiegoś dziwnego diesla Różnica w przebiegu u obu kolegów niekoniecznie musi wynikać z rzeczywistej różnicy mocy, wystarczy że jedna z hamowni była niedokładna i zastosowała jakieś nieodpowiednie współczynniki korekcji mocy w odniesieniu do warunków wzorcowych i już się rozjechało. Jak możesz to wklej linka do tej niemieckiej strony, ciekaw jestem co tam nawymyślali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 (edytowane) Z te strony byl wziety "wzorcowy" wykres mocy i momentu. http://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptuning-Nissan-Qashqai-1-2-DIG-T/motortuning_2749.htm Jest tam pozycja- Performance chart Edytowane 12 Września 2016 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamaz Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 (edytowane) Jestem pełen podziwu dla wkładu pracy jaki tutaj zaprezentowałeś. Przenieść te wszystkie punkty do excela to trzeba się było mocno wpatrywać w te wykresiki i jeszcze nie pomylić. Porównanie charakterystyki u obu kolegów jest jak najbardziej trafione, może nawet nie poprzez bezpośrednie porównywanie wartości (bo różnie hamownie mogą interpretować to co uzyskają), ale sam przebieg tego wykresu. Co do tej niemieckiej strony... szkoda Twojego czasu, bo to co tam prezentują jest po prostu głupotą. Nie wiem czy sam kształt jest również spieprzony, na pewno coś im się pochrzaniło z osią X, być może spreparowali wykres, a że im się silniki pomyliły, to wyszło jak w dieslu... Wg nich maksymalna moc silnika 1.2 dig-t osiągana jest przy śmiesznej wartości 3900 obr/min, potem zaczyna się spadek Ten wykres może nie być do końca prawdziwy, ale przynajmniej tego by sobie życzył producent: Edytowane 12 Września 2016 przez bamaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 (edytowane) W zwiazku z uwagami, postanowilem poprawic wykresy, i zamienilem wykres teoretyczny na ten ktory przytoczony zostal w watku powyzej Poprawiony wykres Mocy: https://zapodaj.net/4ee9ab543fab9.jpg.html Poprawiony wykres Momentu: https://zapodaj.net/c4d6696c2abf3.jpg.html Jakby ktos mial wiarygodne wzorcowe ale rzeczywiste wykresy mocy/momentu dla silnika 1.2 dig-t QQ oraz 1.6 dig-t QQ to poprosilbym o link Edytowane 12 Września 2016 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 wykresy z jednej hamowni 1.6t. Seria, po wymianie wydechu, po programie. Publikuję już chyba 5 raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 JukeHamowniaWykresy.jpg wykresy z jednej hamowni 1.6t. Seria, po wymianie wydechu, po programie. Publikuję już chyba 5 raz. Ale to Juke jest. Chodzilo mi raczej o QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Chodziło o silnik dig-t 1.6 to chyba ten sam. To nie wykres dla samochodu tylko silnila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Chodziło o silnik dig-t 1.6 to chyba ten sam. To nie wykres dla samochodu tylko silnila. Silnik silnikowi nie rowny. Niby ten sam ale jednak rozne. Bo jeden ma 163KM a drugi ma 190KM. Chociaz moment maja chyba taki sam -240NM. Wiec nie moge porownywac twojego wykresu z moimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Wersja nismo ma 218km a silnik ten sam tylko mapy wtrysków inne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 W zwiazku z uwagami, postanowilem poprawic wykresy, i zamienilem wykres teoretyczny na ten ktory przytoczony zostal w watku powyzej Poprawiony wykres Mocy: https://zapodaj.net/4ee9ab543fab9.jpg.html Poprawiony wykres Momentu: https://zapodaj.net/c4d6696c2abf3.jpg.html Jakby ktos mial wiarygodne wzorcowe ale rzeczywiste wykresy mocy/momentu dla silnika 1.2 dig-t QQ oraz 1.6 dig-t QQ to poprosilbym o link Jeździłem ostatnio przez kilka godzin autem zastępczym. Zrobiłem 150 km zarówno po mieście jak i trasie. Moje odczucia są dokładnie takie same jak Jacka i pokrywają się z Twoimi wykresami. Qq jest mniej nerwowa na niskich biegach i obrotach, nie tak brutalnie budzi się turbina. Za to jest więcej pary przy wyższych prędkościach, co pomaga np. przy wyprzedzaniu. Jazda przypominała trochę moją poprzednią Toykę Avensis czyli wolnossącą benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 valvematic w T27 czy w T25 D4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.