Gość misiek_83 Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Czyli skoro nie widac roznicy,to po co przeplacac? Przejechalem prawie 3 tys.kilometrow od wymiany i olej czysciutki na bagnecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Patrząc na parametry tego półsyntetyka Orlenu, to jest to całkiem przyzwoity olej, zwłaszcza TBN = 11,4 stawia go wyżej niż większości znanych olejów (chocby Castrol czy Mobil). Jest jeszcze kwestia specyficznych dodatków jakie zawiera np. Valvoline, który wycisza hydraulikę, czy Mobil1, który niewątpliwie jest jednym z najlepszych olejów na świecie (ale uwaga: Mobil1 to TYLKO syntetyk, inne Mobile to całkiem przeciętne oleje, myslę, że wcale nie lepsze od Lotosa czy Orlenu). Wracając do pytania kolegi mas444 to ten 10W40 z Orlenu wydaje sie naprawdę ok, jest prawie 20 zł tańszy od Lotos Semisyntetic, DUZO tańszy od podobnych jakościowo olejów innych firm. 47 zł to połowa ceny Valvoline MaxLife 10W40 (wg. cen z Allegro), jeśli nie zależy komus na wyciszeniu hydrauliki, to myślę, że warto brać. Za tą cene to nawet mineralnego Lotos Auto Diesel się nie kupi. A klasa jakości SJ/CF nie jest przeciez wzięta z sufitu, podobnie jak aprobaty koncernów motoryzacyjnych. No właśnie. Dodatkowym atutem jest informacja producenta, że nie powoduje rozszczelnienia silnika po przejściu z mineralnego. Ja właśnie szukam tego typu oleju. Zasięgnę języka w innych miejscach i dam znać. Tak naprawdę, to chyba nie da się od razu stwierdzić, czy konkretny olej służy silnikowi, czy nie i większość internautów kieruje się wyborem na podstawie kilku wypowiedzi. A potem, to już spirala się nakręca i nawet całkowici laicy zasugerowani opiniami w internecie, po wymianie oleju na ten "lepszy" zauważają "dużą poprawę" Pozdrawiam. taaak pięknie to Ująłeś. Coś jak instynkt leminga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lokys Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Panowie chciałbym wymienić olej w skrzyni na Valvoline ale znalazłem dwa rodzaje - Durablend oraz Synpower . który do czego jest ??Przy okazji jaki filtr powietrza i oleju lepszy - Mann czy Knecht ?? Durablend to półsyntetyk, a Synpower to fullsyntetyk - TDL jest super ale ta cena... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 W przypadku skrzyni biegów w P10/W10/N14/N15 (nie wiem jak nowsze) zwróć uwagę, że wymagany jest olej o syntetyczny GL-4. Natomiast olej syntetyczny Valvoline (przynajmniej durablend) jest GL-5, co może źle wpłynac na żywotność skrzyni. Podobno do GL-5 skrzynia musi byc odpowiednio zaprojektowana (cos czytałem o synchronizatorach i metalach kolorowych, ale nie jestem mechanikiem, więc nie będę sie wymadrzał). Ja własnie do skrzyni kupiłem Castrol TAF-X 75W90, syntetyczny i spełnia wymagania GL-4 i GL-5. Czyli jakość jak GL-5 a może być stosowany do skrzyń wymagających GL-4. W ciągu 1-2 tygodni powienienem go wymienić i dam znać jakie wrażenia. Ale to juz w innym temacie (jest juz wątek o olejach przekładniowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Natomiast olej syntetyczny Valvoline (przynajmniej durablend) jest GL-5 Witaj Po pierwsze DuraBlend Gear Oil to olej półsyntetyczny do przekładni mechanicznych, a poza tym : jest o klasyfikacji jakościowej GL-4 - patrz tutaj : http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...-4%2075W-90.pdf oraz o klasyfikacji jakościowej GL-5 - patrz tutaj : http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...20GO%20GL-5.pdf Po drugie SynPower Gear Oil to olej syntetyczny do przekładni mechanicznych, a poza tym : jest o klasyfikacji jakościowej GL-4 - patrz tutaj : http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...DL%2075W-90.pdf oraz o klasyfikacji jakościowej GL-5 - patrz tutaj : http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...E%2075W-140.pdf To tyle w kwestii drobnego wyjaśnienia. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Ano dzięki za info. Jakos tak się składa, że wszystkie syntetyczne Valvoline'y przekładniowe jakie wpadły mi w ręce były GL-5 i stąd wyciągnąłem zbyt generalne wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 świeżo kupiona alma 1,4 chodzi jak żyletka w piątek robię serwis.. wymiane plynów i oleju. Trafilem na sklep z częsciami tylko do japońców.. gość proponuje i poleca filtry nipparts, czy jekies tam. (niebieski kartonik).produkowane w osace swieczki ngk a olej TEXACO.. ponoc rozlewany w belgii. Moja ma 167 tys. i chodzi na syntetyku... ichyba taki jej wleję! co myslicie o TEXACo 5 w 40? i tych japońskich filtrach.. do tej pory pakowalem mann'a ale różnica w cenie duża.. mam f. powietrza 60 zl a japonski 26,, paliwa mann 50 a japoniec 28? Mysle ze gośc jak handluje tym 15 lat to nie sprzedaje byle czego.. a TEXACO.. on nie ma innego oleju na sklepie. mówi ze nissa taki leje na calym swiecie.. Polska jest wyjątkiem gdzzie jest shell. zmienic też olej wspomagania??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Widzę, że nikt Ci nie odpowiada, bo tak naprawdę, to pewnie nikomu się już nie chce klepać poraz 154 o tym samym. W nagłówku masz 'nie bić jestem nowy... szczęściaż . Na większość pytań odpowiedziałeś sobie od razu sam. A pozostałe - wyszukiwarka itd, itp, itd, itp......... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Nie moge znaleźć na opakowaniu Oleju Valvoline u siebie, daty - kiedy został zalany. Chodzi o 10W-40 Durablend. Czy ktoś wie gdzie ona widnieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 kupiłem na allegro MaxLife 10w40 opakowanie 5l i 1l rozlewany w Holandii i data była z tyłu na dole bańki czarny nadruk tu powinno być tak samo zmieniłem z Mobila 10W40 i silnik pracuje cisza a tu masz obrazowo bardziej obrazowo 73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 na bańce DuraBlend 10W-40 4 Litrowej jest troszke bliżej środka pod napisem na etykiecie 10W-40, na litrowej nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 na bańce DuraBlend 10W-40 4 Litrowej jest troszke bliżej środka pod napisem na etykiecie 10W-40, na litrowej nie znalazłem. bullit , gaten dzieki. Jest dokładnie tak jak pisaliście. Pozdrawiam :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiKi Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 ropa naftowa po spaleniu pozostawia sadze. jeżeli olej silnikowy dla diesla jest dobrej jakości, to wiąże cząsteczki sadzy w większe grupy (rola dodatków) i pozwala filtrowi oleju na ich przechwycenie i zatrzymanie i wówczas olej jest tylko trochę ciemniejszy niż nowo wlany. oczywiście musi być również dobry filtr, który nie puści brudu w dalszy obieg. co do Mobila, to jest wiele podróbek ze względu na jego przereklamowanie. przecież łatwo zakupić pojemniki i zalać je czymś z 200 litrowej beki. o skutki działań cwaniaka będzie niestety martwił się użytkownik oleju. więc uwaga: poszperajcie w necie na stronie producentów lub dystrybutorów olejów (lub zadzwońcie do nich) i znajdźcie adresy sklepów / warsztatów w swojej okolicy. większa pewność dobrego zakupu. a co do warsztatów, to również potrafią lać beczki cokolwiek, mimo naklejki (oczywiście nie wszędzie). ja mam wlany Mobil (poprzedni właściciel nie wiedział dokładnie jaki :/ ) i olej jest czarny :!: kupiłem jednak Valvoline Maxlife Diesel 10W-40 i dzisiaj zmieniam. zobaczę jaka będzie różnica. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Bombel a nie lepiej dołożyć kilka złotówek i kupić MOTUL'a :?: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=motul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Powiem tak... Kupiłem (Valvoline), zalałem, potestowałem.... Wczesniej autko jeździło zawsze na Shellu i teraz po wymianie nie odczułem żadnej różnicy... autko nadal chodzi cicho i wszystko jest naprawdę tak jak było na Shellu czyli OK! Jedyne co mi pozostaje to sprawdzić czy może spalanie się zmieni Chyba wszyscy koledzy ktorzy poczuli jakies pozytywne odczycia po zmianie oleju na Valvoline musieli wczesniej kupować naprawdę jakiś szit!! Werdykt: Jeśli kupujesz olej u sprawdzonego i pewnego sprzedawcy to raczej nie zaskoczy cię to jakimiś nieprzyjemnymi niespodziankami z pracą silnika na danym oleju. Ocena: Polecam Valvoline - naprawdę dobry i niedrogi olej... ale mój Shell też był całkiem OK :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Witam Mam pytanie do kolegi Danstana. Otoz po ostatniej wymianie oleju zostalo mi jeszcze okolo 1.2 litra oleju Castrol GTX Magnatec 10W/40. Poniewaz niedlugo zamierzam wymienic olej, chcialem dokupic pozostale 2 litry i zuzyc pozostalosc po poprzedniej wymianie. Zauwazylem jednak w sklepie, ze pojawil sie olej pod nazwa Castrol Magantec bez dodatku GTX. Tutaj MAGNATEC jest jego karta produktu. Sprawdzilem karte produktu oleju GTX Magantec CHARAKTERYSYKA Oleje te roznia sie wlasciwosciami - mimo iz sa semisyntetykami. Czy dopuszczalne bedzie ich zmieszanie? Pytam dlatego, poniewaz na rynku angielskim ze sprzedazy zniknal olej GTX, natomiast pozostal Magnatec "zwykly" Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Castrol GTX Magnatec 10W/40 i Castrol Magantec Oleje te roznia sie wlasciwosciami - mimo iz sa semisyntetykami. Czy dopuszczalne bedzie ich zmieszanie? Witam Odpowiem cytatem, dotyczącym skrajnego przypadku : "7. Czy można mieszać oleje syntetyczne z mineralnymi? Technologicznie nie ma znaczenia fakt, że jeden olej jest syntetyczny a drugi mineralny, bo bazy olejowe obu produktów są ze sobą mieszalne. Potwierdzeniem tych wymagań jest test mieszalności i homogeniczności stosowany przez API dla olejów posiadających, co najmniej klasę API SH. Jednak z praktycznego punktu widzenia, raczej nie należy mieszać różnych olejów ze sobą gdyż jeśli np. dolejemy do oleju syntetycznego olej mineralny to rzecz jasna parametry tego pierwszego ulegną obniżeniu." Powyższy cytat pochodzi stąd : http://www.castrol.com/castrol/genericarti...ntentId=7001110 A poza tym : "Castrol Magnatec 10W-40 to olej pół-syntetyczny, który dzięki formule „Inteligentnych Molekuł” zapewnia ciągłą ochronę silnika już od chwili rozruchu.... Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM" Ten cytat, dla odmiany pochodzi stąd : http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7028715 Oba wymienione na wstępie oleje spełniają specyfikację API SL/CF, a zatem problem Waszmości wydaje się rozwiązany. Warto jeszcze zwrócić uwagę na datę produkcji Castrola GTX Magnateca, albo datę określającą jego przydatność do zastosowania, o ile została podana jako expires. Z reguły przyjmuje się, iż standardowy olej silnikowy nie powinien być stosowany o ile jest przechowywany przez okres dłuższy niż 4 lata od daty produkcji. To tyle w kwestii odpowiedzi. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 WitamOdpowiem cytatem, dotyczącym skrajnego przypadku : "7. Czy można mieszać oleje syntetyczne z mineralnymi? Technologicznie nie ma znaczenia fakt, że jeden olej jest syntetyczny a drugi mineralny, bo bazy olejowe obu produktów są ze sobą mieszalne. Potwierdzeniem tych wymagań jest test mieszalności i homogeniczności stosowany przez API dla olejów posiadających, co najmniej klasę API SH. Jednak z praktycznego punktu widzenia, raczej nie należy mieszać różnych olejów ze sobą gdyż jeśli np. dolejemy do oleju syntetycznego olej mineralny to rzecz jasna parametry tego pierwszego ulegną obniżeniu." Powyższy cytat pochodzi stąd : http://www.castrol.com/castrol/genericarti...ntentId=7001110 A poza tym : "Castrol Magnatec 10W-40 to olej pół-syntetyczny, który dzięki formule „Inteligentnych Molekuł” zapewnia ciągłą ochronę silnika już od chwili rozruchu.... Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM" Ten cytat, dla odmiany pochodzi stąd : http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7028715 Oba wymienione na wstępie oleje spełniają specyfikację API SL/CF, a zatem problem Waszmości wydaje się rozwiązany. Warto jeszcze zwrócić uwagę na datę produkcji Castrola GTX Magnateca, albo datę określającą jego przydatność do zastosowania, o ile została podana jako expires. Z reguły przyjmuje się, iż standardowy olej silnikowy nie powinien być stosowany o ile jest przechowywany przez okres dłuższy niż 4 lata od daty produkcji. To tyle w kwestii odpowiedzi. Pozdrawiam :one: Dziekuje za szybka i wyczerpujaca odpowiedz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dariusz Nikiel Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Potwierdzam jakość tego oleju. Właśnie wymieniłem w swojej biedronce K11 (96). Wcześniej używałem Mobila. Silnik pracuje dwa razy ciszej. Łańcuszka nie słychać już po 30 s pracy silnika. Na Mobilu słychać było grzechotanie az do uzyskania odp. temp. pracy silnika. Super olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Dokładnie to co mówi kolega Dariusz Nikiel, wczoraj wymiana Mobila 1 na Valvoline Maxlife. Przy uruchamianiu silnika na Mobilu przez ok 5 pierwszych sekund było słychać klekotanie jak w starym dieslu, a teraz cisza. Do tego wymiana oleju w skrzyni na też Valvoline, weszły 3 litry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris74 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Moja N16 od poczatku zalewana Castrol TWS 10W60, wszystko było OK. Zmieniłem na tańszy Edge Sport 10W60 i odczucia troche gorsze, klekotanie przez kilka sekund po rozruchu, szybko zrobił się czarny. Teraz zalałem Valvoline 5W50 - na razie po przejechaniu ok. 1000 km wrażenia jak najbardziej pozytywne. Silnik chodzi naprawde ciszej (nie tylko moje odczucie), kontrolka ciśnienia gaśnie od razu po rozruchu, szybciej dochodzi do normalnej temperaturu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Powitac.Musze powiedziec ze dzisiaj sie zdziwilem.Nie wiem czy to wina oleju czy czegos innego.Po tygodniu z hakiem odpalam auto,silnik chodzil przez 2 sekundy jakby nie mial wogole oleju.Nigdy wczesniej tego nie mialem,nawet na Mobilu.Czasem auto stalo prawie miesiac a tutaj dzisiaj taka niespodzianka.Olej Valvoline max life i filtr Knecht.Mozliwe zeby olej splynal tak ostro?Co z filmem olejowym?Sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 może filtr źle założony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Witam wszystkich. Trochę odświeżam temat. Niedawno kupiłem 5-letniego x-traila w dieselu. I jak to po kupnie nalezy wymienić olej. ten który mam to jest czarny jak smoła i na karteczce mam napisany mobil 10W40. Oczywiście chciałem zalać takim samym, ale zacząłem drążyć temat i natrafiłem na ten wątek. Już zamówiłem Valvoline maxlife 10W40 i mam nadzieję, że będzie ok. Wiele osób pytało ile ten olej kosztuje: Otóż do diesel jest tylko w bańkach 5 litrowych i 1 litrowych. Cena za 5litrów to 103zł (netto) a 1 litr 23zł (netto). mają też pełną gamę dodatków uszlachetniających - zamówiłem maxlife diesel system cleaner do czyszczenia układu zasilania - cena 23zł (netto). Sam jestem ciekaw jakie będą efekty. Rozmawiająć z kobietką z firmy, mówiła, że wiele zakładów samochodowych używa tego oleju i nie ma z nim żadnych problemów. Zobaczymy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Zaczynam nabierac coraz większego przekonania do tego oleju -i pewnie jeszcze na jesien go zaleje choć mam zrobione ok 6tys km dopiero. Może ktoś poda linka do pewngo sklepu z tymi olejem Valvoline? najlepiej gdyby były jeszcze w przyzwoitej cenie. Zastanawiam się jeszcze nad filtrami? Czy faktycznie producent ma aż takie znaczenie? Jest az tak duża róznica? Gdzies czytałem że np filtr powietrza może róznić się powierzchnią przepływu (dobry filtr ma duż apowierznie po rozciągnieciu a kiepski małą). Sam do tej pory starndardowo używałem Filtrona -tanie, popularne, jakoś nikt na nie nie narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.