aquariusmax Opublikowano 28 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 (edytowane) Powiedział wiele, ale nie naprawił. Widać, że mało hamuje silnikiem, wtedy by się akumulator naładował. Jednak wtedy napisałby o luzach na dwumasie od hamowania silnikiem do niskich obrotów (właśnie ja tak mam). Edytowane 28 Listopada 2023 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 A podobno to takie bezpieczne...Jakie objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 28 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 (edytowane) Okazuje się, że hamowanie silnikiem niszczy koło dwumasowe (powoduje luzy na łożyskach), które zostaje przeciążone na niskich obrotach (powiedzmy poniżej 2 tys. obr/min). Tak robiłem przez rok, dwa od zakupu (chciałem ładować akumulator, bo wtedy nie było jeszcze powszechnych metod omijania głupiego systemu ładowania), Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że dwumasa jest w tej małej benzynie. Nawet "doradcy" w ASO twierdzili, że nie ma. Po kilkunasty tysiącach kilometrów pojawiło się szarpanie/pulsowanie pedału sprzęgła przy parkowaniu i przy operacjach na półsprzęgle, co okazało się, że dwumasa też tego nie lubi. Nauczyłem się z tym jakoś żyć, ale teraz przechodzi w poszarpywania przy każdym ruszaniu i nie da się tego umiejętnie obejść np. szybciej puszczając sprzęgło. Raptowniejsze gazowanie i odpuszczanie gazu też jest szkodliwe dla dwumasy i nie tylko, bo dla całego napędu. Dodatkowo przy odpuszczaniu gazu pojawiają się wypadnięcia zapłonów (obserwuję czasem przez Car Scanner). Podobno to normalne, nie wiem. Także pewnie niedługo czeka mnie wymiana kompletu sprzęgła z dwumasą i to już przy 50 tys. km. Cały czas mam nadzieję, że wymiana dwumasy rozwiąże mój inny problem, czyli wibracje przy 120 km/h. Inne przyczyny wyeliminowałem bez wchodzenia w duże koszty np. wymiany półosi. Edytowane 28 Listopada 2023 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2023 U mnie dwumasa padła po 17 tys.Jeździłem tak do wymiany silnika przy 57 tys.Na YT i tutaj też zamieściłem filmik jak wyglądała zużyta d. w 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 29 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2023 Ja drgań ie mam . Ale rzeczywiście obserwuje czasem częściej czasem rzadziej albo..... wcale.... właśnie poszarpywanie podczas ruszania.i tylko do przodu. Wydaje mi się że częściej latem.Ale.tak mam od prawie 50 kkm.Ostatnio od miesiąca nic.Mam 112kkm. A hamuje silnikiem ile i kiedy się da. Ale poszarpywanje sprzęgła było już tu poruszane. I nie wiem czasem czy tttm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uti Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Czesc, chce odwrocic czujnik maski ale czytalem gdzies, ze jezeli ma sie nietypowa instalacje nic to nie da. Odlaczylem i zrobilem fotke, moze ktos podpowie czy w moim przypadku mozna obrocic czujnik i cieszyc sie z wylaczenia SS i prawidlowego ladowania aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 (edytowane) Ja nie masz alarmu, to możesz odwrócić. Wetknij woltomierz za 15 zł do gniazda zapalniczki i obserwuj napięcie lub włącz odczyt w odbiorniku radiowym odpowiednim kodem lub poprzez złącze OBD2 w aplikacji na telefonie. Pełnego ładowania nie będziesz miał, bo przekręcenie czujnika maski powoduje, że napięcie jest najczęściej ok. 14V, ale natężenie (które de facto ładuje) jest i tak dobierane przez komputer. Jednak w ten sposób i tak akumulator jest "lepiej" (częściej) ładowany, nawet jak napięcie jest 14V i natężenie 0,5A-2A, niż normalnie 12.7V i 0-0.5A. Przecięcie instalacji i włożenie kilku oporników jest skuteczniejsze, bo zawsze oszukuje komputer, że akumulator jest wyładowany i zawsze trzeba go ładować. Edytowane 8 Grudnia 2023 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Dwa piny,raczej nic nie da 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drds Opublikowano 20 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2023 Czy moglibyście mi przypomnieć jak to się wchodziło w to ukryte menu przez radio / Niestety pamięć już nie ta -kilka lat nie wchodziłem i zapomniałem/ Pamiętam tylko ,że naciskało sie razem jakieś dwa klawisze i kręciło prawym pokrętłem do przodu do tyłu. Ale nie pamiętam jakie zaklęcie przy tym rzucić. Czy k... mać działa? Niby pilnuję i doładowuję aku, ale może by to sprawdzić wzrokowo jakie jest ładowanie? Odpukać już 4 lata jeżdżę na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 20 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2023 Trzymać setup i kręcić w lewo prawo gałką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 20 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2023 (edytowane) 4 godziny temu, drds napisał: nie pamiętam jakie zaklęcie przy tym rzucić Na wciśniętym SETUP kręcisz prawą gałką 90 st w lewo, 180 st w prawo i wracasz do wyjściowego położenia 90 st w lewo I jesteś w ukrytym menu Edytowane 20 Grudnia 2023 przez Bilunia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drds Opublikowano 28 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2023 Podziekował bardzo. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofn1983 Opublikowano 11 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2024 Witam serdecznie. Ostatnio zauważyłem że w qashqaiu podczas zmiany biegów światła mijania jak i drogowe (zwykłe żarówki nie led-y) przygasają i po chwili świecą jaśniej. Sprawdziłem miernikiem prąd ładowania na klemach akumulatora i podczas dodawania i ujmowania gazu raz wychodzi stałe ładowanie a raz zanika a potem wraca. Może ma ktoś podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2024 To jest normalne.Spadek napięcia jest odczuwalny podczas spadku obrotów,już nawet w starszych samochodach było to odczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 11 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2024 (edytowane) Raczej po to jest regulator, aby napięcie było w miarę stałe. Problem z przygasającymi światłami był już omawiamy w jednym z wątków i Nissan to naprawiał w ramach gwarancji, wymieniali jakiś moduł. Edytowane 11 Stycznia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 11 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2024 aquariusmax ma racje światła powinny być stałe może to być regulator napięcia elektryk się kłania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 W dniu 11.01.2024 o 17:00, krzysztofn1983 napisał: Sprawdziłem miernikiem prąd ładowania na klemach akumulatora i podczas dodawania i ujmowania gazu Tak poza tematem bo mnie to zaciekawiło - jak technicznie zmierzyłeś prąd? Zrobiłeś jakąś specjalną instalację? Daj zdjęcia. Pomiar napięcia jest prosty dla każdego - ale samo napięcia jednak nie da takiej informacji o faktycznym ładowaniu jak twój pomiar prądu. Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 (edytowane) Pewnie chodziło o system odzyskiwania energii, gdzie przy hamowaniu silnikiem (puszczenie gazu na biegu) mamy ładowanie akumulatora (zazwyczaj kilkanaście A), a po naciśnięciu gazu ładowania nie ma, albo jest bardzo małe. Dzieje się to równocześnie ze zmianami napięcia. Natężenie prądu można obserwować na ekranie radia po włączeniu opcji serwisowej. Natężenie można też mierzyć miernikiem cegowym z odczytem przez bluetooth. Edytowane 14 Stycznia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 16 minut temu, aquariusmax napisał: Natężenie prądu można obserwować na ekranie radia po włączeniu opcji serwisowej. Mógłbyś wrzucić zdjęcie - bo u mnie (rocznik 2014) jest tylko napięcie ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 Jest tylko napięcie kolega się myli. Przy niższym napięciu ładowania będzie niedoladiwany aku. Optymalnie jest pomiędzy 14,2-14,6V. Poniezej14V napewno będą problemy.Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 Faktycznie, chyba pomyliłem z napięciem. Natężenie widać w CarScanner. Dzięki za czujność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 5 godzin temu, aquariusmax napisał: Natężenie widać w CarScanner. Oooo muszę się zainteresować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 15 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2024 (edytowane) W dniu 8.12.2023 o 18:35, JACKO29 napisał: Dwa piny,raczej nic nie da U mnie są dwa piny i jest OK. Napięcia zawsze w okolicach 14,4 V. Edytowane 15 Stycznia 2024 przez romeks 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 15 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2024 Jeśli zawsze masz 14,4 V, to może oznaczać, że się tryb serwisowy (przez otwarcie maski) jednak uaktywnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofn1983 Opublikowano 19 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2024 Napięcie mierzyłem miernikiem na klemach akumulatora. Właśnie u mnie jest tak że po odjęciu gazy przygasają światła a potem normalnie świecą. Zauważyłem też że po odwróceniu czujnika maski i ustawieniu go cały czasz pokazującego otwarcie maski ten efekt się nie zmienia. Jeszcze co zauważyłem że po rozgrzaniu silnika ten przypadek ustępuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.