Brzyk Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Nie wiem. Japońce mają jakąś politykę zimna.Tzn wg mnie zero jedynkowe.Jak ceplo na dworze to trzeba chłodzić i jest zimno.Albo regulujesz . Jak masz 25 na zewnątrz i 22 w srodku. ( Ja tak ustawiam) to wali zimno z układu. Jak masz odwrotnie to wali ciepło z układu. Trzeba się nauczyć regulować automat. ;-)A pisze tak bo w sx IE mam tak samo. W lecie jeżdżę na co najmniej 23. A dla ciekawości od 7 lat nie ubyło nic czynnika. ( Nic tzn 10 g ) . Robię klimę co 3 lata od kupna. 10 g było w marcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 (edytowane) Najświeższe info. W układzie miałem tylko 50 gramów. Poszło na 3 godzinny test szczelności. Jestem wstępnie załamany. Tzn. 3 godziny jak szczelny, jak dziurawy to 5 minut może. Kolejne info: serwis w którym jestem naprawiał klimę w co najmniej 5 qq j11 w tym roku. I teraz pytanie czy chłodnica podpadała pod przedłużoną gwarancję? Jeśli tak to żałuje, że nie przedłużyłem. Czy mimo braku gwarancji można coś ugrać w aso? Znalazłem suchego kasztana pod chłodnicą, może on walnąl i uszkodził, ale jeśli nie i te chłodnice po prostu się rozczelniają to jest to szajs na miarę historii z felernymi poduchami z tej jednej japońskiej firmy. Wiedzą, że szajs, ale pakują do aut. Na to powinna być akcja przywoławcza. Podsumowanko na dziś: układ nieszczelny. Ide się umówić na inny termin, na szukanie nieszczelności, ale podejrzewam, że już musze składać 2 tysiaczki, może przerobić jednak na stary czynnik skoro padło tu na forum, że się da bez jakiś znaczących przeróbek? Edytowane 9 Czerwca 2018 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos84 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Tomkek1912 temat omówiony został juz chyba z każdej strony. Podsumowując masz kilka wyjść: 1. Naprawiać na wlasny koszt w ASO - wydatek rzędu ok 3000 zł. Oryginalna chłodnica i nowy czynnik. Jak dobrze pokombinujesz to ASO zwróci Ci połowę wartości chłodnicy czyli ok 800 zl. 2. Naprawiać na wlasny koszt poza ASO - wydatek rzędu ok 2000 zł. Chłodnica zamiennik i stary czynnik który cenowo jest juz równy temu nowemu wiec bez sensu jest kombinować moim zdaniem. 3. Jak masz AC to zgłoś szkodę naprawa na koszt ubezpieczyciela. 4. Jeździć z otwartymi szybami:) aha jeżeli wybierzesz opcje 1-3 nie zapomnij o siatce zabezpieczającej żebys za 3 lata znowu nie musiał wybierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 (edytowane) Mam ac, a czy taka naprawa powoduje zwyżkę? Mam, ale nie wiem czy uszkodzenie skraplacza to obejmuje. W serwisie mi odradzili przerabianie, powiedzieli mi, że nawet w porównaniu z poprzednim rokiem znacznie cena czynnika u nich spadła. Edytowane 9 Czerwca 2018 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos84 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Jak każda inna tak - 10% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 To w sumie nie jest szkoda komunikacyjna tylko eksploatacyjna. Do ubezpieczyciela się nie mogę dodzwonić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Trochę ryzykowne ale zawsze można "kamieniem " w chłodnice rzucić co by wyglądało na szkodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos84 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Chlodnica została uszkodzona przez wspomniany przez Ciebie kasztan i wpadające różne inne śmieci wiec jaka eksploatacyjna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 (edytowane) No kasztan leży sobie na plastikowej osłonie pod chłodnicą, ale skąd się wziął i czy móg uszkodzić to nie wiem. W ogóle nie mam pojęcia co teraz robić. Czy przekładać serwis, zapytać ubezpieczyciela i próbować z ac. Skraplacz mam taki jak w juke. Edytowane 9 Czerwca 2018 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 3 godziny temu, tomkek1912 napisał: No kasztan leży sobie na plastikowej osłonie pod chłodnicą, ale skąd się wziął i czy móg uszkodzić to nie wiem. W ogóle nie mam pojęcia co teraz robić. Czy przekładać serwis, zapytać ubezpieczyciela i próbować z ac. Skraplacz mam taki jak w juke. Który Ty masz rocznik tego Pulsara, bo zaczynam się martwić :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Początek 2015, ale produkcyjnie chyba listopad 2014. Miałem kupować nówkę acente z resztek niedobitków 2017 w tym roku, ale zmuszony kupić wcześniej wziąłem używkę jeszcze na półrocznej gwarancji. Generalnie sprawdziłem przy zakupie, część zawierzyłem dealerowi m.in. co do klimy bo działała i to dobrze, co więcej działała jeszcze do połowy kwietnia normalnie, znaczy chłodziła. Porównując do almery co miałem to tam musiałem dobijać około 100 gramów. Ale teraz jak były pierwsze majowe upały to już się pogorszyło znacznie, a w tamtym tygodniu siadło całkiem. Zastanawiam się czy w tej kwestii dealer mnie wyrolował, roszczelniło się bo pakowali w fabryce szajs i zbliża się magiczne 4 lata czy po prostu mialem pecha i rozwaliłem czymś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 (edytowane) Godzinę temu, tomkek1912 napisał: Początek 2015, ale produkcyjnie chyba listopad 2014. Miałem kupować nówkę acente z resztek niedobitków 2017 w tym roku, ale zmuszony kupić wcześniej wziąłem używkę jeszcze na półrocznej gwarancji. Generalnie sprawdziłem przy zakupie, część zawierzyłem dealerowi m.in. co do klimy bo działała i to dobrze, co więcej działała jeszcze do połowy kwietnia normalnie, znaczy chłodziła. Porównując do almery co miałem to tam musiałem dobijać około 100 gramów. Ale teraz jak były pierwsze majowe upały to już się pogorszyło znacznie, a w tamtym tygodniu siadło całkiem. Zastanawiam się czy w tej kwestii dealer mnie wyrolował, roszczelniło się bo pakowali w fabryce szajs i zbliża się magiczne 4 lata czy po prostu mialem pecha i rozwaliłem czymś. Z tego by wynikało, że mi zostało jakieś pół roku do roku, bo produkcja mojego egzemplarza to chyba koło połowy roku 2015. Może się zalapię na gwarancję, bo ta jest do 2019 Co do tego kasztana to nie sądzę, bo Pulsar i QQ jak doświadczenie uczy (z forum ) mają dokladnie te same usterki. Podsumowujac zdarzają się: - nadmierne spalanie oleju - rozsypujący się układ sprzęgło - koło dwumasowe - chłodnica - usterki łańcucha rozrządu Niestety chyba czas sobie powiedzieć, że Nissan/Renault pokonał w fuckupach innych producentów w cuglach Ps. Ciekawe jaki w rozszczelnianiu skraplacza udział ma brak doświadczenia producentów z nowym, bądź co bądź, czynnikiem r1234yf Edytowane 9 Czerwca 2018 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 właśnie uprzedziłes mnie w rozmyślaniu. Chyba byłeś tam gdzie ja:P Pisał ktoś że tylko jedna firma produkuje czynnik. Czyli jakieś machlojstwo z niesprawdzonym produktem . Albo wręcz odwrotnie: dokładnie wiadomo że nowy czynnik np niewspółgra z aluminium, powoduje przpuszcalnośc gumy. Coś w stylu aferki VW. Trzeba by poszukać jak w innych samochodach z nowym czynnikiem. CZy też po 4- 5 latach naprawiają układy klimatyzacji. I ma to powiązanie np nie tylko z nissanem. Nie siedze w motoryzacji już teraz ale jeżeli chodzi o machlojenie ze spalinami - nie kojarze "wschodnich" samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 Nie jedna a dwie.Du Pont i Honeywell...(przedtem produkowali Cyklon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 (edytowane) Wysłałem zapytanko do nissens o orientacyjną cenę skraplacza z osuszaczem. Mam nadzieję, że ze względu na współdzielony z juke nie będzie droższy niż do qq... Edytowane 10 Czerwca 2018 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Parassite Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 22 godziny temu, Kamilos84 napisał: 2. Naprawiać na wlasny koszt poza ASO - wydatek rzędu ok 2000 zł. Chłodnica zamiennik i stary czynnik który cenowo jest juz równy temu nowemu wiec bez sensu jest kombinować moim zdaniem. Nie wiem skąd Twoje info o cenach, u mnie samo napełnienie nowym czynnikiem to koszt ok. 800zl (ASO) a zrobienie klimy pod stary czynnik z napełnieniem to 450zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 (edytowane) Godzinę temu, tomkek1912 napisał: Wysłałem zapytanko do nissens o orientacyjną cenę skraplacza z osuszaczem. Mam nadzieję, że ze względu na współdzielony z juke K e będzie droższy niż do qq... To jest inny niż w QQ? 21 minut temu, Parassite napisał: Nie wiem skąd Twoje info o cenach, u mnie samo napełnienie nowym czynnikiem to koszt ok. 800zl (ASO) a zrobienie klimy pod stary czynnik z napełnieniem to 450zl. A za rok będzie tyle samo Przy okazji, na innym forum padło stwierdzenie, że zamiana nowego ns stary jest nielegalna, a warsztat dokonujący takiej przeróbki narażony jest na kary finansowe. Niestety na pytanie o podstawy prawne nic się na ten temat więcej nie dowiedziałem Edytowane 10 Czerwca 2018 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 Wg nissan fast pulsar c13 współdzieli ten sam skraplacz z juke f15 (w tym montują od roku 2015). Jeszcze sprawdze co siedzi w qq, ale przeglądając google wygląda, że są różne. Myślałem ewentualnie czy ta chłodnica nie jest taka sama w megance czy innej renówce, ale póki co nie znalazłem powiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 Staru a nowy czynnik to tak jak nie wolno wycinać dpfa.Teraz się wzięli za to bo to widać.A jak stwierdzisz co w środku klimy siedzi?.;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Parassite Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 10 minut temu, Brzyk napisał: Staru a nowy czynnik to tak jak nie wolno wycinać dpfa. Teraz się wzięli za to bo to widać. A jak stwierdzisz co w środku klimy siedzi?. ;-) Jakieś podstawy prawne zakazu wycinania dpf czy zmiany czynnika na stary? Jak wytniesz dpf to ewentualnie diagnosta nie dopuści pojazdu do ruchu, albo straci sie gwarancje. Ogrzewanie węglem tez nie jest ekologiczne ale nie jest nielegalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 9 minut temu, Brzyk napisał: Staru a nowy czynnik to tak jak nie wolno wycinać dpfa. Teraz się wzięli za to bo to widać. A jak stwierdzisz co w środku klimy siedzi?. ;-) Odpowiednie służby mogą zrobić prowokację A poważnie są urządzenia, które rozpoznają jaki czynnik jest w klimie, urban legend (lub nie) głosi, że są cwaniaki, które walą propan, potem na serwis i gaz za pół darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 Jakaś idea? Z czego mogą być te tłuste naloty? Są na izolacji wiązki pod cienką rurką od klimy, a na samej rutce jest po jednej stronie, a po drugiej przy zaworze już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos84 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 21 godzin temu, Parassite napisał: Nie wiem skąd Twoje info o cenach, u mnie samo napełnienie nowym czynnikiem to koszt ok. 800zl (ASO) a zrobienie klimy pod stary czynnik z napełnieniem to 450zl. dlatego napisałem poza ASO - dolicz sobie do tego koszt chłodnicy i jej wymianę... Wiadomo można mieć zaminenik chłodnicy za 800 zł a można mieć za 1200 zł przynajmniej takie ceny podali mi w warsztacie (nie w ASO) Oryginal to ponad 1600 zł - cena z FV z ASO na FV znalazł się także koszt czynnika R1234YF - 500 ml - 566 zł. widzisz więc jakie są różnice w cenach - Ty piszesz 800 zł za nabicie a ja mam na FV 566 zł ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 W dniu 8.06.2018 o 22:35, Brzyk napisał: Nie wiem. Japońce mają jakąś politykę zimna. Tzn wg mnie zero jedynkowe.Jak ceplo na dworze to trzeba chłodzić i jest zimno. Albo regulujesz . Jak masz 25 na zewnątrz i 22 w srodku. ( Ja tak ustawiam) to wali zimno z układu. Jak masz odwrotnie to wali ciepło z układu. Trzeba się nauczyć regulować automat. ;-) Dla schlodzenia nie ma znaczenia ile ustawisz po wejsciu do nagrzanego. Zasada jest prosta: nie ustawiac wiekszej roznicy niz o 5 st od temp zewnetrznej i nie mniej niz 22. Kazda wieksza roznica zle dziala zarowno dla ciala jak i klimy. Czyli w zasadzie na stale 22 powinno wystarczyc. Dodatkowo najlepiej opcję auto i nie ruszac. Reszte regulowac nawiewami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piorun Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 On 6/9/2018 at 9:41 PM, Brzyk said: Coś w stylu aferki VW. Trzeba by poszukać jak w innych samochodach z nowym czynnikiem. CZy też po 4- 5 latach naprawiają układy klimatyzacji. I ma to powiązanie np nie tylko z nissanem. Ojca Hyundai ix35 właśnie skończył 4 lata (przebieg jakieś 50kkm) i przestała działać klima... Diagnoza - nieszczelność chłodnicy klimatyzacji, wymieniono na gwarancji (na szczęście 5cio letniej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.