Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowy X-Trail 2022


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, JackSet napisał:

Zamowiony w polowie marca. 3 sierpnia mialem info ze juz wyprodukowany.

Ale trzeba doliczyc czas transportu do portu. Potem oczekiwania na statek. Płynie 40 dni do Amsterdamu. Wyładunek na parking. Odprawa. Transport do Polski na parking zbiorczy (Mszczonów?). Transport do salonu. 

Lekko nie jest ☺ sądzę ze min. 70 dni od wyprodukowania jak dobrze pójdzie. 

W 2015 dostałem zniżkę, dodatkową gwarancję i samochód zastepczy od daty odbioru w umowie do faktycznej, czyli na prawie 1.5 mca 

A mamy 21 wiek i ponad 2 miesiące trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, JJacek napisał:

A mamy 21 wiek i ponad 2 miesiące trwa.

Sugerujesz teleportację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JackSet napisał:

Sugerujesz teleportację ?

Chyba tylko w grę by wchodziły fabryki bliżej jak QQ w UK produkowany. :)

Kia produkuje na Słowacji i auto w tydzień dociera do salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, T33 klepią w Japoni. Może to i dobrze bo jakość wykonania powinna być wysoka...bo Sunderland i kiedyś Barcelona to każdy wie...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rafal84 napisał:

Może jeszcze za wcześnie ale zapytam. Co polecacie na zimę przekładka opon na zimowe czy drugi komplet kół? Dodam koła letnie R20

Do tej pory mialem 2. komplet 17"

Nie wyobrazam sobie jednak dalszego machania 2x do roku (coraz cięższe, a sił coraz mniej ?)

Drugie felgi 20 plus komplet czujników coś tam jednak kosztuje, a i tak trzeba wyważyć raz do roku.

To juz jednak wole zapłacić 150 pln za przekładkę 2x w roku w stosunku do samego wywazania 2x 100 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja idę w wielosezonowe. Jak kiedyś przyjedzie mój X Trail to zawożę wielosezonówki do salonu i nich zmieniają.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, JJacek napisał:

Witam

Ja idę w wielosezonowe. Jak kiedyś przyjedzie mój X Trail to zawożę wielosezonówki do salonu i nich zmieniają.   

Tez sie zastanawiałem, ale ostatecznie będą oddzielnie. Jednak wielosezonowa nie za bardzo nadaje sie do tak dużego i ciężkiego samochodu. Poza tym duzo zalezy gdzie i jak się jeździ. A gorsze o kilka metrow hamowanie może zrobić wielką różnicę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pozostają fabryczne.
Albo sprzedajesz. ...albo leżakują.
Jeżeli odbiór w zimie wyjeżdżasz na zimówkach i jeździsz. Potem wielosezonowe.
Albo wymiana . Czasem sami oponiarze biorą nówki na wymianę... z drobną opłatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tak dużego i drogiego auta to bym chyba jednak brał dwa zestawy, dedykowane, dobre. Ja tak zrobiłem i poza uciążliwym noszeniem felg do piwnicy i z piwnicy nie żałuję. A jednak pewniej się czuje i latem w deszcz i zimą w śniegu... Bo latem na suchym każda "głupia" opona daje radę... No i mniejszy rozmiar felg na zimę robi robotę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko trzeba jeszcze felgi kupić z czujnikami, jak do piwnicy nie schowam :) a przechowanie to kolejny koszt, a zmiana gum to w końcu zniszczy felgi. Pewnie kupię Michaliny Crosclimate 2 suv xl. A jak będzie źle to w sezonowe pójdę.

 

Brzyk a twój QQ to epower?

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2023 o 22:09, JJacek napisał:

No tylko trzeba jeszcze felgi kupić z czujnikami, jak do piwnicy nie schowam :) a przechowanie to kolejny koszt, a zmiana gum to w końcu zniszczy felgi...

Jeśli wulkanizator nie zna swojego fachu, albo co gorsze, zatrudnia patałachów, to pewnie ze zniszczy. 

Ja mam takiego fachowca, ktory z felgami, a zwłaszcza z czujnikami, obchodzi sie jak z jajkiem.

Edit.

Te Michałki to dobry wybór. Paramertry wspaniałe. Cena tez ok w moim rozmiarze. 

Jest tylko jedna uwaga. Dosyć szybko podobno się degradują, więc co 3 lata wymiana pewnie na nowe.

Screenshot_20230916-120713_Chrome.jpg

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2023 o 06:34, JackSet napisał:

Jeśli wulkanizator nie zna swojego fachu, albo co gorsze, zatrudnia patałachów, to pewnie ze zniszczy. 

Ja mam takiego fachowca, ktory z felgami, a zwłaszcza z czujnikami, obchodzi sie jak z jajkiem.

Edit.

Te Michałki to dobry wybór. Paramertry wspaniałe. Cena tez ok w moim rozmiarze. 

Jest tylko jedna uwaga. Dosyć szybko podobno się degradują, więc co 3 lata wymiana pewnie na nowe.

Screenshot_20230916-120713_Chrome.jpg

Tylko patrzysz na stary model, teraz jest crossclimate 2 suv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, JJacek napisał:

Tylko patrzysz na stary model, teraz jest crossclimate 2 suv

Michelin CrossClimate 2 otrzymał ogólnie pozytywne recenzje w różnych testach ze względu na jego imponującą wydajność na śniegu i suchych nawierzchniach. Opona zapewnia wysoki poziom przyczepności, niezawodne prowadzenie i krótkie drogi hamowania w warunkach śniegowych i suchych. Oferuje też precyzyjne kierowanie, dobrą wygodę jazdy i paliwooszczędne opory toczenia.

Jednakże, niektóre testy wykazały, że wydajność opony w warunkach mokrych nie jest tak silna, z dłuższymi drogami hamowania, podsterownością i ograniczoną przyczepnością. Odporność opony na aquaplaning jest dość niestabilna, czasami wykazując doskonałą odporność, a czasami ograniczoną bezpieczeństwo. Dodatkowo, kilka testów zauważyło obecność delikatnego dźwięku przy określonych prędkościach oraz średnią efektywność ekonomiczną.

Podsumowując, Michelin CrossClimate 2 to wyjątkowa opona całoroczna o wybitnej wydajności na śniegu i suchych nawierzchniach, ale mogłaby skorzystać z pewnych ulepszeń w warunkach mokrych. Przyszłe generacje opon powinny dążyć do osiągnięcia lepszego balansu wydajności w różnych warunkach pogodowych, kosztem nieco gorszych osiągów na śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbym takie samo zdanie.
Osobiście zawsze patrzę na wodę.

W moim uznaniu miałem kilka różnych michelinów różne rozmiary różne samochody. Zawsze szybko się zużywają.
Ja osobiście wolę inne marki.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na zimę do QQ właśnie crossclimaty 2. Drażniły mnie te wahania pogody. W październiku nagle temperatura spada do 0, wszyscy zmieniają opony a tu nagle przez miesiąc jeszcze 15 stopni na plusie. Na wiosnę to samo, nie wiadomo kiedy zmieniać. Przy 4x4 jeździ się na tych Michelinach kompletnie normalnie. Posiadają technologię evergrip, przy 2mm bieżnika mają podobną skuteczność co konkurencja przy 4mm, przynajmniej wg zapewnień producenta. Zrobiłem 15k km, jak zmierzę głębokość bieżnika to wkleję ale generalnie opony i trwałe i bezpieczne. Tyle, że drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2023 o 14:31, OsobaNN napisał:

bo Sunderland i kiedyś Barcelona to każdy wie...

Pulsara klepali w Barcelonie i przynajmniej ja nie mam powodów do narzekań. Na dodatek kiedy byłem ostatnio na przeglądzie, diagnosta był pełen podziwu w kwestii zabezpieczenia spodu. Starszy fachman w zawodzie, a stwierdził, że tak dobrze zabezpieczonego auta jeszcze nie widział. Nawet pytał, czy nie planuję sprzedaży ... chyba nie dożyje tego momentu:dribble:

20 godzin temu, Brzyk napisał:

W moim uznaniu miałem kilka różnych michelinów różne rozmiary różne samochody. Zawsze szybko się zużywają.
Ja osobiście wolę inne marki.

Ja, pomimo że fabryczne Conti miały jeszcze spoooro bieżnika, przesiadłem się na całoroczne Pirelli CINTURATO ALL SEASON PLUS 205/50 R17 93 W XL i jestem super zadowolony z wyboru. Cichutka ładnie trzyma się drogi niezależnie od warunków.

Edytowane przez Bilunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak analizowałem to crosclimate miały plusy i minusy , crosclimate+ miały plusy i minusy ale inne, crosclimate 2 tez maja plusy i minus ale inne, 2 podobno są gorsze na mokrym od + czy 1 ale 1 były słabsze na śniegu. Określali je jako opona letnia przystosowana do jazdy w zimie - lekkiej.

zobaczę bo jeszcze conitnetale mnie interesują, a do obecnej KIA muszę kupić opony i wybiorę raczej henkoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników X. Czy podczas skrętów halogeny zapalają się i doswietlaja pobocze? 

Edytowane przez Rafal84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2023 o 12:02, Smakor napisał:

Natywną gwarancje 5 lat ma chyba tylko Hyundai - przynajmniej miał jak się rozglądałem za autem jakiś czas temu. Reszta to typowe 2 lub 3 lata + ubezpieczenie do 5. Ubezpieczenie pokrywa już tylko wybrane elementy. Jest to ogólnie opisane w OWU. Niestety sprzedawcy reklamują to jako gwarancje do 5 lat co z zasady nie jest prawdą.

Pelne 5 Hyunday 

7 lat  Kia

6 lat Mazda

Lata gwarancji bez ubezpieczenia 

Kia ,7 lat 

  • na perforację blach nadwozia – 12 lat lub 150 000 km;
  • na powłokę lakierową – 5 lat lub 150 000 km;
  • na fabryczne zestawy audio, nawigację i centra multimedialne – 3 lata lub 100 000 km

Najważniejsze ze kia daje 7 lat na silnik czy skrzynie.

Mazda daje pelne 6 lat bez wykluczen. 

To ze mazda tez daje 6 lat na silnik czy skrzynie mnie nie dziwi, na otomoto byla mazda 6 2,5 bezyna w automacie 2014 z przebiegiem 600 tys km

 

Edytowane przez Trex99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2023 o 20:50, OPM napisał:

Kupiłem na zimę do QQ właśnie crossclimaty 2. Drażniły mnie te wahania pogody. W październiku nagle temperatura spada do 0, wszyscy zmieniają opony a tu nagle przez miesiąc jeszcze 15 stopni na plusie. Na wiosnę to samo, nie wiadomo kiedy zmieniać.

Te 15 stopni to max w ciągu dnia, ale rano czy w nocy może byc przymrozek.

Istotna jest srednia dobowa, czyli jesli poniżej 7, to czas na zimowe. Na wiosnę odwrotnie ?

Dla mnie wazna jest trakcja, zwlaszcza ze czekam na FWD, a to ma 203 KM tylko na jedną oś, no i waga pojazdu słuszna, bo zaladowany to min. 1900 kg


Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy nie wyjeżdżają za często za miasto i preferują spokojny styl jazdy. Oprócz tego pozwalają uniknąć kosztów związanych z wymianą opon i ich przechowywaniem. Na suchym i mokrym asfalcie opony całoroczne spisują się bardzo dobrze, zapewniając bezpieczeństwo. Dużo osób przekonuje się także, że kupno uniwersalnych opon jest po prostu wygodnym rozwiązaniem.
Z drugiej strony warto wspomnieć, że opony wielosezonowe nie są w stanie zapewnić równie krótkiej drogi hamowania i tak dobrego przenoszenia momentu obrotowego na koła jak opony sezonowe. Nie są również przeznaczone do samochodów, które mają silniki o wysokiej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...