Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robi173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z Waszych obserwacji i wywodów wynika, że nie ma co winić akumulator EFB (pracujący większość czasu w warunkach stałego niedoładowania), lecz regulator napięcia alternatora, a ten z kolei jest sterowany przez ECU. Błędne koło.

Prawdopodobnie winą jest niedopracowane oprogramowanie, na które przeciętny użytkownik nie ma wpływu.

Pozostaje zaopatrzyć się w ładowarkę i cyklicznie doładowywać akumulator (stacje ładowania dla hybryd mają stawiać, to i inne StartStopy podładują się  B)). 

Kolejny raz użytkownicy pojazdów są królikami doświadczalnymi niedopracowanych rozwiązań :mad: .

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Waszych obserwacji i wywodów wynika, że nie ma co winić akumulator EFB (pracujący większość czasu w warunkach stałego niedoładowania), lecz regulator napięcia alternatora, a ten z kolei jest sterowany przez ECU. Błędne koło.

Prawdopodobnie winą jest niedopracowane oprogramowanie, na które przeciętny użytkownik nie ma wpływu.

Pozostaje zaopatrzyć się w ładowarkę i cyklicznie doładowywać akumulator (stacje ładowania dla hybryd mają stawiać, to i inne StartStopy podładują się  B)). 

Kolejny raz użytkownicy pojazdów są królikami doświadczalnymi niedopracowanych rozwiązań :mad: .

Też tak uważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa inżynieria...ja mam jeździć a nie studiować w garażu diagramy ładowania....

Oglądałem dzisiaj jak to właśnie jest przy tej minusowej klemie,tam jest wtyczka,która "zbiera" informacje o naładowaniu.Ciekawe czy dałoby się to obejść na tyle,żeby unormować to ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres w ogródek tych wszystkich inteligentnych mikroprocesorowych ładowarek. Lepsza, niż żadna, ale do ideału jej dużo brakuje.

Skoro już eksperymentujesz z SS, to sprubuj jakiś odbiornik, np żarówkę 21W podłączyć bezpośrednio do klem akumulatora. Sterownik będzie widział stały, co najmniej 2A pobór prądu akumulatora i nie powinien w trakcie normalnej jazdy ograniczać ładowania. Sprawdź, czy rzeczywiście tak zareaguje, wtedy będzie można pokombinować z jakimś przekaźnikiem by świeciła tylko podczas pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Andrzej G

Ta fotka była zrobiona po wyłączeniu silnika ??

Takie wskazania to mam ale podczas jazdy i to w przypadku, kiedy aku wcześniej nie był naładowany na maxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ładowaniu,na postoju Jędrek.Prędkość jest 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Jack - że prędkość jest zero, to ja widzę ... to nie świadczy, czy silnik jest włączony, czy wyłączony.

Dlatego zadałem konkretne pytanie.

Osobiście uważam, że patrząc na pokazane na fotce wskazania, silnik pracuje, a skoro alternator podaje napięcie powyżej 14 V, oznacza, że akumulator jest niedoładowany, albo obciążony.

Nawet w czasie jazdy, kiedy aku jest naładowany, napięcie (pokazane na fotce) spada do ok. 12,7 V

Edytowane przez Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik włączony po nocy na zewnątrz. Klima nadmuchy i światła oraz radio włączone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,powiem więcej u mnie po naładowaniu i na włączonym silniku było 14.72-76 V


A tak na prawdę,to szukam jakiegoś fikuśnego multimetru co by można było stale obserwować ładowanie (pamiętacie  jak się montowało te cuda we Fiatach i innych wozidłach? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A tak na prawdę,to szukam jakiegoś fikuśnego multimetru co by można było stale obserwować ładowanie

Wpisz na Alli "nissan voltmeter" są takie pod zaślepkę od przełącznika. Z temperaturą lub gniazdem USB, tylko trochę za drogie jak na taką p...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... A tak na prawdę,to szukam jakiegoś fikuśnego multimetru co by można było stale obserwować ładowanie (pamiętacie  jak się montowało te cuda we Fiatach i innych wozidłach? )

Jest tego na pęczki ... a nawet w wariancie V i A https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-5-volt-led.html

1-sztuk-Czerwony-Niebieski-podw%C3%B3jny

Edytowane przez Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne ,dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie do gniazda zapalniczki koszt niewielki a radości co niemiara 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,powiem więcej u mnie po naładowaniu i na włączonym silniku było 14.72-76 V

A tak na prawdę,to szukam jakiegoś fikuśnego multimetru co by można było stale obserwować ładowanie (pamiętacie  jak się montowało te cuda we Fiatach i innych wozidłach? )

Proszę

 

http://allegro.pl/az4-woltomierz-miernik-tester-samochodowy-12v-24v-i6507801914.html?reco_id=e04f943e-ff10-11e6-b512-0261df806ec6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak,wszystko ładnie,oglądałem wcześniej już te wyświetlacze.Jeszcze wpięcie pod gniazdko byłoby OK! Ale jak się chce oś pokombinować.żeby było ładnie,nietypowo :D to już jest ciężko,ale to nie jest wymóg chwili więc można szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak,wszystko ładnie,oglądałem wcześniej już te wyświetlacze.Jeszcze wpięcie pod gniazdko byłoby OK! Ale jak się chce oś pokombinować.żeby było ładnie,nietypowo :D to już jest ciężko,ale to nie jest wymóg chwili więc można szukać dalej.

No to może to wkomponujesz obok gniazdka fabrycznego :nissan:

 

http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-1-x-usb-wskaznik-napiecia-i6571447156.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by było,tylko,że tak na prawdę powiedziawszy nie interesują mnie voltomierze,bo tak na prawdę obserwacja volt nic nie daje.Są mierniki które pokazują stan naładowania jak  przedtem ,są na ALI pokazują i volty i skalę naładowania (zielone,żółte ,czerwone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno pojąć o co ci chodzi. Te które pokazują i wolty i mają kolorowe diody działają na zasadzie analizy napięcia. Np tu jest temat o takim wskaźniku diodowym http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15291516#15291516. Coś co analizowało by rzeczywisty stan naładowania musiało by mierzyć i liczyć prąd od 10mA do 500A i być przy tym dość dokładne. Mam takie chińskie urządzono do 300A, ale mierzy tylko do dwóch miejsc po przecinku (100mA) i kosztuje ok 30$.

Chcesz znać stan akumulatora, kup zwykły woltomierz do gniazda zapalniczki i sprawdzaj napięcie rano przed odpaleniem w pozycji stacyjki ACC.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...