Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pytam jakie te oporniki 4k3 i 620r mają wartości mocy w watach

 

Witam i pytam jakie te oporniki 4k3 i 620r mają wartości mocy w watach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam odnośnie ładowania akumulatora oraz systemów elektronicznych naszych maszyn kolega Jakubek zamieścił kilka ciekawych filmów. U mnie też nie doładowuje i jak postoi auto kilka dni to akumulator jest bez prądu.

 

 

link do filmu 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział wszystko to co wiemy bez takich badań.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział wiele, ale nie naprawił.

Widać, że mało hamuje silnikiem, wtedy by się akumulator naładował.

Jednak wtedy napisałby o luzach na dwumasie od hamowania silnikiem do niskich obrotów (właśnie ja tak mam).

Edytowane przez aquariusmax
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że hamowanie silnikiem niszczy koło dwumasowe (powoduje luzy na łożyskach), które zostaje przeciążone na niskich obrotach (powiedzmy poniżej 2 tys. obr/min).
Tak robiłem przez rok, dwa od zakupu (chciałem ładować akumulator, bo wtedy nie było jeszcze powszechnych metod omijania głupiego systemu ładowania),
Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że dwumasa jest w tej małej benzynie. Nawet "doradcy" w ASO twierdzili, że nie ma.
Po kilkunasty tysiącach kilometrów pojawiło się szarpanie/pulsowanie pedału sprzęgła przy parkowaniu i przy operacjach na półsprzęgle, co okazało się, że dwumasa też tego nie lubi.
Nauczyłem się z tym jakoś żyć, ale teraz przechodzi w poszarpywania przy każdym ruszaniu i nie da się tego umiejętnie obejść np. szybciej puszczając sprzęgło.

Raptowniejsze gazowanie i odpuszczanie gazu też jest szkodliwe dla dwumasy i nie tylko, bo dla całego napędu.
Dodatkowo przy odpuszczaniu gazu pojawiają się wypadnięcia zapłonów (obserwuję czasem przez Car Scanner). Podobno to normalne, nie wiem.

Także pewnie niedługo czeka mnie wymiana kompletu sprzęgła z dwumasą i to już przy 50 tys. km.
Cały czas mam nadzieję, że wymiana dwumasy rozwiąże mój inny problem, czyli wibracje przy 120 km/h. Inne przyczyny wyeliminowałem bez wchodzenia w duże koszty np. wymiany półosi.

Edytowane przez aquariusmax
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dwumasa padła po 17 tys.Jeździłem tak do wymiany silnika przy 57 tys.Na YT i tutaj też zamieściłem filmik jak wyglądała zużyta d. w 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja drgań ie mam . Ale rzeczywiście obserwuje czasem częściej czasem rzadziej albo..... wcale.... właśnie poszarpywanie podczas ruszania.i tylko do przodu. Wydaje mi się że częściej latem.
Ale.tak mam od prawie 50 kkm.
Ostatnio od miesiąca nic.

Mam 112kkm.
A hamuje silnikiem ile i kiedy się da.

Ale poszarpywanje sprzęgła było już tu poruszane. I nie wiem czasem czy tttm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc, chce odwrocic czujnik maski ale czytalem gdzies, ze jezeli ma sie nietypowa instalacje nic to nie da. Odlaczylem i zrobilem fotke, moze ktos podpowie czy w moim przypadku mozna obrocic czujnik i cieszyc sie z wylaczenia SS i prawidlowego ladowania aku? 

 

 

20231203_192908.jpg

20231203_192851(1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie masz alarmu, to możesz odwrócić.
Wetknij woltomierz za 15 zł do gniazda zapalniczki i obserwuj napięcie lub włącz odczyt w odbiorniku radiowym odpowiednim kodem lub poprzez złącze OBD2 w aplikacji na telefonie.

Pełnego ładowania nie będziesz miał, bo przekręcenie czujnika maski powoduje, że napięcie jest najczęściej ok. 14V, ale natężenie (które de facto ładuje) jest i tak dobierane przez komputer.
Jednak w ten sposób i tak akumulator jest "lepiej" (częściej) ładowany, nawet jak napięcie jest 14V i natężenie 0,5A-2A, niż normalnie 12.7V i 0-0.5A.

Przecięcie instalacji i włożenie kilku oporników jest skuteczniejsze, bo zawsze oszukuje komputer, że akumulator jest wyładowany i zawsze trzeba go ładować.

Edytowane przez aquariusmax
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa piny,raczej nic nie da

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy moglibyście mi przypomnieć jak to się wchodziło w to ukryte menu przez radio / Niestety pamięć już nie ta -kilka lat nie wchodziłem i zapomniałem/ Pamiętam tylko ,że naciskało sie razem jakieś dwa klawisze i kręciło prawym pokrętłem do przodu do tyłu. Ale nie pamiętam jakie zaklęcie przy tym rzucić. Czy k... mać działa? 

Niby pilnuję i doładowuję aku, ale może by to sprawdzić wzrokowo jakie jest ładowanie? Odpukać już 4 lata jeżdżę na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, drds napisał:

nie pamiętam jakie zaklęcie przy tym rzucić

Na wciśniętym SETUP kręcisz prawą gałką 90 st w lewo, 180 st w prawo i wracasz do wyjściowego położenia 90 st w lewo
I jesteś w ukrytym menu:emot060:

Edytowane przez Bilunia
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie. Ostatnio zauważyłem że w qashqaiu podczas zmiany biegów światła mijania jak i drogowe (zwykłe żarówki nie led-y) przygasają i po chwili świecą jaśniej. Sprawdziłem miernikiem prąd ładowania na klemach akumulatora i podczas dodawania i ujmowania gazu raz wychodzi stałe ładowanie a raz zanika a potem wraca. Może ma ktoś podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne.Spadek napięcia jest odczuwalny podczas spadku obrotów,już nawet w starszych samochodach było to odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej po to jest regulator, aby napięcie było w miarę stałe.

Problem z przygasającymi światłami był już omawiamy w jednym z wątków i Nissan to naprawiał w ramach gwarancji, wymieniali jakiś moduł.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aquariusmax ma racje światła powinny być stałe może to być regulator napięcia elektryk się kłania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 17:00, krzysztofn1983 napisał:

 Sprawdziłem miernikiem prąd ładowania na klemach akumulatora i podczas dodawania i ujmowania gazu 

Tak poza tematem bo mnie to zaciekawiło - jak technicznie zmierzyłeś prąd? Zrobiłeś jakąś specjalną instalację? Daj zdjęcia.

Pomiar napięcia jest prosty dla każdego - ale samo napięcia jednak nie da takiej informacji o faktycznym ładowaniu jak twój pomiar prądu.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodziło o system odzyskiwania energii, gdzie przy hamowaniu silnikiem (puszczenie gazu na biegu) mamy ładowanie akumulatora (zazwyczaj kilkanaście A), a po naciśnięciu gazu ładowania nie ma, albo jest bardzo małe. Dzieje się to równocześnie ze zmianami napięcia.

Natężenie prądu można obserwować na ekranie radia po włączeniu opcji serwisowej. Natężenie można też mierzyć miernikiem cegowym z odczytem przez bluetooth.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, aquariusmax napisał:

Natężenie prądu można obserwować na ekranie radia po włączeniu opcji serwisowej. 

Mógłbyś wrzucić zdjęcie - bo u mnie (rocznik 2014) jest tylko napięcie ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko napięcie kolega się myli. Przy niższym napięciu ładowania będzie niedoladiwany aku. Optymalnie jest pomiędzy 14,2-14,6V. Poniezej14V napewno będą problemy.

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, chyba pomyliłem z napięciem. Natężenie widać w CarScanner.

Dzięki za czujność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aquariusmax napisał:

Natężenie widać w CarScanner.

Oooo muszę się zainteresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...