Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić X-traila... Rozważania na temat innych marek.


Gość Zboro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje serdecznie Panowie za odpowiedzi i już sprostuję kilka faktów :)

 

Zeshky - Nawet nie wiedziałem, że Sorento ma napęd na tył, czyli będzie drogo faktycznie, ale może nie warto całkowicie rezygnować? Sportage II / Tucson I - to praktycznie to samo, więc muszę się przejechać żeby zobaczyć co i jak.

Santa Fe I - ma napęd na przód i dołączany tył (sprawdziłem przed chwilą) ale jest dosyć brzydki :)

Santa Fe II - dlaczego omijać 2.2 diesla?

CR-V II - dlaczego lepiej niż w X-Trail? Powiedz mi jak wygląda sprawa komfortu i wybierania nierowności w CR-V i X-Trail?

Czyli X-Trail to lepiej w dieslu trafić? Z tego co czytałem, to podobno najlepszy jest ten diesel japoński słaby, prawda to?

 

Bartezm - Stateczny jestem pomimo jeszcze nie takiego zaawansowanego wieku (28l) a co do ZS, to wyprowadzam się tam w czerwcu, poki co jeszcze we Wrocku, ale ZS o wiele lepsze miasto wg mnie, masz podobne odczucia?

Jak tylko sie przeprowadzę, to na pewno obejrzę Twoje auto.

Dlaczego uważasz, że Santa Fe II nie trafi się dobrego z początku produkcji? PRzejechałem się tak jak pisałem wcześniej takim Santa Fe II i komfort był dla mnie mega :)

Dlatego też myślę np o Jeepie Grand Cherokee II np w 2.7 ON, czyli dieslu Mercedesa. Też kanapowiec.

Będę trasy robił (ZS - DW) stąd chce wygodnego kanapowca na trasy.

Sorento - boje się o koszta, ale też nie wiem czy jest sens kupować takie auto, ktore nie boi się terenu jak w ogóle praktycznie nie będę wjeżdżał w teren.

Sportage II / Tucson / Santa Fe - Czyli z tego wniosek wg Ciebie, że Santa Fe najwygodniejsze? Patrzyłem na wymiary, to są podobne tych 3 aut z tym że Santana 1 średnio wygląda ;)

CR-V II - To jest niby najrozsądniejsza propozycja bo podobno Hondy bezproblemowe są ale pytanie czy taczkowóz czy nie?

X-Trail - w Nissanie podoba mi się buda, taka męska, kanciasta :)  Ciekawi mnie jak ten samochód sprawuje się na trasie właśnie i jaki silnik powinien być najmniej problemowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że trzeba to przenieść w inne miejsce. Czyli chce kupić....

Poza tym Kolega wrzuca xa na ostatnie miejsce w swoje liście zakupowej, niech idzie do forum kii i jundaja

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karibox - kolejność wypisania samochodów nie ma kompletnie żadnego znaczenia, więc chciałbym wysłuchać opinii tutaj, bo są miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... Poza tym Kolega wrzuca xa na ostatnie miejsce w swoje liście zakupowej, niech idzie do forum kii i jundaja

Nie jesteśmy kolego klakierskim forum Nissana, tylko użytkownikami tej marki, więc nie wypędzaj stąd nikogo, kto pisze to co myśli, a nie to co chciałbyś usłyszeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też myślę np o Jeepie Grand Cherokee II np w 2.7 ON, czyli dieslu Mercedesa. Też kanapowiec.

To nie jest silnik mercedesa tylko VM!!! Proszę idź do serwisu mercedesa i wypytaj się dokładnie o niego. Przerabiałem ten temat.

Jeep - lpg, spalanie 18-25l/100 i jeep lubi się jepać jak to mówią jeepiarze ;)

 

 

Dlaczego uważasz, że Santa Fe II nie trafi się dobrego z początku produkcji? PRzejechałem się tak jak pisałem wcześniej takim Santa Fe II i komfort był dla mnie mega :)

 

otomoto -> kirownica po lewej, nieuszkodzony - na 144 wyszukane 6szt mieści się w budżecie, z czego 1 zarejestrowany w Polsce. Rydzykujesz? 

Szukałem kiedyś takiego dla ojca ale z budżetem 40+ i tam wygrało volvo...

 

Z tego co podałeś to do miasta najbardziej crv, albo xtrail tak jak pisze Zesky

Na trasy zaproponowałbym xc70 - terenowo - tak jak suv, różnicy nie będzie

aukcja przypadkowa - wybrałem ładne zdjęcia

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc-70-volvo-xc70-cross-country-4x4-pelna-opcja-ID6zpri9.html#0c5a13d9b4

 

Albo benzyna gaz, albo diesel (D5 b. dobry silnik), wadą tego w mieście będzie promień skrętu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartezm - pytałem właśnie znajomego który pracuje w serwisie Merca, to powiedział mi, że 2.7 w Jeepie jest wspólną konstrukcją Mercedes oraz Chryslera bodajże.

 

Zmartwiłeś mnie z Santana II. Czyli optymalnym wyborem żeby nie kupić trupa to minimum pewnie 30.000 zł ;/

 

Co do Volvo, to kiedyś myślałem o V70 / XC70, ale lubią się sypać "ichniejsze Nivo" bodajże i w naprawach są stosunkowo drogie, poza tym nie podoba mi się, ale oczywiście dziękuję za wybranie tego auta.

Piszesz, że do miasta CR-V lub X Trail, ale co z trasą? Chciałbym podróżować komfortowo, wygodnie z miękkimi fotelami :)
Nadal powtórzę, że sam muszę stwierdzić co jest dla mnie najlepsze jeżdżąc danym samochodem, ale po prostu staram się na chłodno odrzucać kompletnie bezsensowne typy.f

 

X-Traila najlepiej jednak z dieslem czy beznyną? Jesli PB to z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crv z gazem bez problemu, jak X to raczej w dieslu. Pamiętaj jednak, że diesle (zarówno honda jak i X wymagały większej uwagi przy kupnie i eksploatacji silnik hondy jest duuużo nowszy konstrukcyjnie i uważany za jednego z lepszych diesli)).

Co do komfortu - w trasę wolałem jechać Xem zamiast focusem bo wygodniej ale teraz mam mondeo i w trasie jest bez porównania lepiej (wygodniej, szybciej i ekonomiczniej).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera no i widzisz, może lepiej kupić Mondeo Mk4 niż pchać się w SUVa? Tylko potem i tak człowiek będzie się zastanawiać czy nie lepiej było zaszaleć i wziąc coś suvopodobnego ;)

A X-trail w dieslu to tylko ten japonski 2.2 di bodajże? Czy jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,2 di 114KM w budzie przedliftowej. Końcówka 2003r to już polift z tym samym silnikem, tylko graty inne i ma 136KM. Po 2005 z dpf.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lifcie masz tylko 136KM i innej opcji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteśmy kolego klakierskim forum Nissana, tylko użytkownikami tej marki, więc nie wypędzaj stąd nikogo, kto pisze to co myśli, a nie to co chciałbyś usłyszeć

To mówisz andrzej, że mogę pisać co myślę tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówisz andrzej, że mogę pisać co myślę tak?

a o czym myślisz?

 

 

Czyli gdyby szukać poliftowej wersji to tej 136 km czy lepiej nie?

Szukaj egzemplarza w najlepszym stanie technicznym. Auta w tym wieku raczej wybiera się pod tym kątem a nie konkretnej wersji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie do końca w Twoim budżecie, ale ponieważ miałem Mondeo Mk4 2.0 TDCI, X-traila T31 2.0 DCI, a teraz JGC III 3.0 CRD, postanowiłem zabrać głos.

 

Twoje założenia sposobu użytkowania, oczekiwania wobec spalania, komfortu, moim zdaniem, zdecydowanie przemawiają za Mondeo Mk4. Dlaczego ?

 

1. Wygoda podróżowania. W żadnym z pozostałych (X, JGC) nie znajdziesz tyle miejsca dla kierowcy i pasażerów z tyłu. Ja mam 190 cm wzrostu (rano, bo wieczorem trochę mniej) i 120 kg

 

2. Spalanie zdecydowanie najmniejsze. Np w mieście:

Mondeo - (7-8)l/100km

X-Trail - 10-11

JGC - 14-15  

 

3. Koszty zakupu. Za te same pieniądze, kupisz młodszy i lepiej wyposażony.

 

4. Koszt i dostęp do części nieporównywalny. Jest to typowe auto flotowe. Części nowych i używanych w bród.

 

5. Jeśli lubisz pogonić samochód na autostradzie, nie musisz używać zatyczek do uszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja: volvo xc70 / subaru legacy / subaru outback 

Jeśli chodzi o volvo - akurat z tym modelem nie miałem do czynienia ale zarówno małe v50 jak i v70'11 są mega komfortowe w swojej klasie. Jak ma wyglądać jak suv to jest jeszcze xc90 - spełnia wszystkie warunki oprócz ekonomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC90 jest skarbonką bez dna i nie kupie jej do 20.000 niestety albo stety.

Mondeo średnio mi się podoba po prostu ;) Jeździłem kiedyś i owszem auto sie świetnie trzyma drogi, ale jest stosunkowo twarde / sztywne na nierównościach.

Czy wg Was lepiej X-traila brać z ON czy PB z LPG? Jak to wyjdzie lepiej kosztem braku awaryjności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gazem silnik 2,0 PB jest raczej tykającą bombą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondeo średnio mi się podoba po prostu ;) Jeździłem kiedyś i owszem auto sie świetnie trzyma drogi, ale jest stosunkowo twarde / sztywne na nierównościach.

Co do pierwszego nie dyskutuję, de gustibus ..... Jednak absolutnie nie zgodzę się z drugim zdaniem. Mondeo ma/miał wyjątkowo dobrze zestrojone i niezawodne zawieszenie do naszych dróg. A jeszcze jakbyś trafił na egzemplarz, jaki ja miałem, z regulacja twardości zawieszenia (sport, normal, comfort) to po prostu komfortowa bajka. 

Może jeździłeś egzemplarzem z rozbitym/zużytym zawieszeniem, bo sprawne zawieszenie w Mondeo Mk4, zresztą również Mk3, słynie z wyjątkowych cech i jest jakby "uszyte" na nasze warunki drogowe.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Mondeo w ogóle to razem z Renault Laguna w swoim segmencie są to najtańsze auta z rynku wtórnego biorąc pod uwagę rok produkcji,wyposażenie do ceny.

Ale nie bierze sie tez to z niczego ,oba modele maja przylepiona mocno łatę aut awaryjnych ,dlatego sa stosunkowo tanie .

Tez trzeba brac pod uwagę fakt ,ze późniejsze zbycia auta wiąże sie z poteżnym ubytkiem ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację z tą ceną sprzedaży. Nie wypowiem sie o Lagunie, bo nie znam. Nie wchodząc w szczegóły, wydaje mi się, że zestawienie tych dwóch samochodów jest lekkim nieporozumieniem.

Kiedyś bardzo się bałem zakupu pierwszego forda, bo pokutowały obiegowe opinie typu:

- ford g......no wort,

- nie kupuje sie samochodów na "f"

- itd, itp

Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Twierdzę, że nie ma na rynku alternatywy dla MK4, dla osób, które dysponując ograniczonymi środkami, a chciałyby poczuć "odrobinę luksusu" za niewielkie pieniądze. A jeśli chodzi o awaryjność, to jest ona mocno przesadzona (jeździłem Mk2, Mk3, Mk4). Wiem co mówię.

 

A to, że przy odsprzedaży tracimy, to fakt. Z kolei zakup i utrzymanie jest tanie. I moim zdaniem jedno drugie rekompensuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak X-Trail to tylko 2.2 diesel?

 

Berater - jeździłem Mondeo firmowym, więc suma summarum może być tak jak mówisz, że był mocno wyeksloatowany.

Wiem, że forum Nissana, ale jeśli oglądałbym Mondeo, to który motor godny uwagi? (jeździłem 2.0 PB 145 km i średnio to jechało a paliło sporo). Podobno udany motor to 2.0 ON (PSA) 140 km bodajże. Fajnie, bo ma 6 biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berater..

Moje pierwsze w zyciu dwa auta to były fordy.Bardzo podobała mi sie prostota ich wykonania.Silnik 1,6 benzyna na pasku ,jeździlo sie az zerwie sie,bo silnik pod tym wzgledem byl bezkolizyjny.Wymiana pod chmurka tez zajmowała chwile i była bardzo prosta

Troche mieszkałem w Niemczech i nt Fordów znam wiele innych przysmiewek:

Np.Niemcy mowili na fordy"Turkische Bomba" -z racji tego ,ze w fabryce w Kolonii wiekszość pracowników to Turcy.

Albo "Ford Sierra Auto Ausländer-a"bo najcześciej tymi autami jeździli obcokrajowcy ,bo nalezało jak teraz Mondeo -do najtańszych.

A w Polsce jeszcze mówiło się:"Nie każda morda pasuje do Forda"

Ale wracajac do sedna tematu,jednak majac wybór T30 w dieslu ,nawet z silnikiem Di najsłabszym 114 km a Mondeo- jakiekolwiek w tej samej cenie-bezapelacyjnie polecam wybór X-traila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC90 jest skarbonką bez dna i nie kupie jej do 20.000 niestety albo stety.

Mondeo średnio mi się podoba po prostu ;) Jeździłem kiedyś i owszem auto sie świetnie trzyma drogi, ale jest stosunkowo twarde / sztywne na nierównościach.

Czy wg Was lepiej X-traila brać z ON czy PB z LPG? Jak to wyjdzie lepiej kosztem braku awaryjności?

X tylko z PB bez LPG, jeśli nie potrzebujesz SUVa polecam forum mondeo i zakup 2.0TDCI w kombi.

Jeśli uprzesz się na Xa w PB to LPG załóż u kogoś kto się zna np. DINO z naszego forum lub innego, który zakładał już gaz w x

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak X-Trail to tylko 2.2 diesel?

 

Berater - jeździłem Mondeo firmowym, więc suma summarum może być tak jak mówisz, że był mocno wyeksloatowany.

Wiem, że forum Nissana, ale jeśli oglądałbym Mondeo, to który motor godny uwagi? (jeździłem 2.0 PB 145 km i średnio to jechało a paliło sporo). Podobno udany motor to 2.0 ON (PSA) 140 km bodajże. Fajnie, bo ma 6 biegów.

Bo widzisz, 2.0 PB, nie mówiąc już o 1,8 PB, to przy ciężkiej dość budzie nieporozumienie. Jeździmy i przyśpieszamy nie mocą maksymalną tylko momentem obrotowym.

 

Jak jeździłem Mondeo w benzynie to zawsze było to 2,5 V6. Kumpel miał 2.0 w benzynie i muszę powiedzieć, że mój niewiele więcej palił, a odpychał się znacznie lepiej. Tych wolnossących V6 już w Mk4 nie było, ale gdyby było Cię stać na doładowane 1,6 lub co lepsze 2.0 Ecoboost, to jest bajka.

 

Po tamtych benzyniakach przeszedłem na Mondeo 2.0 i 2,2 TDCI. W Mk3 2,0 nie polecam (łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia, zapychająca wtryskiwacze). Po przesiadce na Mk4, wziąłem 2.0 TDCI (PSA). Byłem bardzo zadowolony. Układ wtryskowy był już od Siemensa a nie Delphi, czyli problem z pompą i wtryskiwaczami został wyeliminowany. Zapominałem jak wygląda stacja benzynowa. A jeśli zdecydowałbyś się na zawirusowanie silnika, to zapomnij o benzynie z gazem. Jakbyś chciał, mogę polecić najlepszego tunera od Mondeo na świecie i okolicach. 

Edytowane przez berater
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z doborem samochodu zablefował troszkę ;) spodziewał się, że będziemy murem stać za Xem... Na tym forum są ludzie raczej "pełnoletni" z podobnym doświadczeniem ;) stąd takowe propozycje.  Należało zapytać: szukam Xa w takim budżecie... To byśmy podeszli do sprawy inaczej.

 

Budżet 20kzl jest jak najbardziej odpowiedni do zakupu T30. Czy Pb czy diesel wbrew pozorom koszty spalania paliwa będą podobne. (niestety 2.2 nie pali 5,5 tylko bliżej 10 a 2,0Pb chyba około 11 - ale tu Kari niech się wypowie bo takiego posiada....). 

 

Jeśli Ci się śpieszy - szukaj teraz czegoś i podrzucaj na forum - w miarę możliwości będziemy weryfikować ogłoszenia. Jeśli możesz jeszcze chwilę poczekać z zakupem (miesiąc / dwa...) to ja powoli zaczynam myśleć o zmianie. Po wielu przygodach jakie znajdziesz na forum o moim aucie - jest w tej chwili więcej niż ogarnięty, na bieżąco odwiedza serwisy (najbliższy we wtorek) a stan w środku... hmm... żona go używa więc na co dzień świeci się jak psu jajka na wiosnę. Tak jak mówiłem - gdybyś przypadkiem zahaczył o ZS to byś miał do czego porównywać szukane egzemplarze. 

 

Co do mondka - zanabyłem mk3 w zeszłym tygodniu 2.0Pb +lpg AT - spalanie po mieście 12-14 gazu... (w trasę wybieram się w tym tyg) faktycznie co do dynamiki to 4 liter nie urywa ale daje się jeździć. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...