Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zużycie paliwa


Gość Ajac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Weber czytaj cały wątek,chodzi  o to że na gazie może cofnąć bąka do dolotu i zrobić wielkie duuuuup! i po silniku....



Ja muszę się pochwalić że  po założeniu osłony silnika spalanie w teraźniejsze dni spadło do 6.3-6.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Slavvek

I tu niestety widać przewagę diesli, trasa poniżej 4l, miasto okolo 6l, średnio okolo 5l, ale czasem i np. 4,6l przy w miare spokojnej jeżdzie. Spalanie obliczone na podstawie ilości zatankowango paliwa i na podstawie km wg. gps, bo licznik zawyża, a komp pokazuje średnie 4,2. Biegi zmieniać mogę przy 1500obr, a i tak ciągnie ładnie.

 

Sanchez, szukałem informacji na temat spalania, ale Twój  wpis odnośnie licznika mnie zaskoczył. Czy to ogólnie wiadoma sprawa , ze licznik km zawyża wskazania?

Może to temat na nowy wątek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sanchez, szukałem informacji na temat spalania, ale Twój  wpis odnośnie licznika mnie zaskoczył. Czy to ogólnie wiadoma sprawa , ze licznik km zawyża wskazania?

Może to temat na nowy wątek?

Wątek już jest od dawna,tak jak od dawna wiadomo że liczniki zawyżają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie wyszlo ostatnio na trasie nad morze 1500km w dwie strony 6,3l/100 wg komputera, 6,6l/100 rzeczywiscie, 3 osoby+pełny bagażnik, większość drogi trasa 100km/h i autostrada 140km/h, klima załączona prawie cały czas.

Edytowane przez mike12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dla ciekawości podam, że też własnie jestem po wakacyjnej trasie identycznej co do długości, załadowania i prędkości, tylko jechałem w drugą stronę :) no i co moge napisać: 6,3l/100 wg komputera, 6,6l/100 rzeczywiscie :) Dokładnie to samo, z tą różnicą że silnik 1.6 a nie 1.4. Jak ktoś boi się wyższego spalania w 1.6 to naprawdę nie musi, może w mieście łyknie mu pół litra więcej od 1.4, ale co to za różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A u mnie na 40 km trasie z jednego miasta do drugiego (praca - cykl mieszany), przy obecnej pogodzie i ledach ;), spalanie oscyluje w okolicy 5 l/100 :). Oscyluje, to znaczy wacha się pomiędzy 4.9 a 5.1 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wczoraj założyłem motostata :) i zobaczymy przy mojej jeździe jakie będzie wychodzić, ale coś czuje, że wjdzie po mieście dużo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A u mnie na 40 km trasie z jednego miasta do drugiego (praca - cykl mieszany), przy obecnej pogodzie i ledach ;), spalanie oscyluje w okolicy 5 l/100 :). Oscyluje, to znaczy wacha się pomiędzy 4.9 a 5.1 :)

Witam.

Ranger jak już kiedyś pisałem mam podobne spalanie 4.9-5.1 sprawdzałem ostatnio na trasie ok 90 km .

Zaznaczę ze jechałem z rodzinką w 3 osoby ,często łączyłem tempomat :dribble:a prętkość auta była rozsądna.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pierwszy przebieg z zużyciem wprowadzony do motostata :devil:

Zużycie gazu po mieście 8,82l/100km :) myślę, że nie jest źle. Jutro czeka mnie mała trasa to zobaczymy jak będzie wychodzić przy kolejnych tankowaniach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A u mnie na 40 km trasie z jednego miasta do drugiego (praca - cykl mieszany), przy obecnej pogodzie i ledach ;), spalanie oscyluje w okolicy 5 l/100 :). Oscyluje, to znaczy wacha się pomiędzy 4.9 a 5.1 :)

No wiesz, u mnie te 6,3 to było na trasie z autostradą, przejedź ok 500 km w warunkach autostardowych (130-140 non stop) i pozostałe 800 juz na normalnej trasie plus 200 na krótkich odcinkach, często w korkach to też nie wyjdzie ci 5,0. Bo jeśli jeżdżę na normalnej trasie krajowej np. a jeszcze lepiej na wojewódzkiej to też mam ok 5 do 5,3 na sto, a potrafiłem juz nawet zrobić 4,5 na kilkudziesięciu kilosach. Szczególnie autostrada wiele zmienia w spalaniu notka, no chyba że potrafiłbyś tylko 110 jechać długi czas. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista oczywistość, ale pochwaliłem się, bo wiele osób używa samochodu w podobny sposób do mojego. Niech wszyscy wiedzą, że takich warunkach NOTE potrafi być naprawdę oszczędny :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich, to mój pierwszy post w tym forum.

Nissan Note dCi, E11, 2013 rok: 4,7 litra na 100 kilometrów. Połowa po autostradzie, połowa po mieście. Robię tak: kasuję licznik kilometrów B, tankuję do pełna. Zmajstrowałem sprytną tabelkę w Excel. Tam podaję ile litrów zatankowałem, ile zapłaciłem i ile przejechałem od ostatniego tankowania.

Tabelka podaje od razu zużycie na 100. Jak wspomniałem - pierwsze zużycie 4.7, komputer pokazywał 4.9. Jest fajna stronka: www.spritmonitor.de. Gdy się tam poda rodzaj pojazdu - wyświetlają się zużycia posiadaczy takich właśnie samochodów. Wasz MarkNote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Zainstalowałem aplikację i badam. Są też polskie odpowiedniki: "Spalanie", "Kalkulator spalania". Chętnie jednak używam oprócz app - wspomnianej przez mnie tabeli Excel gdyż mam w niej zanotowane wszystkie naprawy, wymiany oleju, notatki itp.

Dodam może na koniec, że przed Notkiem miałem dwa Smarty. Benzyniak i diesel. Oba zużywały jedynie NIECO mniej niż Note. Malutkie silniczki tych sympatycznych samochodzików pracowały przeważnie na wysokich obrotach i zużywały stosunkowo sporo paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed Notkiem miałem dwa Smarty. Benzyniak i diesel.

 

Przetrwały 100kkm, czy robiłes kapitalke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetrwały 100kkm, czy robiłes kapitalke?

Już odpowiadam: Smart benzyniak miał 130 tysięcy kilometrów. Silnik około 100 tysięcy. Jechał wspaniale. Nic ale naprawdę NIC mu nie dolegało. Lać benzynę i jechać. Spałał około 4 na 100. Nawet nie zużywał oleju! Zaglądałem początkowo nerwowo co jakiś czas ale w końcu coraz rzadziej. Między wymianami oleju nie musiałem dolewać. Sprzedałem go przy stanie 130 tkm i kupiłem nowego Smarta, cdi. Z tym były problemy. Jakiś sensor podawał błąd i samochodzik często przechodził w tryb awaryjny. Bez powodu, na autostradzie, na przykład gdy ciężarówka z benzyną za mną zwalniał do 60 - 70. Nie było to ani przyjemne ani bezpieczne. Po kilku nieudanych naprawach gwarancyjnych - pozbyłem się owego Smarta przy stanie 30 tkm i mam od kilku tygoni Nissana Note. Mam nadzieję, że ten posłuży dobrze i długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po awarii sterownika i wczytywaniu nowego oprogramowania,samochód zupełnie inaczej chodzi!

Bieg jałowy 650obr.Załączenie dmuchawy powoduje skok obrotów a później spadek i ustawienie na poziomie obrotów jałowych.

Załączenie klimy powoduje ustawienie obrotów na ok 900obr.Przy 120km/h pali poniżej 6l! co przedtem nie było do przeskoczenia,zawsze było 6.6l. Jazda 80-100km/h 5.2-5.6l.

Podczas ruszania słychać silnik jakby odrobinę bardziej twardo,na 5 biegu bardziej żwawy.Jest super!

Wszystko to testowane dokładnie dzisiaj w różnych warunkach drogowych na odcinku ponad 250km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...