specjal Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 ale gaz zawsze tańszy ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 (edytowane) ale gaz zawsze tańszy ;p Tańszy, ale naprawa silnika wcześniejsza i kosztowna. Na jedno wychodzi Edytowane 25 Marca 2013 przez Czeslaw4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjal Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 A kolektor Note ma jaki? Plastik? Chyba nie...almera np nie miała takowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Dolot - plastik. Przynajmniej w 1.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specjal Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Dolot - plastik. Przynajmniej w 1.4. No jest jakieś tam większe ryzyko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość weber29 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 No jest jakieś tam większe ryzyko Jakie ryzyko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Weber czytaj cały wątek,chodzi o to że na gazie może cofnąć bąka do dolotu i zrobić wielkie duuuuup! i po silniku.... Ja muszę się pochwalić że po założeniu osłony silnika spalanie w teraźniejsze dni spadło do 6.3-6.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Slavvek Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 I tu niestety widać przewagę diesli, trasa poniżej 4l, miasto okolo 6l, średnio okolo 5l, ale czasem i np. 4,6l przy w miare spokojnej jeżdzie. Spalanie obliczone na podstawie ilości zatankowango paliwa i na podstawie km wg. gps, bo licznik zawyża, a komp pokazuje średnie 4,2. Biegi zmieniać mogę przy 1500obr, a i tak ciągnie ładnie. Sanchez, szukałem informacji na temat spalania, ale Twój wpis odnośnie licznika mnie zaskoczył. Czy to ogólnie wiadoma sprawa , ze licznik km zawyża wskazania? Może to temat na nowy wątek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Sanchez, szukałem informacji na temat spalania, ale Twój wpis odnośnie licznika mnie zaskoczył. Czy to ogólnie wiadoma sprawa , ze licznik km zawyża wskazania? Może to temat na nowy wątek? Wątek już jest od dawna,tak jak od dawna wiadomo że liczniki zawyżają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) U mnie wyszlo ostatnio na trasie nad morze 1500km w dwie strony 6,3l/100 wg komputera, 6,6l/100 rzeczywiscie, 3 osoby+pełny bagażnik, większość drogi trasa 100km/h i autostrada 140km/h, klima załączona prawie cały czas. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez mike12345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kules Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 a to dla ciekawości podam, że też własnie jestem po wakacyjnej trasie identycznej co do długości, załadowania i prędkości, tylko jechałem w drugą stronę no i co moge napisać: 6,3l/100 wg komputera, 6,6l/100 rzeczywiscie Dokładnie to samo, z tą różnicą że silnik 1.6 a nie 1.4. Jak ktoś boi się wyższego spalania w 1.6 to naprawdę nie musi, może w mieście łyknie mu pół litra więcej od 1.4, ale co to za różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 A u mnie na 40 km trasie z jednego miasta do drugiego (praca - cykl mieszany), przy obecnej pogodzie i ledach , spalanie oscyluje w okolicy 5 l/100 . Oscyluje, to znaczy wacha się pomiędzy 4.9 a 5.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 A ja wczoraj założyłem motostata i zobaczymy przy mojej jeździe jakie będzie wychodzić, ale coś czuje, że wjdzie po mieście dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość weber29 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 A u mnie na 40 km trasie z jednego miasta do drugiego (praca - cykl mieszany), przy obecnej pogodzie i ledach , spalanie oscyluje w okolicy 5 l/100 . Oscyluje, to znaczy wacha się pomiędzy 4.9 a 5.1 Witam. Ranger jak już kiedyś pisałem mam podobne spalanie 4.9-5.1 sprawdzałem ostatnio na trasie ok 90 km . Zaznaczę ze jechałem z rodzinką w 3 osoby ,często łączyłem tempomat :dribble:a prętkość auta była rozsądna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 No to pierwszy przebieg z zużyciem wprowadzony do motostata Zużycie gazu po mieście 8,82l/100km myślę, że nie jest źle. Jutro czeka mnie mała trasa to zobaczymy jak będzie wychodzić przy kolejnych tankowaniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kules Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 A u mnie na 40 km trasie z jednego miasta do drugiego (praca - cykl mieszany), przy obecnej pogodzie i ledach , spalanie oscyluje w okolicy 5 l/100 . Oscyluje, to znaczy wacha się pomiędzy 4.9 a 5.1 No wiesz, u mnie te 6,3 to było na trasie z autostradą, przejedź ok 500 km w warunkach autostardowych (130-140 non stop) i pozostałe 800 juz na normalnej trasie plus 200 na krótkich odcinkach, często w korkach to też nie wyjdzie ci 5,0. Bo jeśli jeżdżę na normalnej trasie krajowej np. a jeszcze lepiej na wojewódzkiej to też mam ok 5 do 5,3 na sto, a potrafiłem juz nawet zrobić 4,5 na kilkudziesięciu kilosach. Szczególnie autostrada wiele zmienia w spalaniu notka, no chyba że potrafiłbyś tylko 110 jechać długi czas. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Oczywista oczywistość, ale pochwaliłem się, bo wiele osób używa samochodu w podobny sposób do mojego. Niech wszyscy wiedzą, że takich warunkach NOTE potrafi być naprawdę oszczędny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkNote Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Witam wszystkich, to mój pierwszy post w tym forum. Nissan Note dCi, E11, 2013 rok: 4,7 litra na 100 kilometrów. Połowa po autostradzie, połowa po mieście. Robię tak: kasuję licznik kilometrów B, tankuję do pełna. Zmajstrowałem sprytną tabelkę w Excel. Tam podaję ile litrów zatankowałem, ile zapłaciłem i ile przejechałem od ostatniego tankowania. Tabelka podaje od razu zużycie na 100. Jak wspomniałem - pierwsze zużycie 4.7, komputer pokazywał 4.9. Jest fajna stronka: www.spritmonitor.de. Gdy się tam poda rodzaj pojazdu - wyświetlają się zużycia posiadaczy takich właśnie samochodów. Wasz MarkNote Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Jeżeli masz smartfona z Androidem to ściągnij sobie apkę, która będzie Ci podawać statystyki ja korzystam z "Kalkulatora spalania": https://play.google.com/store/apps/details?id=com.refuelcalc.light całkiem fajna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkNote Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Dzięki za podpowiedź. Zainstalowałem aplikację i badam. Są też polskie odpowiedniki: "Spalanie", "Kalkulator spalania". Chętnie jednak używam oprócz app - wspomnianej przez mnie tabeli Excel gdyż mam w niej zanotowane wszystkie naprawy, wymiany oleju, notatki itp. Dodam może na koniec, że przed Notkiem miałem dwa Smarty. Benzyniak i diesel. Oba zużywały jedynie NIECO mniej niż Note. Malutkie silniczki tych sympatycznych samochodzików pracowały przeważnie na wysokich obrotach i zużywały stosunkowo sporo paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 MarkNote obok apki może motostat.pl będzie też pomocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 przed Notkiem miałem dwa Smarty. Benzyniak i diesel. Przetrwały 100kkm, czy robiłes kapitalke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkNote Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Przetrwały 100kkm, czy robiłes kapitalke? Już odpowiadam: Smart benzyniak miał 130 tysięcy kilometrów. Silnik około 100 tysięcy. Jechał wspaniale. Nic ale naprawdę NIC mu nie dolegało. Lać benzynę i jechać. Spałał około 4 na 100. Nawet nie zużywał oleju! Zaglądałem początkowo nerwowo co jakiś czas ale w końcu coraz rzadziej. Między wymianami oleju nie musiałem dolewać. Sprzedałem go przy stanie 130 tkm i kupiłem nowego Smarta, cdi. Z tym były problemy. Jakiś sensor podawał błąd i samochodzik często przechodził w tryb awaryjny. Bez powodu, na autostradzie, na przykład gdy ciężarówka z benzyną za mną zwalniał do 60 - 70. Nie było to ani przyjemne ani bezpieczne. Po kilku nieudanych naprawach gwarancyjnych - pozbyłem się owego Smarta przy stanie 30 tkm i mam od kilku tygoni Nissana Note. Mam nadzieję, że ten posłuży dobrze i długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Po awarii sterownika i wczytywaniu nowego oprogramowania,samochód zupełnie inaczej chodzi! Bieg jałowy 650obr.Załączenie dmuchawy powoduje skok obrotów a później spadek i ustawienie na poziomie obrotów jałowych. Załączenie klimy powoduje ustawienie obrotów na ok 900obr.Przy 120km/h pali poniżej 6l! co przedtem nie było do przeskoczenia,zawsze było 6.6l. Jazda 80-100km/h 5.2-5.6l. Podczas ruszania słychać silnik jakby odrobinę bardziej twardo,na 5 biegu bardziej żwawy.Jest super! Wszystko to testowane dokładnie dzisiaj w różnych warunkach drogowych na odcinku ponad 250km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 to ja tak mam od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.