Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik Spalania stukowego - błąd 34


Gość Xzandafer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy Wy w każdym temacie i w każdej chili musicie sobie wrzucać i jechac po rajtach :evil: . Robicie różne rzeczy, każdy z Was na swój sposób, macie różnicę zdań ale do k... nedzy po co sobie wrzucać i się wyzywać. Rozumiem, że miotają Wami emocje ale powinniście je kontrolować jakoś. Nie musicie sobie do d*py włazić ale opanujcie się - można w normalny sposób wyrazić swoją opinię. Niedługo dojdzie do tego, że każdy z Was będzie miał poblokowane konto i niczego nie napiszecie, nie podzielicie się swoimi wyczynami. Z chęcia czytam Wasze wzmagania się z różnymi przeciwnościami jak sobie pomagacie lub macie inne zdanie na ten sam temat ale to co się zaczyna tu dziać powoli przypomina ...... *

 

* - tu niech każdy sobie wstawi co mu pasuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o BRT ale kolega zrobił CI przysługę dająć mi wykład z ortografi i wyzywając mnie - teraz jesteś zadowolony :?: :lol:

Twoja ortografia razi ale nie jest naszym tematem tutaj. Osobiscie nie dziwie sie ze ktos wybuchl i Ci to wygarnal bo ciezko sie czyta slowa typu "jerzdzi"

 

 

 

 

 

Najpierw napisałeś to:
Ten czujnik jest bardzo wazny bo bez niego komputer laduje blad 34 i wchodzi w tryb awaryjny zmieniajac tyle parametrow ze nie jestes w stanie tego skorygowac krecac aparatem zaplonowym albo zmieniajac ustawienia w smt6.

 

A potem to:

W trybie awaryjm komputer zwieksza ilosc paliwa, zmniejsza kat wyprzedzenia zaplonu oraz przyspiesza moment wtrysku paliwa. Tak jest zdefiniowana mapa awaryjna.

Mozesz sobie ustawic paliwo przez smt lub wcale, jest go troszke za duzo i ok.

Mozesz ustawic aparat zaplonowy aby przyspieszyc zaplon i zrobic z tego normalna moc

 

Czyli jednak nawróciłeś się do swojej drugiej tezy która jest całkowicie sprzeczna z tą pisaną przez Ciebie na początku, może doczekamy się jeszcze trzeciej wersji choć nie ukrywam że ta droga jest narazie najlepsza.

 

 

Wiesz co nie podejrzewalem ze jestes tak zlosilwym palantem aby prowadzic dyskusje w taki sposob. Co ty mysli ze jak wyjmiesz sobie niepelny cycat i napiszesz ze to moja nowa teoria to bedzie gitara? Albo moze ty tak posty czytasz? To juz sie nie dziwie skad braki w wiedzy.

 

OK specjalnie dla ciebie zacytuje sam siebie abys doczytal co tam zostalo napisane( ba nawet wytluszcze wazne zdanie!:

W trybie awaryjm komputer zwieksza ilosc paliwa, zmniejsza kat wyprzedzenia zaplonu oraz przyspiesza moment wtrysku paliwa. Tak jest zdefiniowana mapa awaryjna.

Mozesz sobie ustawic paliwo przez smt lub wcale, jest go troszke za duzo i ok.

Mozesz ustawic aparat zaplonowy aby przyspieszyc zaplon i zrobic z tego normalna moc.

Ale gdy krecisz aparatem zaplonowym wyprzedzasz jeszcze bardziej juz wyprzedzony moment wtyrsku. Dlatego moga pojawic sie mocne strzaly z wydechu w autach z przelotowym ukladem wydechowym. Generalnie nie jest to nic dobrego w aucie ktore tego nie potrzebuje. Dlaczego? To jest twoja nowa praca domowa.

 

Teraz przeczytales? czy znow cos zakombinuejsz aby nie zrozumiec co napisalem?

 

 

Tak oczywiście - "naginanie mapy zaplonowej i paliwowej" napewno Kivi się z tym zgadza, mam tu przytoczyć jego słowa z naszej rozmowy na GG co o tym sądzi ??

 

Jak zwal tak zwal mam nadzieje ze to okreslenie cie nie urazilo? No chyba ze jestes wykladowca uniwersyteckim no to przeprzaszam :)

 

moze ja dodam 3 grosze...... jesli chodzi o przyspieszenie zaplonu.....Bit podejrzewam ze maz racje z tym czujnikiem ale znaczenie to ma pewnie w tych waszych super stuningowanych samochodach rzedu "pojemnosc 1.8 +turbo z kturych pewnie wyciagacie po 250KM tygodniami siedzac na hamowniach itd." dla nas jednak w wiekszoci tu na tym forum czytajacych a jest to 99% wszystkich zarejestrowanych uzytkownikow nie majacych 10tyś na zbyciu na tuningowe zabawki a nie mowiac tu o czujniku za 1300zl. Majacych samochody 1.4cm czy 1.6cm jeszcze na gaznikach z 91r przyspieszenie zaplonu i dzieki temu malo wyczuwalny... ale zawsze wyczuwalny wzrost mocy daje za***ista frajde ze cos sie zrobilo samemu a i samochod lepiej jezdzi. Wedlog ciebie porady coobcia jak to zrobic falszywe i bezsnsowne i do bani? jednak ja jako niezalezny forumowicz nie znajacy zadnego z was i nie siedzacy LATAMI w garazu, nie zauwazylem od ciebie ani jednego najmniejszego pomocnego postu na tym forum a jedyny jaki czytalem to jebanie ludzi na forum i nie bronie tu akurat "wielkiego Dr Coobcio" bo nie zam zadnego z was. jesli masz tak wielka wiedze to dlaczego sie nia nie dzielisz na tym forum? jesli twoje jedyne posty jakie maja powstawac na tym forum to krytykowanie i obrazanie ludzi to zwyczajnie z tad wypier.....

Cobbcio byc moze nie jest japonskim inzynierem i nie jest wszechwiedzacy i nieomylny ale pruboje pomagac innym jak umie i moze... tobie pewnie za jakakolwiek pomoc trzeba pewnie 500zl do kieszeni wlozyc. Najbardziej oburzajace jednak sa twoje texty typu (powinienes dostac czy cos takiego- nie chce mi sie szukac i cytowac wiec mnie nie poprawiac) tak wiec nie nawidze takich frajerow i cwaniakow rozwiazujacych spory silowo. Jak chcesz komus przyjebac to zapraszam do mnie nie wiem jak wygladasz i jaki z ciebie kozak ale podejzewam ze po strzale wkomponuje cie miedzy maske a gril samochodu ktorym przyjedziesz..

ps. bo brakuje mi juz sparingpartnerow...

to moje 3 grosze...

 

Kolego twoja propozycja jest naprawde kuszaca. Chyba poprostu dam sobie spokoj bo z chamami ,prostakami a jednoczesnie fanatykami toczenie jakichkolwiek dyskusji mija sie z celem.

 

Dlatego jezeli nie jestescie w stanie wyczytac nic madrego z moich postow i podkrecic sobie auto tak samo skutecznie ale duzo bezpieczniej to nie pozostaje mi nic innego jak zostawic was na pastwe inzyniera Coobcia i jego super pomyslow.

 

Podpisuję sie obiema rękami pod tym co napisal tu wszok. A tak w ogole ukryty a raczej brt to tak sobie myślę, że ktoś kto czytal ta calą dyskusję to nie skorzysta z uslug pożal się firmy tuningowej T.. i to nie ze względu na brak fachowości tylko w razie jakiegoś problemu nie będzie chcial sie użerac z takim chamem. I to moje obiektywne zdanie w tym temacie.

ps. pewnie brt-ukryty zaraz mnie zjesz na forum, ale mnie to wali i już. n

Alez nikt nikogo nie zmusza do korzystania z mojej firmy :lol: Nie jestem zadym ukrytym ale mam takie samo zdanie :)

 

o konkurs na nazwe?

tom pejczing

 

Taki zabawny jestes? No tak skoro jestes za cienki w butach aby rozmawiac o czujnuku stuku to zajales sie pierdoleniem glupot. To jest typowe zachowanie chama z wiochy.

 

Co ty myslisz ze jak nazwiesz moja firme tom pejczing albo inaczej to my sie tutaj w warszawie poplaczemy i moze klienci nam uciekna? :lol::lol::lol:

 

Czlowieku ludzie ktorzy maja cos ciekawego do powiedzienia beda sobie o tobie anegdotki opowiadac :)

 

P.S. Ja w to wbijam, mozecie sie nawet Ankiete zrobic.

 

P.S.2. Poziom forum jest zenujacy. Jak narazie nie przeczytal tego chyba nikt kto wogole zna sie na dzialaniu elektroniki w nissanie. Tocze boje z Coobciem ktory tez ma gowno do powiedzienia wobec tego bedzie moje cytaty przerabial i chwytal za slowa.

ZENADA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coobcio powiem ci tak: raz na jakis czas warto sie zastanowic nad tym co sie pisze zwlaszcza jak ktos madrze moowi a nad toba biora goore emocje. zachowujesz sie jak burek lancuchowy gdy ktos wejdzie na twoje podwoorko.boisz sie ze stracisz autorytet na forum czy co?

 

akarczma i reszta co w tym momencie sobie robi jaja z brt nawet go nie widzac na oczy i do konca nie wiedzacy o co tu chodzi ;) zaroowno technicznie jak i personalnie dajcie sobie na wstrzymanie bo ch*j wam do tego w tej rozmowie a zanim kogos od wiesniakoow i chamoow zaczniecie wyzywac to przypomnijcie sobie skad jestescie. a juz w ogoole to szczytem jest obsmarowywanie firmy brt(chlopak dobra robote robii i wbrew obiegowej opinii jest spoko gosciem) jestescie k**wa smieszni i obsrani bo juz nie macie innych argumentoow ale takie zachowanie i zwyczaje wynosi sie z domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tocze boje z Coobciem ktory tez ma gowno do powiedzienia wobec tego bedzie moje cytaty przerabial i chwytal za slowa.

ZENADA!

Jak to twoje cytaty przerabiał ??

Podkreślenie fragmentu tekstu to jest przerobienie jak tak to przepraszam, będzie teraz bez podkreślenia prosze bardzo:

 

Twoja Teorja nr.1 :

Ten czujnik jest bardzo wazny bo bez niego komputer laduje blad 34 i wchodzi w tryb awaryjny zmieniajac tyle parametrow ze nie jestes w stanie tego skorygowac krecac aparatem zaplonowym albo zmieniajac ustawienia w smt6.

 

A to pare dni później napisana Teorja nr.2 :

W trybie awaryjm komputer zwieksza ilosc paliwa, zmniejsza kat wyprzedzenia zaplonu oraz przyspiesza moment wtrysku paliwa. Tak jest zdefiniowana mapa awaryjna.

Mozesz sobie ustawic paliwo przez smt lub wcale, jest go troszke za duzo i ok.

Mozesz ustawic aparat zaplonowy aby przyspieszyc zaplon i zrobic z tego normalna moc.

Ale gdy krecisz aparatem zaplonowym wyprzedzasz jeszcze bardziej juz wyprzedzony moment wtyrsku. Dlatego moga pojawic sie mocne strzaly z wydechu w autach z przelotowym ukladem wydechowym. Generalnie nie jest to nic dobrego w aucie ktore tego nie potrzebuje. Dlaczego? To jest twoja nowa praca domowa.

 

Wnioski niech sobie każdy z tego wyciągnie, nie zamierzam dłużej z Tobą i twoimi koleszkami dyskutować...

 

Bardzo dziękuje za to że nawyzywałeś mnie i moich kolegów tak jak umiałeś najładniej.

 

Topic zamykam i nie szantażuj mnie telefonicznie żebym go otworzył - jak coś to wal do Borta i powiedz mu że dalej chcerz mnie obsmarowywać...

 

Pozdrawiam

 

 

Ps. z dniem dziśiejszym poprawiłem część rzucających się w oczy błędów w swoich wypowiedziach - dzięki za rade z Wordem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIECH KTOŚ ZAMKNIE TEN BURDEL BO TEGO SIE JUŻ NAWET NIE DA CZYTAĆ...

 

:evil: :evil: :evil: ...

 

Słusznie,

ja proponuję rozwiązać te swary w typowy dla takich dyskusji sposób czyli stanąć na kresce.

Bez groźb i naruszania dóbr osobistych. Temat zamykam bo nic mądrego raczej nie zostanie tutaj powiedziane. Sugeruję przenieść zainteresowania dyskusją na tematy merytoryczne a nie pyskówy na poziomie rynsztokowym.

 

Slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie dodać pewną ciekawostkę odnośnie przenoszenia czujnika spalania stukowego: http://www.nissanperformancemag.com/december02/knock_sensor/

 

W przypadku modyfikowanych silników czujnik spalania stukowego jest specjalnie przenoszony z bloku silnika gdyż głośniejsza praca jednostki napędowej wywołana chociażby zmianami w dolocie czy w układzie wydechowym odbierane są przez niego jako spalanie stukowe.

Tak, więc Ecu po odebraniu tych sygnałów z czujnika stuku uznaje, że występuje spalanie stukowe i przestawia całą mapę paliwa i zapłonu na bezpieczniejszą (pocofane zapłony i bogatsza mieszanka), przez co tracimy moc i rośnie apetyt na paliwo.

Po takiej przekładce czujnika Chłopaki ze stanów zalecają jazdę na dobrym paliwie (wysokooktanowym), które zabezpieczy nas przed spalaniem stukowym.

W momencie jak zostanie przeniesiony czujnik stuku to nie będą do niego docierały żadne sygnały zarówno te wywołane przez niszczące spalanie stukowe jak i te, które zostały wywołane przez wprowadzone modyfikacje w silniku, będące błędnie odczytywane jako spalanie stukowe.

Tak, więc w efekcie silnik non stop śmiga na normalnej mapie dla zapłonu i paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezczelne jest pokazywanie czegos do tematu i zamykanie go znowu typowe wykorzystywanie swoich praw na forum(dzięki Lemur) ale wrócmy do tematu:

przeczytałes to?zrozumiałeś?dalej sądzisz ze mozesz miec odpiety czujnik stuku? i jezdzić bez obaw?

 

Higher octane gas burns more efficiently making the engine less prone to detonation. However, at higher loads or on hotter days, you may want to run octane booster or race gas mixture

 

nie wydaje mi sie aby ktos tutaj , jak tylko sie ociepli lał boostera albo racinga z boosterem nasza 98 odpowiada amerykańskiej 95, pamietaj!

 

If you race or run your car hard on pump gas, one suggestion is to have two knock sensors, one on the block and one on the firewall, and move the wire between the two in order to detect detonation while racing. You don't want to risk blowing your engine! zrozumiałes? temu nikt nie przeczył This is probably one of the cheapest ways to free up some horsepower. After the sensor is relocated, give the ECU a couple days to adjust to the changes. You will begin to feel a difference in throttle response and power. Check out the dyno run after relocating the knock sensor.

 

ale kto wyda 20 pln na litr wachy z was?zeby jezdzic po ulicy normalnie? chyba nikt? :roll:

nie wnosi to także nic do twoich twierdzen z poprzednich stron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego nie mając czujnika stuku ustawimy bezpieczną mapę zapłonów którą można "ustawić" na hamowni na paliwie 95, a w upalne dni lejąc 98, lub jeżdżać na lpg

oczywiście uważam że czujnik stuku jest jak najbardziej potrzebny, ale nie konieczny do bezpiecznego działania silnika

oczywiście to jest tylko zdanie skromnego druciarza kosy także proszę o delikatne traktowanie

poza tym mamy jeszcze czujnik temp silnika i przepływkę według których ECU modyfikuje mapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

you may want to run octane booster or race gas mixture

CZY TO JEST MOWA o paliwie 95 czy 98 czy wyscigowej mieszance , lub boosterze?

 

nie porównuj naszego szlamu z petrochemii, do dobrego wysokooktanowego paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli artykul pochodzi z us to mowa o 93 oktanach (regularna to 87), jednakze w niektorych stanach oferowana jest benzyna 95 oktanowa.

co do boosterow to nie ma problemu jest ich napeczki i mam nawet swoje wyprobowane

 

poza tym nie każdy chce odrazu osiągać 400-500KM po przez uturbienie które i tak przy tej wartości wymaga lania sportowego paliwa i jesli planowane jest osiągniecie takich duzych mocy to z regóły się daje zewnętrzengo Knock sensora z odpowiednimi zabezpieczeniami ktore uchronia nasz silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio tlumaczyles ten tekst? Bo tu jest jasno i wyraznie napisane wszystko na temat stuku.

 

No wiec tlumaczymy:

 

Higher octane gas burns more efficiently making the engine less prone to detonation. However, at higher loads or on hotter days, you may want to run octane booster or race gas mixture

 

Wysoko oktanowe paliwo spala sie efektywniej przez co jest mnie podatne na detonacje. Jednakze przy wyzszych obciazeniach oraz w cieplejsze dni, wolal bys skorzystac z octane boostera albo ze sportowego paliwa

 

If you race or run your car hard on pump gas, one suggestion is to have two knock sensors, one on the block and one on the firewall, and move the wire between the two in order to detect detonation while racing.

 

Jezeli sie scigasz albo korzystasz z paliwa ze stacji, sugeruje uzycie 2 czujnikow stuku , jeden na bloku a drugi grodzi, oraz i zmostkowac oba aby wykryc detonacje podczas wyscigu.

 

You don't want to risk blowing your engine! This is probably one of the cheapest ways to free up some horsepower. After the sensor is relocated, give the ECU a couple days to adjust to the changes. You will begin to feel a difference in throttle response and power. Check out the dyno run after relocating the knock sensor.

 

Nie chcesz przeciez ryzykowac wybuchem silnika! To jest prawdopodobnie jedna z najtanszych sposobow aby uwolinic kilka koni mechanicznych. Po przemieszczeniu czujnika daj komputerowi kilka dni na dostosowanie sie do zmian. ( a jednak komputer sie uczy, a nie tylko zmienia na mape awaryjna, prosze jak ladnie). Zaczniesz odczuwac roznice w reakcji na gaz oraz mocy. Sprawdz auto na hamowni po przemieszczeniu czujnika.

 

 

Czyli autor proponuje nie odpinac czujnika stuku tylko dolozyc drugi! Malo tego przy kreceniu zaplonu do przodu poleca stosowanie paliwa sportowego albo octane booster. ( nie oznacza to bynajmniej 98 z orlenu ani LPG!!!

 

WielkiWac - sprawdz roznice miedzy paliwami ze stanow a naszymi, nie chodzi o jakosc ale o roznice miedzy normami MON a RON. ( Amerykanskie 93 to nasze 98 )

 

Tutaj mamy druga publikacje:

http://www.twinturbo.net/net/viewmsg.aspx?...p;msg_id=681789

 

Tutaj autor pisze:

 

The ECU also has features that Nissan built into it for safety

measures. The engine has a knock sensor, which is basically a

microphone attached to the engine block and it monitors for the

frequency of detonation. When that noise is detected, the ECU then

reverts to the secondary fuel and timing maps. Yes, there are more than

two maps in the software of the ECU! These secondary maps have less

advanced ignition timing and greater fuel delivery to try and ward off

the detonation. If for whatever reason the engine continues to knock

even after this point, the ECU will continue to use these low octane

maps AND it will trigger safety boost. Safety boost is when the

turbochargers will limit manifold pressure to 7psi (down from 9.5psi).

This is done to protect the engine and the driver will certainly notice

the decrease in performance and either take it in to a shop for

troubleshooting or fix it himself. I will not go into the details of

fixing that problem as it goes beyond the scope of this document.

 

oraz

 

These safety features that Nissan has built into the ECU can (and

should) be taken advantage of when tuning for performance on a daily

driver. While remapping of the primary maps is necessary to allow a

daily driver to run 16psi of boost safely, the secondary maps must also

be addressed properly. Increasing fuel delivery by 8-10% and retarding

ignition timing by 2-3 degrees will maintain that same level of safety

that Nissan deployed in the original design. It will also become very

apparent to the driver when knock is being detected as engine

performance will notably suffer with ignition timing dropping back so

much. This is indication that either something is wrong or they are

simply overboosting the system for the environmental conditions that

exist.

 

 

Szczerze mowiac nie mam sily juz tego tlumaczyc w calosci. Mozna to potraktowac jako podsumowanie moich wypocin na fourm :wink:

Kazdy kto chce moze wyczytac z tego cos waznego dla siebie.

 

P.S. Jak ktos jeszcze ma jakies pytania to tutaj jeszcze inny link.

http://ztechz.net/id10.html

 

Tutaj mamy opisane jak stroic komputer nissana (pissac wlasne mapy pod wlasne modyfikacje - dont try this at home ;) )

 

Jest tutaj dokladnie opisane kiedy, co , po co , na co , o ktorej i gdzie dokladnie w mapie opisane hexadecymalnie. Mozna zaprogramowac nawet seryjny czunik stuku aby okresic mu ile moze sobie sam zmienic stopni kata wyprzedzenia zaplonu przed zmiana na mape awaryjna.

 

Dodam ze komputery obslugujace czunik stuku oraz sam czujnik stuku sa praktycznie identyczne od 89 do 98 roku. Roznia sie tylko tym ze w seri DE nie ma zmniejszania doladowania na mapie awaryjnej a po 98 roku zastosowano nowszy komputer oraz cyfrowy czujnik stuku ( analogowy przeszedl do lamusa )

 

 

To chyba wszystko.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wreszcie doczekaliśmy się kulturalnej odpowiedzi popratej przykładami - trzeba było tak odrazu a nie nerwowo i z wyzwiskami...

 

Szkoda że nie idzie go wykalibrować tak jak w przypadku dostosowywania innej przepływki albo w jakiś sposób delikatnie go znieczulić.

 

Więc czujnik stuku podobnie jak i czujnik temperatury wody naginają w pewien sposób mapę, zresztą tak samo robi przepływomierz...

 

U Siebie przeniosłem ten czujnik poza blok silnika i wreszcie nie mam błedu 34 - piękne i klarowne 55 ale niestety w takim wypadku nie odbierze on wrogich i niebezpiecznych sygnałów ale za to moment wtrsyku będzie normalny, zapłony niepocofane i nieco uboższa mieszanka zwłaszcza przy gazie w podłodze (mapa SR20DET)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jesli dobrze wywnioskowalem. to zeby nie kupowac czujnika za 1300zl mozna poprostu wyregulowac zaplon na hamowni najlepiej jak sie da w upalny dzionek na benzynie 95(jesli sie chce jezdzic na 95) lub 98 jesli na 98 i wtedy ,mozna powiedzmy "bezpiecznie" jezdzic tak caly rok bez obawy o silnik z mozliwie najleprzymi parametrami. mowie tu w przypadku mojego silnika bez kompa na gazniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GA16DS posiada kolega Goago - trzeba się go zapytać czy u niego występował taki czujnik - chyba że samemu się chcerz go wymacać u Siebie na bloku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jesli dobrze wywnioskowalem. to zeby nie kupowac czujnika za 1300zl mozna poprostu wyregulowac zaplon na hamowni najlepiej jak sie da w upalny dzionek na benzynie 95(jesli sie chce jezdzic na 95) lub 98 jesli na 98 i wtedy ,mozna powiedzmy "bezpiecznie" jezdzic tak caly rok bez obawy o silnik z mozliwie najleprzymi parametrami. mowie tu w przypadku mojego silnika bez kompa na gazniku :)

 

Teoretycznie mozna tak zrobic ale nie do normalnej jazdy. Czujnik stuku zawsze powinien dzialac w autach ktore uzywam na codzien. Tak wiec jezeli nie dziala to o wiele bezpieczniejszym rozwiazaniem jest zostawic w spokoju blad 34 i ustawic sobie zaplon na lampie zgodnie ze sztuka ( czyli w silniku sr20de na +15 stopni przy 800 rpm ) ( znaki na kole pasowym wygladaja tak I I I I V I )

 

A pozniej po prostu kupic czujnik nowy albo o wiele tanszy uzywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specjalnie dziś byłem w ZASTEC tuning, także firma tuningowa, i potwierdziło sie to,czujnik spalania stukowego na codzień popwinien byc dla bezpieczeńswa, no chyba ze na elfie chcecie jezdzić, na zawody liczy sie czas i tylko czas, stuk nie stuk ma byc coraz lepszy czas

ale to są polskie realia, w usa z gazem LPG mają mało do czynienia a w pl wiele tuningów jezdzi na tym....lepiej zeby KNOCK sensor był......słowa kolejnego człowieka który wiecej osiągnął w tuningu niz ty Kuba( 1,4 n/a robiący 13,3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no deczko mnie zastanawoia fakt ze seryjna mapa paliwa i fuel to knock sa identyczne to samo tyczy sie mapy zapłonów .Moim zdaniem jest dziwny algorytm który tym steruje i przy knocku komp nie bierze pod uwage paru czujników; słyszałem ze tylko kożysta z TPS'a i CAS'a(ale ja tego nie podzielam). Będę miał w łapie program sterujący ecu nissana to się wypowiem.

np FUEL MAIN fuelmain3bg.jpg

Fuel Knock fuelknock3ch.jpg

Ignition Main mainigniton2rq.jpg

Ignition Knock ignitionknock3cx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Przypadku SR20DET jest różnica dość znaczna między mapą Normalną i tą po Knocku... A tu widać że nie jedna mapa i dróga to to samo :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zobacze dzis sprawdze bo mam oryginalne mapy sr20det

 

Rafi to jest niemozliwe aby to byla orginalna seryjna mapa. W twoim epromie musialo byc cos kombinowane.

 

Sprawdze swoje mapy ktore mam posciagane bo rzeczywiscie w twojej knock i normal sa takie same :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie mapy są takie same :shock: , może mapy się zmieniją dopiero jak przyczyni się do tego odpowiedni pomiar np. z czujnika temp ???

ciesze się że ktoś poruszył ten problem bardziej dogłębnie

a teraz pytanie: gdzie można przenieść knocka?? i w jaki sposób go zamontować żeby wogóle działał i wykrywał stuk?? i czy na peno błąd 34 nie wyskakuje także podczas występowania stuku??

seryjny czujnik powinien byc przykręcony odpowiednim momentem i stąd moje pytanie bo przypuszczam że "byle gdzie" i jebał pies nie może być............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 34 nie może wystąpić jak czujnik rozpozna stuk - temu on właśnie służy...

 

U mnie jest dziwna opcja, wydaje mi się że wpływ na to ma głośny dolot i wydech - non stop mi wyświetlał 34 (może czujnik jest na tyle czuły, że ciągle wykrywa jazdę na stuku mimo tego, że już ECU jest przełączone na SAFE)

Teraz jak przeniosłem czujnik poza silnik tzn. zawiesiłem go na tyrtytce to jest elegancko, 55 więc wydaje mi się, że czujnik jest ok tylko męczą go niewłaściwe sygnały wynikające ze zmian w dolocie i wydechu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...