equinoxe Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 (edytowane) @Strider widzisz i tu nasze podejścia się różnią - dla mnie sama jazda 140km/h na normalnej drodze jest przejawem skrajnej nieodpowiedzialności. Natomiast na autostradzie gdzie jest więcej pasów dynamika przyśpieszania przy takich prędkościach ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Ja tak jak wspomniałem - nawet nie moge tego ocenić ponieważ nie miałem jeszcze okazji jeździc z takimi prędkościami - przebieg auta obecnie niecałe 3000km. Wiem jednak i tu mówię z całym przekonaniem, że w warunkach miejskiej jazdy po zmianie oprogramowania auto jak dla mnie zachowuje się jednak gorzej. Przy prędkościach typu 80 -100 km/h wydaje mi się, że jest tak jak było wcześniej. Edytowane 31 Stycznia 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Tak czytam i czytam. Tyle osób tu się wymądrza ale żeby najpierw zrobić badanie na hamowni aby wiedzieć o czym się pisze to nie ma ani jednego chętnego. Co do reklamowania niezgodności parametrów silnika to uważam że to beznadziejna sprawa. Nissan odpowie, że bada silniki na swojej hamownii, zapewne bez podłączonego układu jezdnego i u niego wszystko jest OK, do tego dopuszczają pewien rozrzut parametrów itp. Poza tym mają taką zajefajną formułkę, która wszystko załatwia: Nissan w trosce o rozwój swoich produktów zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w parametrach technicznych bez informowania użytkownika (czy jakoś mniej więcej tak). I tyle w tym temacie . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 I znowu wracamy do punktu wyjścia.Nie chodzi o to że inni mają 150.Chodzi o to że 1.2 ma mieć 190 przy 2000 ,a nie ma! ma mieć 115KM przy 3800 a nie ma! O to tu chodzi,o niezgodność danych technicznych deklarowanych ze stanem faktycznym.Nie wykręcajmy kota ogonem. właśnie!! to jest różnica kolosalna, a nie kosmetyczna. Poza tym zastanówcie się nad bardzo prostą sprawą - jakiej reakcji od Nissan'a oczekujecie? Wymiany silnika? Przecież zmienią Wam na taki sam z tym samym problemem. Może zatem wymiany samochodu? Najlepiej na model z silnikiem 1600cm3! Skoro sprawa tak właśnie wygląda to zapewne nie ma możliwości utrzymania dawnych osiągów przy zerowym zużyciu oleju? Czy może wolicie by Nissan zachował się jak część innych marek, które swoim użytkownikom wmawiają, że zużycie litra oleju na 1000km jest zgodne z zapisem instrukcji i jest to normalne? No jeśli okaże się, że to powszechny problem to sprawą trzeba zainteresować UOKIK, bo to jest robienie klientów w bambuko bez smarowania.. A co mogą zaproponować? O to bym się nie martwił. Możliwości bez liku.. Tak czytam i czytam. Tyle osób tu się wymądrza ale żeby najpierw zrobić badanie na hamowni aby wiedzieć o czym się pisze to nie ma ani jednego chętnego. Co do reklamowania niezgodności parametrów silnika to uważam że to beznadziejna sprawa. Nissan odpowie, że bada silniki na swojej hamownii, zapewne bez podłączonego układu jezdnego i u niego wszystko jest OK, do tego dopuszczają pewien rozrzut parametrów itp. Poza tym mają taką zajefajną formułkę, która wszystko załatwia: Nissan w trosce o rozwój swoich produktów zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w parametrach technicznych bez informowania użytkownika (czy jakoś mniej więcej tak). I tyle w tym temacie . Tak na trzeźwo, to chyba jeszcze muszę mojego dotrzeć trochę. Ale się skuszę, zakład już namierzony Co do ich wymówek do metodyki testów: prosza bardzo, niech sami testują dane autko, jak im się rzewnie podoba, bo takie różnice na pewno nie wyjdą. Formułka dotyczy materiałów drukowanych przez importera. Mnie interesuje co mi powiedział / przekazał sprzedawca - i to jest wiążące przy każdej umowie kupna sprzedaży. Z takim podejściem to by nas każdy mógł jak chce... i nic by nie można poradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 ...... Formułka dotyczy materiałów drukowanych przez importera. Mnie interesuje co mi powiedział / przekazał sprzedawca - i to jest wiążące przy każdej umowie kupna sprzedaży. Z takim podejściem to by nas każdy mógł jak chce... i nic by nie można poradzić. Tak,powiedział,że ma odejście jak Ferrari,a Ty mu uwierzyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Nieee no bądźmy poważni. To co? Micre trzeba pchać pod górkę? No słaby argument ,bo stosunek masy do mocy tu jest istotniejszy,a wynosi on dla QQ 1.2 manual =12,47/1KM , a dla najsłabszej wersji micry K13 1,2 80KM = 13,18/1KM więc bardzo podobne wyniki Nie wiem czy pamiętacie, ale np. CVT ma 150Nm i też wcale nie jest mułem! Bo CVT ma 165KM ,a nie 150 i dostępne już od 1750rpm ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Dlaczego Twoje odczucia z Pulsara przekładasz w prostej linii na QQ? Może mimo nowej mapy ,u Ciebie jest zupełnie inna charakterystyka wykresu mocy i momentu? Bez wyniku z hamowni to jałowe dywagacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Tak,powiedział,że ma odejście jak Ferrari,a Ty mu uwierzyłeś. to się nazywa "wyrwać z kontekstu". w TVP z otwartymi ramionami Cię przyjmą.. W pewnym sensie sami sobie stworzyliście problem, który z pomocą UOKiK'u chcecie bohatersko zwalczać - serio nie macie nic lepszego do roboty niż latać po urzędach i sądach? Gdybym może nie jeździł samochodem z 1.2 dig-t albo nie miał przeprowadzonej akcji to może bym nawet Wam współczuł, a tak twierdzę, że mocno przesadzacie. Proponuję jeszcze policzyć dokładnie ile litrów w rzeczywistości mieści bagażnik - tu też myślę, że jest nieźle zachachmęcone. Czyli Twoim zdaniem wprowadzanie w materiałach informacyjnych z premedytacją w błąd jest OK? No to ja już nie mam pytań do Kolegi, i nie rozumiem po co się Kolega męczy w tym wątku.. Edytowane 1 Lutego 2016 przez Jurand15 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Jakoś cały czas jak byk ,w specyfikacji jest 190/2000 Ciekawe czy znajdzie się ktoś, kto dla porównania zrobi test z drugiej polowy rocznika 2015. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Kto Cię wprowadza z premedytacją w błąd? Przecież to jest sprawa dynamiczna i koncern stara się jakoś radzić z tą sytuacją Jacko, stara się ten koncern, czy nie? Aktualizacja - sobie wlazłem na stronę nissana, i faktycznie - nasz silnik na stronie nie ma już momentu w ogóle! A dokument ze szczegółami idzie w las.. U mojego dilera chamsko wykasowano 1 wiersz z tabelki: http://nissan.polody.pl/model/156 (tylko zapomniano o nagłówku - został po staremu). Znaczy się: Strider! Przepraszam! Koncern faktycznie zaczyna się starać poradzić z sytuacją! :E Edytowane 1 Lutego 2016 przez Jurand15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Jakoś cały czas jak byk ,w specyfikacji jest 190/2000 Ciekawe czy znajdzie się ktoś, kto dla porównania zrobi test z drugiej polowy rocznika 2015. Raczej z pierwszej połowy 2014 by było porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Ciekawe jestem ilu dyskutantow w tym wątku doświadczyło zmiany softu i związanej z tym charakterystyki silnika. Takie pisanie- masz więcej mocy, więcej momentu jest k kant du...y jeśli się tego nie doświadczyło. Ja mam silnik 1.6dig-t i taką zmiana była wyczuwalna od razu, a sam samochód stał się całkiem innym samochodem. Nie po to kupilem silnik 1.6 żeby czuć jego moc jedynie biorąc udział w wyscigach samochodowych. Nie wiem, Jacko pisze ,ze mu się teraz podoba, ok, ale nie piszcie o tym, że jest OK i nie ma o co kopii kruszyc,bo dla jednego jest OK, a dla innego nie jest w ogóle OK. Kto nie doświadczył tego ten nie wie o czym pisze. Dla mnie ta zmiana była bardzo odczuwalnia, do tego stopnia, że zarzadalem powrotu do poprzednich ustawień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Na razie wieje ciszą od koncernu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Jakoś cały czas jak byk ,w specyfikacji jest 190/2000 W specyfikacji jest napisane, że nie stanowi ona oferty handlowej i mogą sobie napisać co chcą. Mogą napisać np. że bagażnik ma 439l i jak im prasa motoryzacyjna podczas oficjalnych pomiarów wyliczy że ma 370l to co ? Nic. Nie słyszałem aby ktokolwiek podnosił oficjalnie sprawę zawyżania pojemności bagażników, a robią tak wszyscy producenci i to niektórzy nawet o 50%. Zajrzałem zatem do odpisu z Świadectwa Homologacji jakie dostałem z nowym autem bo chyba tylko to jest wiążące. I jest tam o parametrach silnika napisane jedynie że ma 85kW @4500rpm. Nie ma ani słowa o momencie obrotowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Sorki, coś mi browser krecią robotę robi. Apiat: Aktualizacja - sobie wlazłem na stronę nissana, i faktycznie - nasz silnik na stronie nie ma już momentu w ogóle! A dokument ze szczegółami idzie w las.. U mojego dilera chamsko wykasowano 1 wiersz z tabelki: http://nissan.polody.pl/model/156 (tylko zapomniano o nagłówku - został po staremu). Znaczy się: Strider! Przepraszam! Koncern faktycznie zaczyna się starać poradzić z sytuacją! :E Edytowane 1 Lutego 2016 przez Jurand15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Nie no jest, na stronie 7 cennika: 190Nm@2000 zgodnie z dyrektywą Według 1999/99/EC. Oczywiście jest też zapis: Zawartość niniejszego cennika odzwierciedla stan obowiązujący w czasie jego wydania. NISSAN Sales Central & Eastern Europe Kft. zastrzega sobie prawo zmiany podanych tu informacji bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane dane mają jedynie charakter informacyjny i nie mogą być traktowane jako oferta zawarcia umowy. I na tym proponowałbym zakończyć dyskusję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Ku....a!!! Masz rację!!! Zacząłem wertować dane techniczne z oficjalnych stron i znikł zapis o pełnej mocy przy 4000obr/min, jest podana tylko moc osiagana od 4400obr/min!!! Moment jest,ale tylko podawany 190NM bez odniesienia do obrotów! A jeszcze w piatek to było!!! Czyli jest OK! Pieknie walą nas w rogi!! Niedługo ,czuję że moge spodziewać się odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Aktualizacja - sobie wlazłem na stronę nissana, i faktycznie - nasz silnik na stronie nie ma już momentu w ogóle! W broszurze cennikowej przy danych technicznych zostało: http://media.nissan.eu/content/dam/services/PL/prices_brossure/prices/QASHQAI_PL.pdf http://media.nissan.eu/content/dam/services/PL/prices_brossure/prices/PULSAR_PL.pdf Nissan tak czy inaczej gdyby starał zatrzeć ślady nie uda się przecież gro klientów dostało własnie podobne broszury w formie papierowej. Mój Pulsar jest z drugiej połowy 2015 - oryginalnie miał stary soft. Edytowane 1 Lutego 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwju3OmpxNbKAhUCJg8KHTiFDWsQFghQMAU&url=http%3A%2F%2Fwww.ultimatespecs.com%2Fpl%2Fsamochody-dane-techniczne%2FNissan-models%2FNissan-Qashqai&usg=AFQjCNGB4j61KAbqH430aWgyJWmPj8A6Pw Z tej strony można sobie jeszcze ściągnąć pełne dane,bo u dealerów już nie znajdziecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Kolejna mała łyżeczka do przelania czary goryczy i sprzedania QQ jeszcze przed końcem gwarancji. Swoją drogą oglądałem dzisiaj fajnego VW za marne kilkanaście tysięcy złotych i z prawdziwym wolnossącym silnikiem 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Daruj sobie wieśwagena.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Nie godej. Chodzi mi po głowie taki sprzęt, którego nie będę musiał chować do garażu z obawy, że ktoś go uszkodzi. Którego będę mógł kopnąć w oponę, a i sąsiadowi pozwolę się oprzeć (z gwoździem w kieszeni), na którym kolejny wgniotek nie będzie przyprawiał mnie o palpitacje serca, do którego będę mógł po prostu wsiąść, pierdyknąć drzwiami, nie przejmować się wartością ani zawartością, gwarancją czy momentem obrotowym. Takie zwykłe jeździdło, które przewiezie mnie z punktu A do punktu B, a nawet jeśli się zepsuje, to bez żalu w rowie porzucę. Nie to co wydmuszka spod znaku Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 colins - nie sprzedaj bo nudno bez ciebie bedzie tu na forum Kup sobie nowego nissana ha ha np x-triala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) mam zadanie: znajdź różnice.. http://www.nissan.pl/PL/pl/vehicle/crossovers/new-qashqai/engine-and-performance/engine-and-performance.html http://www.nissan.ie/vehicle/qashqai/grades-and-engines Dla leniwych - na wyspie Qashqai 1.2 Pet ma Max Torque 190/2000 Acceleration 0 - 100 10.8s na naszej zielonej wyspie Qashqai 1.2 DIG-T nie ma torque, a przyspieszenie 12.9s????? uu. no to taczkę znaczy się kupiłem? natomiast Niemcy za nami nadążają.. też im obroty żdżarło ze strony: http://www.nissan.de/DE/de/vehicle/crossovers/qashqai/prices-and-equipment/prices-and-specifications/model-details.106764_105054_105440.html Przyspieszenie im tylko zostało.. 10.6s.. Edytowane 1 Lutego 2016 przez Jurand15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Potwierdzenie teorii spiskowej, że do nas idą odrzuty? Swoją drogą czasem dla sportu łażę po zagranicznych forach Nissana i niedawno trafiłem na jakąś włoską grupę QQ. Przy pomocy wujka Google poczytałem co oni tam piszą i co ciekawe nie doszukałem się wpisów na temat nadmiernego zużycia oleju w silniku 1.2. Nie wiem czy kłania się tutaj znów teoria spiskowa czy może ciepły klimat bardziej służy tym silnikom. Faktem natomiast jest, że najwięcej marudzenia na te silniki jest na naszym i na angielskim forum QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 JURAND .Nie no jest.wchodzisz strona nissan.plnp.na oferty specjalne specyfikacja szczegółowa pod cennikami PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.