polo32 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) Z Waszych obserwacji i wywodów wynika, że nie ma co winić akumulator EFB (pracujący większość czasu w warunkach stałego niedoładowania), lecz regulator napięcia alternatora, a ten z kolei jest sterowany przez ECU. Błędne koło. Prawdopodobnie winą jest niedopracowane oprogramowanie, na które przeciętny użytkownik nie ma wpływu. Pozostaje zaopatrzyć się w ładowarkę i cyklicznie doładowywać akumulator (stacje ładowania dla hybryd mają stawiać, to i inne StartStopy podładują się ). Kolejny raz użytkownicy pojazdów są królikami doświadczalnymi niedopracowanych rozwiązań . Edytowane 15 Lutego 2017 przez polo32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Z Waszych obserwacji i wywodów wynika, że nie ma co winić akumulator EFB (pracujący większość czasu w warunkach stałego niedoładowania), lecz regulator napięcia alternatora, a ten z kolei jest sterowany przez ECU. Błędne koło. Prawdopodobnie winą jest niedopracowane oprogramowanie, na które przeciętny użytkownik nie ma wpływu. Pozostaje zaopatrzyć się w ładowarkę i cyklicznie doładowywać akumulator (stacje ładowania dla hybryd mają stawiać, to i inne StartStopy podładują się ). Kolejny raz użytkownicy pojazdów są królikami doświadczalnymi niedopracowanych rozwiązań . Też tak uważam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Jak naładować mokry bezobsłudowy akumulator Ca/Ca w tym EFB w 100% http://www.jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Wyższa inżynieria...ja mam jeździć a nie studiować w garażu diagramy ładowania.... Oglądałem dzisiaj jak to właśnie jest przy tej minusowej klemie,tam jest wtyczka,która "zbiera" informacje o naładowaniu.Ciekawe czy dałoby się to obejść na tyle,żeby unormować to ładowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Wykres w ogródek tych wszystkich inteligentnych mikroprocesorowych ładowarek. Lepsza, niż żadna, ale do ideału jej dużo brakuje. Skoro już eksperymentujesz z SS, to sprubuj jakiś odbiornik, np żarówkę 21W podłączyć bezpośrednio do klem akumulatora. Sterownik będzie widział stały, co najmniej 2A pobór prądu akumulatora i nie powinien w trakcie normalnej jazdy ograniczać ładowania. Sprawdź, czy rzeczywiście tak zareaguje, wtedy będzie można pokombinować z jakimś przekaźnikiem by świeciła tylko podczas pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Po ładowaniu wyglada to tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Ta fotka była zrobiona po wyłączeniu silnika ?? Takie wskazania to mam ale podczas jazdy i to w przypadku, kiedy aku wcześniej nie był naładowany na maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Po ładowaniu,na postoju Jędrek.Prędkość jest 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) Jack - że prędkość jest zero, to ja widzę ... to nie świadczy, czy silnik jest włączony, czy wyłączony. Dlatego zadałem konkretne pytanie. Osobiście uważam, że patrząc na pokazane na fotce wskazania, silnik pracuje, a skoro alternator podaje napięcie powyżej 14 V, oznacza, że akumulator jest niedoładowany, albo obciążony. Nawet w czasie jazdy, kiedy aku jest naładowany, napięcie (pokazane na fotce) spada do ok. 12,7 V Edytowane 1 Marca 2017 przez Andrzej G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Silnik włączony po nocy na zewnątrz. Klima nadmuchy i światła oraz radio włączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 No i tak ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Dokładnie,powiem więcej u mnie po naładowaniu i na włączonym silniku było 14.72-76 V A tak na prawdę,to szukam jakiegoś fikuśnego multimetru co by można było stale obserwować ładowanie (pamiętacie jak się montowało te cuda we Fiatach i innych wozidłach? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Tzw Circle Of Life Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 A tak na prawdę,to szukam jakiegoś fikuśnego multimetru co by można było stale obserwować ładowanie Wpisz na Alli "nissan voltmeter" są takie pod zaślepkę od przełącznika. Z temperaturą lub gniazdem USB, tylko trochę za drogie jak na taką p... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) ... A tak na prawdę,to szukam jakiegoś fikuśnego multimetru co by można było stale obserwować ładowanie (pamiętacie jak się montowało te cuda we Fiatach i innych wozidłach? ) Jest tego na pęczki ... a nawet w wariancie V i A https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-5-volt-led.html Edytowane 1 Marca 2017 przez Andrzej G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Fajne ,dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Są takie do gniazda zapalniczki koszt niewielki a radości co niemiara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Trochę ciężko zerkać podczas jazdy do gniazdka w podłokietniku (przynajmniej w Pulsarze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 W QQ jest w konsoli i dobrze widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Dokładnie,powiem więcej u mnie po naładowaniu i na włączonym silniku było 14.72-76 V A tak na prawdę,to szukam jakiegoś fikuśnego multimetru co by można było stale obserwować ładowanie (pamiętacie jak się montowało te cuda we Fiatach i innych wozidłach? ) Proszę http://allegro.pl/az4-woltomierz-miernik-tester-samochodowy-12v-24v-i6507801914.html?reco_id=e04f943e-ff10-11e6-b512-0261df806ec6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Taaak,wszystko ładnie,oglądałem wcześniej już te wyświetlacze.Jeszcze wpięcie pod gniazdko byłoby OK! Ale jak się chce oś pokombinować.żeby było ładnie,nietypowo to już jest ciężko,ale to nie jest wymóg chwili więc można szukać dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Coś takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Taaak,wszystko ładnie,oglądałem wcześniej już te wyświetlacze.Jeszcze wpięcie pod gniazdko byłoby OK! Ale jak się chce oś pokombinować.żeby było ładnie,nietypowo to już jest ciężko,ale to nie jest wymóg chwili więc można szukać dalej. No to może to wkomponujesz obok gniazdka fabrycznego http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-1-x-usb-wskaznik-napiecia-i6571447156.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Można by było,tylko,że tak na prawdę powiedziawszy nie interesują mnie voltomierze,bo tak na prawdę obserwacja volt nic nie daje.Są mierniki które pokazują stan naładowania jak przedtem ,są na ALI pokazują i volty i skalę naładowania (zielone,żółte ,czerwone) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 (edytowane) Trudno pojąć o co ci chodzi. Te które pokazują i wolty i mają kolorowe diody działają na zasadzie analizy napięcia. Np tu jest temat o takim wskaźniku diodowym http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15291516#15291516. Coś co analizowało by rzeczywisty stan naładowania musiało by mierzyć i liczyć prąd od 10mA do 500A i być przy tym dość dokładne. Mam takie chińskie urządzono do 300A, ale mierzy tylko do dwóch miejsc po przecinku (100mA) i kosztuje ok 30$. Chcesz znać stan akumulatora, kup zwykły woltomierz do gniazda zapalniczki i sprawdzaj napięcie rano przed odpaleniem w pozycji stacyjki ACC. Edytowane 2 Marca 2017 przez vlad24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi