Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1,3 opinie serwis uwagi


CZARNO_CZARNY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę mnie to niepokoi , gdyż byłem użytkownikiem już wielu aut , w tym z wtryskiem bezpośrednim i tego nie było , ale fakt były to samochody bez filtra GPF 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.07.2022 o 22:00, JACKO29 napisał:

Trzeba pociągnąć go gdzieś na trasę i dobrze rozgrzać,żeby odparowało

Przepraszam, ale zadam trochę czepialskie pytanie.

Czy tzw. wygrzanie będzie lepsze na trasie np. 200 km jadąc przy ok. 2000-2500 obr./min, czy jeżdżąc po mieście np. 40 km stale kręcąc do 3500-4000 obr./min. obrotów przy wbijaniu wyższych biegów i jeżdżąc ok. 2500-3000 obr./min (taki jest mój styl jazdy)?

PS.: U mnie w 1.2 czuć zapach benzyny w oleju zawsze od powiedzmy 2 tys. km od wymiany.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquarius,taka jest teoria,lepsza jest jazda w trasie,bo jeżdżąc po mieście zazwyczaj napełniasz olej benzyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Powiem tak , od ponad 20 lat styl mojej jazdy jest podobny , krótkie trasy , roczne przebiegi aut nie przekraczały 10 tyś km i Nissan jest pierwszym samochodem , w którym takie zjawisko (wyraźny zapach benzyny w oleju) występuje . Mój szwagier ma QQ z końca 2019 roku z tym samym silnikiem , też mało jeździ i u niego tego nie ma , ale zauważyłem że układ wydechowy znacznie różni się od mojego , który jest z 2021 roku i może zaostrzyli normę spalin i przez to silnik ma ciężej wypluć to co powinien , sam już nie wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no wait, w nowych silnikach dostaje się paliwo do oleju:? To przecież jakaś usterka/nieszczelność silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma dopiero 2 tyś km przebiegu , zgłoszę to jak będę na przeglądzie i zobaczę co powiedzą  , ale do tego jeszcze dużo czasu. Faktycznie trochę mnie to niepokoi , a robić długie trasy na siłę to nic fajnego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie mam tego problemu... bo nie sprawdzam ilości oleju. Długie trasy robię raz w miesiącu max (70 km na raz) i raz w roku nad morze :) Reszta wokół komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Smakor napisał:

Na szczęście nie mam tego problemu... bo nie sprawdzam ilości oleju.

Jakie to wartościowe informacje dla nas miała wnieść Twoja wypowiedź? Chciałeś, abyśmy Ciebie potępili?

No chyba, że chciałeś dodać trochę humoru do wątku typu: podwyżki cen benzyny mnie nie dotykają, bo tankuję zawsze za 50 zł.

PS.: To nie kwestia, że od QQ jest problem z paliwem w oleju, to problem nowoczesnych silników, gdzie w ramach eko, mamy jeden oring na tłokach zamiast trzech, choć poprzednio przy krótkich dystansach paliwo miało prawo przedostawać się w drobnych ilościach do oleju.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 29.03.2022 o 10:56, 2pac napisał:

Może pytanie wyda się infantylne, ale czy qashqai z silnikiem 1.3 ruszy z jedynki bez „dodawania gazu”? Czy powinien ruszyć bez problemu? U mnie się dławi i gaśnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No i okazało się, że to nie jest normalne zachowanie. Oprócz tego,że pedał sprzęgła od momentu zakupu był ciężki (wymagał dość sporej siły nacisku) , to od czasu do czasu na jedynce przy ruszaniu pojawiało się charakterystyczne buczenie, a samochód ruszał jak  na wpół zaciągniętym ręcznym.  

Na trzecim przeglądzie zadecydowano o zmianie kompletu sprzęgła i koła dwumasowego. Pacjent jest  już po operacji. Sprzęgło bajka i wróciła przyjemność z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,ale to miałeś oczywisty( w miarę) problem ze sprzęgłem od nowości. Pojawienie się problemów ze sprzęgłem w trakcie eksploatacji jest zwalane na użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i nie. Bo o ile wymagający większej siły pedał sprzęgła jakoś mnie specjalnie nie niepokoił, natomiast przy przebiegu Ok 30 tys. km sporadycznie przy ruszaniu pojawiał się charakterystyczny dźwięk, który akurat na życzenie w ASO trudno było wywołać. Szczęście na trzecim przeglądzie on się ponawiał niemalże za każdym razem.
Oczywiście wymiana nie skończyła się całkowicie bezkosztowo, bo jak wiemy sprzęgło nie podlega gwarancji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 2pac napisał:

Oczywiście wymiana nie skończyła się całkowicie bezkosztowo, bo jak wiemy sprzęgło nie podlega gwarancji.

Możesz przybliżyć koszty, bo chyba czeka mnie wymiana dwumasy z powodu pulsowania pedału sprzęgła przy parkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłaciłem tylko za robociznę w ASO 2,5 k, części w geście handlowym dostarczyła centrala nissana.
Samochód jeszcze na przedłużonej gwarancji.
Zapewne poza autoryzowanym warsztatem kwota łączna za części i robociznę byłaby niższa albo zbliżona.

P.S. dwumasę obejmuje gwarancja, sprzęgła nie, u mnie akurat to drugie, ale procedura ASO przewiduje wymianę kompletu.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 2pac napisał:

Zapłaciłem tylko za robociznę w ASO 2,5 k, części w geście handlowym dostarczyła centrala nissana.

Sprzęgło było od początku trefne, ale nie podlega gwarancji, więc musiałbyś za nie zapłacić?

Ale zamiast płacić za sprzęgło i dodatkowo obowiązkowo za dwumasę, zapłaciłeś tylko za robociznę?

Dobrze to rozumiem?

Jeśli tak, to Nissan nie przyznał się do wady sprzęgła za powiedzmy 1200 zł (plus obowiązkowo dwunastę za powiedzmy 800 zł), ale dał je za darmo, inkasując 2,5 tys. za robociznę?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz wyjaśnię, problemy zaczęły się przy przebiegu Ok. 30 tys. raz na ruszań pojawiały się nietypowe dźwięki oraz opór, auto co jaka czas dostawało kangura przy ruszaniu. W trakcie jazdy auto jechało bez zarzutów.
Natomiast wymagające więcej siły sprzęgło to może być subiektywne odczucie, gdyż w poprzednim qq (przed lift z 2017) chodziło podobnie. Wcześniej miało auto z automatyczna skrzynią. Trudno powiedzieć, że sprzęgło było od początku wadliwe.
Może ja je zepsułem chociaż jest to moje dziesiąte auto i nigdy nie miałem problemu.
Ceny części i robocizny w ASO są z kosmosu. Roboczogodzina kosztuje grubo ponad 300 zł.
Nie robiłem poza serwisem bo straciłbym gwarancje na podzespoły powiązane z dwumasą i sprzęgłem, które jeszcze podlegają gwarancji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zakupiłem swój olej  TOTAL QUARTZ INEO MDC 5W30 6 litrów za 200 zł

i zrobiłem przegląd gwarancyjny po 2 latach (18,8 tys. km.) w ASO.

Ceny jak na foto. Nie jest źle....

 

 

1665146631181.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2022 o 14:59, romeks napisał:

Zakupiłem swój olej  TOTAL QUARTZ INEO MDC 5W30 6 litrów za 200 zł

i zrobiłem przegląd gwarancyjny po 2 latach (18,8 tys. km.) w ASO.

Ceny jak na foto. Nie jest źle....

Źle nie jest, ale zawsze może być lepiej. Płynu hamulcowego samemu można sobie dolać, a i filtr powietrza zakupić. Jedyne czego nie kupowałem na 1 przegląd to filtr oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, deyv1992 napisał:

Witam do jakich obrotów kręcicie na 3cim biegu bo wydaje mi się że mam delikatne szarpnięcie z 3 na 4 bieg albo coś źle robię 

Otwarte pytanie. Czasem do 2000 a czasem do 5000 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria mówi, że przy największym momencie obrotowym, ale to chyba teoria sprzed turbin w konsumenckich benzynach.

Ja w 1.2 zmieniam 3-3.5 tys. przy normalnej jeździe, ale to pewnie nawyk po poszarpywaniu przy obrotach 2-2.5 tys. spowodowanym wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze przez prawdopodobnie zbytnie zabrudzenie (przytkanie) zaworu ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

2019 rocznik 39k przebiegu- poki co zapachu benzyny w oleju czy podwyższajcego sie stanu nie odnotowałem

ale na pewno warto to monitorować tym bardziej ze ktoś zglosił taki problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Trzeci przegląd już w dobrym zaprzyjaźnionym warsztacie poza ASO.

Olej  TOTAL QUARTZ INEO MDC 5W30.

Wymiana filtrów, klimatyzacja, sprawdzenie hamulców etc.

Cena za całość 650 zł. Przebieg 27 000 km.

Nie jest źle...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, romeks napisał:

Trzeci przegląd już w dobrym zaprzyjaźnionym warsztacie poza ASO.

Olej  TOTAL QUARTZ INEO MDC 5W30.

Wymiana filtrów, klimatyzacja, sprawdzenie hamulców etc.

Cena za całość 650 zł. Przebieg 27 000 km.

Nie jest źle...

 

700 PLN to w ASO chcieli tylko za olej + filtr z wymianą. Też podziękowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...