Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowy X-Trail 2022


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niby każdy aso serwisant ci powie ze auta s adocierane w fabryce. Dla pocieszenia . Też w to nie wierzę .
Ale nie jeżdżę znów przesadnie.
Byle auta nie katować na czerwonym polu.

Zaraz się nowa burza tutaj rozpęta. ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deptać od nowości, nie cackać się, jak się ma coś popsuć niech się psuje na gwarancji :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto czasem lub przedmuchania :)Ale nie w trakcie powrotu z odbioru, nie na zimnym. Ja czasem włączam tryb sport aby trochę silnik pochodził powyżej 3000 obrotów bo to co robi standardowo automat to jest słabe, jazda na 1500 obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rex-er napisał:

Deptać od nowości, nie cackać się, jak się ma coś popsuć niech się psuje na gwarancji :D 

Ja tam depczę raz na jakiś czas (jak już rozgrzany) tj. przyspieszenie na max tak do 100tki ?. No przecież nie będę czekał 1.500 km żeby sprawdzić ?. Ale jazdy autostradowej na długim odcinku raczej nie przewiduję w tym czasie.

Btw.

Dziś (niedziela) odbyłem rano i po południu odcinek ok 40 km trasą podmiejską (przez Pruszków, Grodzisk) i mam poniżej wyniki.

Ustawione D Standard + klima20240218_093710.thumb.jpg.f508b5cd2e8f40123c197126c85b23a0.jpg

20240218_170825.thumb.jpg.2e4f2c90e223389161a4a4b31eeffa4c.jpg

Kilka razy włączyłem e-pedal przed światłami. I kilka razy ostre odejście ze świateł. 

Wyniki dosyć zadawalajace. 

A...I zalalem do odbicia, więc sprawdze jak wygląda wynik od tankowania wg dystrybutora. Sądzę, że mogą być roznice w tę niewygodne stronę ?

Edytowane przez JackSet
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda przez Karkonosze drogami lokalnymi (przełęcze, serpentyny, liczne wioski po drodze), średnio 5.5L/100. Tu już faktycznie wynik jest zadowalający zważywszy chociażby masę pojazdu...

Miałem też przygodę po włączeniu samochodu rano: samo nawiązało się połączenie ze 112 i nie było jak tego przerwać! Musiałem Pana przeprosić i ściemnić że chyba dziecko coś poklikało. Równocześnie, zablokowały się wszystkie ikony (te w słupku po lewej) na ekranie środkowym - działały tylko po przełączeniu w tryb kamery (przyciskiem CAMERA). Wyłączenie i ponowne włączenie samochodu nie pomogło. Dopiero po 15 minutach postoju, gdy byłem w sklepie, wszystko wróciło do normy... Dziwne, na prawdę. Co mogło to spowodować? Co to za tryb był?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, RaNo napisał:

Jazda przez Karkonosze drogami lokalnymi (przełęcze, serpentyny, liczne wioski po drodze), średnio 5.5L/100. Tu już faktycznie wynik jest zadowalający zważywszy chociażby masę pojazdu...

Rozumiem, ze tryb B. Tak uslyszalem przy odbiorze, ze jadąc w górach używać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, B, ale to chyba tylko dla wygody, a nie z jakiegokolwiek innego powodu: jadąc w dół mocniej hamuje niż D jak się popuszcza pedał gazu i nie trzeba przekładać nogi na hamulec... Jadąc pod górę chyba nie ma znaczenia czy B czy D.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rex-er napisał:

Deptać od nowości, nie cackać się, jak się ma coś popsuć niech się psuje na gwarancji :D 

 Jak tam z Aso to nie za bardzo  chce mieć kontak, nich zrobią co trzeba byle dobrze i lepiej żeby nic się nie psuło bo będzie tylko gorzej.

22 godziny temu, Brzyk napisał:

Niby każdy aso serwisant ci powie ze auta s adocierane w fabryce. Dla pocieszenia . Też w to nie wierzę .
Ale nie jeżdżę znów przesadnie.
Byle auta nie katować na czerwonym polu.

Zaraz się nowa burza tutaj rozpęta. ;)
 

Wiecie wystarczy zobaczyć co jest w oleju spuszczanym po 2000 i filtrze. Jeśli ktoś mówi że to co tam pływa to normalne i można z tym jeździć to ok, jego auto.

w xtrail jest tylko z tym jeden problem, tu nie ma praktycznie kontroli nad silnikiem wiec uważam ze przynajmniej musi być dobry olej i to raczej częściej niż rzadziej zmieniany.

Edytowane przez JJacek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2024 o 18:58, Rex-er napisał:

Ja właśnie wróciłem T32 ;) 

Aż się pochwalę, bo rekordowo: wyjazd z Gdyni 15:42, dojazd do Pinzolo 7:45. Ciekawe ile zejdzie elektrykiem ;)

 

Edytowane przez mmarchos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2024 o 22:09, Hetman72 napisał:

Dzisiaj boleśnie się przekonałem jak X-Trial E-Power nie lubi Polskich autostrad, jazda z W-wy autostradą do połączenia z A1 (max 130km/h) i potem A1 do Torunia (max. 150km/h) wykończyło ponad pół zbiornika paliwa, średnie zużycie to pewnie koło 12l/100, chwilowe to nawet i 16.

Średnia z trasy Piła - W-wa - Toruń wyszła 10.45l/100 !!!!!!!!!!

Najgorsze, że miałem zasięg 121km na 28km przed zjazdem do Torunia i potem nagle mam 81km i komunikat, ze mało benzyny.

Potem zatankowałem i resztę trasy do Piły jechałem dosyć wolno (mgła) i tutaj śr. spalanie 6.1l/100.

Potwierdza się, że jest to napęd do jazdy max. 120km/h, chyba że komuś nie zależy na ekonomii ale doznania akustyczne są niezbyt rewelacyjne.

-------------

Jedno muszę przyznać, jest to pakowny samochód, aż dziw ile pakunków w niego weszło.

Hetman72 - potwierdzam Twoje spalania autostradowe w e4orce. Pamiętam jednak jazdę Toyotą Verso 1,6 V16 Benz. autostradą 150-160km/h - śr 16l/100.

Może niech mi ktoś pokaże wysokiego 7 miejscowego SUV'a benzynę, który spala przy 140km/h 12litrów. 

12l przy 140km/h to nadal dobry wynik dla benzyny.

W dniu 16.02.2024 o 15:40, Robert_B napisał:

Może tak być. Ja nie mam garażu, więc nie zaobserwowałem takiego zjawiska z zegarem :).

Ja też nie miałem garażu i nigdy problemu z zegarem w e4orce.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, RaNo napisał:

Jazda przez Karkonosze drogami lokalnymi (przełęcze, serpentyny, liczne wioski po drodze), średnio 5.5L/100. Tu już faktycznie wynik jest zadowalający zważywszy chociażby masę pojazdu...

Miałem też przygodę po włączeniu samochodu rano: samo nawiązało się połączenie ze 112 i nie było jak tego przerwać! Musiałem Pana przeprosić i ściemnić że chyba dziecko coś poklikało. Równocześnie, zablokowały się wszystkie ikony (te w słupku po lewej) na ekranie środkowym - działały tylko po przełączeniu w tryb kamery (przyciskiem CAMERA). Wyłączenie i ponowne włączenie samochodu nie pomogło. Dopiero po 15 minutach postoju, gdy byłem w sklepie, wszystko wróciło do normy... Dziwne, na prawdę. Co mogło to spowodować? Co to za tryb był?

A czy nie wcisnąłeś zamiast światła w kabinie lub szyberdachu guzika wzywania pomocy?

W dniu 5.02.2024 o 01:46, mmarchos napisał:

Super... ale 16 godzin? Nie pytam o prędkości ;) 
Ja rok temu X-Trailem jechałem Gdańsk-Mezzana (Marilleva) 1550km 19h z mandatem w Austrii za prędkość :) 
My stajemy z dziećmi i tak dość często - co 200km.
Teraz Elektrykiem jechałem 21h ze sporymi 2x korkami w Niemczech. Mega komfort, dzięki przerwom dojechaliśmy mało zmęczeni. Taki dystans to już patrzymy nie "kiedy" ale "w jakim stanie" dojedziemy :)
W powrotną drogę zmieniam filozofię wg porad użytkowników - częstsze postoje, ładowanie nie przekraczając 80% - wychodzi coś około 19,5h.
15 lat temu Galaxy 2,0 TDCI - Gdańsk-Mayrhoffen (AUT) - 19h bo był korek pod Monachium.

 

No to się pochwalę: powrót EV9 elektrykiem 1500km z Włoch - 18h35min. czyli to samo co e4cem rok temu. W obu ten sam box dachowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minutes ago, mmarchos said:

A czy nie wcisnąłeś zamiast światła w kabinie lub szyberdachu guzika wzywania pomocy?

Na pewno nie. Bo tam najpierw trzeba odsłonić klapkę. Jedyne co tego dnia robiłem inaczej niż zwykle, to połączyłem auto dzień wcześniej z aplikacją NissanConnect w moim telefonie. Może to jakoś spowodowało wykręcenie numeru awaryjnego 112 i zablokowanie ikon na ekranie środkowym. Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RaNo napisał:

Na pewno nie. Bo tam najpierw trzeba odsłonić klapkę. Jedyne co tego dnia robiłem inaczej niż zwykle, to połączyłem auto dzień wcześniej z aplikacją NissanConnect w moim telefonie. Może to jakoś spowodowało wykręcenie numeru awaryjnego 112 i zablokowanie ikon na ekranie środkowym. Nie wiem.

Fakt z tą klapką. Ale mam obawę, czy czasem małe dziecko nie sięgnie ręką pytając rozbrajająco "A cio to?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mmarchos napisał:

Hetman72 - potwierdzam Twoje spalania autostradowe w e4orce. Pamiętam jednak jazdę Toyotą Verso 1,6 V16 Benz. autostradą 150-160km/h - śr 16l/100.

Może niech mi ktoś pokaże wysokiego 7 miejscowego SUV'a benzynę, który spala przy 140km/h 12litrów. 

12l przy 140km/h to nadal dobry wynik dla benzyny.

Ja też nie miałem garażu i nigdy problemu z zegarem w e4orce.

Ok 12 pali t32 1.6 dig przy 140

Zegar resetuje się po paru godzinach w podziemiu. Na dworze nie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe 311 km mam. ?

Od początku spalanie spadło na 6.1

Od tankowania w sobotę 5.9 spalanie (132 km przejechane, w tym podmiejska 100 km) reszta wawa).

Ale taka trasą o 16.00 (17 km) do centrum Arkadia daje 5.8, czyli bardzo przyzwoicie.

Latem będzie mniej.

Cd.

No jestem (z ręką na sercu) bardzo zadowolony. 

Trasa 4 km (do sklepu i z powrotem) daje wynik na koniec 6l spalania.

To bardzo dobry wynik w stosunku do 1.6 digt (taka trasa to bylo wysokie 8).

Edytowane przez JackSet
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czterech miesiącach opóźnienia w dostawie z powodu problemów z procedurami celnymi, wreszcie odebrałem X-Traila. Pierwsze 1500 km za mną ze średnim spalaniem w cyklu mieszanym 7,0l./100km. To chyba nie jest źle, aczkolwiek potwierdzam wcześniejsze wypowiedzi, że pierwsze 10-15km zużycie jest na poziomie dwucyfrowym zwłaszcza przy temperaturach w okolicach 0 st. C. Najważniejsze są jednak wrażenia z jazdy, a te są bardzo dobre. Założyłem gumy całoroczne, letnie fabryczne zamierzam sprzedać. Teraz auto oklejam folią na froncie, a resztę pokrywam ceramiką. 

Przy okazji, w mojej wersji Tekna jest podobno bezdotykowe otwieranie tylnej klapy (wg instrukcji), ale narazie ani razu nie udała mi się ta sztuka. Gdzie trzeba tą nogę wsadzić, zeby się otworzyło?

Pozdro dla wszystkich i do zobaczenia gdzieś na śląskich (i nie tylko) trasach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Tekna też nie działa otwieranie nogą, ale myślałem że to dlatego, że mi haka zamontowali przed zakupem. Masz haka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RaNo napisał:

U mnie w Tekna też nie działa otwieranie nogą, ale myślałem że to dlatego, że mi haka zamontowali przed zakupem. Masz haka?

A może nie włączyliście tego w ustawieniach auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam haka holowniczego i narazie nie szukałem tego w ustawieniach komputera, bo dopiero niedawno odebrałem auto i nie wszystko zdążyłem poznać. Jak odbiorę z foliowania i ceramiki auto wtedy lepiej się poznamy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na tak ;) Najlepiej w miejscu gdzie "delikatnie" można sprawdzić możliwości tego sprzętu w terenie i przekonać się osobiście, a nie tylko patrząc na YT z Azji. Każdy z nas pewnie na co dzień do pracy, szkoły, na zakupy bawi się i cieszy z jazdy. Jednak pewnie niewiele zna możliwości po za asfaltem. Sam chciałbym się przekonać kiedyś. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 13:05, RaNo napisał:

U mnie w Tekna też nie działa otwieranie nogą, ale myślałem że to dlatego, że mi haka zamontowali przed zakupem. Masz haka?

Na pewno działa. Musisz mieć przy sobie kluczyk, ruch nogą wykonaj nie na środku auta tylko bardziej z lewej strony (drugi czujnik parkowania od lewej) pamiętaj też żeby nie stać za blisko auta. Trochę trzeba poćwiczyć ale jak nabierzesz wprawy jest to do zrobienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 22:58, jaren23 napisał:

Jestem na tak ;) Najlepiej w miejscu gdzie "delikatnie" można sprawdzić możliwości tego sprzętu w terenie i przekonać się osobiście, a nie tylko patrząc na YT z Azji. Każdy z nas pewnie na co dzień do pracy, szkoły, na zakupy bawi się i cieszy z jazdy. Jednak pewnie niewiele zna możliwości po za asfaltem. Sam chciałbym się przekonać kiedyś. 

https://intercars.pl/blog/offroad/off-road-warszawa-10-miejsc-w-ktore-warto-sie-wybrac/

 

tylko kto mnie zabierze? mam ośkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podzielę się trochę moim spalaniem z trasy Poznań-Ustka. W tamtą stronę wybrana trasa w nawigacji eco średnie spalanie 5.0 l/100km z kolei droga powrotna trasa najszybsza 5,9l/100km. Średnia od ostatniego tankowania według komputera 5,6l/100km, a przy dystrybutorze 5,74l/100km. Dodam że ePower 2WD.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Rafal84 napisał:

Witam. Podzielę się trochę moim spalaniem z trasy Poznań-Ustka. W tamtą stronę wybrana trasa w nawigacji eco średnie spalanie 5.0 l/100km z kolei droga powrotna trasa najszybsza 5,9l/100km. Średnia od ostatniego tankowania według komputera 5,6l/100km, a przy dystrybutorze 5,74l/100km. Dodam że ePower 2WD.

Jaka średnia prędkość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...