Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik Spalania stukowego - błąd 34


Gość Xzandafer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Xzandafer

No nie do końca :? Został odpalony, chodzi ale wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego... Ja pie***e mam już tego dosyć, pewnie uszkodzili ściągając lub montując głowę... nie wiem, muszę go zobaczyć :? Aha, a złe ustawienie zapłonu nie spowoduje takiego błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a złe ustawienie zapłonu nie spowoduje takiego błędu?

owszem moze spowodowac zwlaszcza ze glowka poszla w dol...

ps. odepnij ten czujnik w cholere w 2-3 nissanach na 50 spotkałem sie z poprawną jego pracą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a złe ustawienie zapłonu nie spowoduje takiego błędu?

owszem moze spowodowac zwlaszcza ze glowka poszla w dol...

ps. odepnij ten czujnik w cholere w 2-3 nissanach na 50 spotkałem sie z poprawną jego pracą...

 

o zgrozo! tego sie nie odpina! to sie naprawia jak nie dziala!

 

A blad czujnika stuku pojawia sie z powodu: niepodlaczonego czujnika, uszkodzonego czujnika, uszkodzonej wiazki, lub uszkodzonego komputera. Od zlego ustawienia zaplonu albo samego stuku nie wyskakuje blad 34.

 

Coobcio takie rady zachowaj dla siebie. Ladny z ciebie znawca Nissan doktor....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krotko mowiac!!!

czujnik spalania stukowego jest po to aby dostroic zaplon jesli dochodzi do niekontrolowanego zaplonu w cylindrze.

to tylko moje 2 grosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krotko mowiac!!!

czujnik spalania stukowego jest po to aby dostroic zaplon

czujnik "słucha" czy nie następuje spalanie stukowe i w razie detonacyjnego spalania cofa całą mape zapłonową o zadana wartość. Ma to na celu oszczędzenie silnika.

Wyjedzie knok-sensora nie jest za dobrym rozwiazaniem ponieważ i tak silnik rozwija najwyższą moc na granicy stukowego a stukowo to już moc leci na pysk. A tego typu zabezpieczenie warto zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też uważam że czujnik od stukowego powinien być ale faktycznie nissany z SR20 mogę policzyć na palcach jednej ręki co miały sprawnie dzaiłający ten "bajer"........ ciekawy jestem tylko gdzie leży tego przyczyna?? czy sam czujnik jest tak delikatny?? raczej wątpie... ale może się mylę....... u mnie też on nie działa i jest odpięty, tak zrobiłem z turbo ok 6tys i jak na razie jest ok, stukowego też nie słyszałem i nic się nie wysrało..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krotko mowiac!!!

czujnik spalania stukowego jest po to aby dostroic zaplon

czujnik "słucha" czy nie następuje spalanie stukowe i w razie detonacyjnego spalania cofa całą mape zapłonową o zadana wartość. Ma to na celu oszczędzenie silnika.

Wyjedzie knok-sensora nie jest za dobrym rozwiazaniem ponieważ i tak silnik rozwija najwyższą moc na granicy stukowego a stukowo to już moc leci na pysk. A tego typu zabezpieczenie warto zostawić.

 

cos takiego mialem na mysli, tylko cos ostatnio wyslowic sie nie moge.

z tego co wiem najszybsza metoda sprawdzenia czy czujnik spalania stukowego dziala jest uderzenie silnika mlotkiem. po takim zabiegu silnik powinien sie trzasc i po paru sekundach wrocic do normy. jesli takie zjawisko nie nastapi, oznacza to ze czujnich nie "slucha" tego co sie w silniku dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm z tego co slyszalem to z tymi czujnikami nie jest tak prosto. Liczy sie nawet material z ktorego wykonano srobe do jego przykrecania czy tez moment ktorym sie owaz srobe przykrecilo.. ale to takie moje tylko dywagacje, sam nie wiem czy u mnie dziala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o zgrozo! tego sie nie odpina! to sie naprawia jak nie dziala!

 

A blad czujnika stuku pojawia sie z powodu: niepodlaczonego czujnika, uszkodzonego czujnika, uszkodzonej wiazki, lub uszkodzonego komputera. Od zlego ustawienia zaplonu albo samego stuku nie wyskakuje blad 34.

 

Coobcio takie rady zachowaj dla siebie. Ladny z ciebie znawca Nissan doktor....

Mówie jak jest na 50 SR20 w 2-3 przypadkach trafiłem na poprawnie działający czujnik, więc doradziłem go odpiąc coby nie wprowadzał zakłuceń do pracy aparatu zapłonowego.

Ps. W czym problem wjechać na rolki do M. Grabowskiego wyłożyć 50zł i optymalnie ustawić sobie zapłon... Na Pewno taniej to wyjdzie niż zakup nowego czujnika no i mocy z pewnością przybędzie :idea: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówie jak jest na 50 SR20 w 2-3 przypadkach trafiłem na poprawnie działający czujnik, więc doradziłem go odpiąc coby nie wprowadzał zakłuceń do pracy aparatu zapłonowego.

 

O czym tym piszesz? Co to za glupoty? Czujnik stuku nie wprowadza zaklocen! Komputer na podstawie odczytow z czujnika stuku OPTYMALIZUJE kat wyprzedzenia zaplonu tak aby byl zawsze najlepszy do danego obciazenia oraz tak aby nie bylo spalania stukowego. Ten czujnik jest bardzo wazny bo bez niego komputer laduje blad 34 i wchodzi w tryb awaryjny zmieniajac tyle parametrow ze nie jestes w stanie tego skorygowac krecac aparatem zaplonowym albo zmieniajac ustawienia w smt6.

 

Ps. W czym problem wjechać na rolki do M. Grabowskiego wyłożyć 50zł i optymalnie ustawić sobie zapłon... Na Pewno taniej to wyjdzie niż zakup nowego czujnika no i mocy z pewnością przybędzie :idea: :!:

 

 

Dalej piszesz glupoty jak z nut. Az dziw bierze ze z taka wiedza modyfikujesz swoje auto oraz co zgroza cudze! Nie masz szans aby skorygowac wszystkie zmiany bledu 34, krecac aparatem na hamowni inercyjnej. Pozatym czujnik spalania stukowego jest potrzebny poniewaz: slucha silnik jak spala paliwo i modeluje kat zaplonu pod dane paliwo, reaguje i cofa zaplon jak praca silnika staje sie glosna przy bardzo wysokich/niskich temperaturach otoczenia.

 

Generalnie czujnik stuku pilnuje twoj silnik abys go nie usmazyl i zawsze mial moc.

Jezeli chcesz go wywalic to wywal ale musisz wiedzec ze bedziesz jezdzil w trybie awaryjnym i jedyne co mozesz zrobic to wstawic opornik w kostke ale wtedy przy twoim ustawianiu zaplonu "z reki" na bank usmazysz silnik, a nawet przez chwile nie uslyszysz spalania stukowego.

 

Generalnie daj sobie spokoj jak sie na czyms nie znasz a tym bardziej nie dziel sie swoimi za***istymi radami publicznie na forum bo "znawca" z ciebie a nie Nissan doktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde... jakiś szaman chyba chce obalic całą życiową filozofię Dr. Coobcia :) proponuję założyc nowy wątek pt " teoria teorią a praktyka praktyką"

 

Swoją drogą skąd jesteś BRT i na czym opierasz swoją więdzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer laduje blad 34 i wchodzi w tryb awaryjny zmieniajac tyle parametrow ze nie jestes w stanie tego skorygowac krecac aparatem zaplonowym albo zmieniajac ustawienia w smt6.

Bartku czy miałeś kiedykolwiek styczność z hamownią w przypadku

SR20De/DE/Di z odpiętym czujnikiem spalania stukowego ?

Widziałeś jaki wpływ na przebieg mocy i uzyskiwane parametry ma kręcenie aparatem zapłonowym, mowa oczywiście o przypadkach w których odpięto czujnik...

U Siebie nie mam tego czujnika i wszystkie korekty zapłonu robię na hamowni i przynoszą bardzo ciekawe i zaówarzalne zmiany.

 

Ale spoko nie ma to jak wyłożenie 1300zł na nowy czujnik :D

 

Dziwne ze jeszcze nikt nie usmażył silnika, przedstawiłem Ci chyba jasno ile aut ma ten czujnik nie sprawny a mimo to one jerzdzą i jerzdzą no i bezproblemowo reagują na zmiany w zapłonie - fakt faktem że to nie SR20DET czy CA18DET z którymi głównie masz styczność tylko ich niedoładowane odpowiedniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde... jakiś szaman chyba chce obalic całą życiową filozofię Dr. Coobcia :) proponuję założyc nowy wątek pt " teoria teorią a praktyka praktyką"

 

Swoją drogą skąd jesteś BRT i na czym opierasz swoją więdzę?

 

A żeby nie było OT to fajny ten Sunny nie ma to jak japońskie słońe proponuję nie zmieniac zbytnio wyglądu zew. bo nie ma to jak wilk w owczej skórze :D

 

Tak jestem szamanen :lol:

Problem w tym ze zyciowa filozofia Dr. Coobcia jest super pozatym ze klepie na forum internetowym rozne przerozne brednie a pozniej tacy zieloni userzy jak ty czytaja to i bija poklony komus kto mysl ze skoro sie nie rozjebalo to znaczy ze jest super.

 

Bartku czy miałeś kiedykolwiek styczność z hamownią w przypadku

SR20De/DE/Di z odpiętym czujnikiem spalania stukowego ?

Widziałeś jaki wpływ na przebieg mocy i uzyskiwane parametry ma kręcenie aparatem zapłonowym, mowa oczywiście o przypadkach odpiętego czujnika...

U Siebie nie mam tego czujnika i wszystkie korekty zapłonu robię na hamowni i przynoszą bardzo ciekawe i zaówarzalne zmiany.

 

Tak mialem i to wiecej razy niz ty. Widzialem jaki ma wplyw na przebieg mocy. Ale powtorze to po raz n-ty. Hamownia to nie jedyne miejsce gdzie jedzisz samochodem. A czujnik stuku to takie sprytne bydle ktore zmienia twoja mape paliwowa oraz zaplonowa wzgledem uwaga: obciazenia silnika, temperatury powietrza, cisnienia atmosferycznego, temperatury podawanego paliwa, jakosci paliwa oraz np. sprawnosci ukladu zaplonowego. Tak wiec jak raz ustawisz sobie auto na hamowni z odpietym czujnikiem stuku tak pozostawiasz silnik na pastwe takiej pracy nawet jak nalejesz paliwa 50/50 z woda. Silnik wtedy bedzie mial zero mozliwosci na obrone. Ale wiem. Ciebie to wogole nie interesuje.

 

Pozatym robisz korekty na hamowni a dobrze wiesz ze auto ma zupelnie inne obciazenia na ulicy. Rozmawialismy juz o tym nie raz wiec nie wiem czemu tak waznych informacji nie zapamietujesz tylko tworzysz swoje nowe chore teorie o nissanach.

 

Pamietaj jeszcze jedno. Nie robisz zadnych korekt komputera. Robisz korekty swinki czyli komputera ktory oszukuje komputer. To ze ba hamowni wyjdzie 172 km i silnik nie zastuka to nie znaczy ze na ulicy przy 35 stopniach temperatury nie bedzie lekkiego stuku albo za jakis czas spadnie wydajnosc twojej seryjnej cewki i silnik zacznie spalac inaczej.

 

Twoja sprawa jak tuningujesz swoj gruz. Ale nie rob innym krzywdy.

 

Ale spoko nie ma to jak wyłożenie 1300zł na nowy czujnik :D

 

Dziwnę jeszcze nikt nie usmażył silnika przedstawiłem Ci chyba jasno na ile aut ma ten czujnik nie sprawny a one jerzdzą i jerzdzą no i bezproblemowo reagują na zmiany w zapłonie - fakt faktem że to nie SR20DET czy CA18DET z którymi głównie masz styczność tylko ich niedoładowane odpowiedniki...

 

Ps. jak dalej zamierzasz kontynułować nie ukrywam żę ciekawe i słuszne teorjeto prosze otwórz nowy wątek a robisz bałagan w Projekcie Xzandafera...

 

Chyba tobie tego nie musze tlumaczyc ze czujnik mozesz kupic uzywany nawet od kogos z klubu pewnie za jakies 50 lub 100 pln. Mysle ze lepiej jest poszukac uzywanego niz podniecac sie ze w serwisie kosztuje 1300 wiec po co cos tak drogiego wsadzac.

 

Nie kazdy kto usmazyl silnik ma do ciebie numer i odrazu do ciebie dzwoni. Pozatym inaczej sprawa sie ma dla seryjnego auta. Ale widze ze i tego nie kumasz to ci objasnie tak na szybko. Zwykle seryjne auto jezdzi sobie z czujnikiem stuku i ma sie dobrze. Gdy ten czujnik straci, wpada w tryb awaryjny wraz z kodem 34 i wtedy silnik jezdzi na "bezpiecznie". Inaczej sprawa sie ma gdy silnik jest po modyfikacjach tymbardziej twoich i twoim kreceniem aparatem zaplonowym na pale. Wtedy to co madry japonczyk uwazal za bardzo bezpieczne jak na tryb awaryjny jest ztuningowane i auto nie ma zadnej mozliwosci na swoja obrone. To ze sobie to ustawisz raz i jest super, nie oznacza ze za chwile bedzie takze super. Moze sie to gorzej zakonczyc. A to ze w tym przypadku rozmawiamy na temat silnika niedoladowanego niczego nie oznacza poniewaz zarowno silnik niedoladowany jak i doladowany dziala na podobnej zasadzie. Spala paliwo i moze to paliwo spalac w sposob niebezpieczny dla siebie. Daje sobie reke uciac ze gdybys w silniku seri DET odlaczyl czujnik stuku i stunigowal go w swoj ulubiony druciarski sposob (czyli przekrecenie aparatu do przodu o dowolna ilosc stopni) silnik by splynal w pierwszy goracy dzien podczas mocnego obciazania. To ze masz stycznosc glownie z silnikami niedoladowanymi to tylko szczescie po tym co tutaj wypisujesz.

 

Kontynuuje ta dyskusje tutaj poniewaz tutaj sie zaczela. Jezeli ktos uwaza za potrzebne to moze wydzielic ten watek. Zawsze tak sie robi.

 

P.S. Biore udzial w tej dyskusji poniewaz takich glupot dawno nie czytalem. Propagujesz totalnie niebezpieczne ustawianie silnika. Dlub sobie tak swoj gruz i ale nie proponuj komus czegos takiego opierajac sie tylko na faktach ze twoj silnik sie jeszcze nie wysral.

 

Jezeli jeszcze nie zrozumiales i zamierzasz dalej pisac debilizmy to kup sobie consulta, podlacz sobie i polataj zdrowa seria SR20DE z czujnikiem stuku i bez. Popatrz sobie co sie wtedy dzieje pod obciazeniem z :katem wyprzedzenia zaplonu, dawka paliwa oraz momentem wtrysku paliwa. Moze wtedy cos zrozumiesz.

 

Głowica po planowaniu (chyba setnym, bo po pomiarach 0,12 to to nie było - raczej grubo ponad 1mm!) została źle złożona i strasznie mi stuka-puka wszystko (Sami słyszał, Coobcio też i działa jak radziecki złom). Winny jest między innymi cały łańcuch rozrządu na którym można się teraz tylko powiesić i cała jego zajechana reszta.

 

 

Jezeli masz tak splanowana glowice to generalnie masz spory problem. SR nie lubi bardzo splanowanej glowicy. Stuka puka wszystko z kilku powodow:

Po pierwsze regulacja glowicy.

Po drugie lancuch rozrzadu jest teraz luzniejszy bo glowica jest "blizej" bloku a napinacz w sr20 nie ma az takiego zapasu jak np mechaniczne napicznacze paskow. Dlatego lancuch moze wydawac roznego rodzaju piesni glowne przy schodzeniu z obrotow i pracy na wolnuch obrotach.

Po trzecie jezeli glowica jest nizej to takze fazy rozrzadu sie nie zgadzaja.

Po czwarte luzny lancuch rozrzadu = zmienne fazy :wink: :wink:

 

Generalnie sprawe mozna rozwiazac poprzez regulacje glowicy oraz wlozenie grubszej uszczelki pod glowice puki sie jeszcze nie skrzywila ( aby jej znow nie planowac po raz pietnasty)

 

A puki co ustaw porzadnie zaplon na lampie zaplonowej a nie na "stare znaki". Co sprytniejsi powinni wiedziec dlaczego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlub sobie tak swoj gruz i ale nie proponuj komus czegos takiego opierajac sie tylko na faktach ze twoj silnik sie jeszcze nie wysral.

Ale zauwasz że nie tylko ja mam uszkodzony czujnik stuku i z tym jerzdze od ponad 70 tyś km, auto w tym czasie przeszło wiele od N/A po turbo po czym ponowne N/A a teraz będzie większe Turbo i nie zauwarzyłem żadnych skutków ubocznych. Wydaje mi się że trzeba by sporządzić ankietę wśród tysięcy uzytkowników Nissana ktorym wywala błąd 34 i czy coś się dzieje z ich motorami.

 

Zgodzę się z Tobą że czujnik ten ma jakiś tam wpływ na prace układu zapłonowego ale mimo jego braku można swobodnie monipulować aparatem zapłonowym bąć przestawiająć wartości w śwince co przyniesie spore efekty - dlatego w tym celu najlepiej robić to na hamowni bo wszystko widać jak na dłoni.

 

Ps. Widziałeś jak sprytnie wyglądają Mapy napisane przez Wielkiego Jarkowego w Rafiego CA18DET - poprstu wszystkie mapy uzalerznione od czujnika spalania stukowego są takie same więc ECU ich nie przełancza i jeździ na jednej sztywnej - ciekawe dla Czego :shock:

 

Pss. Bartku po co wogóle to piszerz ze jazda bez Knock Snsora (czujnika spalania stukowego) jest tak niebezpeiczna - jak do Ciebie przyjerzdzają auta ze sprawnym czujnikiem to i tak na dzień dobry tak bardzo cofasz w nich zapłony że ten czujnik wogle nie jest wtedy potrzebny, fakt faktem że wtedy silnik traci naprawde sporo na sprawności a więc moc i moment maleje ale za to jest bardzo bezpiecznie, tak więc uwarzam że takim postępowaniem zaprzeczasz swojej wielkiej idei odnośnie tego że czujnik musi być - wiem wiem zaraz wymyślisz kolejną teorje że juz ECU przerzuciło się na najbezpieczniejszą mape a mimo wszsytko stuk jest dalej (ale tylko w twojej głowie) więc nie ma to jak dać zapłon np. na -14

 

Psss. Kiedyś auta miały tylko i wyłącznie zapłon mechaniczne bez czujnika stukowego i bez problemu jeździły po ulicach i na rajdach - dwały sobie radę, nie wiem czy wiesz ale jest wartość optymalna jego ustawienia przy ktorej silnik spalinowy generuje najwięcej mocy, nie widzę problemu żeby ustawić zapłon właśnie do takiej wartości do tego celu najlepiej zabezpeiczyć się np tak:

dokonywać korekt zapłonu dla gorszego paliwa tzn pb95 a potem lać 98 i wtedy ma się spory zapas bezpeiczeństwa chroniący nas przed zjawiskiem stuku i prawie najwyższą bezpieczną możliwą moc do uzyskania.

 

 

Tym razem coś dla Xzandafera, przy tak splanowanej głowce możesz:

- zamiast seryjnej grobej uszczelki pod napinacz łancucha dać poprostu silon co zbliży napinacz do główki i tym samym mocniej dopnie łańcuch.

- jak to będzie mało to jest na to sprawdzona metoda w postaci wybrania na tokarcze troche z podstawy napinacza (styk z główką)

 

No ale oczywiście nie ma to jak gróbsza uszczlke pod głowice coby ją odprężyć a wtedy wysiłki z podnoszenia stopnia sprężania pójdą sobie na marne...

 

[ Dodano: Czw 15 Cze, 2006 ]

Brt Ciesze się że znalazła się tu osoba chcąca wyrazić swoją niekoniecznie prawdziwą opinie czy też teorję - po to jest własnie forum tak więc żeby nie było tu takiego bałaganu trzeba przenieść naszą rozmowę na PW albo do nowego topica.

 

Dla wiadomości twojej i innych ciekawskich uzytkowników powiem na jakiej zasadzie działa operacja wykrywania stuku w SR20 i w rodzinie CA.

Otóż po wykryciu przez mikrofon jakim jest czujnik spalania stukowego umieszczonego w bloku silnika stuku, ECU przerzuca mape zapłonową na tą bezpieczniejszą (która ma odpowiednio pocofane zapłony).

Tak więc za sprawą Czujnika s. stukowego możemy jedynie przełanczać się między tymi mapami zapłonowymi- Normalna i bezpieczna.

 

Brt czy to Dotarło do Ciebie ? Czy nadal będziesz się upierać przy swoim, jak cherz to mogę Ci przesłać dowodwody w postaci screen schotów z map silnika CA18DET i na spokojnie sobie oblukasz jak to wszsytko jest zrobione i działa.

Choć mimo wszystko nie ma to jak dowód w postaci wykresu z hamowni czyli typowy przypadek - odpiety czujnik s.stukowego i kręcenie aparatem zapłonowym (jak ty to nazwałeś Druciarstwem), naprawde rezultaty po tak banalnej czynności są niekiedy naprawde bardzo ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zaówarz że nie tylko ja mam uszkodzony czujnik stuku i z tym jerzdze od ponad 70 tyś km, auto w tym czasie przeszło wiele od N/A po turbo po czym ponowne N/A a teraz będzie większe Turbo i nie zaówarzyłem żadnych skutków ubocznych. Wydaje mi się że tżeba by sporządzić ankietę wśród tysięcy uzytkowników Nissana ktorym wywala błąd 34 i czy coś się dzieje z ich motorami.

 

Przeszlo wiele to chyba najlepszy opis tego co sie dzialo w twoim silniku. Tlumacze ci po raz pietnasty. To ze u ciebie nic nie wybuchlo oznacza tylko i wylacznie ze masz super szczescie. Nie musimy robic ankiety. Wystarczy ze napiszesz posta na forum angielskim ze czujnik stuku jest niepotrzebny. Zobaczysz jak sie z ciebie poleja :D

 

Zgodzę się z Tobą że czujnik ten ma jakiś tam wpływ na prace układu zapłonowego ale mimo jego braku można swobodnie monipulować aparatem zapłonowym bąć przestawiająć wartości w śwince co przyniesie spore efekty - dlatego w tym celu robić to na hamowni bo wszystko ma się jak na dłoni.

 

Ten czujnik nie ma "jakiegos wplywu". Mam wrazenie ze nie przeczytales mojego wczesniejszego posta wogole. Tam masz jak na dloni wszystko napisane. Nie odrobiles pracy domowej. Milej lektury!

 

Przestan pisac o kreceniu zaplonem gdy masz mape bezpieczenstwa bo zmienia sie duzo wiecej. A co do ustawiania na hamowni pisalem takze w poprzednim poscie ale znow to olales.

 

Ps. Widziałeś jak sprytnie wyglądają Mapy napisane przez Wielkiego Jarkowego w Rafiego CA18DET - poprstu wszystkie mapy uzalerznione od czujnika spalania stukowego są takie same więc ECU ich nie przełancza i jeździ na jednej sztywnej - ciekawe dla Czego :shock:

 

I tu jestes w bledzie. Zanim komputer zmieni w mape awaryjna musi pojawic sie bardzo duzy stuk. A wczesniej na podstawie odczytow modyfikuje zaplon i paliwo tak aby spalanie nastepowalo bezpiecznie i nie bylo sytuacji blisko stuku. Tak dziala praktycznie kazdy madry czujnik stuku a ten nissanowski ktory tak szybko olales jest wyjatkowo ciekawy bo zajmuje w komputerze prawie polowe jego miejsca. Ale wiem to nie potrzebne. Nie badz madrzejszy niz Japonczyk!

 

Pss. Bartku po co wogóle to piszerz ze jazda bez Knock Snsora (czujnika spalania stukowego) jest tak niebezpeiczna - jak do Cibie przyjerzdzają auta ze sprawnym czujnikiem to i tak na dzień dobry tak bardzo cofasz w nich zapłony żę ten czujnik wogle nie jest wtedy potrzebny, fakt faktem że wtedy silnik traci naprawde sporo na sprawności a więc moc i moment maleje ale za to jest bardzo bezpiecznie, tak więc uwarzam że takim postępowanie zaprzeczasz swojej wielkiej idei odnośnie tego że czujnik musi być - wiem wiem zaraz wymyślisz kolejną teorje że juz ECU przerzuciło się na najbezpieczniejszą mape a mimo wszsytko stuk jest dalej (ale tylko w twojej głowie) więc nie ma to jak dać zapłon np. na -14

Tak jazda bez czujnika stuku oraz z podkreconym zaplonem jest niebezpieczna! Jak kiedys stroilem twoje auto mowilem ci to ze bez czujnika stuku to jest bez sensu. Widze ze od tego czasu niczego sie nie nauczyles ale poczyniles inne kroki :) Nie pisz glupot ze na dziendobry cofam zaplon. To sa kosmiczne bzdury. To ile mocy traca lub zyskuja sprawdzam odrazu na hamowni ktora nabylem i co do tego nie ma zadnych ale. Gre ma takze wycofane zaplony, konie sa, a jak przyspieszymy to jest stuk. Zgaduj dlaczego?

Powiem ci dlaczego ale dopiero jak wysadzisz swoj silnik uturbiany na 300km. Dopiero wtedy jak przeczytasz sobie ta dzisiejsza dyskusje to stwierdzis ze pisales chyba po duzej flaszce.

 

Zaplon na -14. Zgadza sie. Znow nie odrobiles pracy domowej. Polecam zobaczyc seryjna mape sr20DE i sr20DET przy maksymalnym obciazeniu. Zobaczsz wtedy dlaczego - 14.

A puki co nie kluc sie o to ze mna to masz zerowe pojecie w temacie druciarzu.

 

Psss. Kiedyś auta miały tylko i wyłącznie zapłon mechaniczne bez czujnika stukowego i bez problemu jeździły i dwały sobie radę, nie wiem czy wiesz ale jest wartość optymalna jego ustawienia przy ktorej silnik spalinowy generuje najwięcej mocy, nie widzę problemu żeby ustawić zapłon właśnie do takiej wartości do tego celu najlepiej zabezpeiczyć się np tak:

dokonywać korekt zapłonu dla gorszego paliwa tzn pb95 a potem lać 98 i wtedy ma się spory zapas bezpeiczeństwa chroniący nas przed zjawiskiem stuku i prawie najwyższą bezpieczną możliwą moc do uzyskania.

 

Czlowieku o czym ty piszesz? Kiedys to nawet konie ciagaly karety! Chcesz sie cofac bo kiedys tak bylo? Ale juz tak nie jest. To nie ta generacja silnikow. Sa duzo mocniejsze i mocniej spalaja mieszanke! A przypominam ze ty je chcesz takze tuningowac czyli zwiekszac moc! I chcesz sie cofac ? Zdecyduj sie na cos!

 

Brt Ciesze się że znalazła się tu osoba chcąca wyrazić swoją niekoniecznie prawdziwą opinie czy też teorję - po to jest własnie forum tak więc żeby nie było tu takiego bałąganu trzeba przenieść naszą rozmowę na PW.

 

To ze jestes kozakiem na tutejszym forum NISSAN POWER TEAM nie znaczy ze to tobie to oceniac czy moje teorie to glupota. Nasze teorie roznia sie tym ze ja to sprawdzalem i robie w tym na codzien a ty zgadujesz i z nudow wymyslasz jak cos wywalic skoro juz sie zjebalo.

I nie mysl ze zamykaniem topicu unikniesz tej dyskusji. Skoro piszesz takie a nie inne swoje teorie to chyba umiesz je obronic w sposob merytoryczny prawda? Wiec skoncz pisac ze na hamowni intercyjnej robisz w godzine to co inzynierowie Japonscy robili kilka lat.

 

Dla wiadomości twojej i innych ciekawskich uzytkowników powiem na jakiej zasadzie działa operacja wykrywania stuku w SR20 i w rodzinie CA.

Otóż po wykryciu przez mikrofon jakim jest czujnik spalania stukowego umieszczonego w bloku silnika stuku, ECU przerzuca mape zapłonową na tą bezpieczniejszą (która ma odpowiednio pocofane zapłony).

Tak więc za sprawą Czujnika s. stukowego możemy jedynie przełanczać się między tymi mapami zapłonowymi- Normalna i bezpieczna.

 

To jest kosmiczna bzdura! Opisalem juz wczesniej jak dziala czujnik spalania stukowego. Moze znajdz sobie w internecie opis dzialania calego ukladu czujnika stukowego. Dowiesz sie czegos wiecej a nam tutaj darujesz tych glupot.

 

 

Brt czy to Dotarło do Ciebie ? Czy nadal będziesz się upierać przy swoim, jak cherz to mogę Ci przesłać dowodwody w postaci screen schotów z map silnika CA18DET i na spokojnie sobie oblukasz jak to wszsytko jest zrobione i działa.

Choć mimo wszystko nie ma to jak dowód w postaci wykresu z hamowni czyli typowy przypadek - odpiety czujnik s.stukowego i kręcenie aparatem zapłonowym (jak ty to nazwałeś Druciarstwem), naprawde rezultaty po tak banalnej czynności są niekiedy naprawde bardzo ciekawe.

 

Gosciu! "Szukajcie az znajdziecie!" I nie pisz od mnie czy do mnie dotarlo bo nie docieraja do mnie glupoty! Najgorsze jest to ze ty nic nie kumasz i dalej upierasz sie przy swoich glupotach. A jestes "znawca" a nie Doctor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlumacze ci po raz pietnasty. To ze u ciebie nic nie wybuchlo oznacza tylko i wylacznie ze masz super szczescie. Nie musimy robic ankiety. Wystarczy ze napiszesz posta na forum angielskim ze czujnik stuku jest niepotrzebny. Zobaczysz jak sie z ciebie poleja

Jednak wydaje mi się że ankieta najbardziej ukaże nam sytuacje, naprawde wiele aut jezdzi z tym błędem i jakoś się z nimi nic nie dzieje - poprsotu jerzdzą i to robią przebiegi rzędu 300 tyś km no ale okey. angole zawsze wiedzą najlepiej, także uwarzam że ten czujnik czemuś służy...

 

nie mysl ze zamykaniem topicu unikniesz tej dyskusji. Skoro piszesz takie a nie inne swoje teorie to chyba umiesz je obronic w sposob merytoryczny prawda? Wiec skoncz pisac ze na hamowni intercyjnej robisz w godzine to co inzynierowie Japonscy robili kilka lat.

Bartku nie miałem zamiaru go zamykać tylko chcialem posprzątać - tzn przenieść naszą dyskusję do nwoego topica żeby nie robić w tym bałąganu.

 

Zaplon na -14. Zgadza sie. Znow nie odrobiles pracy domowej. Polecam zobaczyc seryjna mape sr20DE i sr20DET przy maksymalnym obciazeniu. Zobaczsz wtedy dlaczego - 14.

A puki co nie kluc sie o to ze mna bo masz zerowe pojecie w temacie druciarzu.

Nie kłucę się z Tobą tylko dyskutuję, nie mam fizcznie możliwości sprawdzenia map w SR20De i DET za to moge posłóżyć się przykładem map w silniku wolnosscym CA16DE i doładowanym CA18DET, w obu przypadkach mapy zapłonu są niemalżę identyczne, bo co więcej osoba znana i ceniona ktora modyfikuje ECU w CA18DET (S13) przyspiesza zapłony dla pełnego obiciązenia co poduje wzrost mocy, już Ci kiedyś to tłumaczyła osoba ze znacznie większym doświadczeniem jak twoje, osoba od której zaczeły się zabawy w Trubo u nas w Polsce - J.Grabowski wytłumaczył CI całą definicje i jak widać nie przyjąłeś tego i robisz dalej swoje czyli walisz zapłon na -14 zapłon i stuku nie będzie...

Grabowski wymienił ci kilka spobów na pozbycie się spalania stukowego ale co tam lepiej cofnąc zapłon.

 

Bartku jesteś osobą młodą (23L) ciągle się uczacą i rozwijającą nie pisze przecież żę odrazu twoje teorje to głupoty, poprsotu nie zgadzam się z nimi i tyle (zresztą nie tylko ja się nie zgazdam).

 

[ Dodano: Czw 15 Cze, 2006 ]

Prosze o moderatorów wyższego szczebla o przeniesienie moich postów i BRT na temat czujnika spalania stukowego tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=202313#202313

Tam sobie na spokojnie podyskutujemy a nie będizemy tutaj roić mega offtopa.

Chce uniktną takiej sytuacji jaka miała miejsce na forum TK apropo regulacji rozrządu w SR20, trwała tam zażarta walka z Kivim i teamem legionowo po ktorej dziwnym trafem pogineła spora część postów. Ja zostawie to tak jak jest gdyż uwarzam że to co napisałeś jest ciekawe ale mimo wszsytko nie zgadzam się ze wszsytkim co w niej głosisz.

Na pewno czujnik stukowego jest przydatym elementem i warto mieć go sprawnego.

 

 

I Prosze nie dzwon do mnie i nie wyzywaj mnie od "sk***ysynów i że chcesz mi obić ryj" bo nie toleruje takiego zachowania ! ! !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wydaje mi się że ankieta najbardziej ukaże nam sytuacje, naprawde wiele wiel aut jezdzi z tym błędem i jakoś się z nimi nic nie dzieje - poprsotu jerzdzą i to robią przebiegi rzędu 300 tyś km no ale okey. angole zawsze wiedzą najlepiej, także uwarzam że ten czujnik czemuś służy...

Ankieta na polskim forum nissana? Nie rozsmieszaj mnie! Podobno ty jestes tu miejscowym kozakiem! W takim razie poziom merytoryczny forum jest raczej marny.

Pozatym ciagle zaplominasz o tym ze auto SERYJNE bez czujnika bedzie jezdzic bezpiecznie nawet 300 lat. Ale silniki bez czujnika i to do tego po tuningu nie beda ! Wpadniesz na to sam czy mam to po raz 16 napisac?

 

Bartku nie miałem zamiaru go zamykać tylko chcialem posprzątać - tzn przenieść naszą dyskusję do nwoego topica żeby nie robić w tym bałąganu.

Ale jednak zamknales i pisales glupoty o tym ze admin glowny juz wie wszystko ale nie ma go przy komputerze i posprzata wieczorem. A jednak nie wiedzial nic i siedzial przy komputerze. Chetnie otworzyl topic ;)

 

 

Nie kłucę się z Tobą tylko dyskutuję, nie mam fizcznie możliwości sprawdzenia map w SR20De i DET za to moge posłóżyć się przykładem map w silniku wolnosscym CA16DE i dołądowanym CA18DET, w obu przypadkach mapy zapłonu są niemalżę identyczne, bo co więcej osoba znana i ceniona ktora modyfikuje ECU w CA18DET (S13) przyspiesza zapłony dla pełnego obiciązenia co poduje wzrost mocy, już Ci kiedyś to tłumaczyła osoba ze znacznie większym doświadczeniem jak twoje, osoba od której zaczeły się zabawy w Trubo u nas w Polsce - J.Grabowski wytłumaczył CI całą definicje i jak widać nie przyjąłeś tego i robisz dalej swoje czyli walisz zapłon na -14 zapłon i stuku nie będzie...

Grabowski wymienił ci kilka spobów na pozbycie się spalania stukowego ale co tam lepiej cofnąc zapłon.

 

Gosciu nie pisz takich glupot ze silnik doladowany i wolnossacy ma takie same zaplonowe bo to zbrodnia! Ogranij sie. Kto mi to tlumaczyl? Spec od drut tuningu i naczelny szef od wysadzania silnikow i robienia klientow w balona? To jest dla ciebie guru? O czym ty do mnie rozmawiasz. Znam duzo wiecej sposobow na pozbycie sie spalania stukowego niz ty. Mozesz sie nie trudzic przekazywaniem mi jakies swojej swiezej wiedzy. Po tym co tutaj pisesz nie dal bym ci zmienic kol w moim nissanie!

 

Bartku jesteś osobą młodą (23L) ciągle się uczacą i rozwijającą nie pisze przecież żę odrazu twoje teorje to głupoty, poprsotu nie zgadzam się z nimi i tyle (zresztą nie tylko ja się nie zgazdam).

 

A co to ma do naszej dyskusji? Fakt ciagle sie ucze ale podstawy mam w malym palcu. A zasadza dzialania czujnika spalania stukowego i jego dzialanie to podstawy i nie zmieni tego zadna twoja wypocina.

 

ZROZUM ZE TAK DZIALA NISSAN> TO NIE JEST MOJA TEORIA. TO JEST TEORIA GOSCI Z JAPONII KTORY PROJEKTOWALI TEN SILNIK I JEGO ELEKTRONIKE. ZADNE TWOJE DYWAGACJE TEGO NIE ODMIENIA.

 

P.S. Twoje za***iste teorie co do cofania i wyprzedzania zaplonu znajda zastosowanie w twoim nowym projekcie. Zobaczysz wtedy jak bardzo sie mylisz jak tylko dodmuchasz swoj silnik wolnossacy.

 

 

Chce uniktną takiej sytuacji jaka miała miejsce na forum TK apropo regulacji rozrządu w SR20, trwała tam zażarta walka z Kivim i teamem legionowo po ktorej dziwnym trafem pogineła spora część postów. Ja zostawie to tak jak jest gdyż uwarzam że to co napisałeś jest ciekawe ale mimo wszsytko nie zgadzam się ze wszsytkim co w niej głosisz.

Na pewno czujnik stukowego jest przydatym elementem i warto mieć go sprawnego.

 

I Prosze nie dzwon do mnie i nie wyzywaj mnie od "sk***ysynów i że chcerz mi obić ryj" bo nie toleruje takiego zachowania ! !

 

Napisze jeszcze raz. Na forum tk.com byla dyskusja ktora dalej tam jest. Admin wydzieli i aktualnie cala dyskusje mozna przeczyac w 2 tematach. Nic nie zostalo usuniete, wszystko jest na miejscu. Pozatym mozesz tam sobie przeczytac ograniczony gosciu ze to co napisalem jest 100% zgodne z prawda i mialem racje od samego poczatku. Nie pisz glupot i klamst ze jak cos kasowalem - NIKT NIC NIE KASOWAL> WYSTARCZY POCZYTAC. Zapytaj sie kiviego, i innych ktorzy brali udzial w tej dyskusji, niech sprawdza swoje posty i poprosza admina o sprawdzenie co ja jako admin kasowalem. Dowiesz sie ze nic. Nie siej fermentu. Zadzwonilem do ciebie aby cie poinformowac o faktach ze klamiesz publicznie na forum. Za swoje zachowanie powinienes i pewnie dostaniesz w morde za caloksztalt swojej wdziecznosci i pisania o mnie glupot. Tyle ze pewnie nie odemnie. Jest wiele osob ktore wkurwiles na maxa swoim zachowaniem i opowiadaniem nieprawdziwych histori w podziekowaniu za mase wiedzy ktora ci przekazalismy.

 

(a ja Ci tyle w zyciu pomoglem. gdyby nie ja to bys pewnie nie wiedzial ze nissan sr20de ma wogole swiece i aparat zaplonowy. a teraz jestes wielkim znawca ale niestety zycie pokazalo ze wiedze masz zerowa)

 

P.S. Juz widzimy efekty bo Coobcio sie nawrocil i napisal :

Na pewno czujnik stukowego jest przydatym elementem i warto mieć go sprawnego.

 

BRAWO DLA TEGO PANA! DAC MU COCA COLI LIGHT :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ankieta na polskim forum nissana

Ankieta tylko poto żebyś miał ogólny pogląd i żebyś wreszcie nie myślał że tylko u mnie tak jest (niesprawny czujnik s.stukowego).

Powiem Ci że z dziale projekty i prezentacje jest pare aut które także mają bład 34 i smigają równo i są bez problemowe a jak zwówarzyłeś są jutr to auta troche stuningowane.

 

Ale jednak zamknales i pisales glupoty o tym ze admin glowny juz wie wszystko ale nie ma go przy komputerze i posprzata wieczorem

Napisałem do Moderatora Bombla - na GG o godzinie 10:13 i niestety go nie zastałem, Borta o tym nie poinformowałem ale teraz już wie...

od drut tuningu i naczelny szef od wysadzania silnikow i robienia klientow w balona?

Bartek pochwal się ile ty silników wysadziłeś, dla mnie starszy Grabowski jest wysokim priorytetem, a młody Grabowski też wie swoje i teżby miał sporo do powiedzenia w sprawie takiego cofania zapłonu... Nie musze wspominać od Kiedy on uturbia wozy a Ty.

 

A zasadza dzialania czujnika spalania stukowego i jego dzialanie to podstawy i nie zmieni tego zadna twoja wypocina.

Dobrze trzymają tą wiedze dla Siebie i myśl tak dalej że dzięki czujnikowi s.stukowego ECU "nagina mape zapłonową i paliwową" ja mam inne do tego podejście.

 

 

Twoje za***iste teorie co do cofania i wyprzedzania zaplonu znajda zastosowanie w twoim nowym projekcie. Zobaczysz wtedy jak bardzo sie mylisz jak tylko dodmuchasz swoj silnik wolnossacy.

Owszem ale zanim go dodmucham, to raz że go odpręże, dwa że będą zimne świeczki o odpowiedniej przerwie i trzy intercooler o takim czyś jak paliwo 98 też nie zapomnę ale zapłonu na -14 nie będe ustawiać zresztą z ciekawosci mogę i zobaczymy jak to się będzie miało do przebeigu momentu obrotowego, jak uwarzasz że rezultaty z hamowni u M. grabowskiego są z d*py i mają się nijak do rzeczywistości to no problemo mogę wpaść do VTG na obciążeniówkę i tam się bawić w cofanie zapłonów o -14...

 

Po co klamiesz ? To jest twoja jedyna linia obrony? Gratulacje!

Wyzywasz mnie od sk***ysynów, grozisz mi a teraz jeszcze zarzucasz kłamstwo... Po twoim telefonie z groźbą poprawiłem opis - na tak jak chciałeś że to nie ty pokasowałeś te posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za swoje zachowanie powinienes i pewnie dostaniesz w morde za caloksztalt

 

ale z ciebie agresor :shock: :lol: przypal sobie blanta to moze Ci sie poprawi :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja Ci tyle w zyciu pomoglem

Bartku nie ukrywam że bardzo bardzo wiele zawdzięczam Tobie, wszystko mi tlumaczyłeś i mnie uczyłeś co do kwesti tego czujnika się ze sobą nie zgadzamy i tyle.

Fakt faktem ja mam tylko i wyłacznie doczynienia z wolnossakami a ty siedzisz i w doładowanych.

W zamian za wiedzę którą mi kiedyś przekazałeś oferowałem różnoraką pomoc oraz przyprowadzałem Ci klientów.

Ps. nie ukrywam że czasem się mądrze bo jest czym zwłaszcza jak się rozmawia z osobami na wysokim poziomie takimi jak Ty, Kivi, Grabowski, Jarkowy i paru innych...

 

Nie zaprzeczysz że w Topiku na TK.com odnośnie reugulacji rozrządu pogineły posty, bardzo mi przykro jeżeli za to obwiniłem Ciebie - doszły do mnie głosy żę Ty to moderowałeś ale przedstawiłeś inne fakty i nieprzecze że jest tak jak mowisz.

W związku z tym że posłóżyło mi to za argument bardzo przeperaszam i jak chcerz mi wpierdzielić to trudno - morda nie szklanka nie zbije się.

 

Pzodrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość --Mlody--

przeczytalem 10% postów tego wypracowania Was obu (BRT i Coopcia) i nie mam sily dalej bo jestem zmeczony, ale napisze tylko (nie stajac w niczyjej obronie ani nie podwazajac zadnych teorii ) że :

 

- w swoim SR20DE nie mialem stuku , nic sie nie dzialo, jezdzilem na 95 i auto bylo mocniejsze od serii . Czujnika spalania stukowego ewidentnie nie mialem.

 

- w swoim SR20DET nie mam czujnika stuku, jeżdze na 95 , auto zostalo wystrojone za pomoca SMT6 , nic zlego sie nie dzialo i nie dzieje , mozliwe ze mam tak bardzo opozniony zaplon ze nie wykorzystuje pelnych mozliwosci uzyskania mocy przy danym setup`ie , ale jak to kiedys ktos powiedzial , ze niemozliwe zebym mial 238 KM przy 0.55 bara doladowania. a jednak . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...