Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić X-traila... Rozważania na temat innych marek.


Gość Zboro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Was ..

Mam nadzieję, że w dobrym dziale to jest.

 

Czy ktoś z was jest ze Stolicy, i mógłby zobaczyć to autko:

 

http://allegro.pl/nissan-x-trail-2-0-dci-krajowy-bezwypadkowy-2-wl-i7269320135.html#thumb/4

 

Sprzedający ma mi podesłać więcej zdjęć jego oraz VIN samochodu, oraz

czy znacie jakiś serwis samochodowy w Wawie - który będzie w stanie sprawdzić auto od A do Z.

Edytowane przez abcdefw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy widzę, że temat odnośnie też innych marek, co myślicie o Volvie XC90 2,4 DIESEL? Cenowo ok 20-30 tyś... Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, auto myślę sprowadzać z Niemiec... dzięki

Tomcio - też już od dłuższego czasu myślę nad zmianą... myślałem też nad xc90 - wygląda super, stworzony wprost dla mojej żony do miasta... ale...

Jeśli ma być uniwersalnie to może lepszym rozwiązaniem będzie xc70? ten po 2008. Konstrukcja zdecydowanie nowsza, w trasie wygodniejszy i mniej pali... 

albo może jakąś osobówkę + offroada tak do 10kzl? 

 

ps

ja jeszcze nie wymyśliłem idealnej opcji co za Xa dla żony... chwilowo dla siebie musiałem "zanabyć duże kombiwgazie..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Czy jest możliwe, by T30 z salonu PL rok produkcji 2006 nie miał dpf? Chodzi o to auto: https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-rej-2007-salon-polska-2-wlasciciel-columbia-ID6zOl9C.html#

VIN: JN1TENT30U0328960

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Czy jest możliwe, by T30 z salonu PL rok produkcji 2006 nie miał dpf? Chodzi o to auto: https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-rej-2007-salon-polska-2-wlasciciel-columbia-ID6zOl9C.html#

VIN: JN1TENT30U0328960

 

Z góry dzięki za pomoc!

 

Tak jest możliwe. Sam w 2007 roku kupowałem w salonie na wyprzedaży T30 bez DPF'a (model rocznikowy 2006).

Dekoder VIN który załączyłeś także nie pokazuje DPF'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Jeszcze mnie jedno zastanawia. Gdyby był dpf, nie powinno być kontrolki jakiejś? Bo na zdjęciu nie ma.

Mam teraz diesla z dpf i mam kontrolkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, szwagier chce kupić Xtraila i znalazłem w miarę przyzwoity egzemplarz 2.0 benzyna niedaleko swojej miejscowości. W Zasadzie wszystko wydaję się być w porządku tylko zastanawia mnie jedna kwestia sprzedawca mówił  że jak nie przekracza 120 km/h samochód nie bierze oleju a jak jego córka jeździła często po autostradzie ponad 120 to troszkę musiał dolewać. Co o tym sądzicie? Wydaje mi się że już słyszałem taką teorię tylko nigdzie nie mogę odszukać takiej informacji. Przebieg 270 tys ma być pewny bo miał tylko 2 właścicieli z czego ten drugi zna samochód od nowości bo odkupił go od kolegi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, grzesiek_1986 napisał:

Witam, szwagier chce kupić Xtraila i znalazłem w miarę przyzwoity egzemplarz 2.0 benzyna niedaleko swojej miejscowości. W Zasadzie wszystko wydaję się być w porządku tylko zastanawia mnie jedna kwestia sprzedawca mówił  że jak nie przekracza 120 km/h samochód nie bierze oleju a jak jego córka jeździła często po autostradzie ponad 120 to troszkę musiał dolewać. Co o tym sądzicie? Wydaje mi się że już słyszałem taką teorię tylko nigdzie nie mogę odszukać takiej informacji. Przebieg 270 tys ma być pewny bo miał tylko 2 właścicieli z czego ten drugi zna samochód od nowości bo odkupił go od kolegi.

 

Przy tym przebiegu na autostradzie będzie brał olej. Ale nie będzie to wielki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie można by się bylo nim zainteresować i bardziej go sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, grzesiek_1986 napisał:

Czyli generalnie można by się bylo nim zainteresować i bardziej go sprawdzic.

100%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2018 o 10:19, grzesiek_1986 napisał:

sprzedawca mówił  że jak nie przekracza 120 km/h samochód nie bierze oleju a jak jego córka jeździła często po autostradzie ponad 120 to troszkę musiał dolewać

Wszystko zależy od tego co sprzedający rozumie pod pojęciem "troszkę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są silniki ,ktore od nowosci potrafią konsumowac spore ilosci oleju jak jednostki benzynowe VW 1,8 2,0 TSI ,TFSI ale silnik w X-trailu do tej grupy nie zalicza sie.

Silnik bez wad ,sprawny nie powinien brac oleju.

A w omawianym wyzej przypadku kluczowe jest ile to jest to "troszkę" własnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tu jest problem bo jak próbowałem się dowiedzieć ile np od zmiany do zamiany dolewa bo to by było najbardziej obrazowe dla mnie to nie byl w stanie mi powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 300 tys. i po autostradzie musi wziąć olej. Piotrek twój na autostradzie po godzinie jazdy tez go weźmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, karibox1 napisał:

Przebieg 300 tys. i po autostradzie musi wziąć olej. Piotrek twój na autostradzie po godzinie jazdy tez go weźmie.

Ostatnie moje auto z silnikiem benzynowym sprzedalem w 1996 roku i to byl ostatni pojazd gdzie dolewalem pomiedzy wymianami olej .

Od tamtej pory obecny T31 jest chyba siodmym, kolejnym dieslem jakim jeżdzę i w żadnym z nich nie dolewałem oleju .

Przestałem juz nawet bagnet ogladać,tym bardziej ,ze w T31 jest kontrolka poziomu oleju.

Obecny X-trail zbliza sie przebiegiem do 270 tys.km  nie bierze oleju w ogole tak jak wczesniej uzywane przeze mnie diesle.

Za tydzien bede robil trase ponad 800km w tym ponad 500km autostrada i jestem pewny ,ze poziom oleju po przyjeździe bedzie identyczny jak przed wyjazdem.

Po prostu sprawny ,bez wad silnik nie bierze oleju.

VW o jakich wczesniej pisałem maja wade konstrukcyjna -za cienkie pierścienie tłokowe-dlatego od nowego biora olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze to dość ciekawy temat sie zrodził. Odbiegając trochę od xtraila oglądaliśmy honde crv 1 gen. I ona tez podbierała olej. Tylko właściciel hondy był w stanie określić że na trasie 1200 km jadąc po autostradach i drogach szybkiego ruchu dolał max 300ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna może sobie lepiej poradzi ale dizel na autostradzie trochę musi spalić, jaki by nie był dobry, Pete. Rzuć okiem jeszcze raz.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, karibox1 napisał:

Benzyna może sobie lepiej poradzi ale dizel na autostradzie trochę musi spalić, jaki by nie był dobry, Pete. Rzuć okiem jeszcze raz.

Uzywane przez  ostatnie 20 lat przeze mnie dieselki przyzwyczaiły mnie do tego ,ze oleju do silnika nie dolewa się.

Obecny T31 ,ktorego mam od 2013 r też nic nie bierze.

Wlane 7 litrów syntetyka po roku czasu lub 15 tys.km - praktycznie tyle samo zlewam.

P.S.

Na fakt brania oleju ,szczególnie w wiekszej ilosci wpływa wiele czynników i warto jest poszukac przyczyny.

Poza niezbyt udana konstrukcja silnika,zuzyciem gładzi cylindrycznej,pierscieni ,turbiny czy uszczelniaczy zaworowych na zuzycie oleju ma tez wpływ styl jazdy czy jakość i lepkośc stosowanego oleju.

Warto jest poszukac przyczyny ,ktora przynajmniej przyczyni sie do ograniczenia brania oleju przez silnik.

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie ma silników, które nie palą oleju. Kwestia ile.

Mój był w doskonałej kondycji. Miał nalatane 244 kkm. Przez cały okres jak go używałem, powtarzał się ten sam rytuał. Między zmianami (co 15 kkm) ubywało ok. 1/4 zakresu pomiarowego na bagnecie.

Dla mnie hasło "silnik nie bierze oleju" to silnik, który nie wymaga dolewek miedzy zmianami. Ale coś tam musi spalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2018 o 22:09, berater napisał:

Piotrek, nie ma silników, które nie palą oleju. Kwestia ile.

Mój był w doskonałej kondycji. Miał nalatane 244 kkm. Przez cały okres jak go używałem, powtarzał się ten sam rytuał. Między zmianami (co 15 kkm) ubywało ok. 1/4 zakresu pomiarowego na bagnecie.

Dla mnie hasło "silnik nie bierze oleju" to silnik, który nie wymaga dolewek miedzy zmianami. Ale coś tam musi spalić.

Po 5 letnim już okresie użytkowania obecnego X-traila T31 bardziej bym skłaniał ku temu ,ze ewentualne niezauważalne ubytki oleju w tym 2.0 dci to bardziej efekt normalnego odparowania niż zużycia oleju w trakcie pracy silnika.

Wizualnie  to stwierdzam  po zaolejonym filtrze  powietrza.

Przy wymianie olej nalewam zawsze  do połowy miarki ,po roku lub 15 tys.przejechanych km nigdy poziom oleju  nie osiągnał minimum na miarce.Dlatego od dawna już nie wożę ze soba oleju  na dolewki.

Tak samo miałem we wcześniej posiadanych  T30 di,T30 dci ,BMW X3 .Audi A6C6

Dlatego konsekwentnie twierdze na podst.nabytego doświadczenia z użytkowania kilku ostatnio posiadanych aut ,ze jak mamy do czynienia z  silnikiem bez  wad konstrukcyjnych , w pełni sprawnym i prawidłowo eksploatowanym przez kierowce  silnik nie będzie brał oleju.

A ze swoich obserwacji wiem,ze niewielki tylko procent kierowców prawidłowo obchodzi ze swoimi autami.Doładowany ,nowoczesny diesel jest szczególnie na to czuły ..

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2018 o 22:09, berater napisał:

Przez cały okres jak go używałem, powtarzał się ten sam rytuał. Między zmianami (co 15 kkm) ubywało ok. 1/4 zakresu pomiarowego na bagnecie. 

Dla mnie hasło "silnik nie bierze oleju" to silnik, który nie wymaga dolewek miedzy zmianami. Ale coś tam musi spalić.

 

W dniu 31.05.2018 o 11:27, piotrek3 napisał:

Przy wymianie olej nalewam zawsze  do połowy miarki ,po roku lub 15 tys.przejechanych km nigdy poziom oleju  nie osiągnał minimum na miarce.Dlatego od dawna już nie wożę ze soba oleju  na dolewki. 

 

W sumie napisaliśmy to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mama duże wątpliwości co do poniższych punktów opisu. Zdjęcia okolić kierownicy jest słabe i stąd są wątpliwości

  • ASR (kontrola trakcji) - nie widzę przycisku ESP na wysokości lewego kolana. Być może przycisk jest ale go nie widać na zdjęciach. Jeśli go jednak brak to także nie ma ASR, bo ASR jest w komplecie z ESP
  • ESP (stabilizacja toru jazdy) - j.w.
  • Klimatyzacja dwustrefowa - żaden T30 nie miał klimatyzacji dwustrefowej.
  • Relingi dachowe - to co jest na dachu to nie są relingi dachowe po których belki bagażnika można przesuwać
  • Tempomat - Kierownica wygląda na podstawową, bez żadnych dodatków, raczej nie widzę tam elementów tempomatu
  • Wielofunkcyjna kierownica - ??? - chyba autor miał na myśli trzy podstawowe funkcje - kierowanie samochodem, klakson i poduszkę powietrzną - innych funkcji nie widzę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha no tak trochę go fantazja poniosła albo brak znajomości tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...