Makrys Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 No i mnie też to dopadło. Samochód z 2014 , garażowany dziennie robiłem około 60 km hamowałem przede wszystkim silnikiem i dziś idąc do auta i przy próbie zapalenia zrobiła się choinka. światła w środku i na zewnątrz zaczeły migać. Nie mogłem z kluczyka zamknąć samochodu tylko działało otwieranie. Moim zdaniem akumulator padł. Co radzicie podładować i zgłosić do serwisu - Wymienią na nowy ? Czy kupić nowy akumulator ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Co radzicie podładować i zgłosić do serwisu - Wymienią na nowy ? Czy kupić nowy akumulator ? Żadnego podładowywania, czy grzebania. Auto masz na gwarancji. Dzwonisz pod nr. Assist Nissana i niech przyjeżdżają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Podładuj i do serwisu! Masz przecież gwarancję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Auto stoi w garażu i dziś podłącze do ładowania a jutro ( jak się uruchomi ) jadę do serwisu Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Makrys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Jak podładujesz, to niby na jakiej podstawie mają uznać, że aku jest walnięte. Od tego masz Gwarancję i w ramach niej Asistance, że dzwonisz, mają obowiązek przyjechać ... i czynić co trzeba. Jeżeli stwierdzą, że zabierają auto, to mają obowiązek zapewnić Ci auto zastępcze. Jak podładujesz i sam dojedziesz do ASO, a zostawią auto, to nie licz na zastępcze. Ot, cała prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Andrzeju,ja miałem zastępcze...potrzebowałem na pół dnia i dostałem A na testach w serwisie wyjdzie,czy dziad czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek88 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Jak podładujesz, to niby na jakiej podstawie mają uznać, że aku jest walnięte. Od tego masz Gwarancję i w ramach niej Asistance, że dzwonisz, mają obowiązek przyjechać ... i czynić co trzeba. Jeżeli stwierdzą, że zabierają auto, to mają obowiązek zapewnić Ci auto zastępcze. Jak podładujesz i sam dojedziesz do ASO, a zostawią auto, to nie licz na zastępcze. Ot, cała prawda Na podstawie słów, sytuacji, testu i tego że to normalne w QQ.... auto zastępcze obowiązek mają dać. Edytowane 6 Stycznia 2017 przez jacek88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Jak przyjedziesz sam, to jak będą mieli zastępcze to dadzą. Jak nie, to nie. Jak assistance to dadzą Ci z wypożyczalni chyba, że odpalą z kabli, ale ja na to się nie zgadzałem, bo co jak podadzą za duże napięcie i coś uwalą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Nie po to kupuje nowe auto żeby sprawdzać co miesiąc czy pojedzie A w instrukcji piszą coś na tematy sprawdzania stanu naładowania? Jak nie to pewnie niedługo dopiszą Instrukcja chroni przede wszystkim d*pę producenta, a polityka producenta jest taka, byś po gwarancji został z kupą złomu na kołach. Niekiedy zdarza się tak, że przecholują i korby zaczynają wychodzić bokiem jeszcze na gwarancji. Tak więc twoje podejście ma prawo bycia, ale bądź tego świadom kim jesteś w "łańcuchu pokarmowym" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Dziś -4, sprawdziłem ile ma aku przed odpaleniem, miał 12,5 po odpaleniu, od dotknięcia, ładowanie 14,87 przez jakieś 15 km. bez żadnych wahań. Wynika z tego że nie taka głupia ta elektronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Jak pech to pech. Teraz zauważyłem, że mam uszkodzony prostownik - nie ładuje. Jutro chyba coś kupię ( widziałem w reklamie jakiś prostownik w lidlu za 59 zł ) albo dzwonię po assistance. Tylko do serwisu mam około 30 km. Muszę czymś wrócić do domu Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Makrys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Dziś -4, sprawdziłem ile ma aku przed odpaleniem, miał 12,5 po odpaleniu, od dotknięcia, ładowanie 14,87 przez jakieś 15 km. bez żadnych wahań. Wynika z tego że nie taka głupia ta elektronika. Pisałem już wcześniej o tym. W przypadku niedoładowania akumulatora alternator w QQ pompuje prąd cały czas, a nie tylko wówczas, gdy hamujemy silnikiem. Również doszedłem już wtedy do wniosku, że mózg QQ czasem potrafi trochę pomyśleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Jak pech to pech. Teraz zauważyłem, że mam uszkodzony prostownik - nie ładuje. Jutro chyba coś kupię ( widziałem w reklamie jakiś prostownik w lidlu za 59 zł ) ... Zerknij tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103399-%C5%82adowanie-akumulatora/page-11?do=findComment&comment=1145368 Może współpracować z instalacją elektryczną nawet przez gniazdo zapalniczki. Co prawda nie jest to prostownik za 6 dych, ale ten z Lidla też wygląda elegancko ... przynajmniej "na papierze" Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Andrzej G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Lepszy był w biedronce, czerwony Sena 4A, za 59zł. Potrafił podnieść akumulator od 1,5V, ten z Lidla potrzebuje coś koło 11V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Lepszy był w biedronce, czerwony Sena 4A, za 59zł. Potrafił podnieść akumulator od 1,5V, ten z Lidla potrzebuje coś koło 11V. Dlatego sugerowałem koledze, by dokładnie przejrzał papiery tego z Lidla, bo nawet niektóre prostowniki Bosch'a i to z górnej półki, nie "ruszają" akumulatorów, którym napięcie spadło poniżej określonej wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Dajcie znać czym mogę sprawdzić jakie jest napięcie w aku, oraz dajcie linka do odpowiedniego wg was prostownika. znalazłem również w lidlu tester http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?id=1444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Ten z Lidla posiada wyświetlacz i po podłączeniu pokaże napięcie spoczynkowe. Ja kupiłem biedronkowy i jak na razie bardzo zadowolony http://produkty-z-bdr.blogspot.com/2016/11/prostownik-mikroprocesorowy-z-biedronki.html?m=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Dajcie znać czym mogę sprawdzić jakie jest napięcie w aku, oraz dajcie linka do odpowiedniego wg was prostownika. Napięcie zarówno aku, jak i ładowania sprawdzisz bez dodatkowych wydatków, korzystając z menu serwisowego z poziomu NC. Natomiast propozycji dot. prostowników, wraz z opisami, instrukcjami, argumentami, znajdziesz w bieżącym temacie całą masę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk53 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Zakupiłem niedawno CTEK MXS 5.0 http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/ladowarka-ctek-mxs-50-12v-5a-connect-m8-gratis-p-31.html. Prosty w obsłudze, wygodny w eksploatacji, ma wszystkie (no prawie) funkcje których potrzebuje. Raz go użyłem i proces ładowania przebiegł bez problemu. Oczywiście nie rozłączałem klem od akumulatora. Pomimo dość wysokiej ceny, jak na inne prostowniki z lidla czy biedronki zdecydowanie polecam CTEKa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Dzisiaj trochę pojeździłem z włączonym menu serwisowym i nie wiem czy to nowy akumulator, czy może te ujemne temperatury (-19'C), a może wraz z akumulatorem załadowali mi nowy algorytm ładowania (czy w ogóle jest nowy?) ale napięcie łądowania było wyższe niż zawsze obserwowane o jakieś 0,1-0.3V. Normalnie w okolicach 15V (czyli 14,97 - 15,02V) było w miarę rzadko (najczęściej tak 14,88-14,91, plus chwilowe piki napięcia do max 15,03V]. To dziś było regularnie, co chwilę przekraczało 15V, najwyższą zauważona wartość miałem 15,23V (jednorazowy skok po ściągnięciu nogi z gazu, gdy włączyła się rekuperacja. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Karminadel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Obaj używaliście s&s? Jeśli tak do podajcie dla porównania czas i "zaoszczędzone kg co2" Ja SS mam wyłączone od roku aolbo i lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Zakupiłem niedawno CTEK MXS 5.0 http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/ladowarka-ctek-mxs-50-12v-5a-connect-m8-gratis-p-31.html. Prosty w obsłudze, wygodny w eksploatacji, ma wszystkie (no prawie) funkcje których potrzebuje. Raz go użyłem i proces ładowania przebiegł bez problemu. Oczywiście nie rozłączałem klem od akumulatora. Pomimo dość wysokiej ceny, jak na inne prostowniki z lidla czy biedronki zdecydowanie polecam CTEKa. Prostownik CTEK kupiony zobaczymy jak będzie się spisywał. Dzięki za info Edytowane 9 Stycznia 2017 przez Makrys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ileven Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 @ Karminadel no powinieneś Co do silnika to mam 1.6 Diesel, dziś pan z serwisu dzwonił na ten moduł, czy cokolwiek to znaczy. Dwa tygodnie czekania i wymiana. Ładowarka przyszła do aku "Cetek 5.0". Wygląda na fajny sprzęt i pewnie się przyda. Dziś temperatura doszła do - 3 przez dzień, auto odpaliło ale pokręcić i zacharczeć musiało... Cóż, cierpliwie czekam na tel z serwisu i wymianę, aby pozbyć się problemu ... Update: modul wymieniony i przy okazji swiece ( w listopadzie Aku juz wymienili jak pisalem ) - problem z zapalaniem totalnie zniknal nawet przy - 20C - wszystko na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 Chyba wiem jak wasze Kaśki zabijają akumulatory. Otóż w nissanie założyli, że akumulatory są zawsze "doskonałe", podobnie z kierowcami, że jak już odpalił i jedzie, to będzie to jazda odpowiednio długa. Założenia oczywiście są tylko teoretycznie, bo praktycznie oni mają gdzieś jak często będziecie wymieniać akumulator. Dla nich w tym momencie liczyło się spełnienie ekologicznych norm. Obniżenie napięcia w instalacji po naładowaniu akumulatora spowoduje obniżenie spalania itd. Skoro podczas hamowania jest włączone ładowanie na maksa, to już oznacza, że w normalnym trybie akumulator nie ma być doładowań w 100%. Jak ktoś słusznie zauważył, musi być "zapas". Skąd ECU wie w jakim stopniu jest naładowany akumulator? Zakładam, że z amperomierza na ujemnej klemie. Im niższy prąd przy tym samym napięciu, tym akumulator bardziej naładowany. Więc jak po jakimś czasie ECU wykryje, że prąd pobierany spadł do jakiejś tam wartości, ładowanie jest ograniczane i w instalacji jest tylko napięcie podtrzymujące. Co będzie jak bilans energii nie będzie się zgadzał rozruch + upływ a czasie postoju będzie zabierze więcej ładunku niż zdąży doładować? A no permanętne niedoładowanie. Przez pierwszy okres akumulator będzie "się bronił" i będzie pobierał podczas jazdy coraz większy prąd, ale po pewnym czasie postępujący proces zasiarczania będzie powodował jego odwrotną reakcję. Im bardziej zasiarczony akumulator, tym mniejszy prąd podczas ładowania i przy tym samym napięciu pobiera, więc ECU coraz wcześniej po uruchomieniu odcina ładowanie i coraz bardziej pogłębia proces zasiarczenia, bo gęstość elektrolitu jest bardzo niska. W efekcie po roku akumulator jest do wymiany. Ps pisane z tel. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 To jest bardzo logiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi