Pablo33 Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 (edytowane) "Wystarczy zmienić Nissana na "Łopla" ? :D" Heh, a ja zmieniłem Opla na Nissana PS. Też od kupna zawsze wyłączam SS. Edytowane 8 Września 2017 przez Pablo33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 (edytowane) Ale właśnie jakoś nie słychać o awariach aku i SS w innych wersjach tylko Kaśki mają dużą przypadłość.Czyżby posłużyły jako tester systemu??? Nissan mógł zaoszczędzić wstawiając nie do końca właściwe akumulatory. No tak,racja....a więc warto spróbować odpiąć konektor od minusowej klemy i pozbawić dziada algorytmu Ktoś już to robił na forum i jak do tej pory nie zgłaszał problemu. Warto by przyłożyć miernik napięcia go klem i sprawdzić czy w systemie bez SS zostawili stary system ładowania,czyli zawsze ok 14,4V niezależnie od obrotów. Edytowane 8 Września 2017 przez porter59 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Wrzucę kamyk z mojego podwórka, tucson w wersjach mocnych z turbo, systemu Ss nie ma nawet za dopłatą, zaś w wersjach słabszych ma, ale z akumulatorem AGM warty, systemem odzyskiwania energii i to najlepsze...prostą zasadą, że po odłączeniu klemy by system SS działał (wyłączył i włączył silnik) należy przeprowadzić nie skomplikowaną procedurę adaptacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Otóż nie! Mała ingerencja warta 10 zł i na wieki wieków spokój Ale właśnie jakoś nie słychać o awariach aku i SS w innych wersjach tylko Kaśki mają dużą przypadłość.Czyżby posłużyły jako tester systemu??? A jednak zgodnie z wcześniej przytoczona nomenklaturą to napewno większość jest "nie kumata ... Ku mojemu zadowoleniu i ekologów wystarczyłby system eko jazdy, który nie niszczyłby przedwcześnie podzespołów w aucie a przynosiłby nieporównywalnie większe korzyści. Tylko , że nie dla producentów aut ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 A jednak zgodnie z wcześniej przytoczona nomenklaturą to napewno większość jest "nie kumata ... Ku mojemu zadowoleniu i ekologów wystarczyłby system eko jazdy, który nie niszczyłby przedwcześnie podzespołów w aucie a przynosiłby nieporównywalnie większe korzyści. Co to ma wspólnego z "kumatością" - o tym wszyscy wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 "Kumatość" dotyczyła odpowiedzi na ingerencję w auto o której wspomniał Jacko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Otóż nie! Mała ingerencja warta 10 zł i na wieki wieków spokój Ale właśnie jakoś nie słychać o awariach aku i SS w innych wersjach tylko Kaśki mają dużą przypadłość.Czyżby posłużyły jako tester systemu??? Przecież takie same pady akumulatora są zarówno w Pulsarze, jak i w Juke-u, więc QQ ani trochę nie jest wyjątkowe. No chyba, że masz na myśli inne marki, to rzeczywiście jakoś specjalnie nikt na akumulatory nie narzeka. Nie rzuciło mi się to na uszy nawet w Renault chyba, że jednak ktoś coś słyszał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 "Kumatość" dotyczyła odpowiedzi na ingerencję w auto o której wspomniał Jacko. Zgodnie z zasadą - co zrobiła fabryka tego się nie tyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Może się przydać - sprawdzenie aku i instalacji elektrycznej samochodu multimetrem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 I wszystko w temacie,najprostszy multimetr kosztuje max 28zł (a mozna i taniej za 15 zł też widziałem taką cenę) Myślę że warto,bo w domu też się przydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelcypr Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 (edytowane) U mnie sytuacja wygląda w ten sposób , że jakieś 2-3 tygodnie temu komputer pokazał info "stop/start sytem fault" i tak już zostało do chwili obecnej. Pojechałem na diagnostykę ,która wykazała problem z akumulatorem. Test wykazał- cca nominalne - 720EN cca faktyczne- 403EN stan techniczny akumulatora- 56 % stan naładowania- 80 % Serwis status systemu pokazuje napięcie 12,1v przed rozruchem silnika , w czasie rozruchu napięcie spada do około 9,6-9,8 . W czasie jazdy pokazuje około 14,7-14,8v . Akumulator nissanowski fiamm , gwarancja 3-letnia skończyła się w lipcu tego roku . No i teraz zastanawiam się czy kupować nowy czy jeszcze się wstrzymać ? A jeżeli nowy to jakiej marki i w jakiej technologii - efb czy agm ? Może moglibyście coś doradzić koledzy. pozdrawiam Edytowane 2 Października 2017 przez pawelcypr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Ile czasu minęło od zgaszeniu silnika do wykonania testu? Możliwe, że wynik jest błędny, bo przez niewiedzę "fachowa" tester źle ocenił stan naładowania akumulatora. U niego 80%, u ciebie 12,1V czyli ok 20%, a od tego wprost zależy rezystancja wewnętrzna. Naładuj akumulator i ew następne testy rób na zimno, czyli na drugi dzień po zgaszeniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelcypr Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 (edytowane) Ile czasu minęło od zgaszeniu silnika do wykonania testu? Możliwe, że wynik jest błędny, bo przez niewiedzę "fachowa" tester źle ocenił stan naładowania akumulatora. U niego 80%, u ciebie 12,1V czyli ok 20%, a od tego wprost zależy rezystancja wewnętrzna. Naładuj akumulator i ew następne testy rób na zimno, czyli na drugi dzień po zgaszeniu silnika. Od zgaszenia silnika do wykonania testu minęło jakieś 15-20 minut. Dojazd z domu do serwisu również zajął jakieś 15 minut. Spojrzałem sobie właśnie na wydruk i napięcie przed rozruchem silnika w serwisie było 12.43v. Napięcie które pokazuje mi komputer- 12,1v to jest po postoju całonocnym. Edytowane 2 Października 2017 przez pawelcypr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Gdyby "fachowiec" wykonał test przy faktycznym napięciu 12,1V wynik byłby lepszy, tzn akumulator okazał by się "zdrowszy". W każdym razie masz bardzo mocno rozładowany akumulator i musisz go jak najszybciej naładować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 (edytowane) Gdyby "fachowiec" wykonał test przy faktycznym napięciu 12,1V wynik byłby lepszy, tzn akumulator okazał by się "zdrowszy". W każdym razie masz bardzo mocno rozładowany akumulator i musisz go jak najszybciej naładować.Oprócz tego, że akumulator odpala auto, fajnie jest jak system w samochodzie uznaje go za sprawny, bo w przeciwnym razie będzie ta upierdliwa kontrolka padu SS. Ergo dla świętego spokoju musi być koniunkcja tych dwóch warunków. A teraz poważnie. Akumulator ma trzy lata + jest to FIAMM...ja bym kupił nowy i miał spokój na kolejne trzy lata Edytowane 3 Października 2017 przez polonus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Wymień. Sobie i jemu przy okazji, a spokój będzie jak nissan poprawi soft. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Wymień. Sobie i jemu przy okazji, a spokój będzie jak nissan poprawi soft.Już mi Nissan wymienił, chwilowo spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Jeżeli masz z "oczkiem" to kontroluj je. Kaśka ma ciulate ładowanie i trzeba obserwować i co jakiś czas wpiąć pod ładowarkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 W radiu puszczaja reklamę, że Nissan oferuje promocję na akumulatory - jedynie 300zł. No tak, na rynku już coraz więcej aut którym skończyła się już gwarancja a którym zaraz padnie akumulator więc promocja trafia idealnie w potrzeby klienta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelcypr Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 W radiu puszczaja reklamę, że Nissan oferuje promocję na akumulatory - jedynie 300zł. No tak, na rynku już coraz więcej aut którym skończyła się już gwarancja a którym zaraz padnie akumulator więc promocja trafia idealnie w potrzeby klienta Dzwoniłem przed chwilą do nissana w Przeźmierowie pod Poznaniem w sprawie tej promocji i wszystko się zgadza z tym ,że to jest od 300 zł gdzie 300 zł, to jest cena za jakiś najmniejszy akumulator. Do mojego modelu nissanowski fiamm ( poprawiony jak pan w słuchawce podkreślił ) - 790 zł lub zamiennie bosch silver - 550 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Podjedź na Małe Garbary 1 (przy Orlenie do firmy dostawcypradu.pl Tu masz lokalizację https://www.google.pl/maps/place/Dostawcy+Pr%C4%85du+-+akumulatory+Pozna%C5%84/@52.4115267,16.9336936,19z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x6238a6cfd8d23ff0!8m2!3d52.4115751!4d16.933611?hl=pl Poproś o dokładne przemierzenie Twojego aku - sprawdzą dokładnie wszystko i to za friko. Gdyby się okazało, że masz rzeczywiście padnięty AKU, to poproś by Ci podebrali coś odpowiedniego z półki, a jeżeli to możliwe, to bierz EXIDE. Zerknij również na to http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/exide-c-12_43.html/producent=13/c3=10 W przedziale 400 - 500 pln dostaniesz aku EXIDE z najwyższej półki, czy to z technologią Carbon Boost, czy AGM (start-stop). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Jeżeli masz z "oczkiem" to kontroluj je. Kaśka ma ciulate ładowanie i trzeba obserwować i co jakiś czas wpiąć pod ładowarkęAż się przyjrzę, czy ma oczko. Na pewno jest incognito - cały czarny, a naklejkę ma od strony grodzi silnika, jak nic tajny agent :hehe: Podjedź na Małe Garbary 1 (przy Orlenie do firmy dostawcypradu.pl Tu masz lokalizację https://www.google.pl/maps/place/Dostawcy+Pr%C4%85du+-+akumulatory+Pozna%C5%84/@52.4115267,16.9336936,19z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x6238a6cfd8d23ff0!8m2!3d52.4115751!4d16.933611?hl=pl Poproś o dokładne przemierzenie Twojego aku - sprawdzą dokładnie wszystko i to za friko. Gdyby się okazało, że masz rzeczywiście padnięty AKU, to poproś by Ci podebrali coś odpowiedniego z półki, a jeżeli to możliwe, to bierz EXIDE. Zerknij również na to http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/exide-c-12_43.html/producent=13/c3=10 W przedziale 400 - 500 pln dostaniesz aku EXIDE z najwyższej półki, czy to z technologią Carbon Boost, czy AGM (start-stop). Btw ten FIAMM to jest jakiś AGM, czy przywalili zwykłe dziadostwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Btw ten FIAMM to jest jakiś AGM, czy przywalili zwykłe dziadostwo? Nie wgryzałem się w parametry MIAMM'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Przy chęci zainstalowania akumulatora AGM zaistniałaby potrzeba zmiany miejsca montażu akumulatora. Przy wielu niezaprzeczalnych zaletach (m.in.dużego prądu rozruchowego dzięki dużej koncentracji energii, ok. 5-cio krotnej zwiększonej ilości uruchomień (YUASA, Optima) w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora, możliwości głębokiego rozładowania) posiadają oprócz ceny inną poważną wadę. Temperatura panująca pod maską silnika jest zabójcza dla ich żywotności. Dlatego też producenci samochodów (np. Mercedes, BMW, VW i inne) które mają fabrycznie instalowane AGM-y, montują je poza komorą silnika (bagażnik, wnęki kół a nawet w kabinie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Przy chęci zainstalowania akumulatora AGM zaistniałaby potrzeba zmiany miejsca montażu akumulatora. Przy wielu niezaprzeczalnych zaletach (m.in.dużego prądu rozruchowego dzięki dużej koncentracji energii, ok. 5-cio krotnej zwiększonej ilości uruchomień (YUASA, Optima) w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora, możliwości głębokiego rozładowania) posiadają oprócz ceny inną poważną wadę. Temperatura panująca pod maską silnika jest zabójcza dla ich żywotności. Dlatego też producenci samochodów (np. Mercedes, BMW, VW i inne) które mają fabrycznie instalowane AGM-y, montują je poza komorą silnika (bagażnik, wnęki kół a nawet w kabinie). Coś w tym musi być, bo na wielu portalach spotkałem się z podobnymi opiniami dot. AGM. Z tego też powodu jestem fanem EXIDE - miałem w Almerce i sprawował się elegancko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi