Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie oleje i płyny eksploatacyjne do Primer


Gość Paki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przemyślę sprawę. Na allegro dużej różnicy w cenie nie ma ale nie wiem jak będzie w sklepie. A jak wszystko pójdzie po mojej myśli to w sobotę się za to zabiorę i zrobię podejście do górnego wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monster - a pewny jesteś tego przebiegu?

czy ona czasem nie ma nalatane duuużo więcej i dlatego taki olej ktoś zaaplikował?

 

p.s.Jeśli możesz - proszę uzupełnij profil : dopisz pojemność, ewent. rocznik.... będzie łatwiej Ci pomagać... kiedyś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie balsam kosztuje 4l 112zł u ćwaniaków 145zł !

Pamiętaj zrób płukankę 30min na łuzie niech cyka .

Balsam doskonale się sprawdza przy dużych przebiegach  :spoko:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płukanki Commy to się nie zgodzę. Comma robi też dobre oleje i chemię do aut. Sam stosuję Comma X-Flow. Również bardzo dobre są preparaty od Wynns'a. No i jeszcze jest kilka ciekawych firm poza LM :]

 

Mobil 10W40 - cienki olej. Już lepiej zalać Eneosa 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skyller: Jestem pewny na 95% tego przebiegu. Wiem że samochód był sprowadzony przez osobę prywatną i przez nią użytkowany przez kilka lat. I od razu dodam że znam tą osobę i wiem że się nie bawi w takie rzeczy. A jak kupował dla siebie to też raczej sprawdził co kupuje. A profil uzupełnię jak wrócę do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, mam primere 1.8 p12 2003 przebieg 142000 z tego ponad 100000 na lpg brc. Silnik pracuje dobrze, bez hałasów, ciśnienie na cylindrach prawidłowe, luzy zaworowe sprawdzałem ostatnio -pierwszy raz w historii auta i też były prawidłowe. Generalnie czytając forum zacząłem się zastanawiać na zmianą oleju bo od zawsze bierze olej około 250-400ml/1000km. Auto jeżdzone na shell 10w60 od zawsze, interwał 15000.

Myślałem nad 5w50 mobil1 gdyby nie bylo efektu to myślałem o 10w40 valvoline max life. Co myslicie zostac na shellu i skrocic interwal, mobil1 czy valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam primere 1.8 p12 2003 przebieg 142000 z tego ponad 100000 na lpg brc. Silnik pracuje dobrze, bez hałasów, ciśnienie na cylindrach prawidłowe, luzy zaworowe sprawdzałem ostatnio -pierwszy raz w historii auta i też były prawidłowe. Generalnie czytając forum zacząłem się zastanawiać na zmianą oleju bo od zawsze bierze olej około 250-400ml/1000km. Auto jeżdzone na shell 10w60 od zawsze, interwał 15000.

Myślałem nad 5w50 mobil1 gdyby nie bylo efektu to myślałem o 10w40 valvoline max life. Co myslicie zostac na shellu i skrocic interwal, mobil1 czy valvoline.

 

może tu sobie coś dobierzesz: http://www.mitasuoil.com.pl/?marka=nissan&model=primera&silnik=1.8%2016v

 

Parametry olejów mają bardzo dobre.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem parametry mojego Balsamu do tego MITASU to Mitasu jeszcze długo musi popracować nad nim aby dogonić parametrami mój  Balsam!!!

 

Porównanie parametrów Balsam Mobil1  5W50 VS  Mitasu seria Platinum grupa PAO!!!!

 

Mobil 1 Peak Life 5W-50 Lepkość kin., ASTM D 445   cSt w temp. 40ºC 108 cSt w temp. 100º C 17,5 Wskaźnik lepkości 180 Popiół siarczanowy, [w%] (ASTM D874) 1,3 Fosfor [w%] (ASTM D4951) 0,1 Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 231 Gęstość w 15,6 °C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85 Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (TBN)ASTM D2896) 11,8 MRV w temp -35ºC cP (ASTM D4684) 29,244 HTHS Viscosity, mPa•s w temp. 150ºC (ASTM D4683) 4.4

 

 

Właściwości techniczne Normy jakości Parametry Klasa lepkości SAE SAE J300 5W-50 Gęstość w 15oC ASTM D-4052 0,8570 Temperatura zapłonu [oC] ASTM D-92 226 Liczba zasadowa TBN [mg KOH/g] ASTM D-2896 8,0 Temperatura krzepnięcia [oC] ASTM D-97 -42 Kolor ASTM D-1500 < 2,5 Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 174 Lepkość dynamiczna przy 40 [oC] ASTM D-445 118,30 Lepkość dynamiczna przy 100 [oC] ASTM D-445 18,10

I Mitasu w tabeli nie zamieściło informacji o HTHS???????

261zł za 4l to stać Japończyków a nie nas Polaków .

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek trochę przesadziłeś z tym porównaniem:

                                                              MITASU 5W-50               MOBIL 5W-50

cSt w temp. 40ºC                                      118,30                                108 :thumbsdown:

cSt w temp. 100º C                                    18,10                                 17,5 :thumbsdown:

Gęstość w 15oC                                         0,8570                                0,85 :thumbsdown:

Temperatura zapłonu ºC                             226 :thumbsdown:                             231

Liczba Zasadowa [mg KOH/g]                     8,0 :thumbsdown:                             11,8         

Temperatura krzepniecia ºC                       - 42                                     ???

Wskaźnik lepkości                                       174  :thumbsdown:                            180

 

Liczba zasadowa TBN głównie odnosi się do silników Diesla i dla nich ma bardzo duże znaczenie. Olej napędowy zawiera sporo siarki, która powoduje powstawanie kwasów a te znacznie pogarszają jakość oleju - wzrasta jego kwasowość. W benzyniakach jest mniej ważna.

 

Dlaczego mówisz, że Polaków nie stać??? Jesteśmy na okrągło bombardowani reklamami CASTROL-a, MOBIL-a (do usrania, niedługo to będziemy je pili) i przez to świadomość nasza jest znikoma a w szczególności nie weryfikujemy kosztów.

 

Proszę zauważ: do mojej Primery SR20DE wchodzi ok 4L. Zalewam MOBILA 5W-50 za którego płacę ok 130PLN. Teraz po przejechaniu ok 2000 km muszę zrobić dolewkę nawet ok 0,5 lita??? Przez cały okres eksploatacji MOBILA 12000-15000 km muszę średnio dolać ok.3 litrów. Koszt takiego oleju wynoszą wówczas 130 pln (za 4L) + 35 (1L) to wychodzi ok 250 pln???

 

A Mitasu kosztuje 261pln to masz porównywalne koszty!!!

 

Mam kolegę, który już zakupił Mitasu http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/silniki-benzynowe/mitasu-platinum/mj-113-mitasu-platinum-pao-sn-5w-50-100-synthetic,p1036757467do swojej primery QG18DE i dostał dobry rabat.

 

Także ja na 99% zdecyduję się na innego niż MOBIL, chyba na tego mietasuuuuu.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, ale chodzi mi doświadczenie z tymi olejami. Jakies wymierne korzyści głównie zmniejszenie dolewek. Bo tak srednio mi zalezy na tym żeby miał super parametry, a musze dolewać... Srednio jak będę dolewal tyle samo, a olej mi zdrożeje o 100% macie doświadczenia z takimi sytuacjami?? Zmiana z shella na mobil albo valvoline ew mitusa czy efekty mizerne??

Edytowane przez sandex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BystryPiotrku  :D

 

1) Liczba zasadowa TBN głównie odnosi się do silników Diesla i dla nich ma bardzo duże znaczenie. Olej napędowy zawiera sporo siarki, która powoduje powstawanie kwasów a te znacznie pogarszają jakość oleju - wzrasta jego kwasowość. W benzyniakach jest mniej ważna.

 

Bzdur nie wpisuj że w Benzynie TBN jest mniej ważny bo wskaźnik TBN to właściwości płucząco- myjące ważne w Benzynie jak i Dieslu  :)

​Każdy z moich silników benzynowych nie miał awarii i błyszczał jak psu jajka na Balsamie M1 5W50 .

A dolewać to na 1000km musiałem max 200ml , w moim aktualnym silniku zapotrzebowanie na olej jest to 50ml na 1000km !

 

2) Reklamy Mobila1 to ja nie widziałem już bardzo długo, nawet Mobil1 Polska ma gdzieś reklamę swojego oleju   :) 

 

3) Piszesz że koszt Mitasu będzie porównywalny dla ciebie jak Mobila1 

Aktualna cena w sklepach Moto Mobila1 5w50 to nie jest 130zł (przepłacasz!!!) tylko 112zł za 4l !!

Przejdzmy do kosztów dla ciebie 

Mobil1 5W50  130zł 4l+ 3L x 1L 35zł =105 razem 235zł  ! Ja dla przykładu w Moto płace za 4l 112 a za 1l 30zł  :)

Mitasu 5W50  261zł 4l +3Lx 1l 80zł =240zł razem 501 zł  :wow:

 

To są dla ciebie porównywalne koszty ?????? :)

Tylko nie pisz że po wlaniu Mitasu silnik przestanie ci brać olej bo patrząc po parametrach będzie ubywało go więcej !

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek jak dolewałeś na 1000km 200ml tego Twojego balsamu to silnik był w zajebiaszcznej kondycji.(może przez ten balsam :D )

Dla przykladu Nissan Primera 1992 rok SR20DI Amsoil 5W40 brak dolewek silnik suchutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma silnika co nie zużywa oleju podczas eksploatacji ,nie ma takiego !

Trzeba pamiętać że olej też odparowuje  :)

Pewnie jak bym jeździł jak emeryt to  dolewał bym o 100ml mniej a że lubię przegonić silnik to sobie dolewam  :D

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mitasu 5W50  261zł 4l +3Lx 1l 80zł =240zł razem 501 zł  :wow:"

Edek a dlaczego zakładasz od razu, że olej mietasu, silnik również będzie zużywał tak jak "Twój balsam Mobil" ???

 

Tylko w Polsce ludziska mają wpajane, że silnik powinien zużywać olej i to normalna rzecz!!! Po wyjeździe od mechanika i zalaniu nowego oleju, proszą o dodatkowy litr na tzw. dolewkę. To jest chore.

 

Generalnie koncerny typu CASTROL, MOBIL moim zdaniem 20% kosztów poświęcają na produkt (stosowanie najnowszych technologii) a 80% na marketing czyli PROPAGANDĘ.

 

A co do TBN to porównaj sobie oleje dedykowane do silników stosowanych w ciężarówkach dalekobieżnych (potocznych TIR-ach), zobaczysz jakie mają wartości.

 

Pozdrawiam,

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Przewidziałem - nie wierz  w cuda że po zalaniu super oleju Mitasu twój silnik przestanie podjadać olej  jak podjadał dotychczas  :D 

2) Mój drogi byłem w krajach Europy i wierz bądź nie ,ale tam ludzie też dolewają olej do silników ,bo nie ma silników co nie spalają oleju :)  

3) Co do Mobil1 to jest na odwrót jak piszesz bo 80% poświęcają na stosowanie najnowszych technologi a 5% na reklamę której w Polsce już nie ma!!!!

4) Dla mnie kiedy ja nie jeżdżę jak Emeryt to  najważniejszy jest olej z TBN 11.8 i HTHS 4.4  a silniki Diesla mnie nie interesują  :D  

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek01 - sorry, ale Mobil1 5W50 jest przeciętnym olejem, poza tym to jest SHC (hydrokrak), a nie Full na PAO. Miałem w zalane dużo lepsze 5W50, na którym silnik w wyższych partiach obrotów pracował jak silnik, a nie kosiarka/szlifierka jak to było na Mobilu. Co więcej na tym oleju, o którym napisałem silnik mniej go wcinał niż Mobila.

Obecnie mam zalane 10W40 - pełny syntetyk - na którym silnik też lepiej pracuje niż na Mobilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz u mnie na wysokich obrotach czy to była Almera czy teraz Tiida to silnik pięknie pracuje i nie wydaje odgłosów  kosiarki czy szlifierki  :)

Na wolnych obrotach z 5W50 to silnik cichutko cyka istna pszczółka  :)

A dokładnie tak wrzeszczał mi silnik na wysokich obrotach na wymyśle K...i szatana 5W30  :thumbsdown:

A na wolnych obrotach z 5W30 to góra pracowała jak sieczkarnia tragedia!!

Janusz ja stosuje Mobil1 Peak Life od 1994r w wielu silnikach ,sprawdzał i sprawdza się wyśmienicie ale wymiana zawsze co 10.000 !!!

21 lat wlewania Peak Life do różnych benzynowych silników zero awarii ,a ich praca była miękka i cicha  :spoko:

Ja nie stosuje tego oleju od wczoraj aby tu dziś o nim pisać :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=8tURcBFuHuQ

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co jest pewien mały problem, który tu dostrzegam. My wlewamy różne oleje i sprawdzamy - mamy porównanie. Ty cały czas wlewasz Mobila i nie masz porównania. Są inne firmy, które robią oleje i to dużo lepsze niż Mobil.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek ja miałem różne oleje w silnikach jakie kupowałem i wiem jak te silniki pracowały na tych olejach  :)

Nie piszę o samochodach firmowych bądź tych przy których pracowałem !!

Dziękuję ale ja zostanę na moim sprawdzonym Balsamie :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edzio czy Ty przypadkiem nie jesteś dystrybutorem MOBILA?

Jedynie to by Cię usprawiedliwiało, że tak go bronisz.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek już ci pisałem że w Polsce Mobil1 nie ma reklamy a ja mu jej nie robię bo nie jestem powiązany z Mobilem1 żadną umową :D 

Piszę i wyłącznie o Balsamie 5W50 który lałem leje i lać będę, bo na nim wszystkie silniki ładnie pracowały i pracują :spoko:   


Proszę artykuł dla Panów jak to silniki oleju nie spalają !!!!

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Silnik-spala-olej-silnikowy-Nie-powinien,wid,17720294,wiadomosc.html?ticaid=115441&_ticrsn=3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik wcina olej, bo żaden nie ma szczelności helowej. Jedne mniej go jedzą a inne więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam primere 1.8 p12 2003 przebieg 142000 z tego ponad 100000 na lpg brc. Silnik pracuje dobrze, bez hałasów, ciśnienie na cylindrach prawidłowe, luzy zaworowe sprawdzałem ostatnio -pierwszy raz w historii auta i też były prawidłowe. Generalnie czytając forum zacząłem się zastanawiać na zmianą oleju bo od zawsze bierze olej około 250-400ml/1000km. Auto jeżdzone na shell 10w60 od zawsze, interwał 15000.

Myślałem nad 5w50 mobil1 gdyby nie bylo efektu to myślałem o 10w40 valvoline max life. Co myslicie zostac na shellu i skrocic interwal, mobil1 czy valvoline.

Cześć ja jeżdzę na shellu tylko 10w60 racing pełen full syntetyc i bierze mi ok. 1 litr oleju na 15 tyś. mam silnik 1.6 99km i instalkę brc. Ja bym na twoim miejscu nie zmieniał. Skoro bierze ci olej możliwe pierścienie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem nowym użytkownikiem Primery p12 /od dosłownie kilku dni/. Chcąc się co nieco dowiedzieć jestem na tym forum o olejach.

Jestem zszokowany wypowiedziami i ,,znajomością,, tematu OLEJE. Obecnie zaprzestałem jazdy z błahego powodu : po prostu nie wiem w końcu jaki olej jest mojej primerce potrzebny /silnik 2,2, diesel/. Pozdrawiam wszystkich.

ps.nie od

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...