Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik Spalania stukowego - błąd 34


Gość Xzandafer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coobcio, blad 34 wystepuje gdy cos jest nie tak z czujnikiem stuku albo z jego podlaczeniem... (podobno tylko w hardcorowych przypadkach kod 34 pojawia sie od stuku...)

proponuje Ci sprawdzic sam czujnik, czy nie jest gdzies np ukruszony ten plastyk dookola, i dokladnie sprawdzic wiazke pomiedzy czujnikiem a wiazka ECU.

poniewaz jezeli np. zmienisz ksztalt obudowy (wgniot, czy tez jakies odlamanie, zmienia sie radykalnie charakterystyka dzialania czujnika i np pokazuje tyle stukow, ze ECU uznaje ze to niemozliwe i wywala 34 )

najlepiej sprawdzic z innym, a najgorsze jest to ,ze ten mikrofonik + wiazka kosztuje ok 600PLN...

 

akurat w nissanach nieszczesliwie czujnik stuku (piezoelektryczny mikrofon) i jest strasznie upierdliwy i dosc wrazliwy...

 

ogolnie aby sprawdzic czy akurat cos "stuka" tak na zywca sprawdza sie na na jakiej mapie akurat jest ECU i te mapy sa roznie nazywane czasami Main/Knock albo HI/Lo Octane Fuel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak grzebie w tych plikach i znalazłem mape z NX2000 - amerykański odpowiednik 100Nx GTi no i wychodzi na to że mapy zapłonowe i paliwowe dla stuku i normalnej pracy są takie same...

 

Za to w przypadku SR20DET mapa kompletnie się różnią jak i te dla zapłonu i paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to oni w N/A przyczepili go żeby podnieść koszty produkcji?? chyba czemuś służy?? może jeszcze jakiś warunek musi być spełniony żeby mapy się zmieniły a nie tylko sygnał z knocka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w CA16De jak i w doładowanym CA18DET tak samo jest - mapy safe i normal są identyko, Brt powiedział mi że do knocka jest oddzienly układzik w Ecu który to jest odpowiedzialny za naginanie mapy zapłonowej i paliwowej.

Zresztą popatrz:

 

Paliwo Normal/Stuk w wolnossącym CA16De

CA16DEpaliwo.jpg

 

Zapłon Normal/Stuk:

CA16DEzaplon.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to jest duzo bardziej skomplikowane

sa dwie mapy normalna/stuk + dodatkowo mapa zaplonu normalna/stuk

+ zmiana zaplonu po "pewnej ilosci" stukow

i ta pewna ilosc zalezy na jaki rynek auto jest wyprodukowane oraz jaki system zaplonu posiada...

czyli mala ilosc stukow leci na mapie stuk, jezeli pojawia sie wiecej dodatkwo zmienia zaplon... dodatkowa mapa na stuk jest z tego powodu, ze monitorowac stuk mozna tylko do ok 4000rpm wynika to z budowy samego knock sensora i zasady dzialania

 

dla wielu aut jest pelno roznych map

ale porownanie np VG30DE (rynek Europejski) mapy normalne/knock roznia sie bardzo minimalnie

ale dla VG30DETT (tez rynek europa) mapy norm/knock roznia sie diametralnie...

 

co smiesniejsze na rynek japonski VG30DETT roznica w mapach jest tez kosmetyczna

 

i badz tu kurde madry....

 

 

btw. ten dodatkowy ukladzik w ECU do knock sensora jest to wzmacniacz audio ;-) + analizator ktory rozpoznaje stukanie... (i wlasnie ten uklad na mapie knock zmienia tez zaplon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze rozumiem: czy ten dodatkowy układ od knocka jest tak jakby "świnką" ktora zmienia mapy??

to teraz powiedźcie gdzie siurdaka przenieść żeby nie wykrywał cały czas stuków i nie zmieniał mi map?? a może można go jakoś ogłuszyć?? POWER TAPE'M?? :D:D:D:D:D:D

i czy może wiecie czy błąd na autrodiagnostyce będzie wyskakiwał tylko wtedy jak będzie przerwany obwód czy też jak wartości odczytywane będą poza jakimś ustalonym zakresem?? chodzi mi o wszytskie czujki........ wiem że może to troche nie na temat ale może ktoś wie co to jest błąd 145........ :shock: ....... tak dokładnie nie pomyliłem się czternaście długich i pięć krótkich.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiałem nad jego znieczuleniem... Tak na dobrą sprawę to nie wiem czy mamy na 100% sprawne czujniki skoro się one tak dziwnie zachowują i wywalają bład 34.

Od Kiviego trzeba pożyczyć sprawną sztukę i dobrze by było przeprowadzić testy na Consulu w obu przypadkach (nasze czujniki Vs. Kiviego)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad wiesz, ze auto Ci stuka ?

kod 34 oznacza ze jest problem z czujnikiem/obwodem...

 

znieczulic heehe... mozna go przeniesc w inne miejsce, ale gdzie ?

 

wymiana czujnika jest jedynym testem, mozna ew sprawdzic czy czujnik jest calkiem padniety przy pomocy omomierza...

w czasie pracy tez jest ciezko nawet z oscyloskopem bo aby byl stuk musi byc spelnione wiele rzeczy i w domowym zaciszu chyba ciezko to zrobic...

 

trzeba by bylo filtrowac "dzwieki" ok 3-5kHz w okreslonym przedziale obrotow i w okreslonym momencie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic, chyba zrezygnuje z tego konck sensora (jebał pies jak mawiał pewien druciarz), wystroje na najmarniejszym paliwie w mieście 95 (w rzeczywistości 85 :D ) a na co dzień i tak jeżdże na 98........ poza tym dam na msze w intencji mojego SR20De + T made in garage, może kiedyś jak będzie mi się nudziło i silnik jeszcze się nie posra korbowodami to może coś zmontuje....... teraz tylko niech ktoś powie jak to możliwe że atodiagnostyka wyświetliła mi błąd 145!!!!!!!!!!????????????????? :neutral:

ato mi nie stuka ale coś cofa mi mapy zapłonów, ale myślę że to czujnik temp......... bo knoc już odpiety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zobacze dzis sprawdze bo mam oryginalne mapy sr20det

 

Rafi to jest niemozliwe aby to byla orginalna seryjna mapa. W twoim epromie musialo byc cos kombinowane.

 

Sprawdze swoje mapy ktore mam posciagane bo rzeczywiscie w twojej knock i normal sa takie same :?

 

to 100% oryginał z oryginalnego kompa wylutowanego w niedziele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

gorący temat :evil:

 

ale przy okazji wiele się dowiedziałem ale przez co mam dodatkowych kilka pytań i mam nadzieję, że dostanę odp.

 

pyt1

 

jak szybko reagueje ecu na zmiany paliwa (oktany). Wydaje mi się, że dość anemicznie to zanczy prawie w cale.

 

Niekedy mój nisssan idze jak oszalały na '3" potem zatrzymam się wyłącze silnik na 1h wracam i depczę tak samo ale już nie idze tak dobrze. Potem na drugi dzień znowu idze dobrze. Po przeczytaniu kiedyś kilku artukułow o tym czujniku i aby uzyskac dodatkową moc wlewam tylko 98 wierząc że zapłon jest wcześniejszy a co za tym idze silnik ma w tym stanie wyższy stopień kompresji itd. czy dobrzę liczę i rozumuje?.

 

pyt2

 

kieyś pytałem o napisanie map.

 

Będę uturbiał qg18de ale nie chce smt6 tylko napisane nowe mapy. Czy kto kolwiek jest w stanie to profesjonalnie zrobic? Wszystko wskazuje na to, ze turbo będzie napędzane paskiem (szwajcarska firma) poprzez sprzęgło elektro magnetyczne tak abym mógł zawsze sam sobie kliknąć "włącz sprężarkę"

 

podobne rozwiązanie zastosował VW w silnikach 1,4. Ja to wymyśłiłem w zeszłym roku :)

 

pyt3

 

czy jestem w stanie gdzieś odczytać jaki obecnie mam ustawiony kąt? wogóle ile jest możliwy kątów, czy to jest w miarę płynny system? czu np jak pojawi się stuk, ecu przestawia zapłon powiedzmy o 3 st, to w jaki sposób go przyspiesza?

 

dizęki i pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Niekedy mój nisssan idze jak oszalały na '3" potem zatrzymam się wyłącze silnik na 1h wracam i depczę tak samo ale już nie idze tak dobrze. Potem na drugi dzień znowu idze dobrze. Po przeczytaniu kiedyś kilku artukułow o tym czujniku i aby uzyskac dodatkową moc wlewam tylko 98 wierząc że zapłon jest wcześniejszy a co za tym idze silnik ma w tym stanie wyższy stopień kompresji itd. czy dobrzę liczę i rozumuje?.

Powiem szczerze ze ja rowniez odczuwam cos takiego.... to samo paliwo... jednego dnia wkreca sie i idzie jak oszalaly a innego silnik wchodzi na obroty jak mul... sam nie wiem czego sie czepic ale byc moze ma na to duzy wplyw knock sensor wlasnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekedy mój nisssan idze jak oszalały na '3" potem zatrzymam się wyłącze silnik na 1h wracam i depczę tak samo ale już nie idze tak dobrze. Potem na drugi dzień znowu idze dobrze. Po przeczytaniu kiedyś kilku artukułow o tym czujniku i aby uzyskac dodatkową moc wlewam tylko 98 wierząc że zapłon jest wcześniejszy a co za tym idze silnik ma w tym stanie wyższy stopień kompresji itd. czy dobrzę liczę i rozumuje?.

Powiem szczerze ze ja rowniez odczuwam cos takiego.... to samo paliwo... jednego dnia wkreca sie i idzie jak oszalaly a innego silnik wchodzi na obroty jak mul... sam nie wiem czego sie czepic ale byc moze ma na to duzy wplyw knock sensor wlasnie..

 

a cyz jednego jak i grugiwgo dnia istnialy te same warunki pogodowe?? temperatura, cisnienie powietrza wilgotnosc. to wszystko ma znaczacy wplyw na to jak samochod jezdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki przynajmniej te SR20DE lepiej chodzą jak są na ssaniu - niedogrzane do końca...

Stąd na hamowni kabinowałem z oporniczkami i doło rade uzyskać do 8KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
a cyz jednego jak i grugiwgo dnia istnialy te same warunki pogodowe?? temperatura, cisnienie powietrza wilgotnosc. to wszystko ma znaczacy wplyw na to jak samochod jezdzi

 

Te same, te same... z rozpedu napisalem o dniach ale takie samo odczucie mialem nawet tego samego dnia... temp otoczenia, cisnienie zewnetrzne, wilgotnosc itp napewno maja wplyw na to co sie dzieje pod maska ale chyba nie az tak zeby bylo to tak mocno odczuwalne? A moze jeden z elementow ktory przetwarza temp, cisnieniem, wilgotnosc na wartosci elektryczne jest taki czuly?

 

Jeszcze jedna sprawa........ czy knock sensor cofa zaplon o jakas wartosc (zawsze te sama) czy cofa o wielokrotnosc tej wartosci az do ustapienia spalania stukowego? Pytam bo zastanawia mnie fakt czy jakby przyspieszyc zaplon na maxa to w przypadku sprawnego knock sensora nigdy nie bedzie wystepowal efekt przedwczesnego zaplonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest czuly. kolegi 260 konna maxima na manualu nawet nie zapiszczy gdy wilgotnosc powietrza dochodzi do 100% a temperatura przekracza 40 stopni ciepla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś w tym musi być co pisze maciejka_sz u mnie jest podobnie nawet nie tego samego dnia tylko podczas ciągłej jazdy idzie dobże a za chwile nie można pożądnie przyspieszyć :sad: mój kolega z pracy ma p11 1,6 i to samo !!! ile razy mówił mi że wsiada do autka i go nie poznaje zap... jak szalone a za chwile muł :sad: w moim przypadku odczówam to na elastyczności na V biegu czyżby stukowe ? ja na LPG kolega na benie ? czy może właśnie wynika to z modyfikacji (zły odczyt z czujnika ) stożki i przelotowe wydechy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejako ze podobne pytanie padlo na TK, odpowiadam jednak tutaj ze wzgledu na szersza dyskusje.

 

Powiem tak same mapy to nie wszystko (i maja prawo byc takie samo), pozatym ECU ma swoj program ktory w bardzo ciekawy sposob robi korekcja na podstawie roznych zmian. Aktualnie odpowiedz opieram o sterownik CA18DET z softem mec-d007. Nie powiem co i jak dokladnie z jednego prostego powodu - poprostu ostatnio wszyscy zrobili sie bardzo "komercyjni" wiec i chyba ja taki pozostane ;)

 

Komputer w CA18DET napewno uzywa trybu awaryjnego:

 

maly dowod frakmety kodu jaki wykonuje procesor:

 

mapa paliwa:

ROM:AF77				 ldx	 #$BD00		 ; X = BD00h - High octane Fuel map

ROM:AF7A				 ldaa	byte_A0

ROM:AF7C				 bita	#$80; 'Ç'	 ; 10000000

ROM:AF7C										;

ROM:AF7C										;

ROM:AF7E				 bne	 loc_AF83	   ; Jesli w byte_A0 brak ustawienia 8 bitu skocz do AF83h

ROM:AF7E										; (Praca na mapie High octane)

ROM:AF7E										;

ROM:AF7E										;

ROM:AF7E										;

ROM:AF7E										;

ROM:AF80				 ldx	 #$B700		 ; X = B700h - Low octane Fuel map

ROM:AF83

ROM:AF83 loc_AF83:							  ; CODE XREF: sub_AF23+5Bj

ROM:AF83				 stx	 byte_74

ROM:AF85				 ldx	 #$BBD0		 ; X = BBD0h - RPM scale (Fuel) (1bit = 50rpm)

ROM:AF88				 stx	 byte_76

ROM:AF8A				 ldx	 #$BBC0		 ; X = BBC0h - TP scale (Fuel)



mapa zaplonu:

loc_B175:							  ; CODE XREF: sub_AFD3:loc_B136j

ROM:B175										; sub_AFD3+18Cj ...

ROM:B175				 ldx	 word_10C4

ROM:B178				 stx	 byte_69

ROM:B17A				 aim	 #$1F, byte_7D

ROM:B17D				 oim	 #$10, byte_7D

ROM:B180				 ldx	 #$BA00

ROM:B183				 stx	 byte_74		; BA00h - Low octane Ignition time

ROM:B185				 ldx	 #$BBF0

ROM:B188				 stx	 byte_76		; BBF0h - RPM scale (Ignition time, 1bit = 50rpm)

ROM:B18A				 ldx	 #$BBE0

ROM:B18D				 stx	 byte_78		; BBE0h - TP scale (Ignition time)

ROM:B18F				 jsr	 sub_80D9

ROM:B192				 psha

ROM:B193				 aim	 #$1F, byte_7D

ROM:B196				 oim	 #$10, byte_7D

ROM:B199				 ldx	 #$BC00

ROM:B19C				 stx	 byte_74		; BC00h - High octane Ignition time (1bit = 1deg)

ROM:B19E				 ldx	 #$BBF0

ROM:B1A1				 stx	 byte_76		; BBF0h - RPM scale (Ignition time, 1bit = 50rpm)

ROM:B1A3				 ldx	 #$BBE0

ROM:B1A6				 stx	 byte_78		; BBE0h - TP scale (Ignition time)

ROM:B1A8				 jsr	 sub_80D9

 

Pozatym sama wartosc z mapy tez jest wybierana po pewnych przeliczeniach:

 

sub_80CF:							  ; CODE XREF: sub_AF23+6CP

ROM:80CF				 ldx	 word_100A	  ; X = 100Ah (Aktualne RPM ???)

ROM:80D2				 stx	 byte_67		; b_67 = X

ROM:80D4				 ldx	 word_1013	  ; X = 1013h (Aktualne TP ???)

ROM:80D7				 stx	 byte_69		; byte_69 = X

ROM:80D7; End of function sub_80CF

ROM:80D7

ROM:80D9

ROM:80D9; --------------- S U B R O U T I N E ---------------------------------------

ROM:80D9

ROM:80D9

ROM:80D9 sub_80D9:							  ; CODE XREF: sub_AFD3+1BCP

ROM:80D9										; sub_AFD3+1D5P

ROM:80D9				 ldx	 byte_78		; X = addr TP Scale

ROM:80DB				 ldab	#$F			; B = 0Fh (ile danych w tabeli TP Scale)

ROM:80DD				 ldaa	byte_69		; A = byte 69 ??? (aktualne TP ???)

ROM:80DF

ROM:80DF loc_80DF:							  ; CODE XREF: sub_80D9+Cj

ROM:80DF				 cmpa	1,x

ROM:80E1				 bcs	 loc_80E7	   ; Porownaj A z (X+1) - TP Scale jesli takie samo

ROM:80E1										; to skocz do 80E7h

ROM:80E1										;

ROM:80E3				 inx					; X++

ROM:80E4				 decb				   ; B--

ROM:80E5				 bne	 loc_80DF	   ; if B<0 skocz do 80DFh

ROM:80E7

ROM:80E7 loc_80E7:							  ; CODE XREF: sub_80D9+8j

ROM:80E7				 ldaa	#$F			; A = 0Fh

ROM:80E9				 sba					; A = A - B

ROM:80EA				 staa	byte_7A		; byte_7A = A

ROM:80EC				 ldd	 0,x			; A = (X), B = (X+1)

ROM:80EE				 std	 byte_72		; b_72 = A, b_73 = B (TP Scale z tabeli)

ROM:80F0				 ldx	 byte_78		; X = addr TP Scale

ROM:80F2				 ldaa	0,x			; A = (X) - pierwsza wartosc z tabeli TP Scale

ROM:80F4				 cmpa	byte_69		; Porownaj A z b_69 (??aktualne TP)

ROM:80F6				 bhi	 loc_80FE	   ; jesli wieksze to skocz do 80FEh

ROM:80F8				 ldaa	$F,x		   ; A = (X+0Fh) - ostatnia wartosc z tabeli TP Scale

ROM:80FA				 cmpa	byte_69		; Porownaj A z b_69 (??aktualne TP)

ROM:80FC				 bhi	 loc_8103	   ; jesli wieksze to skocz do 8103h

ROM:80FE

ROM:80FE loc_80FE:							  ; CODE XREF: sub_80D9+1Dj

ROM:80FE				 staa	byte_69		; b_69 = A

ROM:8100				 clr	 byte_6A		; b_6A = 0

ROM:8103

ROM:8103 loc_8103:							  ; CODE XREF: sub_80D9+23j

ROM:8103				 ldx	 byte_76		; X = b_76 (RPM Scale)

ROM:8105				 ldd	 byte_67		; A = b_67, B = b_68 (??? aktualne RPM)

ROM:8107				 lsrd				   ; D shift right (0->D->carry)

ROM:8108				 lsrd				   ; D shift right (0->D->carry)

ROM:8109				 ldaa	#$F			; A = 0Fh (ile danych w tabeli RPM)

ROM:810B

ROM:810B loc_810B:							  ; CODE XREF: sub_80D9+38j

ROM:810B				 cmpb	1,x			; wyszukaj w tabeli RPM

ROM:810D				 bcs	 loc_8113

ROM:810F				 inx

ROM:8110				 deca

ROM:8111				 bne	 loc_810B

ROM:8113

ROM:8113 loc_8113:							  ; CODE XREF: sub_80D9+34j

ROM:8113				 tab					; B = A

ROM:8114				 ldaa	#$F			; A = $0Fh

ROM:8116				 sba					; A = A - B

ROM:8117				 asla				   ; A shift left  x 4

ROM:8117										;

ROM:8118				 asla

ROM:8119				 asla

ROM:811A				 asla

ROM:811B				 adda	byte_7A		; A = A + b_7A

ROM:811B										; (pozycja A = pozycjaRPM * 16 + pozycja TP)

ROM:811D				 staa	byte_7A		; b_7A = A

ROM:811F				 ldd	 0,x			; A = (X), B = (X+1) - znalezione RPM z tabeli

ROM:8121				 std	 byte_70		; b_70 = A, b_71 = B

ROM:8123				 ldx	 byte_76		; X = addr RPM Scale

ROM:8125				 ldd	 byte_67		; b_67 =A, b_68 = B (aktualne RPM ???)

ROM:8127				 lsrd				   ; A i B shift right (/4)

ROM:8128				 lsrd

ROM:8129				 cmpb	0,x

ROM:812B				 bcs	 loc_8135

ROM:812D				 cmpb	$F,x

ROM:812F				 bcs	 loc_813C

ROM:8131				 ldab	$F,x

ROM:8133				 bra	 loc_8137

ROM:8135; ¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦

ROM:8135

ROM:8135 loc_8135:							  ; CODE XREF: sub_80D9+52j

ROM:8135				 ldab	0,x			; B = warotsc RPM z tabeli

ROM:8137

ROM:8137 loc_8137:							  ; CODE XREF: sub_80D9+5Aj

ROM:8137				 clra				   ; A = 0

ROM:8138				 lsld				   ; RPM * 4

ROM:8139				 lsld

ROM:813A				 std	 byte_67

ROM:813C

ROM:813C loc_813C:							  ; CODE XREF: sub_80D9+56j

ROM:813C				 ldab	byte_7A		; B = b_7A (offset w tabeli)

ROM:813E				 ldx	 byte_74		; X = addr Mapy

ROM:8140				 abx					; X = B + X

ROM:8141				 stx	 byte_74		; b_74 = X (b_74 = adres pozycji w mapie)

ROM:8143				 ldd	 byte_69		; A i B = aktualne TP

ROM:8145				 suba	byte_72		; A = A - wartosc TP

ROM:8147				 std	 byte_6B		; b_6b i b_6c = roznica aktualnego TP do dolnej wartosci

ROM:8149				 clr	 byte_6D		; b_6d = 0

ROM:814C				 ldaa	byte_73		; A = b_73

ROM:814E				 suba	byte_72		; A = A - b_72 roznica pomidzy wartosciami w tabeli TP

ROM:8150				 staa	byte_6E		; b_6e = A

ROM:8152				 clr	 byte_6F		; b_6f =0

ROM:8155				 jsr	 sub_8279

ROM:8158				 stab	byte_72

ROM:815A				 ldab	byte_70		; B = RPM z tabeli

ROM:815C				 clra				   ; A=0

ROM:815D				 lsld

ROM:815E				 lsld

ROM:815F				 std	 byte_6B		; b_6b = A, b_6c = B

ROM:8161				 ldd	 byte_67		; A i B = aktualne RPM

ROM:8163				 subd	byte_6B		; b_6B i b_6C roznica RPM (aktualny i wybrany z tabeli)

ROM:8165				 clr	 byte_6D		; b_6D = 0

 

Jak ktos ma sporo wolnego czasu to do tego dojdzie i bedzie mogl modyfikowac sobie soft jak tylko dusza zapragnie. Podstawa to znajomosc ASM mikrokontrolerow i duzo samozaparcia (disassebler i jazda ;) ). Ci co za wiele nie wywnioskowali z tych wypowiedzi moga sobie dyskutowac i rozmyslac do woli jak co dziala. Niestety metoda prob i bledow raczej do tego nie dojda.

 

Podsumowujac konock sensor istnieje i ma duzy wplyw na prace silnika, bez niego bedzie raczej kiszka bo ECU naprawde uzywa danych z niego do wykonywania obliczen...

 

P.S.

Dotyczy to tez innych sterownikow ECCS Nissana - przynajmniej tyle wiem po dyskusji z ludzmi ktorzy maja te systemy w jednym paluszku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, fajnie, ja z tego nic nie czaje i niech tak pozostanie bo za stary jestem żeby tego się uczyć i od tego są mądrzejsi, zresztą każdy z czegoś musi jeść chleb...........

teraz mi powiedźcie gdzie tego knocka przenieść i w jaki sposób żeby co chwile ECU mi się nie przełączało w tryb awaryjny?? chciałbym też żeby było w miare bezpiecznie dla silnika i żeby to działało i rzeczywiscie wykrywało stuk............

nie w nikam już w same operacje wykonywane przez procesor w mega trudnym dla mnie języku..........

a i jeszcze tylko takie pytanie: jaka będzie kiszka jak będzie odpięty?? czy będzie upierdzielał mapy mimo świnki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

pytanie do COBCIOO sluchaj mam sunny GTI N14 i cos jest nie tak pojehcalem na kompa i wykazalo bald 34 yyy jest tak,swiece wyminilem,zaplon jest tez oky....ma na 1 biegu nawet buta,na 2 biegu wchdozi na obroty ale w pewnym momencie zamola i tak z 1,5s i ciagnie dalej nie wiem co jest u mnie ejst tylu znawcow ze jaaaaa nikt nie wie cos jest 5!widze ze ty tu kumssz siew tym temacie moze cos pomorzesz??mialem kiedys sunnego i byl o wiele szybszy mial rowny ciag 1,2,4 itd :zly2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kiedy w koncu wywala błąd 34? jak czujnik jest niesprawny czy jak wykryje stuk?

IMHO jak czujnik jest niesprawny, tudzież jest odłączony.

Jak wykryje stuk to cofa zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.czujnik sprawny - wykrywa stuk - cofa zapłon - żaden błąd nie wyskakuje

2.czujnik niesprawny - wyskakuje bład - cofa zapłon - jak jest stuk to nie ma reakcji

 

tak jest jak napisałem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...