Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Krzywe tarcze w Notesie


Gość kedzior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dawno wróciłem z Prządek z GSMP i okazało sie że przy hamowaniu z prędkości powyżej 110 odczuwam bardzo wyraźne drgania/bicia na kierownicy. Pojechałem do serwiu mechanik powiedział mi, że krzywe tarcze są ale powodem nie jest ich zjaranie czy coś tylko poprostu wada matariału i tu pojawia sie error. Tarcze i klocki nie są na gwarancji. Moj Notes ma tylko 7001 przebiegu i może nie całe 2 miesiące. Do nissan coś tam węgry wysłałem reklamacje ale dali sobie na odpowiedz 2 tygodnie wiec minimum do 2 musze czekac. I tu pojawia się pytanie jaka firma (dobra) robi tarcze do Notesa. Wiem już, że z EBC są zwykle tarcze które pasują też do modusa, którejś tam meganki i każdej micry k12 i maja numer d1183 z klockami jest podobnie z tym że są klocki zwykle dp1485 i takie lepsiejsze dp21485 greennstuff. I niestety tu kończą sie moje możliwości katalogowo dostępowe do tego typu materiałow więc jak by ktoś wskazał jeszcze jakąs firme która robi tarcze do Notesa Modusa lub K12 bede bardzo wdzięczny. Jeżeli ktoś spotkał się też z tym problemem to też poproszę o jakiś znam-sygnał bo mój serwis jest w trakcie robienia dokumentacji dla Nissan salami węgry coś tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo częstą przyczyną krzywienia jest wjechanie w wodę po mocnym hamowaniu.Jeśli masz mały przebieg na 100% wystarczy przetoczyć tarcze i zaoszczędzić łanych pare $$$.Jeśli nissan europe Ci odmówi wymiany - powinni je przetoczyć na swój koszt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

nie wolno się zgodzić na przetaczanie tarcz. Raz uległy rekrystalizacji i będa juz zawsze się krzywic po przegrzaniu. Przeważnie po miesiącu jazdy problem wraca. Warto tez sprawdzic czy winy nie ponosi jednostronnie działający zacisk, czyli czy z jednej strony klocek nie napiera na tarczę niż drugi klocek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kałuży to ja dawno nie widziałem, a jakieś pismo, żę to mi sie nie podoba wysłałem im ale tzreba teraz czekac 14dni na ich odpowiedz

 

W sprawach urzędowych niestety trzeba załatwiać ściśle... urzędowo.

Bo jak piszesz inaczej, to zwykle odpisują, że "ubolewają" ale "niestety nie mogą" oraz "życzą dobrych wrażeń" i że "pozdrawiają".

Oczywiście Ci tego nie życzę, ale... sam zobaczysz. Zresztą w sumie nie wiemy co konkretnie napisałeś... :roll:

 

 

Pismo poszło bardzo madre bo nawet Ci w serwisie byli w szoku ja je czytali

 

P.S. A tarcze i klocki to chyba są takie same jak w Micrze, więc dokupić zamienniki nie będzie problemu. Inna sprawa, że ja bym tak nie robił. W skrajnym wypadku tarcze może Ci krzywić nie wada materiałowa, nie kałuża... spytaj mechanika, bo czasami zdarzają się inne przyczyny. Ale to inna historia.

 

i jescze od modusa i meganki 1,4 od 2002

 

 

Mechanik napisał, że wada materiału, nie wiem jak to stwierdził, ale powiedzieli mi, że maja testowego Notesa z Nissan salami wegry coś tam i maja z nim ten sam problem. Teraz zbieraja dokumentacje i jak beda mieli jeszcze ze dwa takie to pisza oficjalne pismo do nich

 

[ Dodano: Pon 25 Wrz, 2006 12:01 ]

Szanowna Pani,

 

Serdecznie dziękujemy za Pani pismo z dnia 19 września, 2006 r., w którym podzieliła się Pani

z nami swoimi uwagami dot. naszego najnowszego produktu Nissan NOTE. Odpowiadając na Pani uwagi, dot. zużycia się tarcz hamulcowych w Pani samochodzie, uprzejmie informujemy, że decyzję o zakresie naprawy usterki czy wymianie części zamiennej w samochodzie klienta,

w ramach Gwarancji bądź nie, podejmuje wyłącznie ASO NISSAN. Wg wewnętrznych procedur gwarancyjnych, Dealer ma pełne prawo do podjęcia decyzji o przyznaniu naprawy/wymiany części zamiennej w ramach Gwarancji, jeżeli jest to uzasadnione.

 

Jest nam bardzo przykro z powodu usterki w Pani samochodzie, ale została ona uznana jako uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega naprawie gwarancyjnej. Warunki gwarancyjne, informują, że zużycie eksploatacyjne elementów ciernych układu hamulcowego (klocki, tarcze, szczęki, bębny) oraz sprzęgła (tarcza sprzęgła) nie są objęte Gwarancją producenta. Jednakże problem w Pani samochodzie o zużyciu tarcze hamulcowych przy przebiegu ok. 7.000 km, został przedłożony ekspertom technicznych, którzy złożą stosowny raport do producenta.

 

Pragniemy także Panią zapewnić, że Dealer nie podejmuje żadnej decyzji bez oględzin

i weryfikacji (diagnostyki, pomiarów, itp.). W przypadku Pani samochodu, stanowisko Dealera

o konieczności wymiany tarcz hamulcowych, przedstawione zostało po pomiarze grubości tarcz hamulcowych. Ustalony przez producenta wymiar minimalny (gwarantujący skuteczne

i bezpieczne hamowanie) został osiągnięty, stąd sugestia Dealera o ich wymianie. Niestety, wymiana ta nie może być dokonana w ramach Gwarancji, lecz odpłatnie.

 

Jednakże, bardzo proszę o zwrócenie się z prośbą do Dealera, aby przy kolejnej wymianie tarcz hamulcowych określił powód ich zniszczenia. Wiele czynników, bowiem wpływa na stan tarcz hamulcowych, a główna przyczyna ich częstej wymiany to przede wszystkim sposób jazdy

i eksploatacji samochodu. Mamy nadzieję, że z pomocą doradców serwisowych w ASO Nissan uzyska Pani odpowiedź na swoje wątpliwości.

 

Z poważaniem,

 

 

Grażyna Stelmaszczyk

Koordynator ds. Obsługi Klienta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak naprawde to dealer g..no moze, wszysto musi zatwierdzic centrala na wegrzech, jesli dealer wymieni ci tarcze a centrala tego nie uzna to masz kase w plecy pomnórz to przez ilosc klientów chetnych na taka impreze i jestes ładnie w plecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hehh panowie,

 

Kto z was ma 1.6 ?? Ja wczoraj odkrylem ze moje tarcze juz nie maja plaskiej powierzchni a przy hamowaniu z wiekszej predkosci kierownica zaczyna drzec.

 

Sledzac troche katalogi okazuje sie oczywiscie ze te same klocki+tarcze sa we wszystkich wersjach Micry (takze 160SR) oraz w Renault.

Pytanie tylko, czy inzynierowie wzieli pod uwage ze Note wazy ok. 180 kg wiecej niz Micra, a wiec jak dasz w rure 110km a potem po hamulcach to masa do zatrzymania jest troszke wieksza (a z tylu nadal bebny :/ ).

 

Teraz pojawia sie pytanie - oczywiscie dostawca tarcz jest francuski VALEO. Czy wg. was jest szansa, ze to sie uda zalatawic na gwarancji (ew. niezgodnosci towaru z umowa)???

 

Bo jesli nie, to chyba bede musial sie rozejrzec za tarczami + klockami EBC - tylko ze to kolejne 600 PLN wlozone w mojego NOTESIKA.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no coz...

 

U mnie drzy przy hamowaniu z ok. 100 km/h... Ponizej tej predkosci jest to nieodczuwalne. Kaluzy raczej zadnej nie zaliczylem, bo zdaje sobie sprawe z czym to sie wiaze :D

 

A co do rantu, to chyba sprawa oczywista - ale moja tarcza zaczyna wygladac tak, jakby klocki nierowno darly, czyli powierzchnia tarczy jest nierowna... Pagorki i doliny... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkrasz! masz to samo to co ja.przed chwila przyjechałem z serwisu .umówiłem się na środę .ja mam przebiegu 6600.a samochód podczas hamowania zachowuje się bardzo nagannie.mam te same objawy co u ciebie .a apropo tych tarcz to też mi się wydaje że powinny być troszeczke solidniejsze u nas w 1.6. niema co porównywać osiągów 1.4 z 1.6.u nas z całą pewnością powinni dawać wentyle albo powinny być wogule 4 tarcze.zresztą gostek w serwisie mówi że dużo ludzi przyjeżdza z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxxx24,

 

A co ci powiedzieli w serwisie? Co zrobia? Mam tylko nadzieje, ze nie beda przetaczali tarcz, bo to generalnie zabieg o kant d.... Przez chwile bedzie OK, potem to samo, a potem powiedza, ze nie ma z czego stoczyc --> kup se nowe.

 

Tak, mamy wszyscy wentylowane tarcze, ale czy nie myslicie, ze w samochodzie ktory wazy (w zaleznosci od wersji) o 180-220 kg wiecej niz ktorakowliek Micra powinno zalozyc sie WIEKSZE tarcze i klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc o tarczach wentylowanych chodzi mi o perforowane.takie które maja okrągłe dziury przechodzące przez płaszczyzne tarczy.widziałem takie w sportowyh wózkach :D no ale wracajac na ziemię to rżeczywiście wydaje mi się że tarcze i klocki w 1.6 powinny być wydajniejsze od tych z mikry i 1.4.może tobie notek tak się nie stało bo jeżdzisz mniej agresywniej?a tarcze na tyle oprocz lepszej estetyki dałyby zapewne skuteczniejsze hamowanie.tarcz nie zamierzam przetaczać bo w końcu co to ma być ?? serwis autoryzowany czy warsztat "pana juzia"w bramie.kupiłem nowy samochód ktory tak jak obiecuje producent ma dawać radość z jazdy a ja po 5 miesiącach od zakupu mam odczucie że przesiadłem się do mojego poczciwego 16 letniego kadeta w którym skończyły się klocki a do tego zwichrowały tarcze.nie ma bata .nie podaruje im! w środe na 15 mam umówiony serwis.gwarancja gwarancją.chętnie powołał bym się na tą ustawkę o której pisze kolega notek.jak byś mógł jeszcz coś napisać o tym temacie to bym był wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...