Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić X-traila... Rozważania na temat innych marek.


Gość Zboro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

coś słyszałem o jednym... 

2006 po lifcie, z liftem, bez dpf (już), z esp, nie jest na aukcjach, za to na forum można o nim znaleźć co nieco...

Jak" już" bez dpf -to w przypadku T30 ,który jest na Denso bardzo istotną informacją przy zakupie będzie informacja czy założony został emulator czy zmieniono program w sterowniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś słyszałem o jednym...

2006 po lifcie, z liftem, bez dpf (już), z esp, nie jest na aukcjach, za to na forum można o nim znaleźć co nieco...

Znaczy ten taki czarny, EKU ;)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to autko warte uwagi...

może jeszcze nie do końca... ale będzie...

po nowym roku muszę jakieś łożysko wymienić pod maską ba mi hałasuje - dziś jadę do kolegi na diagnozę i powoli myślę aby wymienić tarcza i klocki. Co myślicie o Mikodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przeklejam z niepotrzebnie utworzonego, osobnego wątku:

 

Ponieważ wyprowadziłem się pod miasto i kilka km dojeżdżam kiepskimi asfaltami a ostatni km szutrami, noszę się z zamiarem kupna czegoś 4x4.

Po wielu lekturach zastanawiam sie nad dwoma autami: Nissanem X-trail I i Subaru Foresterem II. Budżet to niestety tylko 15 tys  :( (tzn. mam więcej ale liczę się z koniecznością włożenia na początek około 2 tys...)

Myślałem jeszcze o Outlanderze I ale jak czytam co się tam dzieje w kwestii rudej atakującej zawieszenie to mi przeszło...Są jeszcze Rav4 i CR-V ale ta druga nie ma stałego napędu 4x4 (z tego co wiem w T30 można załączyć) a obie i Toyota i Honda dość drogie.

No dobrze ale do rzeczy. Nie ukrywam, że pomysł X-traila wpadł trochę przypadkiem. Po prostu szukałem 4x4 w okolicy i jest jeden X-trail, który wstępnie wygląda atrakcyjnie. Miał wymieniony intercooler, zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia i profili, regenerację turbosprężarki. Także wygląda na to, że właściciel o niego dbał. Muszę tylko znaleźć czas i go obejrzeć na żywo.

Na co zwrócić uwagę? Jakie są najczęstsze awarie tego auta? Ile średnio Wam pali (2.2 dCi 136 KM - Nissanowski, nie Renault)?

I jeszcze istotne dla mnie pytanie: czy da się wyłączyć poduszkę pasażera z przodu? Być może będę potrzebował takiej opcji. Pytanie nie takie dziwne, bo w moim Civicu VI gen. się nie da  :).

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i wszelkie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na co zwrócić uwagę?

 

Szczególną uwagę zwróć na napędy, jeśli masz zamiar je używać. Dodam tylko że "stały napęd" nie służy do ciągłej jazdy.

Praca silnika na jałowym biegu, na zimno i ciepło.

Przyśpieszenie- auto powinno być żwawe.

To tak na szybko, ktoś dopisze coś jeszcze, choć wszystko można znaleźć na forum.

Poduszki nie da się wyłączyć. Przynajmniej u mnie tego nie ma.

Spalanie zależne od stylu jazdy i okolicy w której się poruszasz.

Mój pali średnio 8,2l .

Jak będziesz go oglądał to zrób zdjęcia i wrzuć. Zobaczymy jaki zadbany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za odpowiedź.

Wiem, że stały nie można używać ciagle. Ale 'auto' chyba można?

Przyspieszenie - hmm, to odczucie względne...obecnie mam diesla 143 KM 360 Nm w kombi..więc czym innym dla mnie może być "żwawe" auto czym innym dla kogos innego. Ale jasne, jak będzie mulił, to pewnie wyczuję.

Wiem, że wiele jest na forum, ale w trakcie czytania wielu źródeł nieco się pogubiłem...Nawet chyba tutaj znalazłem coś, co mnie zniechęciło do X-Trail'a i...teraz nie pamiętam co to było i nie mogę znaleźć?

A propos - jak z korozją? Szczególnie chodzi mi o podwozie. 

A to, że nie da się wyłączyć poduszki to słabo :(. Drugie dziecko w drodze i żona jak będzie jechała z maluchem sama, to chciałaby jednak mieć je z przodu na oku na wszelki wypadek :/.

Co do egzemplarza to wrzucam link do ogłoszenie...może nikt mi nie 'podbierze' jeśli to w ogóle okazja: https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-ID6zr8af.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ale 'auto' chyba można?

Oczywiście że można :)

 

...Nawet chyba tutaj znalazłem coś, co mnie zniechęciło do X-Trail'a i...teraz nie pamiętam co to było i nie mogę znaleźć?

 

W każdym modelu auta jest tak, że jeden dobrze trafi i chwali a inny ma same problemy. Opinii użytkowników nie mających silnika diesla nie bierz pod uwagę, zwłaszcza gdy piszą tylko o silniku ;)

A propos - jak z korozją? Szczególnie chodzi mi o podwozie. 

To też zależy od egzemplarza.

Tylne nadkola to standard w tym aucie. Na fotce zresztą widać. Przedni pas pod chłodnicą lubi gnić, a reszta dość spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to wersja sport raczej choć zegary nie są na biało (możliwe, że tylko przedliftowe miały białe), felgi były lakierowane, raczej sprowadzona z Niemiec. Ruda na błotnikach to standard, niestety jest już wewnątrz (jest wątek o tym, leje się wtedy do środka woda).

Wiadomo, że przebieg jest wyższy, bliże 300. Ale to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 12 lat więc cudów się nie spodziewaj.

Po uruchomieniu zwróć uwagę na dźwięk silnika. Grzechotanie/dzwonienie może oznaczać że rozrząd wymaga wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedzi. 

Ten jest najbliżej to na pewno obejrzę i zobacze jak na zywo to auto mi podchodzi gdy mowa o pojemności, wnętrzu itd.

Jak podejdzie, a egzemplarz okaże się trefny to poszukam dalej od domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w T30 w fotelu pasażera jest sensor nacisku. Jeśli fotel nie wykryje obecności pasażera to i tak w momencie wypadku nie aktywuje poduszki.

Ja własnie miałem taką sytuację, że prawą stroną uderzyłem w drzewo a żadna z poduszek nie wystrzeliła (widać to na zdjęciu profilowym).

Rozmawiałem wtedy z serwisem, zrobili diagnozę poprawności działania systemu airBag i powiedzieli że skoro nie było pasażera to nie było sensu strzelać poduszką.

 

Jak położysz fotelik na siedzeniu i uruchomisz samochód bez zapinania pasów to sam sprawdzisz czy został wykryty pasażer.

Oczywiście jest ryzyko, że mimo obecności fotelika pasażer nie zostanie wykryty, jednak gdy zdarzy się wypadek zadziała jakieś przeciążenie na fotel, które aktywuje poduszkę.

Ja bym jednak nie ryzykował.

 

Poczytaj jeszcze tu:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64662-zatwierdzone-polozenia-fotelikow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do egzemplarza to wrzucam link do ogłoszenie...może nikt mi nie 'podbierze' jeśli to w ogóle okazja: https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-ID6zr8af.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

w internecie nie ma okazji, sa za to z cala pewnoscia miny na ktore nalezy uwazac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@borge - amen.

 

"Obejrzałem" auto. Piszę w "" bo już było ciemno. 

Auto stało zasypane, dookoła częsciowo kopny częsciowo zmarznięty śnieg. Odpaliło bez problemu, żadnych niepokojących dźwieków nie słyszałem.

Z oględzin zewnętrznych (po ciemku) na pewno nadkola są do zrobienia. Auto ma nowy rozrusznik. Zajrzałem pod maskę i od razu rzuciło się w oczy. Poza tym naprawy o których mowa w ogłoszeniu (intercooler, turbo, a także hamulce z tyłu i sprzęgło) robione w jednym zakładzie i będę miał wydruki wszystkich napraw z komputera z tego zakładu jakby co.

Niestety był na letnich oponach a uliczki wszędzie w okolicy zalodzone. Ale szedł bardzo żwawo. Byłem nawet trochę zdziwiony. Na pewno moja Mazda idzie lepiej ale myślałem, że różnica będzie większa.

Wydaje mi się, że pod tym względem jest ok. W zawieszeniu nie słyszałem niczego niepokojącego. Po załączeniu 4x4 czułem znacznie lepsze odejście (dużo mniejszy uślizg na tym lodzie), czyli działa.

Muszę się przespać z tematem. Jak coś to już kontaktowałem się z serwisem specjalizującym się w 4x4 z Łodzi i za 150 pln mogą mi przejrzeć auto. I jeśli się zdecyduję to tak zrobię. Nie piszę się na kupno po samodzielnych oględzinach.

Jak kogoś to interesuje, to jechałem też jednym foresterem II dziś i na pewno jest bardziej siermiężny wewnątrz. Przypomina bardziej moją 20 letnią Hondę Civic. Co do własności jezdnych to trudno po tak krótkich jazdach ocenić. Podejrzewam, że Subaru wypadłoby lepiej.

Natomiast jakoś bardziej do mnie przemawia Nissan...czym jestem (nie chę tu nikogo obrazić) trochę zdziwiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jakoś bardziej do mnie przemawia Nissan...czym jestem (nie chę tu nikogo obrazić) trochę zdziwiony.

do mnie tez bardziej przemowil a kilka probnych jazd Forkiem zrobilem, X-Trail jest wygodniejszy wewnatrz i ma sporo wiekszy bagaznik

co do Forestera mam nadzieje ze znasz temat padajacych boxerow 2.0 D, zdaje sie ze poprawili po 2011, padniety silnik to koszt wymiany short block'u za c. 30 000 PLN

zima to nie jest najlepszy czas na kupowanie auta spod 'chmurki' a zima po zapadnieciu zmierzchu jeszcze gorszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie biorę pod uwagę Subaru w dieslu...wiem czym to grozi :)

Co kupowania zimą, czy ja wiem? Są tez opinie, że właśnie wtedy wiele rzeczy można 'wyhaczyć'. A już na pewno w dieslach.

Na razie wciąż myślę, mam teraz diesla i trochę się boję kolejnego. Dwumasa, turbo, wtryski (tu denso..nienajlepiej) to są potężne koszty jak coś padnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopciuchów nie ma co demonizować. Moja metoda zakupu używanego diesla jest prosta.

 

Odrzucam wszelkie oferty z opisem bezawaryjny, z przebiegiem ok. 150 kkm.

Bo jeżeli u niego był bezawaryjny, to wtryski, dwumasa, turbina, przypomną o sobie u Ciebie, niedługo po zakupie.

 

Szukam samochodów o dużym przebiegu, z pełna historią serwisową (faktury).

Jeśli wszystkie grubsze, wrażliwe elementy były zrobione i są udokumentowane, a przebieg nawet grubo ponad 200 kkm, jest nadzieja, że będzie nam służył bezawaryjnie kolejne 100 kkm. 

 

Nową swoją zabawkę kupiłem w grudniu 2017, z przebiegiem 338 kkm, bez obaw o najbliższe kilka lat. Z reguły trzymam samochód do 3 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktos na forum, kto jest w stanie rozkodować VIN Nissana?

Te darmowe 'naciagarki' to jest g.. warte o czym przekonałem się już kilka razy. W przypadku tego auta pokazują mi, że to wersja 114 KM a nie 136.

Chciałbym sie upewnić...no i czy te silniki (136 KM) Nissana miały DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktos na forum, kto jest w stanie rozkodować VIN Nissana?

Te darmowe 'naciagarki' to jest g.. warte o czym przekonałem się już kilka razy. W przypadku tego auta pokazują mi, że to wersja 114 KM a nie 136.

Chciałbym sie upewnić...no i czy te silniki (136 KM) Nissana miały DPF?

Wpisz Vin tu: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Nissan

Wyjdą Ci podstawowe informacje ( moc w kW) a poniżej będziesz miał cały katalog części do tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

A czy ktoś po zdjęciach z ogłoszenia jest w stanie stwierdzić jaki to w końcu silnik?

Bo znów wychodzi, że YD22ETi czyli 114 KM...a w ogłoszeniu jest, że 136 KM.

Nie żeby odpadł z tego powodu, ale chciałbym wiedzieć, co kupuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jęsli X-trail jest z 2005 roku to na 100% fabrycznie zostal wyposazony w silnik 136km dci.

Od jesieni 2005 rokuw zachodniej Europie  te model zaczeły byc wyposazone w filtr DPF.

A w ogłoszeniu nie ma zadnych danych nt temat,z kad pochodzi i z jakiego miesiaca 2005 roku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach widać że to 136 KM.

Co Ci wyszło po tym Vinie?

Oba motory to eti, tylko kW inne.

Podaj mi Vin na priw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no własnie, on ma datę pierwszej rejestracji 2005 ale z fabryki wyjechał 11.2004:

X-TRAIL 11.2004 KH3 - BLACK S Europe (LHD) 6MT YD22ETI SPORT AREA:EUROPE C GROUP; WHEEL DRIVE WAGON

Thunder - VIN zaraz pójdzie na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...