Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robi173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"Wystarczy zmienić Nissana na "Łopla" ? :D"

 

Heh, a ja zmieniłem Opla na Nissana :D

 

PS. Też od kupna zawsze wyłączam SS.

Edytowane przez Pablo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie jakoś nie słychać o awariach aku i SS w innych wersjach tylko Kaśki mają dużą przypadłość.Czyżby posłużyły jako tester systemu???

Nissan mógł zaoszczędzić wstawiając nie do końca właściwe akumulatory.

No tak,racja....a więc warto spróbować odpiąć konektor od minusowej klemy i pozbawić dziada algorytmu :D

Ktoś już to robił na forum i jak do tej pory nie zgłaszał problemu.

Warto by przyłożyć miernik napięcia go klem i sprawdzić czy w systemie bez SS zostawili stary system ładowania,czyli zawsze ok 14,4V niezależnie od obrotów.

Edytowane przez porter59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę kamyk z mojego podwórka, tucson w wersjach mocnych z turbo, systemu Ss nie ma nawet za dopłatą, zaś w wersjach słabszych ma, ale z akumulatorem AGM warty, systemem odzyskiwania energii i to najlepsze...prostą zasadą, że po odłączeniu klemy by system SS działał (wyłączył i włączył silnik) należy przeprowadzić nie skomplikowaną procedurę adaptacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie! :D Mała ingerencja warta 10 zł i na wieki wieków spokój :D

 

Ale właśnie jakoś nie słychać o awariach aku i SS w innych wersjach tylko Kaśki mają dużą przypadłość.Czyżby posłużyły jako tester systemu???

A jednak zgodnie z wcześniej przytoczona nomenklaturą to napewno większość jest "nie kumata ... ;)

 

Ku mojemu zadowoleniu i ekologów wystarczyłby system eko jazdy, który nie niszczyłby przedwcześnie podzespołów w aucie a przynosiłby nieporównywalnie większe korzyści.

Tylko , że nie dla producentów aut ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak zgodnie z wcześniej przytoczona nomenklaturą to napewno większość jest "nie kumata ... ;)

 

Ku mojemu zadowoleniu i ekologów wystarczyłby system eko jazdy, który nie niszczyłby przedwcześnie podzespołów w aucie a przynosiłby nieporównywalnie większe korzyści.

Co to ma wspólnego z "kumatością" - o tym wszyscy wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kumatość" dotyczyła odpowiedzi na ingerencję w auto o której wspomniał Jacko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie! :D Mała ingerencja warta 10 zł i na wieki wieków spokój :D

 

Ale właśnie jakoś nie słychać o awariach aku i SS w innych wersjach tylko Kaśki mają dużą przypadłość.Czyżby posłużyły jako tester systemu???

Przecież takie same pady akumulatora są zarówno w Pulsarze, jak i w Juke-u, więc QQ ani trochę nie jest wyjątkowe. No chyba, że masz na myśli inne marki, to rzeczywiście jakoś specjalnie nikt na akumulatory nie narzeka. Nie rzuciło mi się to na uszy nawet w Renault chyba, że jednak ktoś coś słyszał :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kumatość" dotyczyła odpowiedzi na ingerencję w auto o której wspomniał Jacko.

Zgodnie z zasadą - co zrobiła fabryka tego się nie tyka.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko w temacie,najprostszy multimetr kosztuje max 28zł (a mozna i taniej  za 15 zł też widziałem taką cenę)

Myślę że warto,bo w domu też się przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie sytuacja wygląda w ten sposób , że jakieś 2-3 tygodnie temu komputer pokazał info "stop/start sytem fault" i tak już zostało do chwili obecnej. Pojechałem na diagnostykę ,która wykazała problem z akumulatorem. Test wykazał-

cca nominalne - 720EN

cca faktyczne- 403EN

stan techniczny akumulatora- 56 %

stan naładowania- 80 %

Serwis status systemu pokazuje napięcie 12,1v przed rozruchem silnika , w czasie rozruchu napięcie spada do około 9,6-9,8 . W czasie jazdy pokazuje około 14,7-14,8v . Akumulator nissanowski fiamm , gwarancja 3-letnia skończyła się w lipcu tego roku  :(  . No i teraz zastanawiam się czy kupować nowy czy jeszcze się wstrzymać ? A jeżeli nowy to jakiej marki i w jakiej technologii - efb czy agm ? Może moglibyście coś doradzić koledzy.

 

pozdrawiam

Edytowane przez pawelcypr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu minęło od zgaszeniu silnika do wykonania testu?

Możliwe, że wynik jest błędny, bo przez niewiedzę "fachowa" tester źle ocenił stan naładowania akumulatora. U niego 80%, u ciebie 12,1V czyli ok 20%, a od tego wprost zależy rezystancja wewnętrzna. Naładuj akumulator i ew następne testy rób na zimno, czyli na drugi dzień po zgaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu minęło od zgaszeniu silnika do wykonania testu?

Możliwe, że wynik jest błędny, bo przez niewiedzę "fachowa" tester źle ocenił stan naładowania akumulatora. U niego 80%, u ciebie 12,1V czyli ok 20%, a od tego wprost zależy rezystancja wewnętrzna. Naładuj akumulator i ew następne testy rób na zimno, czyli na drugi dzień po zgaszeniu silnika.

Od zgaszenia silnika do wykonania testu minęło jakieś 15-20 minut. Dojazd z domu do serwisu również zajął jakieś 15 minut. Spojrzałem sobie właśnie na wydruk i napięcie przed rozruchem silnika w serwisie było 12.43v. Napięcie które pokazuje mi komputer- 12,1v to jest po postoju całonocnym. Edytowane przez pawelcypr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby "fachowiec" wykonał test przy faktycznym napięciu 12,1V wynik byłby lepszy, tzn akumulator okazał by się "zdrowszy". W każdym razie masz bardzo mocno rozładowany akumulator i musisz go jak najszybciej naładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby "fachowiec" wykonał test przy faktycznym napięciu 12,1V wynik byłby lepszy, tzn akumulator okazał by się "zdrowszy". W każdym razie masz bardzo mocno rozładowany akumulator i musisz go jak najszybciej naładować.

Oprócz tego, że akumulator odpala auto, fajnie jest jak system w samochodzie uznaje go za sprawny, bo w przeciwnym razie będzie ta upierdliwa kontrolka padu SS. Ergo dla świętego spokoju musi być koniunkcja tych dwóch warunków. A teraz poważnie. Akumulator ma trzy lata + jest to FIAMM...ja bym kupił nowy i miał spokój na kolejne trzy lata :) Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz z "oczkiem" to kontroluj je. Kaśka ma ciulate ładowanie i trzeba obserwować i co jakiś czas wpiąć pod ładowarkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W radiu puszczaja reklamę, że Nissan oferuje promocję na akumulatory - jedynie 300zł.

No tak, na rynku już coraz więcej aut którym skończyła się już gwarancja a którym zaraz padnie akumulator więc promocja trafia idealnie w potrzeby klienta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W radiu puszczaja reklamę, że Nissan oferuje promocję na akumulatory - jedynie 300zł.

No tak, na rynku już coraz więcej aut którym skończyła się już gwarancja a którym zaraz padnie akumulator więc promocja trafia idealnie w potrzeby klienta :)

Dzwoniłem przed chwilą do nissana w Przeźmierowie pod Poznaniem w sprawie tej promocji i wszystko się zgadza z tym ,że to jest od 300 zł gdzie 300 zł, to jest cena za jakiś najmniejszy akumulator. Do mojego modelu nissanowski fiamm ( poprawiony jak pan w słuchawce podkreślił ) - 790 zł lub zamiennie bosch silver - 550 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na Małe Garbary 1 (przy Orlenie do firmy dostawcypradu.pl

Tu masz lokalizację https://www.google.pl/maps/place/Dostawcy+Pr%C4%85du+-+akumulatory+Pozna%C5%84/@52.4115267,16.9336936,19z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x6238a6cfd8d23ff0!8m2!3d52.4115751!4d16.933611?hl=pl

Poproś o dokładne przemierzenie Twojego aku - sprawdzą dokładnie wszystko i to za friko. Gdyby się okazało, że masz rzeczywiście padnięty AKU, to poproś by Ci podebrali coś odpowiedniego z półki, a jeżeli to możliwe, to bierz EXIDE. Zerknij również na to http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/exide-c-12_43.html/producent=13/c3=10

W przedziale 400 - 500 pln dostaniesz aku EXIDE z najwyższej półki, czy to z technologią Carbon Boost, czy AGM (start-stop).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz z "oczkiem" to kontroluj je. Kaśka ma ciulate ładowanie i trzeba obserwować i co jakiś czas wpiąć pod ładowarkę

Aż się przyjrzę, czy ma oczko. Na pewno jest incognito - cały czarny, a naklejkę ma od strony grodzi silnika, jak nic tajny agent :hehe:

Podjedź na Małe Garbary 1 (przy Orlenie do firmy dostawcypradu.pl

Tu masz lokalizację https://www.google.pl/maps/place/Dostawcy+Pr%C4%85du+-+akumulatory+Pozna%C5%84/@52.4115267,16.9336936,19z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x6238a6cfd8d23ff0!8m2!3d52.4115751!4d16.933611?hl=pl

Poproś o dokładne przemierzenie Twojego aku - sprawdzą dokładnie wszystko i to za friko. Gdyby się okazało, że masz rzeczywiście padnięty AKU, to poproś by Ci podebrali coś odpowiedniego z półki, a jeżeli to możliwe, to bierz EXIDE. Zerknij również na to http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/exide-c-12_43.html/producent=13/c3=10

W przedziale 400 - 500 pln dostaniesz aku EXIDE z najwyższej półki, czy to z technologią Carbon Boost, czy AGM (start-stop).

Btw ten FIAMM to jest jakiś AGM, czy przywalili zwykłe dziadostwo? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chęci zainstalowania akumulatora AGM zaistniałaby potrzeba zmiany miejsca montażu akumulatora. Przy wielu niezaprzeczalnych zaletach (m.in.dużego prądu rozruchowego dzięki dużej koncentracji energii, ok. 5-cio krotnej zwiększonej ilości uruchomień (YUASA, Optima) w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora, możliwości głębokiego rozładowania) posiadają oprócz ceny inną poważną wadę.

Temperatura panująca pod maską silnika jest zabójcza dla ich żywotności. Dlatego też producenci samochodów (np. Mercedes, BMW, VW i inne) które mają fabrycznie instalowane AGM-y, montują je poza komorą silnika (bagażnik, wnęki kół a nawet w kabinie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chęci zainstalowania akumulatora AGM zaistniałaby potrzeba zmiany miejsca montażu akumulatora. Przy wielu niezaprzeczalnych zaletach (m.in.dużego prądu rozruchowego dzięki dużej koncentracji energii, ok. 5-cio krotnej zwiększonej ilości uruchomień (YUASA, Optima) w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora, możliwości głębokiego rozładowania) posiadają oprócz ceny inną poważną wadę.

Temperatura panująca pod maską silnika jest zabójcza dla ich żywotności. Dlatego też producenci samochodów (np. Mercedes, BMW, VW i inne) które mają fabrycznie instalowane AGM-y, montują je poza komorą silnika (bagażnik, wnęki kół a nawet w kabinie). 

Coś w tym musi być, bo na wielu portalach spotkałem się z podobnymi opiniami dot. AGM. Z tego też powodu jestem fanem EXIDE - miałem w Almerce i sprawował się elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...