Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie oleje i płyny eksploatacyjne do Primer


Gość Paki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

luknij na zdjęcia butelek castrola które dałem powyżej ja nie ma zadej z nich

 

co jest ważniejsze lepkość w 100C,wskaźnik lepkości czy temperatura zapłonu

 

luknij na to:

http://www.acpol.pl/word/RS_10W-60.doc

 

i na to:

 

http://www.castrol.com.......

 

dlaczego mamy 2 różne specyfikacje?

 

dlaczego na fotkach co są wyżej jest napis SPORT a na moim nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane na butelce RS Sport

 

A w nazwie oleju i opisie napisane jest "Castrol Formula RS Racing Synthetic 10W-60"

Uważam, że oleje Castrola, o których piszesz to te same tylko ze zmienioną etykietą. Z tego co jest mi wiadome producenci tak robią co jakiś czas, aby łatwiej można było rozpoznawać i wyłapywać podróby.

A zresztą na tej stronie:

http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html

tego typu olej Castrola RS Racing Sytec 10W60 jest tylko jeden i oznaczony jako syntetyk.

To tyle jeżeli chodzi o olej Castrola.

 

a jak sie prezentuje shel 10w60? - tzn jaką ma specyfikacje?

 

Chciałeś Waćpan to proszę zajrzeć tutaj :

http://www.tuning24.pl/modules/news/article.php?storyid=158

i tutaj :

http://www.lubrico.pl/index.php?option=com...6&Itemid=29

Ten olej Shella jest naprawdę nowoczesny.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest ważniejsze lepkość w 100C,wskaźnik lepkości czy temperatura zapłonu

 

Może odpowiem Waści cytatem :

 

PODSTAWOWE WŁASNOŚCI OLEJÓW

Własność Charakterystyka:

- lepkość w 100°C - Odpowiada w przybliżeniu lepkości oleju w normalnych warunkach pracy silnika

- wskaźnik lepkości - Mówi o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury

- lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika

- temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu

- temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju

- odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika

- liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju

Wyszczególnione wyżej własności są najczęściej stosowane do opisu charakterystyki jakościowej oleju. Przy ich pomocy można porównać oleje między sobą, określić zakres ich stosowania, a także skontrolować jakość oleju świeżego.

 

DOBÓR OLEJÓW SILNIKOWYCH

Jeżeli chcemy zastosować do silnika olej innego producenta (innej marki) to powinniśmy dobrać olej:

- o tej samej klasie lepkości

- o tej samej klasie jakościowej

 

tak więc nie można stwierdzić, że jeden parametr jest ważniejszy od drugiego. Po prostu wszystkie razem wzięte stanowią o ( podanej powyżej ) :

- klasie lepkości oleju,

- klasie jakości oleju.

Ja do podanych powyżej parametrów dodałbym jeszcze jeden, a mianowicie :

Lepkość w 150 st.C - bo obrazuje ona trwałość filmu olejowego w wysokiej temperaturze, a zerwanie takiego filmu to praca elementów trących, nie dość, że w wysokiej temperaturze to jeszcze na sucho. Horror dla podzespołów silnika.

To tyle. Mam nadzieję, że chociaż trochę rozwiałem Waści wątpliwości.

Serdecznie pozdrawiam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką lepkośc wysoko temperaturową ma m1 5w50?

 

ps troche męcze ale kolega ma wszystkie linki pewnie pod ręka a ja bym musiał szukac i główkowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego mamy 2 różne specyfikacje?

 

Bo pierwsza dotyczy Castrola Formula RS 10W60, który jest pełnym syntetykiem zerknij tutaj :

http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter...switzerland.pdf

a druga dotyczy Castrola EDGE Sport 10W60, który jak zauważyłeś nie ma zapisane fully sythetic, ale wykonany w technologii syntetycznej. Po prostu jest to semisyntetyk. Pisałem o tym pare postów wyżej.

To tyle. Pozdrawiam :-)

 

[ Dodano: Sob 17 Mar, 2007 01:13 ]

dlaczego na fotkach co są wyżej jest napis SPORT a na moim nie ma?

 

A czy olej o którym Waść piszesz nie był przypadkiem zakupiony i przywieziony spoza granic RP. Jeżeli tak to wszystko jest jasne. Inne etykiety. Sam się z tym spotkałem w odniesieniu do etykiet na oleju, który został przezemnie zakupiony w Niemczech w porównaniu do tego dostępnego w Polsce. Aby to wyjaśnić skontaktowałem się z polskim odziałem technicznym producenta oleju i dowiedziałem się, że różnica w etykietach jest jak najbardziej możliwa i może wynikać z wymogów danego rynku np. z przyzwyczajeń kupujących, którzy używany produkt kojarzą po etykiecie.

Zaznaczam, iż takie było wyjaśnienie dotyczące oleju który zalewam do swojego samochodu. Jak jest w Waści przypadku to możnaby chyba tylko wyjaśnić w polskim przedstawicielstwie Castrola, a właściwie BP. Tylko czy jest to warte, aż takiego zachodu. Pozdrawiam i życzę spokojnej nocy. :-)

 

[ Dodano: Sob 17 Mar, 2007 01:23 ]

a jaką lepkośc wysoko temperaturową ma m1 5w50?

 

Jak na olej klasy 5W50 to zdaniem wielu fachowców, z którymi rozmawiałem, bardzo dobrą i wynoszącą w 150 st.C - 4.21 mPas. ( Pamietaj Acan, że to olej klasy 5W50, a nie 10W60 dla którego te wartości powinny być wyższe - minimalne wartości tych lepkosci w zależności od klasyfikacji lepkościowej olejów są dostępne tutaj :

http://www.tomsol.com.pl/poradnik_jakosciowa.html )

Natomiast pełna specyfikacja M1 5W50 jest tutaj :

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/P...obil1_5W-50.asp

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że na półkach były trzy oleje ten co ja mam edeg sport(w brązowej butki) i jeszce jeden w zielonej butli - daty produkcji były podobne styczeń 2007

 

nieważne już troche mi sie to wszystko rozjaśniło dzięki kolego danstan

 

w wakacje znowu będe jechał w trase z 5-8tyś km full zapchanym autem i myśle że Castrol da rade po wakacjach - jak da rade to i na zime go zaleje - w końcu temp. płynięciea jak w M1

 

Musze kilka tyś km zrobić na tym mobilu to zobacze - jak na razie róznica jest bo po zalaniu świerzego M1 silnik chodził głośniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Do dyspozycji masz jeszcze :

Valvoline VR1 5W50 lub 10W60, których dane są tutaj:

http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...R1%20Racing.pdf,

albo ELF EXCELLIUM LDX 5W40, którego dane są tutaj:

http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/benzyna.htm,

albo MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, przeznaczonego do normalnej eksploatacji, którego okrojone dane znajdziesz tutaj:

http://www.motul.auto.pl/.

Są oczywiście i inne, oprócz już omówionych, oleje bez wątpienia godne uwagi np. :

Midland, bedące spadkobiercą Quakerów, mające stronę tutaj :

http://www.midland.pl/

czy Quaker State mające stronę tutaj :

http://www.quakerstate.com.pl/

i wiele wiele innych, o których możesz Acan przeczytać chociażby tutaj :

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=21092

lub tutaj :

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=25800

oraz np tutaj :

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=22589

Tylko studiować dane i wybierać. To tyle.

Pozdrawiam życząc wielu wielu kkm bezawaryjej jazdy. :D

 

[ Dodano: Sob 17 Mar, 2007 20:54 ]

ps. to co ustaliłem dzisiaj, a dotyczy olejów Castrola, na tej stronie :

http://www.castrol.com/castrol/subsection....ntentId=6004534

masz podział na :

- Castrol EDGE ( zobacz co jest napisane w karcie danych oleju cytuję: "Next Generation FORMULA RS 10W-60 "die legendäre Motorsportviskosität"." Zobacz też różnice w opisach olejów np. Castrol Formula RS tutaj :

http://www.castrol.com/castrol/multiplepro...ntentId=6007301

a np. EDGE FORMULA RS 10W-60:

http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7022027

gdzie nie używa się już określenia "Vollsynthetisches Ol" )

- Vollsynthetisches Ol ( Pełnosyntetyczny Olej )

- HC-Synthe Motorenol ( Hydrokrakowany Olej )

Ta tak dla uzupełnienia i zamknięcia ostatecznie ( mam taką nadzieję ) tematu olejowego.

Pozdrawiam serdecznie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem Nowy i pierwszy raz zajmuję "głos". Jestem też świerzym posiadaczem Primery P 11.144 2.0 (2000r) benz, czytając poprzednie wypowiedzi wystraszyłem się olejem Mobil 10w/40, bo gdy kupiłem auto takim był zanany. Pomimo tego że na tym oleju samochód miał zrobione ok. 5000 km wylałem go zastępując go olejem Valvoline 10w/40. Naprawdę jest pozytywna różnica, odradzam więc używanie w tych samochodach oleju Mobil.

Wcześniej przed Primerą miałem Toyotę Carine E 2.0 i Hondę Civic 1.5, które zalewałem Castrolem , byłem z tego zadowolony.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam więc używanie w tych samochodach oleju Mobil.

 

Witaj i nie uogólniaj. Czytaj wcześniejsze posty w temacie. Już na ten temat było pisałane. W swoim poście wypowiadasz się jedynie o Mobilu 10w40 na którym przejechałeś 5 kkm. Wypowiedzi, moim skromnym zdaniem, powinny być precyzyjne w każdym przypadku, a tym bardziej w odniesieniu do konkretnego oleju, konkretnego producenta ( dotyczy między innymi Castrola, Shell, Midlanda, Quakera, BP, Totala i wszystkich pozostałych ). Tak jest prawdziwie i sprawiedliwie.

To tyle. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celu uzupełnienia mojej pierwszej wypowiedzi dodaję,że Toyotą Cariną E jeździłem na Castrolu 10w40 a użytkowałem ją przez 8 lat, niestety nie pamiętam dokładnej nazwy castrola którego zalewałem od początku, ale przez ostatnie 3 lata był to Magnatec. Castrola Magnateca 10w40 lałem też do Hondy Civic, a miałem ją przej 1 rok. Wracając Do Mobila w moim Nissanie P11.144 2.0 benz. gdy go kupiłem to był zalany Mobilem S 10w/40, gdy sugerując się wypowiedziami poprzedników negujących jego własciwości postanowiłem go zmienić . Spuszczając ten olej po przejechaniu na nim prawie 5 tyś. km jego kolor nadal był miodowy, ale wydawał mi się zbyt rzadki, to samo stwierdził mechanik dokonujący wymiany. całkowicie nie neguje tego oleju , możliwe że lepiej sprawdzi się w innych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Nie zrozumiałeś mnie Acan. Jeżeli pragniesz kogoś przed czymś przestrzec to staraj się nie używać uogólnień typu :

odradzam więc używanie w tych samochodach oleju Mobil.

prawdziwie i sprawiedliwie byłoby gdybyś Waszmość napisał tak :

odradzam więc używanie w tych samochodach oleju Mobil S 10W/40

Prawda ?

Tylko o to chodziło i odnosić się miało do konkretnego produktu, konkretnego producenta czy to oleju silnikowego, czy np. tarcz i klocków hamulcowych, czy też samochodu itd. itd.

Pozdrawiam i życzę przyjemnej i bezawaryjnej jazdy na nowym oleju. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzizas! Z tego co widze temat oleju to niekończąca sie opowieść. ;) I weź tu człowieku znajdź złoty środek...

Ja np szukam odpowiedzi na pytanie czy moja primera z przebiegiem 140 kkm dobrze zniesie zmiane z mineralnego Castrola HM 15w40 na półsyntetyk valvoline 10w40 :| i pewnie sie nie dowiem dopuki nie sprawdze tego empirycznie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy moja primera z przebiegiem 140 kkm dobrze zniesie zmiane z mineralnego Castrola HM 15w40 na półsyntetyk valvoline 10w40
nie zniesie...zapchasz kanały olejowe glutem jesli nie umyjesz silnika - tylko nie karcherem a płukanką do wewnątrz

 

o widze ze Sauron z Jasla jestes :one: - ja rowniez ale mieszkam obecnie w Krakowie.

 

W kazdym razie zalozylem temat i wyciagam wnioski:

 

Wyplukac silnik - tylko czym ?? bo nie znam sie na tym

Wleje Valvoline polsyntetyk lub syntetyk tylko jaki??

 

i Jaki filtr??

 

dla przypomnienia napisalem ze mam samochod 2001 primera p.11.144 z Niemiec i silnik mi troche glosno chodzi i chcialbym zmienic olej. Samochod jest po dziadku 80 letnim i troszke zamulony chyba jest. Nie wiem jaki olej stosowal wczesniej, wiec zamierzam wyplukac silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAURON mam pytanko do Ciebie ;)

 

a jaki filtr bys polecal wraz z olejem którym mi poleciles???

 

A moze w Jasle prowadzisz warsztat to moglbym zostac Twoim klientem, pozdr!!

 

[ Dodano: Pon 26 Mar, 2007 22:36 ]

Siemanko, skontaktuj się z gościem co sie nazywa Sauron na tym forum, on ma duże zniżki w dobrych sklepach. On ci na 100% załatwi taki filtr jak potrzebujesz.

A ktorego Valvoline kupiłes? DuraBlend czy MaxLife?

 

Pozdro

 

tak napisal Gringo

 

kurcze to koniecznie musze wiedziec jak mozna sie z Toba skontaktowac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam szanownych klubowiczów DZIŚ WIELKI DZIEŃ PO 40 DNIACH ROBOCZYCH ODEBRAŁE MOJĄ PRIMERKĘ Z NAPRAWY.koszt wymiany wołka rozrządu+koła +ustawienie rozrządu (bez wymiany) jedyne 4000 zł.ale to nie koniec mam pytanie związane z lejącą b.delikatnie turbiną.ponoć jest olej mobil który jest wstanie uszczelnić takie delikatne nieszczelności a może lepiej wymienić turbinę. tylko ,że narazie troche problem z kasą czy ktoś wie o takim oleju pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

co to za P12 z takimi usterkami!!! jak turbina wyrzuca olej, znaczy, że jest nieszczelna i musiz to naprawić, a nie uszczelniac olejami itp!!!

 

lepiej zapobiegac , niż leczyć olejem!!!

 

[ Dodano: Sro 25 Kwi, 2007 19:20 ]

witam szanownych klubowiczów DZIŚ WIELKI DZIEŃ PO 40 DNIACH ROBOCZYCH ODEBRAŁE MOJĄ PRIMERKĘ Z NAPRAWY.koszt wymiany wołka rozrządu+koła +ustawienie rozrządu (bez wymiany) jedyne 4000 zł.ale to nie koniec mam pytanie związane z lejącą b.delikatnie turbiną.ponoć jest olej mobil który jest wstanie uszczelnić takie delikatne nieszczelności a może lepiej wymienić turbinę. tylko ,że narazie troche problem z kasą czy ktoś wie o takim oleju pozdrawiam

 

a, co to za warsztat skasował za takie coś 4 000 zł ?? !!!! to masz silnik nowy z powypadkowej P 12 !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Nie wiem Czy Ci o to chodzi ale gdzies w okolicach turbiny jest takie miejsce gdzie w wiekszosci deasli z turbną sączy się delikatnie olej... tzn jest tak lekko wilgotno, ale z tego co wiem tak juz jest po kilkunastu tys kilometrow... Tak słyszalem ale może żle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie stwierdziłem ubytków oleju tzn nie dolewam jest w normie śladowe ilości oleju znaleziono w kolektorze(chyba tak powidział serwisant w nissanie?)

odnośnie warsztatu który tak mnie skroił to jest to NISSAN W CHORZOWIE i tak nie zgodziłem się na wariant 2 czyli rozebranie silnika sprawdzenie szczelności głowicy ,sprawdzenie zaworów wymianę uszczelek i.t.d. wariant ten miał kosztować 11000 :D typowe naciąganie klienta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód przywieziony z niemiec (uszkodzony)dostał w prawy front)poskładany w polsce i odsprzedany mnie jeśli chodzi o poskładanie to typowy pic .Pytanie co ktoś robił w rozrządzie .autkojest z 02r 1 rejestracja02.2003 przebieg 109 tyś ,a może 209 tys :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

ja bym na Twoim miejscu pozbyl sie auta! ile chcesz jeszcze w niego włożyć? połowę wartości? jezeli dostało w przód, zawsze będa problemy. to z jazdą na wprost, sciąganiem.

fajnie jest miec P 12, ale nie wiem czy da Ci taki stan techniczny satysfakcję. może cena zakupu była atrakcyjna, ale teraz ile kłopotów i strat w ASO.

 

ale nie w tym rzecz, to tylko moja sugestia. skoro w niego tyle już włożyłeś ( 4 tys )to zapewne chcesz się cieszyć z jazdy. zacząłbym od zmiany warsztatu, sama cena mnie przeraziła. Ja bym Ci to zrobił za 600 zł - robocizna, plus za materiały wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z Tobą . nie wiem co zrobic ,myślałem o pozbyciu sie tego problemu ,chyba poturlam sie pare tyś. i zobacze co sie bedzie działo .Co do sciągania to jest spoko bardziej martwie sie oto co moge jeszcz w niej znalezc lub czego brakuje i gdzie jeszcze ktoś łapy wkładal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...