Oskar Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 No i tak jak pisano juz na forum olej koniecznie musi być w specyfikacji GL-4 lub GL-4/GL-5. Niedopuszczalny jest olej w specyfikacji tylko GL-5. Pozdrawiam a czemu? pytam z ciekawości bo sam mam zamiar olej wymienić tak własciwie to co ile powinno sie olej w skrzyni wymieniac? Witaj, Czemu? :-) tak podaje Nissan w ksiazsce obsługi, że ma być GL-4 lub GL-4/GL-5 O ile dobrze pamietam jak zalejesz GL-5 to moze zachodzić reakcja chemiczna z elementami skrzyni. Olej w skrzyni wymienia się co 60 tys. km pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 ok dzieki a ja własne ma 122tys i olej przydałoby sie wymienić - mam tylko mały problem nie darady odkręcić korka wlewowego 2klucze już ukręcili mechanicy - co zrobic w takim wypadku?? myślałem że zaczekam az mróz przyjdzie i ja zmarnieta bedzie skrzynia to moze łatwiej sie odkręci - albo migomatem wspawac klucz w korek - potem korek nowy ale sam juz nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 122 tys. i wogole nie zmieniałes jeszcze oleju w skrzyni? hm..... zanim przyspawasz migomatem klucz w korek to zalatw nowy korek :-) Nie baw sie tylko przyspawaj ją i tyle..... radykalne rozwiązania nie sa może najlepsze ale czasami nie ma wyjscia....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ridrick Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Witam wszystkich w jednych katalogach pisało że wchodzi 2,8 litra a w drugich że 3,6. artoor, a masz jakis konkretny sposob przekonania sie ile oleju wejdzie ??? Bo jutro mam wymiane i mechanik powiedzial ze tylko 3 litry musze kupic. Sprawdzilismy i w jego katalogu jest 2.8 ale ja z poradnika naprawy i obslugi mam ze wejdzie 3.6. A tak moze jeszcze jakims markecie dokupie butelke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Jak u ciebie w ksiazsce obsługi jest napisane, ze do skrzyni wchodzi 3.6 litra to tyle wejdzie, u mnie weszło 3 litry tyle co podaje książka obsługi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 122 tys. i wogole nie zmieniałes jeszcze oleju w skrzyni?hm..... zanim przyspawasz migomatem klucz w korek to zalatw nowy korek :-) Nie baw sie tylko przyspawaj ją i tyle..... radykalne rozwiązania nie sa może najlepsze ale czasami nie ma wyjscia....... nie poprzedni własciciel przy 70tyś wymieniał wiec juz chyba pora sie zabierać za wymiane masz racje migomat w ręke i po bulu p.s widze że kolega z wrocławia jest nas tu kilku więc moze na jakimś pivku sie spotkamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Cena za olej do skrzyni nie jest jakas wygórowana.... ja Kupiłem 21 PLN za litr Petro Canada na ul. Czajkowskiego i mam spokoj. ps. Dzisiaj nawet zastanawiałem sie, czemu nie ma we wrocku oficjalnego klubu nissana, spotkac sie czemu nie... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ridrick Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Jak u ciebie w ksiazsce obsługi jest napisane, ze do skrzyni wchodzi 3.6 litra To jakis pdf z sieci. Nie wiem czy napewno zawarta jest tam moja primerka. Po fotkach nie wszystki mi sie zgadza i staram sie odnalezc czegos dokladniejszego, bo naprzyklad czesc przekaznikow mam przy akumulatorze a ksiazka takiej opcji nie przewiduje. Chyba poszukam rano butelki oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Myślałem, ze jestes pewien ....... poszukaj lepiej butelki oleju dla swietego spokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ridrick Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Myślałem, ze jestes pewien Wedlug tej ksiazki wszystkie primerki 2.0 z lat 90-96 powinny miec 3.6 wiec poszukam ale dlaczego mechanik ma inne dane Oki Thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Kurcze,to u mnie olej w skrzyni nigdy nie byl wymieniany od czasu kupna,czyli rok 1998 Mial 120 tys.przejechane,teraz ma 250 Kiepsko ale skrzynia chodzi elegancko.Znajac moje szczescie,to po wymianie byloby gorzej.Przypomnialo mi sie,ze jakies 100 tys.temu wymieniana byla uszczelka w skrzyni.Mozliwe ze zalali nowym olejem albo wlali ten sam :? Przy okazji pozdrawiam mechanika,znowu cieknie.Gdzie sie sprawdza stan oleju w skrzyni :?: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Kurcze,to u mnie olej w skrzyni nigdy nie byl wymieniany od czasu kupna,czyli rok 1998 Mial 120 tys.przejechane,teraz ma 250 Kiepsko ale skrzynia chodzi elegancko.Znajac moje szczescie,to po wymianie byloby gorzej.Przypomnialo mi sie,ze jakies 100 tys.temu wymieniana byla uszczelka w skrzyni.Mozliwe ze zalali nowym olejem albo wlali ten sam :? Przy okazji pozdrawiam mechanika,znowu cieknie.Gdzie sie sprawdza stan oleju w skrzyni :?: :mrgreen: W niektórych samochochodach, oleju w skrzyni nie wymienia się, jest jakby dożywotnio. Sam sie zdziwiłem jak przeczytałem w mojej ksiazsce obsługi ze wymiana co 60 tys. Jak miałes robioną uszczelkę to zalali tym co spuścili.... wątpie, zeby zalali tobie nowym olejem Żeby spradzić stan oleju musisz odkręcić korek wlewu i poprostu zobaczyc (używając kanałówki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Od siebie podpowiem tylko że ten klucz do korków to nic innego jak końcówka grzechotki pół calowa zdaje się. W każdym razie u mnie pasowała. Co do pojemności to we Wro w D&W mieli też 2.8l napisane do primy 2.0 a na stronie valvoline 3.6. Weszło ....3.6 Czy zmiana oleju może spowodować że ciężko wchodzi mi pierwszy bieg. Nie było tego przed wymianą. Kolejne też jakoś tak jak po suchym wchodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Od siebie podpowiem tylko że ten klucz do korków to nic innego jak końcówka grzechotki pół calowa zdaje się. W każdym razie u mnie pasowała. Co do pojemności to we Wro w D&W mieli też 2.8l napisane do primy 2.0 a na stronie valvoline 3.6. Weszło ....3.6 Czy zmiana oleju może spowodować że ciężko wchodzi mi pierwszy bieg. Nie było tego przed wymianą. Kolejne też jakoś tak jak po suchym wchodzą. U mnie weszło 3 litry według katalogu 2.8 litra Ja myślę, ze P12 tak mają, 1 bieg tez czasami opornie wchodzi a pozostałe wchodzą bardziej płynnie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 W P12 zdaje się jest już inny silnik i pewnie co za tym idzie inna skrzynia biegów. Martwi mnie trochę że przed wymianą tak nie miałem. Coś czuje że będzie niedługo jeszcze jedna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Spokojnie, nie bądź takim pesymista ;-) bedzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Witam wszystkich w jednych katalogach pisało że wchodzi 2,8 litra a w drugich że 3,6. artoor, a masz jakis konkretny sposob przekonania sie ile oleju wejdzie ??? Bo jutro mam wymiane i mechanik powiedzial ze tylko 3 litry musze kupic. Sprawdzilismy i w jego katalogu jest 2.8 ale ja z poradnika naprawy i obslugi mam ze wejdzie 3.6. A tak moze jeszcze jakims markecie dokupie butelke. Jak masz 2-litrową P10 to wejdzie na 100% 3,6 litra. Mi gość który wymieniał olej kazał przywieźć 3 litry bo wg katalogów Elfa i Castrola które miał wchodzi 2,8. Przywiozłem, wymienili i okazało się że sporo jeszcze brakuje żeby się przez wlew przelało. Sprawdziłem w necie na stronkach Mobila i Statoil i tam było jednak 3,6 litra. Dokupiłem litr i uzupełniłem. Wlazło dokładnie 3,6. Jeszcze lepszy był pierwszy warsztat w którym wymieniałem olej, gdy zapytałem czy mają jakiś w specyfikacji GL-4/GL-5 lub GL-4. Gość mi odpowiedział że teraz wszystkie są tylko GL-5, a miał ich sporo do wyboru. Na moje uwagi że Nissan wyraźnie zabrania oleju w specyfikcji tylko GL-5 i pytanie czy wie w czym jest różnica powiedział mi że przecież GL-5 to nowa i lepsza specyfikacja i jak 8 lat wymienia oleje to wie co mówi. Powiedziałem mu że to tak jakby w silniku który chodził 200 tys. km na mineralnym wymienił olej na syntetyczny, albo płyn hamulcowy w układzie pracującym na DOT4 wlał DOT5. Nie wiem czy coś przyswoił. W drugim warsztacie gdzie mi wymieniałi gość od razu wiedział o co chodzi i powiedział żebym kupił jakiś olej GL-4/GL-5, bo te które miał akurat to tylko GL-5 i mogą być potem problemy ze skrzynią bo coś tam reaguje z synchronizatorami. W dwóch hurtowniach w jakich byłem tylko Mobil i BP spełniały GL-4/GL-5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ridrick Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 artoor, dokupilem z rana butelke teraz przynajmniej wiem gdzie jest punkt otwary nawet w swieta. Najlepsze jest to ze maja calkiem przyjemne ceny. Mobil i BP Mobila bede lał do środka ale pojawil sie inny problem. Nie wiem czy te sruby to ktoś ruszal od nowosci nie chca drgnac. Samochod caly chodzil na kanale a sruba dalej trzyma i z dzisiejszej wymiany oleju nici Jakies patenty na odkrecenie tego ?? PS Przy okazji wyszly jakies nieszczelnosci ukladu chlodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 ridrick, a ile płaciłeś za olej i jaki wziąłeś, jeśli można wiedzieć? Ja za Mobila płaciłem 43 zł za litr, BP był tańszy o 2 zł - ogólnie drogo ale tańszego 75w/90 u mnie nie znalazłem co by spełniał GL-4. Co do śruby to u mnie zeszła lekko. Pozostanie Ci w najgorszym razie przyspawać klucz z długą przedłużką jak już ktoś pisał. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ridrick Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 Kupilem mobil mobilube GX-A 80W ponoc taki moze byc. Patrzylem w opis i jest zgodny chyba ze ten pdf byl jakis lewy. Pierw kosztowal mnie 26pln/litr ale jak kupowalem dodatkowa butelke to trafilem za 24. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 Ja płaciłem 21PLN za litr Petro Canada 75W90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rrrobert Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Witam wszystkich w jednych katalogach pisało że wchodzi 2,8 litra a w drugich że 3,6. artoor, a masz jakis konkretny sposob przekonania sie ile oleju wejdzie ??? Bo jutro mam wymiane i mechanik powiedzial ze tylko 3 litry musze kupic. Sprawdzilismy i w jego katalogu jest 2.8 ale ja z poradnika naprawy i obslugi mam ze wejdzie 3.6. A tak moze jeszcze jakims markecie dokupie butelke. Jak masz 2-litrową P10 to wejdzie na 100% 3,6 litra. Mi gość który wymieniał olej kazał przywieźć 3 litry bo wg katalogów Elfa i Castrola które miał wchodzi 2,8. Przywiozłem, wymienili i okazało się że sporo jeszcze brakuje żeby się przez wlew przelało. Sprawdziłem w necie na stronkach Mobila i Statoil i tam było jednak 3,6 litra. Dokupiłem litr i uzupełniłem. Wlazło dokładnie 3,6. Jeszcze lepszy był pierwszy warsztat w którym wymieniałem olej, gdy zapytałem czy mają jakiś w specyfikacji GL-4/GL-5 lub GL-4. Gość mi odpowiedział że teraz wszystkie są tylko GL-5, a miał ich sporo do wyboru. Na moje uwagi że Nissan wyraźnie zabrania oleju w specyfikcji tylko GL-5 i pytanie czy wie w czym jest różnica powiedział mi że przecież GL-5 to nowa i lepsza specyfikacja i jak 8 lat wymienia oleje to wie co mówi. Powiedziałem mu że to tak jakby w silniku który chodził 200 tys. km na mineralnym wymienił olej na syntetyczny, albo płyn hamulcowy w układzie pracującym na DOT4 wlał DOT5. Nie wiem czy coś przyswoił. W drugim warsztacie gdzie mi wymieniałi gość od razu wiedział o co chodzi i powiedział żebym kupił jakiś olej GL-4/GL-5, bo te które miał akurat to tylko GL-5 i mogą być potem problemy ze skrzynią bo coś tam reaguje z synchronizatorami. W dwóch hurtowniach w jakich byłem tylko Mobil i BP spełniały GL-4/GL-5. Mi facet wlał GL-5 wcześniej nie wiedziałem, że ma być inny przejechałem 10 000 nie wiem czy wymieniać czy darować sobie. Krew mnie zalewa z tymi mechanikami niedoukami, co robią wszystko na oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ridrick Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Mi facet wlał GL-5 wcześniej nie wiedziałem, że ma być inny przejechałem 10 000 nie wiem czy wymieniać czy darować sobie. Krew mnie zalewa z tymi mechanikami niedoukami, co robią wszystko na oko Ja bym sie nie przejmowal po 10000 te nowe oleje sa lepsze i to nawet do starszych silnikow ale jest jeden haczyk. Mianowicie moze dojsc do przeczyszczenia ukladu z ssyfu ktory robi jako uszczelnienie i zacznie przeciekac. Przejscie z mineralnego na syntetyk moze sie tak skonczyc. Jesli przejechales juz tyle to raczej na zle to skrzyni nie wyjdzie. Moze wynikac to z faktu ze twoj samochod jest z 99 roku czyli nie jest jeszcze taki stary . Moj mechanik ostatnio mi powiedzial ze nie mam przeplywomierza w samochodzie wiec jest oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 28Darek Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 ridrick, a ile płaciłeś za olej i jaki wziąłeś, jeśli można wiedzieć? Ja za Mobila płaciłem 43 zł za litr, BP był tańszy o 2 zł - ogólnie drogo ale tańszego 75w/90 u mnie nie znalazłem co by spełniał GL-4. Co do śruby to u mnie zeszła lekko. Pozostanie Ci w najgorszym razie przyspawać klucz z długą przedłużką jak już ktoś pisał. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. Ze tak się zapytam - kolega z Legnicy ? :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachu Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 ja mam w katalogu napisane nissanXZ- taki olej przekładniowy! co mogę lać do skrzyni :?: P 11.144 TD 2000r. czy muszę przy tym roczniku i silniku trzymać się GL-4, czy może być GL-5? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.