Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robi173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Vlad,a pamiętasz może sprzed lat takie ustrojstwo.montowało się toto na desce rozdzielczej.Były  w nim diody lub wskazówka i pokazywały nie volty,ale stopień naładowania akumulatora.Jak już napisałem,na ALI jest kilka takich dostępnych,ale dalej się rozglądam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, nawet miałem takie coś z wyświetlaczem diodowym, który pokazywał obroty silnika w maluchu. Ale wskaźnik z trzema kolorowymi diodami pokazywał jedynie stan napięcia w instalacji. Zielona, że jest ładowanie >13,5, żółta, że ładowania brak 12,5 - 13V, czerwona oznaczała napięcie poniżej 12,5V. Czyli to samo co byś patrzył na woltomierz i sam oceniał. Żadne z nich nie mierzyło stan naładowania akumulatora. Jedyny prosty sposób by to sprawdzić to zmierzyć napięcie akumulatora po dłuższym czasie od ładowania (najlepiej min doba). Naładowany ma 12,6-12,9V, poniżej 12,4V trzeba podładować, lub wybrać się w dłuższą wycieczkę.

Sam kupiłem takie coś, ale średnio jestem z niego zadowolony. Jest trochę za duże i nie wiadomo gdzie go "przytulić".

f5ae5b61094bb1fb89d631eb4d9e94dc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedzialek zdechl aku. Wezwane assistance, odpalili po kablu. Jadza do serwisu, wymiana na nowy i dwie akcje serwisowe przy okazji. Auto z 2015. Auto garazowane. Nie odpalil przy plus 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WłaśnieVlad,jesteśmy,jakby to powiedzieć czasami leniwi na umyśle....Serio! Komu chce się analizować volty ładowania,czy są dobre czy złe,bardziej na świadomość działa kolor,zielony jest ok! czerwony ...oj coś się sp...o! Voltomierz mamy przecież w connekcie


Pinki,nie ma znaczenia czy garazowany,czy cieplo czy zimono...padł i taki jest urok tych Włoskich Fiaam'ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by tak, montujesz gdzieś dwie diody czerwoną i zieloną. Jedna "ok", druga "cioś się s#...". Tylko trzeba by zaprojektować jakiś mały układ elektryczny który w zal od napięcia włączał jedną, albo drugą diodę. Mogło by to nawet świecić ciągle. Przychodzisz rano, wsiadasz i wiesz po której stronie mocy jesteś.

Na ekektrodzie trzeba by zapytać, tam takie coś w 5 min naszkicują.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,tylko jak mówię na razie obserwuję rynek,zawsze coś się pojawia nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego nie widziałem...Dość dobre info,nie z bezpośredniego ładowania,ale po jeździe,chyba się na to skuszę.

Gdzie masz zamiar to zamontować???


Ino nie godej mi że w samochodzie bo wiym o tym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed, przed jazdą Panowie.

Progi napięć są dobre, mi też to urzadząko się podoba, choć ja jestem z wyznawców woltomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego nie widziałem...Dość dobre info,nie z bezpośredniego ładowania,ale po jeździe,chyba się na to skuszę.

Gdzie masz zamiar to zamontować???

Ino nie godej mi że w samochodzie bo wiym o tym :D

Fabrycznie bezpośrednio do akumulatora, ale po przedłużeniu kabli można i w kabinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed, przed jazdą Panowie.

No przed...

 

Fabrycznie bezpośrednio do akumulatora, ale po przedłużeniu kabli można i w kabinie

A myślałem właśnie o kabinie...co prawda mam aku z magicznym oczkiem,ale nie chce mi się dla własnej ciekawości otwierać maskę...

Wiem ...co niektórzy będą wiedzieli co powiedzieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... Progi napięć są dobre, mi też to urzadząko się podoba...

 

CZERWONY kolor oznacza, że poziom naładowania akumulatora jest niższy niż 12,4V. Zdecydowanie czas naładować akumulator.

 

ŻÓŁTY kolor oznacza, że poziom naładowania akumulatora mieści się między 12,4V a 12,65V. Czas pomyśleć o naładowaniu akumulatora.

 

ZIELONY kolor oznacza, że stan naładowania akumulatora jest wyższy niż 12,65V. Nie ma konieczności ładowania akumulatora.

Nie wiem jakie wy macie akumulatory. Ja jeszcze nigdy nie miałem takiego, który bezpośrednio po naładowaniu miałby więcej niż 12,65 V, a po 2-3 dniowym postoju utrzymał 12,6 V

Czyli co - wg. w/w progów napięć miałbym codziennie myśleć o ładowaniu ??

Edytowane przez Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie. Idzie wiosna, skończą się problemy z akumulatorami, czujnikami parkowania czy innymi start-stopami i wreszcie będzie można zamknąć te przydługie tematy o niczym. :D;)

Na dodatek dla mnie w ogóle niezrozumiałe, bo pochwalić się muszę, że z moim QQ od miesięcy zupełnie nic się nie dzieje i myślę nawet czasem o jego sprzedaży i kupnie jakiegoś VW po to, żebym poza wlewaniem paliwa miał w końcu jakieś ambitniejsze zajęcia, tudzież odnowił kontakty z zapomnianymi majstrami od remontów wszelakich. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienimy się???

Zyskujesz patyki pod maską! wyłączony SS! Oświetlenie drzwi i skarpetek :D Gniazdo w bagażniku! Lusterko fotochromatyczne! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłowniki maski nie są mi potrzebne, bo jej i tak nie otwieram - wszakże nic się nie dzieje. :D  A nawet jeśli muszę, to przecież jestem facetem więc mam dość siły. :D Choć z drugiej strony mówienie o tym, że jest się facetem w obliczu posiadania samochodu dla dziewczynek bądź starców, wydaje się nieco ryzykowne. :D No ale co tam, złamię stereotyp i zaryzykuję. :whistle: Lusterko fotochromatyczne mam, natomiast pozostałe wymienione przez Ciebie gadżety również są dla mnie zbędne. Gdybyś jeszcze opracował jakiś zaawansowany "chwytotrzymak" do walających się licznie po mojej szoferce puszek i butelek z napojami... chłodzącymi, ;) to może bym się zamienił. A tak, to wybacz, ale nie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrętacz...jak weźmiesz mój to patyki pod maską będą potrzebne! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sir Colinsie, koszyk składany na takowe napoje wystarczy i z pewnością forumowicze okażą się hojni i dokupią jakieś klamerki do trzymania napitków w onym koszu  :devil: lub Jacko zaprojektuje napojotrzymacz do Sirowozu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po naładowaniu do pełna nowego aku dzisiaj na próbę wpiąłem pod prostownik...próba trwała 5 h i jeszcze nie pokazało że naładowane.Jednym słowem,akumulatory wykańcza ich ekologiczne ładowanie.


Dzisiaj po następnych 5h zalśniła zieleń na prostowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz cierpliwość i to zostało nagrodzone, oczko mrugnęło na zielono  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie! Oczko w aku było cały czas zielone! A aku ładował się 10h

Wniosek,oczko w aku nie jest takie wiarygodne,widocznie rozładowanie wskaże jak będzie wiatr hulał między celami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To warto wozić drugi, a tak swoją drogą to co rusz technika zaskakuje głupotą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś używa ładowarki CTEK CT5 START STOP?

Zastanawiam się czy nie będzie lepsza do mojego akumulatora z tym systemem. Jeśli podepnę kabelek na stale to można raz na miesiac podladowac go w garażu bez lapania klemami

Jezdze glownie po miescie i pewnie będzie jak z moim poprzednim, ciagle niedoładowany (zawsze to slyszalem w ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...