Rafal84 Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 10 godzin temu, JackSet napisał: Jaka średnia prędkość? Trasa eco średnia prędkość 63km/h, a najszybsza 67km/h. Także dużej różnicy nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 16 minut temu, Rafal84 napisał: Trasa eco średnia prędkość 63km/h, a najszybsza 67km/h. Także dużej różnicy nie ma. Czyli podobne do moich średnich przejazdowych ? Odnosze do poprzednika (1.6 DIG-T) i różnice sa spore (najlepsze wyniki byly w przedziale 6.3 do 6.8) i to w wakacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joker Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Moje czyściochy. Obydwa mają powłokę grafenową. O dziwo ten wyższy jest w mieście oszczędniejszy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 8 godzin temu, Joker napisał: Moje czyściochy. Obydwa mają powłokę grafenową. O dziwo ten wyższy jest w mieście oszczędniejszy. Podobają mi się kolory? Poniżej zagadka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaNo Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego On 2/24/2024 at 6:25 AM, Rafal84 said: Na pewno działa. Musisz mieć przy sobie kluczyk, ruch nogą wykonaj nie na środku auta tylko bardziej z lewej strony (drugi czujnik parkowania od lewej) pamiętaj też żeby nie stać za blisko auta. Trochę trzeba poćwiczyć ale jak nabierzesz wprawy jest to do zrobienia ? Byłem dzisiaj w serwisie, i "nauczono mnie" jak otwierać bagażnik nogą. Przedstawiciel serwisu podszedł ze mną do samochodu, i chyba za 15 razem udało mu się otworzyć. Po tym, jak trochę poćwiczyłem, to raz na może 8 razy mi też się udaje. Na pytanie jak zwiększyć skuteczność, że może coś da się wyregulować, etc. pracownik rozłożył ręce. Także ten tego, feature jest, ale w praktyce nie da się z niego korzystać. (żeby uzyskać wspomnianą skuteczność raz na 8 razy, trzeba niemal kopnąć samochód od spodu około 40 cm w lewo lub w prawo od środka zderzaka). On 2/19/2024 at 2:31 PM, JackSet said: Ok 12 pali t32 1.6 dig przy 140 Zegar resetuje się po paru godzinach w podziemiu. Na dworze nie. Też to dziś zgłosiłem w serwisie. Pan przekazał dalej i jeszcze dziś otrzymałem informację, że jest to problem w Nissanie znany, i żeby czekać na aktualizację, bo być może to naprawią. Niestety nawet serwis nie ma możliwości śledzenia czy zgłoszenie jest faktycznie realizowane w "programistycznym zapleczu Nissana" i na jakim jest etapie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 44 minuty temu, RaNo napisał: Też to dziś zgłosiłem w serwisie. Pan przekazał dalej i jeszcze dziś otrzymałem informację, że jest to problem w Nissanie znany, i żeby czekać na aktualizację, bo być może to naprawią. Niestety nawet serwis nie ma możliwości śledzenia czy zgłoszenie jest faktycznie realizowane w "programistycznym zapleczu Nissana" i na jakim jest etapie... W sumie to parę sekund I się ustawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joker Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Mi się otworzyła jak przechodziłem za samochodem.Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40 Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego Mam wrażenie ,że zaraz po wyłączeniu zapłonu są problemy z klapa bagażnika. Ja jeszcze mam problem z zamykaniem drzwi od strony kierowcy kciukiem, po kilku minutach wszystko chodzi jak trzeba. W serwisie sprawdzali oprogramowanie ale to nic nie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joker Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego Czasami jak mokra klamka od deszczu to nie mogę zamknąć. Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaNo Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego Ja najpierw zamykałem kciukiem, potem przykładając środek otwartej dłoni, a teraz robię to "żółwikiem" (frontową stroną zaciśniętej pięści). Dopiero ten ostatni sposób w moim przypadku jest w 100% skuteczny nawet jeśli klamka jest mokra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaren23 Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 5 godzin temu, Joker napisał: Czasami jak mokra klamka od deszczu to nie mogę zamknąć. Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka Potwierdzam, u mnie też czasami nie zamyka się na dotyk klamki ale tylko wtedy kiedy jest brudna lub mokra. W instrukcji obsługi zresztą opisują te okoliczności. W moim poprzedniku Peugeocie 508 ta sama historia była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Mam pytanko. Bo może jesteście bardziej zorientowani. Widzę na otomoto, że niby są bez epowera, ale piszą że też silnik 3 cylindrowy. Tak jest faktycznie? To w ogóle daje radę jeździć? Tak sobię myślę czy xtrail czy qq, jako że w kompakcie Nissan nic nie ma. Tyle, że żona mi powiedziała, że x wygląda jak karawan, a ja sam nie wiem czy mi aż takie jest potrzebne. Nie podobał mi się ten samochód na początku, ale po kilku wizytach w salonie zaczął mi się podobać. Tyle, że bardziej mi się podoba niebieskie wykończenie w qq. Z kolei plusem tekny w x jest to, że nie musze go mieć z panoramicznym dachem. Minus jakieś 30k zł różnicy w cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Czy x z silnikiem 1.5 i MHEW daje radę to nie wiem, na mój gust to trochę za duży samochód na 163 konie ale pewnie jeździć się da tylko jak by to były 4 cylindry i 190 - 200 koni a jeszcze disel to byłby fajny. Jak nie potrzebujesz większego to bierz QQ. W środku taki sam a jest ładnym samochodem. Widziałem taki bordowy i był super. Co do wyglądu jak karawan to mojej żonie się x podoba. Ja tam nie wiem ale może czas coś w życiu zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 3 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 1 godzinę temu, tomkek1912 napisał: Mam pytanko. Bo może jesteście bardziej zorientowani. Widzę na otomoto, że niby są bez epowera, ale piszą że też silnik 3 cylindrowy. Tak jest faktycznie? To w ogóle daje radę jeździć? Tak sobię myślę czy xtrail czy qq, jako że w kompakcie Nissan nic nie ma. Tyle, że żona mi powiedziała, że x wygląda jak karawan, a ja sam nie wiem czy mi aż takie jest potrzebne. Nie podobał mi się ten samochód na początku, ale po kilku wizytach w salonie zaczął mi się podobać. Tyle, że bardziej mi się podoba niebieskie wykończenie w qq. Z kolei plusem tekny w x jest to, że nie musze go mieć z panoramicznym dachem. Minus jakieś 30k zł różnicy w cenie. Z danych technicznych powinien jechać dobrze: Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4600 obr/min - to jest nieco dziwne - może błąd danych bo skoro ma turbo to powinno być niżej i szerzej Maksymalny moment obrotowy 300 Nm Ale trzeba się przejechać. WLTP nie takie dane zabiło... Mój ma tylko 270 Nm i raczej się nie zastanawia przy przyspieszaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca (edytowane) W specyfikacji QQ mhev ma 4 cylindry, zaś 3 cylindry jest w epower (jak w Xtrail) Natomiast X-Trail ma zarówno w mhev jak i epower 3- cylindrowy. To kompletnie różne silniki - epower posiada zmienny stopien sprężania. Jest to silnik z Infinity obciety o 1 cylinder. Wybór pomiedzy mhev/xtronic a epower jest oczywisty; cena jest różna, tak jak doznania z jazdy (patrz przyspieszenie do 100). Poza tym sa rozne zawieszenia (w zależności od wersji i silnika w qq) co ma wpływ na trakcje i komfort ( xtrail wylacznie wielowahaczowe). Co do kabiny to mialem qq j10, x t32 i teraz t33. To kompletnie różne samochody. X to segment D (pojemność, funkcjonalność, ilość mca na tylnej kanapie) Natomiast w kwestii epower FWD. Bajka. Natychmiastowa reakcja na gaz w kazdej chwili. Spalanie miasto niedziela 5, dzien targowy 6. Czekam na lato;) Bardzo dobre porównanie wersji x. Edytowane 3 Marca przez JackSet 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 3 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca Fajne umówienie. Szkoda, że dalej ciągnie się w T33 porażkowe rozkładanie podłokietnika z tyłu - trzeba użyć dwóch rąk i w dodatku robimy dziurę do niezbyt dobrze wyciszonego bagażnika (wcale nie wyciszonego?) Niczym tu od T32 się nie różni, przyoszczędzili japońce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca Porównywałem wypożyczone w salonie do testowania QQ w benzynie i ePower i... nie do prównania lekkość przyśpieszania ePower. W temacie silników X-Traila: - ePower nie ma skrzyni biegów a dziś na forach czytam, że skrzynie automatyczne dwusprzęgłowe w spalinowych zestawach potrafią psuć się po 100 tys. km. Wg mnie nie ważne czy padnie po 100K czy po 200K, ePower nie ma skrzyni, to elektryk, to układ bezawaryjny. Co do pracy - resposywność o wiele szybsza w ePower, kto pojeździł w terenie, żwirowni, po oblodzeniu pod górę, po śniegu, ten wie o czym piszę. Awarie ePower - dowiedziałem się nieoficjalnie, że zdarzają się awarie sterowania zasilaniem akumulatora ale gdy ktoś długo piłuje na autobanie pod maksymalne prędkości. Czy kogoś z Was to spotkało? Mój u szwagra nadal lata b. oszczędnie i bezawaryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca Trochę zastanawiają mnie opisy że skrzynie padają po 100k jak pewnie jest to promil jeżdżących nowych Xów. Tym bardziej że tak długo czeka się na dostawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 4 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 1 godzinę temu, mmarchos napisał: Porównywałem wypożyczone w salonie do testowania QQ w benzynie i ePower i... nie do prównania lekkość przyśpieszania ePower. W temacie silników X-Traila: - ePower nie ma skrzyni biegów a dziś na forach czytam, że skrzynie automatyczne dwusprzęgłowe w spalinowych zestawach potrafią psuć się po 100 tys. km. Wg mnie nie ważne czy padnie po 100K czy po 200K, ePower nie ma skrzyni, to elektryk, to układ bezawaryjny. Co do pracy - resposywność o wiele szybsza w ePower, kto pojeździł w terenie, żwirowni, po oblodzeniu pod górę, po śniegu, ten wie o czym piszę. Awarie ePower - dowiedziałem się nieoficjalnie, że zdarzają się awarie sterowania zasilaniem akumulatora ale gdy ktoś długo piłuje na autobanie pod maksymalne prędkości. Czy kogoś z Was to spotkało? Mój u szwagra nadal lata b. oszczędnie i bezawaryjnie. Wszystko ładnie pięknie, tylko nie zapominaj o jednym drobnym fakcie... Silnik użyty do generowania prądu to w odróżnieniu od tych w takiej toyocie w hybrydzie MEGA skomplikowana jednostka i dzieją się tam cuda. jego potencjalna naprawa to koszmar - choć podobno były dość bezawaryjne, ale czasy mamy oszczędnościowe więc pewnie przy okazji odpiłowania jednego bloku poczynili inne "oszczędności". A jak będzie czas pokaże za jakieś 2-3 lata jak te auta pojeżdżą z 100-200 tys 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca (edytowane) 26 minut temu, Smakor napisał: Wszystko ładnie pięknie, tylko nie zapominaj o jednym drobnym fakcie... Silnik użyty do generowania prądu to w odróżnieniu od tych w takiej toyocie w hybrydzie MEGA skomplikowana jednostka i dzieją się tam cuda. jego potencjalna naprawa to koszmar - choć podobno były dość bezawaryjne, ale czasy mamy oszczędnościowe więc pewnie przy okazji odpiłowania jednego bloku poczynili inne "oszczędności". A jak będzie czas pokaże za jakieś 2-3 lata jak te auta pojeżdżą z 100-200 tys Z tym nie dyskutuję. Czas pokaże. Póki co nie ma zgłoszeń awarii benzyn, tylko sterowania elektryką ePower. Audi RS Q e-tron pokaże sens filozofii e-Power e4orce. Trzymam kciuki. W 2022 wszystkie trzy ukończyły Dakar, w 2023 1 dojechał a 2 uległy wypadkom. Pewnie były za szybkie i radość z jazdy poniosła kierowców :))) https://audi-mediacenter.pl/artykul,48801,audi_rs_q_e-tron_na_2024_rok__innowacyjny_prototyp_z_nowymi_ulepszeniami https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dakar-2022-audi-rs-q-e-tron-ladowalo-sie-samo-w-trakcie-testow-w-maroku/2f5855n#slajd-13 Edytowane 4 Marca przez mmarchos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca 17 godzin temu, Smakor napisał: Fajne umówienie. Szkoda, że dalej ciągnie się w T33 porażkowe rozkładanie podłokietnika z tyłu - trzeba użyć dwóch rąk i w dodatku robimy dziurę do niezbyt dobrze wyciszonego bagażnika (wcale nie wyciszonego?) Niczym tu od T32 się nie różni, przyoszczędzili japońce. To akurat zupełnie mi nie przeszkadza. A poza tym, czy inny system daje ciszej? Przecież tam jest tyle dziur do tyłu, lekka przesłona. Nie, sorry. U mnie jest roleta odsunięta, podłokietnik często leży i ja nie słyszę różnicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 4 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 3 godziny temu, JackSet napisał: To akurat zupełnie mi nie przeszkadza. A poza tym, czy inny system daje ciszej? Przecież tam jest tyle dziur do tyłu, lekka przesłona. Nie, sorry. U mnie jest roleta odsunięta, podłokietnik często leży i ja nie słyszę różnicy. Auta które oglądałem jako następcy Xa mają to zasłonięte (osobno podłokietnik, osobno 20% oparcia się otwiera). jak mówisz o "słyszeniu" z pozycji kierowcy, to różnica nie jest duża, ale jest, natomiast dla pasażerów tylnej kanapy jest ogromna. BTW. Jazda z roleta zwinięta albo założoną normalnie też robi różnicę...Ale najlepszą widać jak bagażnik jest załadowany - wtedy jest cicho ) Miałem to wyciszać, ale dni mojego Xa T32 są już policzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca (edytowane) Godzinę temu, Smakor napisał: Auta które oglądałem jako następcy Xa mają to zasłonięte (osobno podłokietnik, osobno 20% oparcia się otwiera). jak mówisz o "słyszeniu" z pozycji kierowcy, to różnica nie jest duża, ale jest, natomiast dla pasażerów tylnej kanapy jest ogromna. BTW. Jazda z roleta zwinięta albo założoną normalnie też robi różnicę...Ale najlepszą widać jak bagażnik jest załadowany - wtedy jest cicho ) Miałem to wyciszać, ale dni mojego Xa T32 są już policzone. ale mówimy o t32 czy t33? bo w porównaniu do t32 jest baaaaardzo cicho, a bagaznik mam pusty jak na razie. do tego stopnia, że byle drobiazg zostawiony i drgający slychac w kabinie Edytowane 4 Marca przez JackSet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 4 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca Głośno jest w T32, T33 nie jeździłem, ale wątpię aby coś się zmieniło, gdyż cały tył wygląda dokładnie tak samo. Wystarczy zdjąć zaślepkę boczka gdzie jest lewarek aby zobaczyć pustkę. Możesz zerknąć w T33 co tam jest, obstawiam plastik boczka i gołą blachę. Może coś w nadkolach poprawili ale pewnie by o tym pisali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca No cóż nie ma ideałów, dla mnie jak na pierwszego Nissana to mi się podoba. a widzieliście że w oryginalnej nawigacji może zobaczy miejsce np. Restauracje na zdjęciu satelitarnym i taki male street view zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.