Gość mniam Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Coobcio, blad 34 wystepuje gdy cos jest nie tak z czujnikiem stuku albo z jego podlaczeniem... (podobno tylko w hardcorowych przypadkach kod 34 pojawia sie od stuku...) proponuje Ci sprawdzic sam czujnik, czy nie jest gdzies np ukruszony ten plastyk dookola, i dokladnie sprawdzic wiazke pomiedzy czujnikiem a wiazka ECU. poniewaz jezeli np. zmienisz ksztalt obudowy (wgniot, czy tez jakies odlamanie, zmienia sie radykalnie charakterystyka dzialania czujnika i np pokazuje tyle stukow, ze ECU uznaje ze to niemozliwe i wywala 34 ) najlepiej sprawdzic z innym, a najgorsze jest to ,ze ten mikrofonik + wiazka kosztuje ok 600PLN... akurat w nissanach nieszczesliwie czujnik stuku (piezoelektryczny mikrofon) i jest strasznie upierdliwy i dosc wrazliwy... ogolnie aby sprawdzic czy akurat cos "stuka" tak na zywca sprawdza sie na na jakiej mapie akurat jest ECU i te mapy sa roznie nazywane czasami Main/Knock albo HI/Lo Octane Fuel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Tak grzebie w tych plikach i znalazłem mape z NX2000 - amerykański odpowiednik 100Nx GTi no i wychodzi na to że mapy zapłonowe i paliwowe dla stuku i normalnej pracy są takie same... Za to w przypadku SR20DET mapa kompletnie się różnią jak i te dla zapłonu i paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 to oni w N/A przyczepili go żeby podnieść koszty produkcji?? chyba czemuś służy?? może jeszcze jakiś warunek musi być spełniony żeby mapy się zmieniły a nie tylko sygnał z knocka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 w CA16De jak i w doładowanym CA18DET tak samo jest - mapy safe i normal są identyko, Brt powiedział mi że do knocka jest oddzienly układzik w Ecu który to jest odpowiedzialny za naginanie mapy zapłonowej i paliwowej. Zresztą popatrz: Paliwo Normal/Stuk w wolnossącym CA16De Zapłon Normal/Stuk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mniam Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 niestety to jest duzo bardziej skomplikowane sa dwie mapy normalna/stuk + dodatkowo mapa zaplonu normalna/stuk + zmiana zaplonu po "pewnej ilosci" stukow i ta pewna ilosc zalezy na jaki rynek auto jest wyprodukowane oraz jaki system zaplonu posiada... czyli mala ilosc stukow leci na mapie stuk, jezeli pojawia sie wiecej dodatkwo zmienia zaplon... dodatkowa mapa na stuk jest z tego powodu, ze monitorowac stuk mozna tylko do ok 4000rpm wynika to z budowy samego knock sensora i zasady dzialania dla wielu aut jest pelno roznych map ale porownanie np VG30DE (rynek Europejski) mapy normalne/knock roznia sie bardzo minimalnie ale dla VG30DETT (tez rynek europa) mapy norm/knock roznia sie diametralnie... co smiesniejsze na rynek japonski VG30DETT roznica w mapach jest tez kosmetyczna i badz tu kurde madry.... btw. ten dodatkowy ukladzik w ECU do knock sensora jest to wzmacniacz audio ;-) + analizator ktory rozpoznaje stukanie... (i wlasnie ten uklad na mapie knock zmienia tez zaplon) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 nie wiem czy dobrze rozumiem: czy ten dodatkowy układ od knocka jest tak jakby "świnką" ktora zmienia mapy?? to teraz powiedźcie gdzie siurdaka przenieść żeby nie wykrywał cały czas stuków i nie zmieniał mi map?? a może można go jakoś ogłuszyć?? POWER TAPE'M?? i czy może wiecie czy błąd na autrodiagnostyce będzie wyskakiwał tylko wtedy jak będzie przerwany obwód czy też jak wartości odczytywane będą poza jakimś ustalonym zakresem?? chodzi mi o wszytskie czujki........ wiem że może to troche nie na temat ale może ktoś wie co to jest błąd 145........ :shock: ....... tak dokładnie nie pomyliłem się czternaście długich i pięć krótkich......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Też się zastanawiałem nad jego znieczuleniem... Tak na dobrą sprawę to nie wiem czy mamy na 100% sprawne czujniki skoro się one tak dziwnie zachowują i wywalają bład 34. Od Kiviego trzeba pożyczyć sprawną sztukę i dobrze by było przeprowadzić testy na Consulu w obu przypadkach (nasze czujniki Vs. Kiviego)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mniam Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 a skad wiesz, ze auto Ci stuka ? kod 34 oznacza ze jest problem z czujnikiem/obwodem... znieczulic heehe... mozna go przeniesc w inne miejsce, ale gdzie ? wymiana czujnika jest jedynym testem, mozna ew sprawdzic czy czujnik jest calkiem padniety przy pomocy omomierza... w czasie pracy tez jest ciezko nawet z oscyloskopem bo aby byl stuk musi byc spelnione wiele rzeczy i w domowym zaciszu chyba ciezko to zrobic... trzeba by bylo filtrowac "dzwieki" ok 3-5kHz w okreslonym przedziale obrotow i w okreslonym momencie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 no nic, chyba zrezygnuje z tego konck sensora (jebał pies jak mawiał pewien druciarz), wystroje na najmarniejszym paliwie w mieście 95 (w rzeczywistości 85 ) a na co dzień i tak jeżdże na 98........ poza tym dam na msze w intencji mojego SR20De + T made in garage, może kiedyś jak będzie mi się nudziło i silnik jeszcze się nie posra korbowodami to może coś zmontuje....... teraz tylko niech ktoś powie jak to możliwe że atodiagnostyka wyświetliła mi błąd 145!!!!!!!!!!????????????????? :neutral: ato mi nie stuka ale coś cofa mi mapy zapłonów, ale myślę że to czujnik temp......... bo knoc już odpiety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iderafi Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 a zobacze dzis sprawdze bo mam oryginalne mapy sr20det Rafi to jest niemozliwe aby to byla orginalna seryjna mapa. W twoim epromie musialo byc cos kombinowane. Sprawdze swoje mapy ktore mam posciagane bo rzeczywiscie w twojej knock i normal sa takie same :? to 100% oryginał z oryginalnego kompa wylutowanego w niedziele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Cześć, gorący temat :evil: ale przy okazji wiele się dowiedziałem ale przez co mam dodatkowych kilka pytań i mam nadzieję, że dostanę odp. pyt1 jak szybko reagueje ecu na zmiany paliwa (oktany). Wydaje mi się, że dość anemicznie to zanczy prawie w cale. Niekedy mój nisssan idze jak oszalały na '3" potem zatrzymam się wyłącze silnik na 1h wracam i depczę tak samo ale już nie idze tak dobrze. Potem na drugi dzień znowu idze dobrze. Po przeczytaniu kiedyś kilku artukułow o tym czujniku i aby uzyskac dodatkową moc wlewam tylko 98 wierząc że zapłon jest wcześniejszy a co za tym idze silnik ma w tym stanie wyższy stopień kompresji itd. czy dobrzę liczę i rozumuje?. pyt2 kieyś pytałem o napisanie map. Będę uturbiał qg18de ale nie chce smt6 tylko napisane nowe mapy. Czy kto kolwiek jest w stanie to profesjonalnie zrobic? Wszystko wskazuje na to, ze turbo będzie napędzane paskiem (szwajcarska firma) poprzez sprzęgło elektro magnetyczne tak abym mógł zawsze sam sobie kliknąć "włącz sprężarkę" podobne rozwiązanie zastosował VW w silnikach 1,4. Ja to wymyśłiłem w zeszłym roku pyt3 czy jestem w stanie gdzieś odczytać jaki obecnie mam ustawiony kąt? wogóle ile jest możliwy kątów, czy to jest w miarę płynny system? czu np jak pojawi się stuk, ecu przestawia zapłon powiedzmy o 3 st, to w jaki sposób go przyspiesza? dizęki i pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Niekedy mój nisssan idze jak oszalały na '3" potem zatrzymam się wyłącze silnik na 1h wracam i depczę tak samo ale już nie idze tak dobrze. Potem na drugi dzień znowu idze dobrze. Po przeczytaniu kiedyś kilku artukułow o tym czujniku i aby uzyskac dodatkową moc wlewam tylko 98 wierząc że zapłon jest wcześniejszy a co za tym idze silnik ma w tym stanie wyższy stopień kompresji itd. czy dobrzę liczę i rozumuje?. Powiem szczerze ze ja rowniez odczuwam cos takiego.... to samo paliwo... jednego dnia wkreca sie i idzie jak oszalaly a innego silnik wchodzi na obroty jak mul... sam nie wiem czego sie czepic ale byc moze ma na to duzy wplyw knock sensor wlasnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Niekedy mój nisssan idze jak oszalały na '3" potem zatrzymam się wyłącze silnik na 1h wracam i depczę tak samo ale już nie idze tak dobrze. Potem na drugi dzień znowu idze dobrze. Po przeczytaniu kiedyś kilku artukułow o tym czujniku i aby uzyskac dodatkową moc wlewam tylko 98 wierząc że zapłon jest wcześniejszy a co za tym idze silnik ma w tym stanie wyższy stopień kompresji itd. czy dobrzę liczę i rozumuje?. Powiem szczerze ze ja rowniez odczuwam cos takiego.... to samo paliwo... jednego dnia wkreca sie i idzie jak oszalaly a innego silnik wchodzi na obroty jak mul... sam nie wiem czego sie czepic ale byc moze ma na to duzy wplyw knock sensor wlasnie.. a cyz jednego jak i grugiwgo dnia istnialy te same warunki pogodowe?? temperatura, cisnienie powietrza wilgotnosc. to wszystko ma znaczacy wplyw na to jak samochod jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 silniki przynajmniej te SR20DE lepiej chodzą jak są na ssaniu - niedogrzane do końca... Stąd na hamowni kabinowałem z oporniczkami i doło rade uzyskać do 8KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 a cyz jednego jak i grugiwgo dnia istnialy te same warunki pogodowe?? temperatura, cisnienie powietrza wilgotnosc. to wszystko ma znaczacy wplyw na to jak samochod jezdzi Te same, te same... z rozpedu napisalem o dniach ale takie samo odczucie mialem nawet tego samego dnia... temp otoczenia, cisnienie zewnetrzne, wilgotnosc itp napewno maja wplyw na to co sie dzieje pod maska ale chyba nie az tak zeby bylo to tak mocno odczuwalne? A moze jeden z elementow ktory przetwarza temp, cisnieniem, wilgotnosc na wartosci elektryczne jest taki czuly? Jeszcze jedna sprawa........ czy knock sensor cofa zaplon o jakas wartosc (zawsze te sama) czy cofa o wielokrotnosc tej wartosci az do ustapienia spalania stukowego? Pytam bo zastanawia mnie fakt czy jakby przyspieszyc zaplon na maxa to w przypadku sprawnego knock sensora nigdy nie bedzie wystepowal efekt przedwczesnego zaplonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 jest czuly. kolegi 260 konna maxima na manualu nawet nie zapiszczy gdy wilgotnosc powietrza dochodzi do 100% a temperatura przekracza 40 stopni ciepla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sr20di Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 coś w tym musi być co pisze maciejka_sz u mnie jest podobnie nawet nie tego samego dnia tylko podczas ciągłej jazdy idzie dobże a za chwile nie można pożądnie przyspieszyć :sad: mój kolega z pracy ma p11 1,6 i to samo !!! ile razy mówił mi że wsiada do autka i go nie poznaje zap... jak szalone a za chwile muł :sad: w moim przypadku odczówam to na elastyczności na V biegu czyżby stukowe ? ja na LPG kolega na benie ? czy może właśnie wynika to z modyfikacji (zły odczyt z czujnika ) stożki i przelotowe wydechy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToM_TK Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Niejako ze podobne pytanie padlo na TK, odpowiadam jednak tutaj ze wzgledu na szersza dyskusje. Powiem tak same mapy to nie wszystko (i maja prawo byc takie samo), pozatym ECU ma swoj program ktory w bardzo ciekawy sposob robi korekcja na podstawie roznych zmian. Aktualnie odpowiedz opieram o sterownik CA18DET z softem mec-d007. Nie powiem co i jak dokladnie z jednego prostego powodu - poprostu ostatnio wszyscy zrobili sie bardzo "komercyjni" wiec i chyba ja taki pozostane Komputer w CA18DET napewno uzywa trybu awaryjnego: maly dowod frakmety kodu jaki wykonuje procesor: mapa paliwa: ROM:AF77 ldx #$BD00 ; X = BD00h - High octane Fuel map ROM:AF7A ldaa byte_A0 ROM:AF7C bita #$80; 'Ç' ; 10000000 ROM:AF7C ; ROM:AF7C ; ROM:AF7E bne loc_AF83 ; Jesli w byte_A0 brak ustawienia 8 bitu skocz do AF83h ROM:AF7E ; (Praca na mapie High octane) ROM:AF7E ; ROM:AF7E ; ROM:AF7E ; ROM:AF7E ; ROM:AF80 ldx #$B700 ; X = B700h - Low octane Fuel map ROM:AF83 ROM:AF83 loc_AF83: ; CODE XREF: sub_AF23+5Bj ROM:AF83 stx byte_74 ROM:AF85 ldx #$BBD0 ; X = BBD0h - RPM scale (Fuel) (1bit = 50rpm) ROM:AF88 stx byte_76 ROM:AF8A ldx #$BBC0 ; X = BBC0h - TP scale (Fuel) mapa zaplonu: loc_B175: ; CODE XREF: sub_AFD3:loc_B136j ROM:B175 ; sub_AFD3+18Cj ... ROM:B175 ldx word_10C4 ROM:B178 stx byte_69 ROM:B17A aim #$1F, byte_7D ROM:B17D oim #$10, byte_7D ROM:B180 ldx #$BA00 ROM:B183 stx byte_74 ; BA00h - Low octane Ignition time ROM:B185 ldx #$BBF0 ROM:B188 stx byte_76 ; BBF0h - RPM scale (Ignition time, 1bit = 50rpm) ROM:B18A ldx #$BBE0 ROM:B18D stx byte_78 ; BBE0h - TP scale (Ignition time) ROM:B18F jsr sub_80D9 ROM:B192 psha ROM:B193 aim #$1F, byte_7D ROM:B196 oim #$10, byte_7D ROM:B199 ldx #$BC00 ROM:B19C stx byte_74 ; BC00h - High octane Ignition time (1bit = 1deg) ROM:B19E ldx #$BBF0 ROM:B1A1 stx byte_76 ; BBF0h - RPM scale (Ignition time, 1bit = 50rpm) ROM:B1A3 ldx #$BBE0 ROM:B1A6 stx byte_78 ; BBE0h - TP scale (Ignition time) ROM:B1A8 jsr sub_80D9 Pozatym sama wartosc z mapy tez jest wybierana po pewnych przeliczeniach: sub_80CF: ; CODE XREF: sub_AF23+6CP ROM:80CF ldx word_100A ; X = 100Ah (Aktualne RPM ???) ROM:80D2 stx byte_67 ; b_67 = X ROM:80D4 ldx word_1013 ; X = 1013h (Aktualne TP ???) ROM:80D7 stx byte_69 ; byte_69 = X ROM:80D7; End of function sub_80CF ROM:80D7 ROM:80D9 ROM:80D9; --------------- S U B R O U T I N E --------------------------------------- ROM:80D9 ROM:80D9 ROM:80D9 sub_80D9: ; CODE XREF: sub_AFD3+1BCP ROM:80D9 ; sub_AFD3+1D5P ROM:80D9 ldx byte_78 ; X = addr TP Scale ROM:80DB ldab #$F ; B = 0Fh (ile danych w tabeli TP Scale) ROM:80DD ldaa byte_69 ; A = byte 69 ??? (aktualne TP ???) ROM:80DF ROM:80DF loc_80DF: ; CODE XREF: sub_80D9+Cj ROM:80DF cmpa 1,x ROM:80E1 bcs loc_80E7 ; Porownaj A z (X+1) - TP Scale jesli takie samo ROM:80E1 ; to skocz do 80E7h ROM:80E1 ; ROM:80E3 inx ; X++ ROM:80E4 decb ; B-- ROM:80E5 bne loc_80DF ; if B<0 skocz do 80DFh ROM:80E7 ROM:80E7 loc_80E7: ; CODE XREF: sub_80D9+8j ROM:80E7 ldaa #$F ; A = 0Fh ROM:80E9 sba ; A = A - B ROM:80EA staa byte_7A ; byte_7A = A ROM:80EC ldd 0,x ; A = (X), B = (X+1) ROM:80EE std byte_72 ; b_72 = A, b_73 = B (TP Scale z tabeli) ROM:80F0 ldx byte_78 ; X = addr TP Scale ROM:80F2 ldaa 0,x ; A = (X) - pierwsza wartosc z tabeli TP Scale ROM:80F4 cmpa byte_69 ; Porownaj A z b_69 (??aktualne TP) ROM:80F6 bhi loc_80FE ; jesli wieksze to skocz do 80FEh ROM:80F8 ldaa $F,x ; A = (X+0Fh) - ostatnia wartosc z tabeli TP Scale ROM:80FA cmpa byte_69 ; Porownaj A z b_69 (??aktualne TP) ROM:80FC bhi loc_8103 ; jesli wieksze to skocz do 8103h ROM:80FE ROM:80FE loc_80FE: ; CODE XREF: sub_80D9+1Dj ROM:80FE staa byte_69 ; b_69 = A ROM:8100 clr byte_6A ; b_6A = 0 ROM:8103 ROM:8103 loc_8103: ; CODE XREF: sub_80D9+23j ROM:8103 ldx byte_76 ; X = b_76 (RPM Scale) ROM:8105 ldd byte_67 ; A = b_67, B = b_68 (??? aktualne RPM) ROM:8107 lsrd ; D shift right (0->D->carry) ROM:8108 lsrd ; D shift right (0->D->carry) ROM:8109 ldaa #$F ; A = 0Fh (ile danych w tabeli RPM) ROM:810B ROM:810B loc_810B: ; CODE XREF: sub_80D9+38j ROM:810B cmpb 1,x ; wyszukaj w tabeli RPM ROM:810D bcs loc_8113 ROM:810F inx ROM:8110 deca ROM:8111 bne loc_810B ROM:8113 ROM:8113 loc_8113: ; CODE XREF: sub_80D9+34j ROM:8113 tab ; B = A ROM:8114 ldaa #$F ; A = $0Fh ROM:8116 sba ; A = A - B ROM:8117 asla ; A shift left x 4 ROM:8117 ; ROM:8118 asla ROM:8119 asla ROM:811A asla ROM:811B adda byte_7A ; A = A + b_7A ROM:811B ; (pozycja A = pozycjaRPM * 16 + pozycja TP) ROM:811D staa byte_7A ; b_7A = A ROM:811F ldd 0,x ; A = (X), B = (X+1) - znalezione RPM z tabeli ROM:8121 std byte_70 ; b_70 = A, b_71 = B ROM:8123 ldx byte_76 ; X = addr RPM Scale ROM:8125 ldd byte_67 ; b_67 =A, b_68 = B (aktualne RPM ???) ROM:8127 lsrd ; A i B shift right (/4) ROM:8128 lsrd ROM:8129 cmpb 0,x ROM:812B bcs loc_8135 ROM:812D cmpb $F,x ROM:812F bcs loc_813C ROM:8131 ldab $F,x ROM:8133 bra loc_8137 ROM:8135; ¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦ ROM:8135 ROM:8135 loc_8135: ; CODE XREF: sub_80D9+52j ROM:8135 ldab 0,x ; B = warotsc RPM z tabeli ROM:8137 ROM:8137 loc_8137: ; CODE XREF: sub_80D9+5Aj ROM:8137 clra ; A = 0 ROM:8138 lsld ; RPM * 4 ROM:8139 lsld ROM:813A std byte_67 ROM:813C ROM:813C loc_813C: ; CODE XREF: sub_80D9+56j ROM:813C ldab byte_7A ; B = b_7A (offset w tabeli) ROM:813E ldx byte_74 ; X = addr Mapy ROM:8140 abx ; X = B + X ROM:8141 stx byte_74 ; b_74 = X (b_74 = adres pozycji w mapie) ROM:8143 ldd byte_69 ; A i B = aktualne TP ROM:8145 suba byte_72 ; A = A - wartosc TP ROM:8147 std byte_6B ; b_6b i b_6c = roznica aktualnego TP do dolnej wartosci ROM:8149 clr byte_6D ; b_6d = 0 ROM:814C ldaa byte_73 ; A = b_73 ROM:814E suba byte_72 ; A = A - b_72 roznica pomidzy wartosciami w tabeli TP ROM:8150 staa byte_6E ; b_6e = A ROM:8152 clr byte_6F ; b_6f =0 ROM:8155 jsr sub_8279 ROM:8158 stab byte_72 ROM:815A ldab byte_70 ; B = RPM z tabeli ROM:815C clra ; A=0 ROM:815D lsld ROM:815E lsld ROM:815F std byte_6B ; b_6b = A, b_6c = B ROM:8161 ldd byte_67 ; A i B = aktualne RPM ROM:8163 subd byte_6B ; b_6B i b_6C roznica RPM (aktualny i wybrany z tabeli) ROM:8165 clr byte_6D ; b_6D = 0 Jak ktos ma sporo wolnego czasu to do tego dojdzie i bedzie mogl modyfikowac sobie soft jak tylko dusza zapragnie. Podstawa to znajomosc ASM mikrokontrolerow i duzo samozaparcia (disassebler i jazda ). Ci co za wiele nie wywnioskowali z tych wypowiedzi moga sobie dyskutowac i rozmyslac do woli jak co dziala. Niestety metoda prob i bledow raczej do tego nie dojda. Podsumowujac konock sensor istnieje i ma duzy wplyw na prace silnika, bez niego bedzie raczej kiszka bo ECU naprawde uzywa danych z niego do wykonywania obliczen... P.S. Dotyczy to tez innych sterownikow ECCS Nissana - przynajmniej tyle wiem po dyskusji z ludzmi ktorzy maja te systemy w jednym paluszku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 ok, fajnie, ja z tego nic nie czaje i niech tak pozostanie bo za stary jestem żeby tego się uczyć i od tego są mądrzejsi, zresztą każdy z czegoś musi jeść chleb........... teraz mi powiedźcie gdzie tego knocka przenieść i w jaki sposób żeby co chwile ECU mi się nie przełączało w tryb awaryjny?? chciałbym też żeby było w miare bezpiecznie dla silnika i żeby to działało i rzeczywiscie wykrywało stuk............ nie w nikam już w same operacje wykonywane przez procesor w mega trudnym dla mnie języku.......... a i jeszcze tylko takie pytanie: jaka będzie kiszka jak będzie odpięty?? czy będzie upierdzielał mapy mimo świnki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Odpięty to tak jak poweidział BRT: Mieszanka podalana w całym zakresie + pocofane zapłony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HWDP 47 Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 pytanie do COBCIOO sluchaj mam sunny GTI N14 i cos jest nie tak pojehcalem na kompa i wykazalo bald 34 yyy jest tak,swiece wyminilem,zaplon jest tez oky....ma na 1 biegu nawet buta,na 2 biegu wchdozi na obroty ale w pewnym momencie zamola i tak z 1,5s i ciagnie dalej nie wiem co jest u mnie ejst tylu znawcow ze jaaaaa nikt nie wie cos jest 5!widze ze ty tu kumssz siew tym temacie moze cos pomorzesz??mialem kiedys sunnego i byl o wiele szybszy mial rowny ciag 1,2,4 itd :zly2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 to kiedy w koncu wywala błąd 34? jak czujnik jest niesprawny czy jak wykryje stuk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HWDP 47 Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 wlasnie nic nie stuka w nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 to kiedy w koncu wywala błąd 34? jak czujnik jest niesprawny czy jak wykryje stuk? IMHO jak czujnik jest niesprawny, tudzież jest odłączony. Jak wykryje stuk to cofa zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 1.czujnik sprawny - wykrywa stuk - cofa zapłon - żaden błąd nie wyskakuje 2.czujnik niesprawny - wyskakuje bład - cofa zapłon - jak jest stuk to nie ma reakcji tak jest jak napisałem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.