Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić X-traila... Rozważania na temat innych marek.


Gość Zboro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mało jeździł bierz w ciemno


ot może znaczyć ołtomat albo środek trwały

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak brzmi odpowiedź na moje pytanie

1) Czy 2,5 benzyna to dobry motor? jak z awaryjnością? jakie koszta eksploatacji?

2) kolega wyżej napisał że w przypadku manualnej skrzyni trzeba się liczyć z wymianą sprzęgła i dwumasę? to się tyczy rozumiem zarówno ON jak i PB ? a w przypadku automatu co należałoby zrobić po zakupie? jak sprawdzić w jakim stanie jest skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno 2,5 pb da Ci chyba najwieksza frajde z jazdy ale też najwiekszy koszt eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj cały wątek to dowiesz się więcej. Nie zrobiłeś tego. Koszta są niezbadane. Kupujesz auto przypadkowe, dopóki sam nie sprawdzisz nic nie będziesz wiedział. Skracając drogę, musisz mieć minimum 3 tysie na remont takiego auta po zakupie, żeby nim jako tako jeździć. Dwumasę, łańcuch, wtryski, sprzęgło zakładam ok. Mówię o hamulcach, stabilizatorach, łataniu wydechu, wahaczach i serwisie napędu 4x4, płynach.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mówisz o kosztach paliwa? czy o całościowych? jeśli same paliwo to mogę to przełknąć

koszty eksploatacji pojazdu to suma wydatkow ktore przeznczasz na samochod, poczawszy od kosztow paliwa, poprzez zakup ubezpieczenia, wymiane materialow eksploatacyjnych (opony, oleje, filtry, klocki, zarowki etc), mandaty, parkingi itp

 

zasada jest taka ze po zakupie auta nalezy zostawic sobie rezerwe finansowa ( min. 10% kosztow zakupu) na tzw. pakiet startowy w sklad ktorego wejdzie przynajmniej zmiana wszystkich plynow ustrojowych (silnik, hamulce, przekladnie, spryskiwacze ; ) i ew. naprawa wykrytych usterek czy brakow o czym wspomnial wyzej karibox

 

zwykle latwiej kupic samochod niz go pozniej utrzymac, tym bardziej jesli okaze sie ze egzemplarz ma deficyty ktorych nie wykryles przy zakupie a Twoj ulubiony mechanik, ktory do tej pory serwisowal Ci Forda ; ) teraz bezradnie rozklada rece

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może rzucić okiem na te model i podzielić się opinia na temat samochodu?

na zdjeciach wyglada normalnie jak to w komisie, czyli wypucowany i wypastowane opony

sprowadzony - slaba mozliwosc potwierdzenia przeszlosci auta (pomimo ew. ksiazki serwisowej)

serwis robiony leg artis to prawdopodobnie wymiana oleju co 30 000 km, kiepsko

hak holowniczy - koniecznosc zwrocenia uwagi na prace sprzegla i dwumasy

w opisie 'bezwypadkowy' co nie znaczy ze nie byly lakierowane jakies elementy nadwozia

stan licznika 189 000 km - klasyka cofanych licznikow

 

generalnie nalezy unikac komisow o czym wspomnial Strider a szukac aut od pierwszego wlasciciela

jesli z jakis wzgledow dalej sie upierasz to jedz obejrzec auto zaczynajac od miernika lakieru a konczac

na sciezce diagnostycznej w ASO (300 zl to mniej niz 1% ceny zakupu)

dobrze zabrac ze soba kogos z 'chlodnym okiem' a jeszcze lepiej wlasciciela takiego auta

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjeciach wyglada normalnie jak to w komisie, czyli wypucowany i wypastowane opony

sprowadzony - slaba mozliwosc potwierdzenia przeszlosci auta (pomimo ew. ksiazki serwisowej)

serwis robiony leg artis to prawdopodobnie wymiana oleju co 30 000 km, kiepsko

hak holowniczy - koniecznosc zwrocenia uwagi na prace sprzegla i dwumasy

w opisie 'bezwypadkowy' co nie znaczy ze nie byly lakierowane jakies elementy nadwozia

stan licznika 189 000 km - klasyka cofanych licznikow

 

generalnie nalezy unikac komisow o czym wspomnial Strider a szukac aut od pierwszego wlasciciela

jesli z jakis wzgledow dalej sie upierasz to jedz obejrzec auto zaczynajac od miernika lakieru a konczac

na sciezce diagnostycznej w ASO (300 zl to mniej niz 1% ceny zakupu)

dobrze zabrac ze soba kogos z 'chlodnym okiem' a jeszcze lepiej wlasciciela takiego auta

 

pozdrawiam

W rzeczy samej de lege artis licznik podejrzany ale to przyjmujemy a priori. Zwykły przegląd wystarczy gdyby nie było fachowca pod ręką. Te diesle wytrzymują milion kilometrów przebiegu.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest właścicielem tego komisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kari zawsze mówi poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kari ma z Bydzi do Chrzanowa dwa kroki, więc umócie się na "po obiedzie" w niedzielę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy może ktoś z Was oglądał to auto.

Jestem nm zainteresowany i wszelkie opinie będą pomocne.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-i-wl-model-2008-automat-skora-panorama-ID6yJs8h.html

 

 

Update

Nie ma co zawracać sobie głowy tym egzemplarzem.

Nie dość że był trafiony z przodu to na dodatek z każdej strony podrapany w mniejszym lub większym stopniu.

W kilku miejscach już ruda też daje o sobie znak.

Edytowane przez wasiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam.

Ja również przymierzam się do kupna X-a. Obecnie jeżdżę c-max-em, 145 km w benzynce. Wdzięczne autko, ale dość dużo pali, no i jest trochę za małe jak dla mnie.

Często jeżdżę w trasy i potrzebuje wygodnego, dużego pojazdu. Mój wybór padł na X traila 2011 r. 2.0 diesel.

Mam pytanie, a właściwe pytania:

-jak zachowuje się w trasie ?

-jaką skrzynię wybrać ?

-czy lepsze jest 150 km, a potem auto zachipować?

-czy od razu celować w 173 KM...i tez zachipować?

-czy jest mało awaryjne? Czytałem wiele różnych opinii.....i są one podzielone  :o

Także proszę o pomoc merytoryczną... bo jestem w kropce.

Edytowane przez Thunder
Przeniesione tam gdzie powinno być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekujesz merytorycznych odpowiedzi na wyjątkowo niemerytoryczne i nieprecyzyjne pytania.

Nie dziw się odpowiedziom. Jakie pytanie taka odpowiedź:

-jak zachowuje się w trasie ? - poprawnie

-jaką skrzynię wybrać ? - sprawną

-czy lepsze jest 150 km ,a potem auto zachipować? -czy od razu celować w 173 KM...i tez zachipować? - Jest jeszcze jeden wariant, kupić 150 lub 173 i nie chipować

-czy jest mało awaryjne? - moje tak

 

A mówiąc poważnie, nie kupujesz nowego, tylko używane. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i preferencji kierowcy. Nie idź na łatwiznę, poczytaj forum. Będzie łatwiej. Potem szukaj samochodu i przedstaw do oceny konkretny egzemplarz. Na odległość jest trudno, ale może ktoś z nas coś zauważy.

 

Tak na marginesie, C-Max jest na płycie Fokusa. W X nie znajdziesz wiele więcej miejsca, chyba, że zależy Ci na dużym bagażniku. Na spektakularny spadek spalania też nie masz co liczyć. Wiem, bo jeździłem jednym i drugim.

Edytowane przez berater
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-jak zachowuje się w trasie ?

-jaką skrzynię wybrać ?

-czy lepsze jest 150 km, a potem auto zachipować?

-czy od razu celować w 173 KM...i tez zachipować?

-czy jest mało awaryjne? Czytałem wiele różnych opinii.....i są one podzielone  :o

Także proszę o pomoc merytoryczną...

zaczne od konca: merytoryczna pomoc jest na forum a nawet w tym watku, wystarczy zaczac od jego czytania a nie zadawania pytan

- na trase sa lepsze auta niz T31

- skrzynia automatyczna jest wygodniejsza ale zle eksploatowana moze przysporzyc klopotu i wydatkow

- 173 KM wystarcza do sprawnego przemieszczania sie tym autem, chyba ze ktos ma fixacje na punkcie chipowania

- jak dbasz tak masz albo im wiekszego zloma kupisz (czytaj im tanszego) tym bardziej bedziesz zawiedziony (co do opinii to wiadomo ze gdzie  dwoch Polakow tam trzy opinie)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki . :wave:

w sumie to kupował będę dopiero w  sierpniu.bo jeszcze trochę pieniażków mi brakuje.

ale nie chciałbym byc kompletnie zielony,kiedy juz nadejdzie ta chwila :dribble: .a mam ochote kupic auto nie sprowadzane .

i rzeczywiscie moje pytania są dość nieprecyzyjne.

chodzi mi o to,czy sa modele jakos szczególnie awaryjne .

na co zwracać uwage podczas kupna ?

bo wiadomo,pewne rzeczy można ukryć przed kupujacym,a potem należy liczyc się z dużymi wydatkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są szczególnie awaryjne, raczej bym powiedział, że są dość bezawaryjne jak na obecne warunki motoryzacyjne. Ja bym mimo wszystko szukał czegoś bez automatu z silnikiem 173KM, bo automat 150KM (tylko takie były) jest bardzo przymulony względem manuala 173KM - zupełnie inny samochód.

 

Na co zwracać uwagę? Myślę, że na wszystko to co w nowoczesnym dieslu - tu nie ma niespodzianek i szczególnie ukrytych pułapek. Zależy jak trafisz, trzeba wszystko sprawdzać i liczyć. To generalnie bardzo udany Nissan jest. ;)

Dzięki,bedę miał to na uwadze.bo właśnie o manualu myslałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...